Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe


Kuba Standera

Pytanie

Witam

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie taki pomysł - przesiadki z mojego szklaka na aluminium, ale nurtują mnie pewne wątpliwości, a tutaj wszyscy używają szklaów i niezby ktoś coś wie na ten temat.

-Stabilność i możliwość pływania na dużej fali - tak trochę ponad metrowej

-Trwałość

-Jaki kształt??

-jakiego producenta moglibyście polecić?? Tu ceny są tak zaporowe, że nie wiem czy latem wracając z Polski nie zgarnąć czegoś po drodze.

 

Aha i łódż której szukam powinna mieć minimum 16 stóp długości i obsługiwać do 30hp, niekoniecznie musi być z kierownicą :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Są tutaj użytkownicy łodzi Amon Boats lub King Boats ?
Szczególnie podobają mi się ze względu na szerokość 2m+ , spawy wyglądają solidnie, wykończenie łodzi też. O Amon są 2 filmy na YT, model 470 ładny vmax na dość małym silniku, wygląda obiecująco.
Szukam czegoś w okolicach 4,7m x 2m i w obu firmach są takie modele. Ktoś więćej wypowie sięna temat tych łodzi ? Jakieś plusy, minusy, cokolwiek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Warto wybrać się do producenta i umówić się na testy łodzi na wodzie. Przepłyniesz się wyciągniesz wnioski. Bo to ogólnie patrząc dwie inne budowy Łodzi. W Kingu warto przyjedziecie się jakowi spawów. Nie wiem jak teraz ale 3 lata temu na targach wyglądały mega średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten Amon to wyprodukował do tej pory 3 łodzie na krzyż to o użytkowników może być ciężko. Moim zdaniem będzie to znacznie lepsze niż king. O kingu sa jakieś opinie w necie że niezbyt dopracowane i spawy wszędzie gdzie się da oklejone. Inna sprawa że Amon będzie znacznie droższy. Amon to jednoosobowa firma, ale nie jest to minus. Na początku łodzie będą na pewno wymuskane. Jeśli zdobędzie jakiś udział w rynku trudno będzie utrzymać jakość. Ja bym brał zdecydowanie Amona jak jest kasa. Oby się nie zwinął tak jak np Salmon. 

Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten Amon to wyprodukował do tej pory 3 łodzie na krzyż to o użytkowników może być ciężko. Moim zdaniem będzie to znacznie lepsze niż king. O kingu sa jakieś opinie w necie że niezbyt dopracowane i spawy wszędzie gdzie się da oklejone. Inna sprawa że Amon będzie znacznie droższy. Amon to jednoosobowa firma, ale nie jest to minus. Na początku łodzie będą na pewno wymuskane. Jeśli zdobędzie jakiś udział w rynku trudno będzie utrzymać jakość. Ja bym brał zdecydowanie Amona jak jest kasa. Oby się nie zwinął tak jak np Salmon. 

Salmon się zwinął?! Chciałem zamawiać w przyszłym roku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak zwinął się, w zasadzie już od połowy roku nie można było zamawiać nowych łodzi.

Konstrukcje, z tego co wiem, były oparte w większości przypadków o pierwsze skylle. Nie było to najwyszych lotów ale łodzie dość lekkie, dobrze pływały na niedużych motorach. Szkoda że się zawinął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ta lekkość ma duże znaczenie przy łodziach alu, i niestety większość rodzimych producentów używa blachy 3 i 4mm co powoduje drastyczny wzrost masy, potem problem bo trzeba kupować mocne silniki aby to wprowadzić w ślizg i tym samym podnosimy i masę zestawu, koszt zakupu i koszt użytkowania bo spalanie zależny niestety w dużej mierze od pojemności silnika i masy którą ten silnik musi pchać. Potem sie okazuje że jedna łódź na silniku 50hp płynie 50km/h a druga na 90hp wyciąga ledwo 55km/h przy porównywalnej długości i szerokości.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,jestem na etapie szukania łodzi

Długość 420-470

Będę pływał po Wisle/Bugu/Narwi i Mazurskie Jeziora

Budżet razem z przyczepa około 60tys

Co polecacie ? Ja rozważam w tej chwili Tangiri 440 albo king boats 470

Zobacz sobie łodzie Amon. Model 460 robi fajne wrażenie. Jeśli bez silnika 60k to ogarniesz chyba w budżecie. Oczywiście, jako właściciel, również polecam Bremę np 450 tkę. Tutaj ci jeszcze zostanie trochę grosza na silnik. Na tangiri pływałem tylko 420 i w porównaniu do mojej bremy wydawała się bardziej papierowa, szczególnie pawęż.

King boats nie pływałem. 

Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zobacz sobie łodzie Amon. Model 460 robi fajne wrażenie. Jeśli bez silnika 60k to ogarniesz chyba w budżecie. Oczywiście, jako właściciel, również polecam Bremę np 450 tkę. Tutaj ci jeszcze zostanie trochę grosza na silnik. Na tangiri pływałem tylko 420 i w porównaniu do mojej bremy wydawała się bardziej papierowa, szczególnie pawęż.

King boats nie pływałem. 

Możesz mi napisać co to znaczy żę jest bardziej papierowa bo jeszcze się nie spotkałem z takim określeniem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,jestem na etapie szukania łodzi

Długość 420-470

Będę pływał po Wisle/Bugu/Narwi i Mazurskie Jeziora

Budżet razem z przyczepa około 60tys

Co polecacie ? Ja rozważam w tej chwili Tangiri 440 albo king boats 470

Po Wiśle/Bugu chcesz pływać łodzią 460cm? Tu trochę są dwie skrajności rzeka -jezioro na pewno bym nie brał takiego krążownika na rzekę

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Możesz mi napisać co to znaczy żę jest bardziej papierowa bo jeszcze się nie spotkałem z takim określeniem .

Chodziło mi w szczególności o pawęż. Wydaje się że znacznie cieńsza niż w Bremie. Bodajże górne śruby silnika były też mocowane poprzez jakąś dziwną poprzeczkę z alu która była luzem. Jaki jest jej cel?Akurat poprawialiśmy mocowanie silnika u kolegi bo ktoś przy montażu silnika zapomniał dać uszczelnienie do śrub i woda sikała do środka i rzuciło mi się w oczy. Kolejna sprawa to listwa burtowa z szyną. Przy dwóch ekranach 12 cali trzęsie się to niemiłosiernie nawet przy niewielkiej fali. Patent z szyną fajny ale do lekkich akcesoriów. Amon używa takiej samej listwy i też pewnie będzie się trząść. Pozostaje montaż na bakiście albo wyparcie od spodu w jakiś sposób. Na obronę dodam że w Bremie nie było wiele lepiej pod tym względem. Po montażu 2x12 na "parapecie" burty nie obyło się bez wyparcia całości od spodu.

 

Generalnie to jest tak że każda sroczka swój ogonek chwali a wszystkie łodzie mają swoje plusy i minusy.

Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To raczej ciężko będzie Amona zrobić za ta kasę. Bo coś ponad 50k netto wychodzi. To już przekroczy budżet. A do tego trzeba przyczepę. Tangiri w porównaniu do Kings to estetyka i detale. Najlepiej obejrzeć obie lodzie przed zakupem żeby nie zdziwić się.

Możesz trochę przybliżyć odnośnie King Boats?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...