Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Dziś odpaliłem po zimowej przerwie Storma 7km. Załapał po trzecim szarpnięciu.

W poprzednim roku miałem problemy z odpalaniem, równą pracą silnika, a nawet odmówieniem posłuszeństwa. Czyszczenie gaźnika i wypalanie paliwa rozwiązało wszystkie problemy. Może nie demon prędkości i nie gentleman kultury pracy (hałas i wibracje odczuwalne w dłoni trzymającej rumpel), ale spokojnie pozwalający się przemieszczać. 

https://www.youtube.com/watch?v=wfRWolgTcZI

Edytowane przez Koincydencja
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj zataszczyłem do domu nowiutkiego Storma T13.5 :D  Pierwsze wrażenie po wyjęciu z kartonu dobre, a w sobotę ruszam na pierwsze testy :) Koledzy użytkownicy Stormów, podzielcie się wiedzą na co uważać podczas eksploatacji tych silników, jakie mieliście z nimi problemy itp. Jak docieraliście swoje silniki? Z rozmowy ze sprzedawcą wynika, że te silniki są wstępnie dotarte i jedyne zalecenie jakie otrzymałem to pływanie przez pierwsze 10 godzin na mieszance 1:30 i wymianie oleju w spodzinie po tym czasie. Za wszelakie wskazówki wielkie dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

M@rcin jeżeli piszesz w tym wątku to pewnie już go prześledziłeś , ale z tego co wyczytałem kategorycznie nie odpalaj na sucho , a nawet w wodzie uważnie kontroluj wypływ wody .

Zdażyło się to komuś z forum , że stopił impeler wraz z obudową podczas pierwszej przejażdżki ( brak posmarowanej ośki wirnika przy montażu ) .

Jak już go ogarniesz to poproszę o info na forum jak się sprawuje itp.

Dodatkowo mam pytanie odnośnie kg. ile waży z płynami ?

I gdzie ? Bo były podane różne ceny i wagi (Alledrogo ,strona www. przedstawiciela , czy osobiście w Markuszowie )

 

 

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

M@rcin jeżeli piszesz w tym wątku to pewnie już go prześledziłeś , ale z tego co wyczytałem kategorycznie nie odpalaj na sucho , a nawet w wodzie uważnie kontroluj wypływ wody .

Zdażyło się to komuś z forum , że stopił impeler wraz z obudową podczas pierwszej przejażdżki ( brak posmarowanej ośki wirnika przy montażu ) .

Jak już go ogarniesz to poproszę o info na forum jak się sprawuje itp.

Dodatkowo mam pytanie odnośnie kg. ile waży z płynami ?

I gdzie ? Bo były podane różne ceny i wagi (Alledrogo ,strona www. przedstawiciela , czy osobiście w Markuszowie )

 

 

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

 

Wątek przerobiłem cały :) Co do odpalania, nie planuję odpalania silnika na sucho ;) Jeśli zaś chodzi o stopioną pompę wody, to z tego co pamiętam, problem był z modelem 12 km 4T. Waga podawana przez producenta to 37 kg (płynów jest w nim niewiele bo tylko olej w spodzinie).

Motorek kupiłem przez Alledrogo od przedstawiciela w cenie 4399 PLN. 

Podzielę się jeszcze jedną informacją uzyskaną bezpośrednio u źródła. Otóż podobno czarne modele T13.5 mają mieć 18 km. Taką informację dostałem rozmawiając wczoraj z jednym z pracowników sklepu bezwioseł.

Edytowane przez M@rcin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj zataszczyłem do domu nowiutkiego Storma T13.5 :D Pierwsze wrażenie po wyjęciu z kartonu dobre, a w sobotę ruszam na pierwsze testy :) Koledzy użytkownicy Stormów, podzielcie się wiedzą na co uważać podczas eksploatacji tych silników, jakie mieliście z nimi problemy itp. Jak docieraliście swoje silniki? Z rozmowy ze sprzedawcą wynika, że te silniki są wstępnie dotarte i jedyne zalecenie jakie otrzymałem to pływanie przez pierwsze 10 godzin na mieszance 1:30 i wymianie oleju w spodzinie po tym czasie. Za wszelakie wskazówki wielkie dzięki! :)

Gratuluje - jak będziesz chciał potestować to wiesz gdzie dzwonić [emoji3][emoji12]

Slip w Topolinie naprawiony

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wątek przerobiłem cały :) Co do odpalania, nie planuję odpalania silnika na sucho ;) Jeśli zaś chodzi o stopioną pompę wody, to z tego co pamiętam, problem był z modelem 12 km 4T. Waga podawana przez producenta to 37 kg (płynów jest w nim niewiele bo tylko olej w spodzinie).

Motorek kupiłem przez Alledrogo od przedstawiciela w cenie 4399 PLN. 

Podzielę się jeszcze jedną informacją uzyskaną bezpośrednio u źródła. Otóż podobno czarne modele T13.5 mają mieć 18 km. Taką informację dostałem rozmawiając wczoraj z jednym z pracowników sklepu bezwioseł.

Cuda Panie ;)  z tymi chińczykami. Suzuki  przy większej pojemności 284 cm3 ma tylko 15  HP a tutaj z 246 cm3 wycisnęli 18 HP. Może turbo jest ? :rolleyes:

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Wątek przerobiłem cały :) Co do odpalania, nie planuję odpalania silnika na sucho ;) Jeśli zaś chodzi o stopioną pompę wody, to z tego co pamiętam, problem był z modelem 12 km 4T. Waga podawana przez producenta to 37 kg (płynów jest w nim niewiele bo tylko olej w spodzinie).

Motorek kupiłem przez Alledrogo od przedstawiciela w cenie 4399 PLN.

Podzielę się jeszcze jedną informacją uzyskaną bezpośrednio u źródła. Otóż podobno czarne modele T13.5 mają mieć 18 km. Taką informację dostałem rozmawiając wczoraj z jednym z pracowników sklepu bezwioseł.

Natomiast ja słyszałem , że te 13.5 KM mają niby 15 KM ( na brak patentu ) , a ile jest w tym prawdy to nikt nie wie .

Jest jeszcze za mało użytkowników , a trzeba by było podpiąć 15 i 18 pod tą samą łódkę , aby się przekonać .

Sam mam na niego chrapkę i gdyby faktycznie ktoś sprawdził , że on ma 18 ĶM to by była rewelka w tej cenie .

 

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cuda Panie ;) z tymi chińczykami. Suzuki przy większej pojemności 284 cm3 ma tylko 15 HP a tutaj z 246 cm3 wycisnęli 18 HP. Może turbo jest ? :rolleyes:

A gdzie mierzą moc na śrubę czy silniku?

Może chińczycy idą w stronę mocy. Jakością nie wygrają to dołożą 5 kucy i juz lepiej kupującemu na sercu. :)

Pojemność nie jest w dzisiejszych czasach wyznacznikiem mocy. Jak w autach jeden ma V8 z 250 kucy inny jeździ 1.4 twin turbo 210KM. .. A z trwałością...

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Od zeszłego roku też posiadam Storma 7KM 2T i naprawdę zachowuje się nieźle. Samemu ok, 24km/h w pontonie 3.3m. 

Po zimowaniu na linii paliwowej zapalił dosłownie za 2 szarpnięciem :) W zeszłym sezonie raz zdarzył mi się problem z salaniem silniczka przy odpalaniu, ale po oczyszczeniu świecy ładnie odpalił. Poza tym praktycznie bez problemów w przyszłym sezonie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Godski, yamaha ma 15hp z 246cm. Nie sądzę, żeby chińczycy byli w stanie ulepszyć tą konstrukcję aż w taki sposób, ale te 15HP jest realnie. Moc silnika zaburtowego obecnie podaje się na wale śruby/pompie. Między innymi dlatego strugi przy bloku od normalnego 50HP mają podawane 35hp. 15hp traci się na pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Godski, yamaha ma 15hp z 246cm. Nie sądzę, żeby chińczycy byli w stanie ulepszyć tą konstrukcję aż w taki sposób, ale te 15HP jest realnie. Moc silnika zaburtowego obecnie podaje się na wale śruby/pompie. Między innymi dlatego strugi przy bloku od normalnego 50HP mają podawane 35hp. 15hp traci się na pompie.

Pawel, znasz jakiś serwis w Mazowieckim, który podejmie się serwisowania „czajników”?

Jak @M@rcin będzie zadowolony to może i ja zakupie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pawel, znasz jakiś serwis w Mazowieckim, który podejmie się serwisowania „czajników”?

Jak @M@rcin będzie zadowolony to może i ja zakupie

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sądzę, że każdy w miarę rozgarnięty serwisant to zrobi. Przecież to nie TLDI na wtrysku bezpośrednim. Serwisu firmowego raczej nie ma. Chociaż serwis podstawowy warto robić samemu. Żadna filozofia.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pierwsze 3h przepływane. Storm T13.5, na pokładzie 2 osoby plus graty, ponton zaczyna slizgac się od 1/3 manetki. Prędkość max 32 km/h. Motorek po wyjęciu z kartonu zaglądał za trzecim szarpnięciem. Na chwilę obecną banan na ryju cały czas.

9d4d25408c5e68fd3bc611380e69ec86.jpg

Edytowane przez M@rcin.
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ciekawie byłoby zobaczyć porównanie T13.5 i T18, czy one faktycznie się różnią czymś jeszcze poza naklejką  :)

 

Pytałem kiedyś sklep skąd różnica w mocy między T15 i T18, skoro na papierze się nie różnią (te same pojemności, te same obroty, te same przełożenia spodziny...). Nie bardzo byli w stanie konkretnie odpowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...