wiktos Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 22 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Witam zastanawiam się czy na tablicy znamionowej silnika storm 13,5km jest podana moc 13,5 czy morze 15?13,5 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gucio2020 Opublikowano 25 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 13,5 KM No a jak jest z faktycznymi mocami? Zadzwoniłem do STROMA powiedzieli mi, że 13,5, 15 i 18 to to samo i tak naprawdę 13,5 ma 18! A w CAPRALU mi powiedzieli, że miedzy nimi jest jakaś różnica w gaźnikach.I mam zagwózdkę czy silić się na 18 czy wziąć 13,5 STROMA (uprawnienia)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 25 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2019 No a jak jest z faktycznymi mocami? Zadzwoniłem do STROMA powiedzieli mi, że 13,5, 15 i 18 to to samo i tak naprawdę 13,5 ma 18! A w CAPRALU mi powiedzieli, że miedzy nimi jest jakaś różnica w gaźnikach.I mam zagwózdkę czy silić się na 18 czy wziąć 13,5 STROMA (uprawnienia)... Trzeba by było powiesić te trzy motorki na tej samej łodzi i zobaczyć jak to lata.A profesjonalnie to pewnie jakaś hamownia.Wyżej napisałem ile leciałem na mojej Wigry 355 i jakby ktoś miał Yamahę 10/15 KM w 2T powieszoną na Wigry to już byśmy mieli porównanie oczywiście przy takich samych śrubach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Grubyziom Opublikowano 27 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2019 Użytkuje ktoś storma 25 4t . Szukam opini ? Jak z awaryjnością itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Robert.Bart Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witam jestem tylko obserwatorem tego sprzętu ponieważ na tej samej przystani zacumowana jest Romana z tym silnikiem i czasami przez grzeczność holuję z jeziora tego pana lecz silnik chwal sobie ,że mało pali i dobrze się zbiera,a drobne awarie nie mają znaczenia dla niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witam jestem tylko obserwatoremtego sprzętu ponieważ na tej samej przystani zacumowana jest Romana z tym silnikiem i czasamiprzez grzeczność holuję z jeziora tego pana lecz silnik chwal sobie ,że mało pali i dobrze się zbiera,a drobne awarie nie mają znaczenia dla niego.O jakim konkretnie silniku napisałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Witam jestem tylko obserwatoremtego sprzętu ponieważ na tej samej przystani zacumowana jest Romana z tym silnikiem i czasamiprzez grzeczność holuję z jeziora tego pana lecz silnik chwal sobie ,że mało pali i dobrze się zbiera,a drobne awarie nie mają znaczenia dla niego.Holujesz czyli awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 welpa1809 Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Jaki tam awaryjny, pewnie pływa na rezerwie i oszczędza na paliwie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Robert.Bart Opublikowano 28 Czerwca 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Moja wypowiedź opiera się tylko z obserwacji użytkownika sprzętu i dotyczy silnika 25 km storm. Co do oszczędności może ten Pan lubi być holowany i to jego sposób na życie,a wnioski sami sobie wyciągnięcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kujawiak Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Witam użytkuje od tygodnia Storma 13,5 KM z łodzią długości 3,90 z laminatu (waga około 120 kg). Dwa razy nad wodą, 4 godziny pływania, silnik na dotarciu. Pracuje równo, nie przenosi drgać na rumplu, jakość wykonania przyzwoita, mieszanka 1:30 z olejem Motul. Skusiła mnie cena i waga 38,5 kg. Dla porównania pływałem na tej łodzi poprzednio na Mercury 8 KM czterosuwie, który nie wprowadzał łodzi w ślizg. Storm zapala na zimnym od pierwszego szarpnięcia. Jak jest rozgrzany za czwartym razem, ale muszę jeszcze go wyczuć. Jedyna rzecz na chwilę obecną, która rzuciła się w oczy na minus, to przycinające się cięgno ssania i słaba jakość plastiku cięgna i dźwigni zmiany biegu. Kolejno pływałem Stormem 13,5 z łodzią 3,20 z laminatu dwupłaszczową (105 kg. wagi), wrażenia super, ślizg na połowie wskazań skali rumpla. Po rozgrzaniu silnika praktycznie nie widać spalin, być może to zasługa oleju Motul. Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie. Jeśli trwałość będzie w połowie taka jak markowego silnika to będzie dobry zakup.Napiszę niebawem jak wygląda olej w spodzinie po 10 godzinach pływania, po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 v3ctor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Mój Storm 13,5 jest u mnie już 3 miesiąc i mam podobne odczucia. Cięgno ssania się zacina, ale działa, natomiast do dźwigni zmiany biegów przyczepić się nie mogę Od chłopaków z bezwiosel.pl dostałem info, że olej można od nowości lać 1:50 a nie 1:30 jak sugeruje instrukcja. Silniki są podobno już podcierane. U mnie w zestawie z Kolibri 330 DSL, dwiema niemałymi osobami na pokładzie, gratami, paliwem itp, jestem w stanie popłynąć 32 km/h przy manetce odkręconej na 1/3 mocy. Do tego silnik pracuje bardzo równo i cicho. Spalanie na poziomie ok 5l/h pływając z prędkościami 25-30km/h nie wygląda tak tragicznie. Jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju. Silnik wg producenta powinien osiągać 5500 obrotów. Mój silnik odkręcony na max łapie ok 5700 obrotów. Czy powinienem się tym martwić i wymienić śrubę na inną czy olać to i zostawić jak jest. Wiem, że nasi sąsiedzi ze wschodu często wymieniają śruby na te ze zwiększonym skokiem (dla mnie to czarna magia;)). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MichuA Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Uhm, tyle że nie honorują tutaj "obcych" patentów (po 3 miesiącach traci ważność, w tym czasie jednostka musi mieć banderę itd), a zrobienie holenderskiego patentu graniczy z cudem dla kogoś, kto się tutaj nie urodził...Niestety to nie prawo jazdy, które wymienia się prawie od ręki za drobną opłatąMam patent żeglarski od wielu wielu lat, motorowodny też już dobrych parę latek i jeszcze nie spotkałem się nigdzie, aby któregoś z nich nie honorowali. Trochę pływałem (Holandii akurat nie miałem okazji odwiedzić) i jedynie do czego się czepiali to uprawnienia SRC, szczególnie Angole, na samym wstępie kontroli. Dawali spokój dopiero jak zobaczyli,, że nie posiada się radia morskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 welpa1809 Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Mam patent żeglarski od wielu wielu lat, motorowodny też już dobrych parę latek i jeszcze nie spotkałem się nigdzie, aby któregoś z nich nie honorowali. Trochę pływałem (Holandii akurat nie miałem okazji odwiedzić) i jedynie do czego się czepiali to uprawnienia SRC, szczególnie Angole, na samym wstępie kontroli. Dawali spokój dopiero jak zobaczyli,, że nie posiada się radia morskiego. Jak jesteś rezydentem to zdarza się (w niektórych krajach) że nie honorują uprawnień z kraju pochodzenia. Musisz przystąpić do egzaminu, łatwiejszego lub trudniejszego ale trzeba i już. Tak kolega ma z patentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Pablo_NL Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Niestety dalej nic się nie zmieniło w temacie patentu w NL dla rezydentów, chyba już wyczerpałem wszelkie możliwości i pozostaje mały silnik. Z drugiej strony znalazłem rozwiązanie i nikt się nie przyczepi 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Jest jeszcze jedna sprawa która nie daje mi spokoju. Silnik wg producenta powinien osiągać 5500 obrotów. Mój silnik odkręcony na max łapie ok 5700 obrotów.Jeżeli to na pusto to zostaw, jak z pełnym załadunkiem to możesz wziąć śrubę oczko szybszą. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 v3ctor Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Jeżeli to na pusto to zostaw, jak z pełnym załadunkiem to możesz wziąć śrubę oczko szybszą. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Te 5700 rpm to z dwiema osobami na pokładzie plus graty. Dzięki za wskazówkę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sharkfishing Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) Jeden pitch do gory ze sruba 3 wirnikowa lub 4 o wiekszej srednicy obroty spadna ale tez i predkosc wzrosnie sterownosc i szybciej wejdzie w slizg przy zwyklej 3 obroty zmaleja i predkosc wzrosnie minimalnie Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez sharkfishing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Witam użytkuje od tygodnia Storma 13,5 KM z łodzią długości 3,90 z laminatu (waga około 120 kg). Dwa razy nad wodą, 4 godziny pływania, silnik na dotarciu. Pracuje równo, nie przenosi drgać na rumplu, jakość wykonania przyzwoita, mieszanka 1:30 z olejem Motul. Skusiła mnie cena i waga 38,5 kg. Dla porównania pływałem na tej łodzi poprzednio na Mercury 8 KM czterosuwie, który nie wprowadzał łodzi w ślizg. Storm zapala na zimnym od pierwszego szarpnięcia. Jak jest rozgrzany za czwartym razem, ale muszę jeszcze go wyczuć. Jedyna rzecz na chwilę obecną, która rzuciła się w oczy na minus, to przycinające się cięgno ssania i słaba jakość plastiku cięgna i dźwigni zmiany biegu. Kolejno pływałem Stormem 13,5 z łodzią 3,20 z laminatu dwupłaszczową (105 kg. wagi), wrażenia super, ślizg na połowie wskazań skali rumpla. Po rozgrzaniu silnika praktycznie nie widać spalin, być może to zasługa oleju Motul. Myślę, że do pontonu idealny. Storm 13,5 w dwusuwie waży tyle co markowy silnik 8KM w czterosuwie. Jeśli trwałość będzie w połowie taka jak markowego silnika to będzie dobry zakup.Napiszę niebawem jak wygląda olej w spodzinie po 10 godzinach pływania, po wymianie. Mieszamka 1-30??? toż to dymi jak parowiec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Aj tam. Mozna poszukac low smoke w syntetyku lub półsyntetyku. Bańka 3,7l do E-Teca mozna wyrwać za 150. Per litr tragedii nie ma. Chociaż są tez innych marek. IMHO - z tego 1:30 to jak najszybciej zejść. Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Ciekawe że japończyki 2T śmigają na 1:50 albo 1:100 a przynajmniej tak mi się wydaje a Storm podaje 1:30. Dlaczego ? Przewaga techniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 chojny83 Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Yamahy mają 1:100 i śmigają kupę lat, w najdalszych i najdzikszych rejonach świata.I nadal działają i cieszą tubylców Masę czasu pływałem Yamahą 5km w dwusuwie w trollingu i absolutnie nic jej nie dolegało i nie dolega. Też swojego czasu zastanawiałem się skąd te różnice. Konkurencja podaje przeważnie 1:50, a tutaj nawet 1:30?Zapaszek pewnie fajny, z klimatem jak za czasów PRLu co z resztą lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2019 (edytowane) 1:30 na dotarciu, po 1:50 Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Sierpnia 2019 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 20 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 W weekend 1/09 testowałem Storma 13,5KM 2-suw wypożyczonego od kolegi @Marcin - za co serdecznie dziękuje Pierwsze wrażenie pozytywne - waga silnika nie przeraża, nawet taki podstarzały kanapowiec jak ja nie miał problemu aby go dźwignąć i zapiać do paweży a tego bałem się najbardziej Zapalił od pierwszego szarpnięcia i zgasł, poprawiłem ze ssaniem i zagadał aż miło. Pracował cicho i równomiernie - na zimno 1’300 - 1”400 obr a jak się rozgrzał spadło skokowo do 1’100 Rozgrzewanie zajęło mu od zapalenia do końca kanału u wyjścia z portu Czerniakowskiego (2 minuty) - zmniejszył obroty tuż przed wyjściem na WisłeCały czas pracował równo i palił za pierwszym razem, udało mi się trafić przyzwoitego sumka i walcząc z rybą jedna ręka a lewa zapaliłem za 1 razem Przepłynąłem tylko 7,6KM głównie pyr, pyr szukając miejscówek. Ma bardzo przyjemna pracę, nie telepie i nie hałasuje, przy 2’700 obr mieliśmy ok 7km/h czyli mój max na małym Mercurym 3,3 km. Wyjście w ślizg momentalnie, V max 28,5km/h pod prąd a 32,8km/h z prądem (ja 90kg, M@rcin +100kg), dziobowka i szpej) Łódka LakeFox F320 - dla porównania z Yamaha 8KM 2-suw nie udało się wyjść w ślizg a z Tohatsu 9,8 2-suw pod prąd 11,8km a z prądem 18KM w tej samej konfiguracji Z wad zauważyłem tylko że nie ma regulacji tarcia kolumny i jak tylko puści się rumpel to skręca - być może jest do tego sruba na korpusie ale wymaga oczkowego klucza Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 20 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 W sumie testowałem 4 silniki:Mercury 2-suw 3,3KMYamaha 2-suw 8KMTohatsu 2-suw 9.8KMOraz Storm 2-suw 13,5KM Po ocenie testów, analizie za i przeciw zdecydowałem się finalnie na zakup Storma.Koszt zakupu porównywalny do ceny używanego i pełnoletniego Japończyka, zazwyczaj z niewiadomego źródła i w niewiadomym stanie a tu nówka i to z 2-letnią gwarancją No i przyjechał [emoji2][emoji12] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 20 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) Leszek , z ustawieniem siły skrętu rumpla na kolumnie odpowiada śruba do której potrzebujemy klucza ,najlepiej fajkowego. Chciałem to zmienić na śrubę motylkową tak jak mam w Yamaszce ale przy próbie wykręcenia tej śruby czułem opór.Dla mnie nieco za duży i aby nie uwalić gwintu odpuściłem wymianę. Dokręciłem kluczem i jest ok a w razie korekty to mam na pokładzie mały fajkowy pod ręką. Edytowane 20 Września 2019 przez M a r a s 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
wiktos
Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
248
111
100
86
Popularne dni
9 Lip
32
4 Kwi
29
13 Maj
28
7 Sty
26
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 248 odpowiedzi
MarasR 111 odpowiedzi
sero1975 100 odpowiedzi
darek63 86 odpowiedzi
Popularne dni
9 Lip 2021
32 odpowiedzi
4 Kwi 2020
29 odpowiedzi
13 Maj 2021
28 odpowiedzi
7 Sty 2021
26 odpowiedzi
Popularne posty
Tresor
Jak umiałem tak zrobiłem .
Tresor
Ja jestem 50x w roku. Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze. Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody. Mam klienta który j
psulek
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch, nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla
Opublikowane grafiki
2181 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.