Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Małe sprostowanie - niektóre markowe silniki 4T 9,8 i 9,9 ważą ciut mniej od tego Storma. Tohatsu i Mercury

Niestety Andrzeju - padłeś ofiarą wyrafinowanego marketingu.

Waga silników 4T jest podawana zawsze jako "dry weight" czyli bez oleju w misce olejowej. W zależności od modelu wchodzi 0,8 do 1,1 litra i jak dodasz tą wagę to wyjdzie dokładnie tyle samo co omawiany Storm, który jako 2-suw nie ma oleju w silniku

Ale spór o wagę jest czysto akademicki.

 

Storm to inna półka cenowa. Jakbym miał do wydania 8 tys zamiast 4 tys i chciał robić co roku serwis za 400-500 zł (inaczej utrata gwarancji) to pewnie bym kupił nowy 4T.

Spój też na koszty części - do Storma śruba to koszt 150zł do markowego 4T to już 300zł. Ja pływam po Wiśle i dla mnie to ważne

Edytowane przez Czechofil
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Aj tam, dyskusja akademicka z nowu.  Jak to klon Yamachy, to śruba do markowego ze Storma podejdzie i też będzie za 150 :)

Byle im nie odbiło i nie dostali smergla jak inne marki china, co w pewnym momencie się ceniły prawie jak japońskie firmówkli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kurde kusi mnie 18KM ile pojemności ma Y 2T przy 15KM?

Można zamienić zbiornik na 12l?

Ciekawe ile bym śmigał moim 300D Maverica

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Nie można zamienić zbiornika u sprzedawcy.

 

Jak przetestuję na Kolibri KM330D z kilem to dam znać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

mysle ze z 50 km bys lecial samemu :)

 

Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...

 

Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm

Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h

 

Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%

Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h

 

Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Coś mi tu śmierdzi skoro na 8KM śmigam na pusto 28-32km/h (wedle GPS) To po dodaniu 10KM zwiększę prędkość o 3km/h? Interesuje mnie prędkość w okolicy 40km/h, obecnie z całym szpejem przelotowa to 25 na 90% gazu. 

Muszę od kogoś pożyczyć silniki 15 i pomierzyć żebym nie wydał kasy a zysk będzie niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...

 

Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm

Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h

 

Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%

Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h

 

Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię

Ciekawe ale chyba teoria rozmija się tutaj z rzeczywistością skoro na 9,9 4T płynę 33-35 km/h to przy 18 KM musi być chyba dużo grubiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ciekawe ale chyba teoria rozmija się tutaj z rzeczywistością skoro na 9,9 4T płynę 33-35 km/h to przy 18 KM musi być chyba dużo grubiej.

 

Andrzeju jak możesz porównywać różne silniki?

To tak jakbyś porównywał różne samochody o tej samej mocy np. Wartburga i Golfa

 

Jakie masz przełożenie w swoim silniku? Jaką masz śrubę? Jakie max obroty?

 

P.S

Jeśli udowodnisz, że śruba pokona w wodzie większy dystans niż jej skok to masz gwarantowanego Nobla i do końca życia nie musisz pracować tylko możesz siedzieć na rybkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Andrzeju jak możesz porównywać różne silniki?

To tak jakbyś porównywał różne samochody o tej samej mocy np. Wartburga i Golfa

 

Jakie masz przełożenie w swoim silniku? Jaką masz śrubę? Jakie max obroty?

 

P.S

Jeśli udowodnisz, że śruba pokona w wodzie większy dystans niż jej skok to masz gwarantowanego Nobla i do końca życia nie musisz pracować tylko możesz siedzieć na rybkach.

Założymy  - zobaczymy. Jeśli tak jest to go nie kupię bo po co mi silnik 18 KM który popchnie mi silnik tak jak 4T 9,9 KM o tej samej wadze? Traci to sens.

 

Czyli  śruba jest źle dobrana ?

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Założymy  - zobaczymy. Jeśli tak jest to go nie kupię bo po co mi silnik 18 KM który popchnie mi silnik tak jak 4T 9,9 KM o tej samej wadze? Traci to sens.

 

Czyli  śruba jest źle dobrana ?

 

Dobór śruby to podstawa. Do tego konieczny jest obrotomierz. Poza tym ważny jest trym i powieszenie silnika. 

Jak testowałem Storma to wisiał 5 cm poniżej dna, taką mam pawęż w małym Foxie. Ja + M@rcin z pełnym obciążeniem kręciliśmy silnik na maxa bo osiągał nawet 5'600. Do kolejnych testów podniosę go jeszcze o jakieś 3 cm, inaczej (wyżej) zamocuję czujnik sonaru i zobaczymy.  Jak się będzie kręcił wyżej niż 5'600 to trzeba będzie kupić śrubę 11"

 

Śruba powinna być dobrana tak, aby na pusto (jak pływasz sam) silnik kręcił się na maxa czyli 5'500 obr a z pełnym odciążeniem na min - dla Storma to 5'000 obr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chyba, że w Hollywood bo to sprzeczne z prawami fizyki ...

 

Storm 13,5, 15 oraz 18 jest sprzedawany ze śrubą o skoku 9 cali co oznacza, że w ciągu jednego pełnego obrotu śruba pokona dystans 22,86cm

Silnik ma przełożenie 23/13 i maksymalne obroty 5'500 co oznacza, że śruba zrobi maksymalnie 2'648 obrotów na minutę co teoretycznie da 60'537 cm czyli 0,60537 kilometra na minutę = 36,32 km/h

 

Do tego aluminiowa śruba ślizga się w wodzie i ma sprawność 92-94%

Ja obstawiam, ze max dla tego silnika i tej śruby to 33-34 km/h

 

Oczywiście dla bardzo lekkiego zestawu można pomyśleć o śrubie 11' i wtedy prędkość może "otrze się" o granicę 40km/h ale wątpię

Leszku,  mam storma 13,5  kolor srebny bo w sumie taki chciałem ale teraz patrząc na specyfikację tych 13,5 to

kolor srebny - Śruba napędowa: tak, 3-9 1/4"x8"  

a czarny  - Śruba napędowa: tak, 3-9 1/4"x9" 

No i teraz sam nie wiem jaką mamy różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pokićkałeś z przełożeniem @Czechofil?

 

Ja znalazłem takie info, że przełożenie jest takie w 15 2t (27/13 czyli 2.08 ) czyli takie jak w yamaha 2t lub np honda 4t to vmax z 6% uślizgiem wynosi 21mph czyli 34-35 km/h

 

Jeśli zaś, info z sieci jest z błędem i faktycznie ma 23/13 = 1.78 to wówczas vmax -6% uślizgu = 25mph = 40 km/h

 

Dane z mercuryracing.com/prop-slip-calculator/

 

Co nie zmienia faktu @Godski, że np. na bardzo lekkiej jednostce vmax może być bardzo podobne do silnika 9.9 o takim samym przełożeniu, który na srubie o skoku 9 będzie kręcił również 5500.

 

Cyferek nie oszukasz, a Obrotomierz to podstawa jak wyżej wspomniał kolega :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...