wiktos Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Każdy ma inne odczucia.Ja tam na razie widzę lepszą kulturę pracy niż poprzednia Yamaha 8KM która miałem ok 1.5r. Czy miałbyś takie same odczucia gdybyś porównywał pracę Storma do nowej Yamahy 2T ? Większość markowych 2T na rynku to już nie igły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 To wiem i dlatego kupiłem Storma używki firmowe były albo składki albo cena była w okolicy 7000. Nie wiem jak pracuje nówka 2T firmowa. Pisałem do tego co napisał womaly23 i do mojego przypadku.ps. Dziś wpadła 5h docierania. Gaz na 3/4 i jest szatan. Banan na gębie. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Już nie mogę edytować. Ciekawy film:https://youtu.be/yHz4WMw7Qm8 Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Ze względu na obcojęzyczność mogę się tylko domyślać że na poszczególnych liniach montowane są silniki wielu marek, że po zmianie kilku detali powstaje nowa marka, choć główne elementy jak i montownia są te same. Że na przykład w lutym robią Parsuna a w marcu jakiegoś Xkinga lub Ymarine.Zastanawia mnie jaka część mojej yamahy powstała w jakiejś mało znanej kitajskiej wytwórni, z której części równolegle lądują w silnikach chińskich marek.Jest sporo hurtowni technicznych, które sprowadzają części zamienne do maszyn wprost z Chin, mnożą cenę przez np. 5 i sprzedają do markowego sprzętu budowlanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Ja Oglądnełem większość ich filmów domyślając się. Obecnie robie drugie okrążenie. Napisy --> Wygenerowane automatycznie -> przetłumacz na język polski... Teraz rozumiem 99% a i rosyjski z podstawówki sobie przypominam. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Jakość chińskich produktów.Kupowałem bezpośrednio u chińczyka kiedyś stacjonarny silnik diesla (firma nieważna). Zapytałem o cenę. Odpowiedz była a to zależy.No i się dowiedziałem, że jak kupuję oryginał niby japoński ze wszystkimi znaczkami i serwisem ogólnoświatowym to kosztuje mnie to 5 tys $Jeśli odpuszczę serwis światowy to oszczędzam 500$Jak odpuszczę znaczki firmowe (ale cały czas to ten sam silnik) to oszczędzę kolejny 1000$Jak odpuszczę "markowe" pompy wody na rzecz chińskich odpowiedników i kilka innych gadżetów, to cena będzie 2 tys $ czyli ponad 2 razy niższa.Dodatkowo usłyszałem, że to klient projektuje cenę.... I całe narzekanie, że handlowcy z Europy najpierw kupują z najniższego poziomu cenowego, a później klienci narzekają na jakość chińskich produktów.Chińczycy mają największy park maszynowy na świecie, największe możliwości produkcyjne na świecie. Mogą wyprodukować zarówno produkt dobry jaki i tani. Problemem nie jest chiński producent a sposób zaprojektowania ceny przez europejskiego handlowca. Z chińskimi silnikami z jakimi miałem do czynienia problem bywał z montażem. Kolega rozkręcił taki silnik i skręcił używając klucza dynamometrycznego i nie mogliśmy poznać silnika. Dodatkowo u chińczyka czytałem kiedyś opis....że silnik wprawdzie jest kopią yamahy, ale akurat Johnson miał lepszą powłokę lakierniczą i taka własnie jest zachowana, że tłoki są stąd, a cylindry stąd....I jak się ten opis przeczytało, to odnosiło się wrażenie, że całość może być lepsza niż oryginał. Tak, że chętnie bym przeczytał o konkretnej usterce, a nie uogólniał.Dla mnie problemem jest europejski pośrednik. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarasR Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Jakość chińskich produktów. Dodatkowo usłyszałem, że to klient projektuje cenę.... I całe narzekanie, że handlowcy z Europy najpierw kupują z najniższego poziomu cenowego, a później klienci narzekają na jakość chińskich produktów. Chińczycy mają największy park maszynowy na świecie, największe możliwości produkcyjne na świecie. Mogą wyprodukować zarówno produkt dobry jaki i tani. W DE jest wiele marketów budowlanych coś jak nasze casto czy też leroy i też jest tam masa towaru z chin.Wystarczy wejść na stoisko ogród i porównać grile, meble ogodowe jakieś pawilony itd. to wszystko jest z chin ale jakość tych produktów w porównaniu z tym co u nas oferują wspomniane markety jest zauważalna. Fakt więcej to kosztuje ale widać różnicę.Jest też plus ,że można trafić na mega przeceny np. po sezonie o czym sam się przekonałem. ....Chińczycy mają największy park maszynowy na świecie, największe możliwości produkcyjne na świecie. Mogą wyprodukować zarówno produkt dobry jaki i tani.... Można śmiało dopisać ,że mają prze to dostęp do markowych orginalnych projektów i są w stanie wyprodukować "zamiennik" nie mylić z podróbą bo to są całkiem dwa inne określenia. Podróbę też ale tu większe ryzyko kłopotów czy też procesów sądowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Gdybym chciał skopiować Chińczyków i założyć montownię końcową z produkowanych przez Nich części z jakąś innowacją, to pomyślałbym o silniku hybrydowym, spalinowo-elektrycznym. Z silniko-prądnicą wbudowaną tak by można było płynąć w strefie ciszy wyłącznie na elektryku, lub na spalinowym z szybkim ładowaniem akumulatora.Wprawdzie to fantazja, ale możliwa do zrealizowania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Chińczycy nie są montownią, są producentem.Podstawowym parametrem w przypadku silników zaburtowych do łodzi, ale również silników lotniczych jest stosunek mocy do masy.........Z tego powodu bardzo często w zastosowaniach profesjonalnych stosowane są silniki dwusuwowe.Dokładanie balastu do silnika w postaci prądnicy, akumulatora i jeszcze silnika elektrycznego delikatnie mówiąc zbyt mądre by nie było. Natomiast co innego wprowadziło mnie w stan rozemocjonowania.....Chodzi o tzw "strefę ciszy" Wg polskiego prawa nie ma takiego pojęcia jak "strefa ciszy"W przypadku powołania parku krajobrazowego na jakimś terenie można w tym parku wprowadzić określone ustawą zakazy wg zawartego w ustawie katalogu. Jednym z tych zakazów jest zakaz pływania łodziami motorowymi. Zakaz taki oznajmiany jest znakiem A12https://pl.wikipedia.org/wiki/Oznakowanie_%C5%9Br%C3%B3dl%C4%85dowych_dr%C3%B3g_wodnych Łódź motorowa to wg prawa łódź o napędzie mechanicznym. Taka jest definicja prawna.Napęd mechaniczny - każdy napęd pochodzący od maszyny, również elektrycznej. Nigdzie w prawie nie ma podziału silników do łodzi na elektryczne i spalinowe. Oznacza to mniej więcej tyle, że jeśli zakaz pływania łodziami motorowymi jest wprowadzony, to dotyczy on również silników elektrycznych.Wiem, że wydawać się nam może, że to bez sensu, ale niestety tak jest. Na podstawie tego prawa pływanie na silniku elektrycznym w Biebrzańskim Parku Krajobrazowym kosztuje 500. Nawet gdyby samorząd chciał wprowadzenie zakazu, to ma do wyboru zakazy wraz ze znakami do których link podałem wcześniej.Nie ma znaku strefa ciszy, podobnie jak nie ma znaku zakazu pływania tylko na silnikach spalinowych. Temat wałkowany przez dobre 10 lat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mariusz1000 Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Czy miałbyś takie same odczucia gdybyś porównywał pracę Storma do nowej Yamahy 2T ? Większość markowych 2T na rynku to już nie igły. Jakbym słyszal znajomych ze wsi, bo dla nich samochód to tylko niemiecki, najlepiej audi, bmw, w ostatecznosci vw, a inne marki to szajs 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 elpojo Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Jakbym słyszal znajomych ze wsi, bo dla nich samochód to tylko niemiecki, najlepiej audi, bmw, w ostatecznosci vw, a inne marki to szajs A Passat skończył się na B5???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Za wszystkimi tymi znaczkami firmowymi stoi jakaś cecha charakterystyczna, która sprawiała, że jedna marka była w pewnym momencie postrzegana lepiej od drugiej. W przypadku silników 2T przez wiele lat topową firmą była firma Johnson. Johnson robił dobre silniki, ale sterowanie wyprzedzeniem zapłonu odbywało się poprzez krzywkę.Sterowanie elektroniczne jako pierwsza zastosowała Yamaha.Dzięki temu weszła na rynek amerykański, ale co ciekawe najpierw na rynek militarny, a później na rynek cywilny.Johnson przez brak elektroniki poszedł się zbankrutować. Johnsona kupiła Suzuki i przerobiła silniki johnsonowskie na sterowane elektronicznie. Pierwsze Suzuki 2T są bliźniaczo podobne do Johnsonów, tyle, że z wyrzuconym mechanicznym sterowaniem.Silniki różniły się jeszcze rodzajem przepłukiwania cylindrów. Do dzisiaj nierozstrzygnięty spór, które jest lepsze.Na tym etapie jeszcze można było mówić o konkurencji między firmami, ale "dzięki" działaniom ekologów rozwój silników 2T stanął, kwestia konkurencji zeszła na plan dalszy.Ponoć Chińczycy kopiują te silniki na legalu.W całym takim silniku jest jeden czuły punkt. Jest nim przekładnia w spodzinie. Tam faktycznie muszą być stosowane bardzo zaawansowane stopy stali z zaawansowaną obróbką cieplną.Tu nie ma drogi na skróty...... Ale cała reszta nie jest niczym skomplikowanym. Jak się taki silnik kilka razy rozbierze i złoży to nabywa się wiedzy, która "odczarowuje" kwestie brandów. W tych znaczkach firmowych nie ma żadnej magii. Nowy evinrude 2T z wtryskiem niby jest fajny, ale jakakolwiek awaria komputera sterującego, jakiegoś czujnika to dramat. To nie jest proste do ogarnięcia, w przeciwieństwie do yamahy i klonów, czy tam innych silnków. Pływałem na fabrycznie nowym chińskim Capralu 2T i nie miałem żadnych uwag.Nowy Parsun 4T wymagał dokręcenia paru śrub i drobnej regulacji.Fabrycznie nowy Suzuki 4T okazał sie być bardzo czuły na jakość paliwa. Dodatkowy filtr rozwiązał problem (chyba) Natomiast nie mogę znaleźć w pamięci jakiejś współczesnej konkretnej marki, która organicznie nie nadawałaby się do użytku. Na YT jest film jak Rosjanie wszczepiali do wichra elektronikę z Yamahy.Podejrzewam, że to całkiem dobrze mogło działać po takim tunningu...... Najważniejsze to odczarować te wszystkie znaczki firmowe, a odczarować można w jeden sposób: zdobywając wiedzę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 (edytowane) Głupoty piszesz o tym johnsonie.Suzuki nigdy nie była właścicielem Johnsona.Zapłon CDI Johnson stosował od początku lat 70tychJohnson i ewinrude jako OMC upadl ze względu na standard EPA.A co ciekawe że po mimo upadku Johnsona jako brand oferuje części zamienne do swoich produktów robionych od 1960r. To potwierdza jakość brandu. Edytowane 4 Kwietnia 2020 przez evin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Też już czytać mi się tego nie chce :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Pokaż mi jednego Johnsona z zapłonem elektronicznym.Suzuki nie było właścicielem Johnsona, ale obejrzyj pierwsze susuki i porównaj z Johnsonem. Bloki są identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Puste pisanie bo w dupie byłeś i gówno widziałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Teraz to już nieistotne właściwie, bo tego już nawet Chińczycy nie kopiują.OMC czyli Johnson Evinrude zbankrutował w 2000 roku. Właścicielem Johnson Evinrude stała się firma BRD będąca własnością Bombardiera. Do 2005 roku obowiązywała umowa z Suzuki.BRD postawiła na rozwój silników 2t ale z wtryskiem bezpośrednim ETEC direct injection, a to zupełnie coś innego niż zwykłe 2TStara technologia Johnson Evinrude (czyli Nie ETEC) byla rozwijana przez Suzuki. Źródło:https://www.boats.com/reviews/johnson-outboard-future/ https://www.thehulltruth.com/boating-forum/741527-johnson-suzuki.html Do dzisiaj wiele części zamiennych jest sprzedawane jako wspolne dla brandówbrp omc johnson evinrude suzuki. Było nawet coś takiego jak Jonsuki. Tradycyjnego Johnsona sterowanego elektronicznie nie było, był evinrude ale już jako własność BRP czyli Bombardiera, czyli wspomniany wcześniej ETEC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 A co to BRD?A co to zapłon elektroniczny?A co to fitch ram? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 BRP nie BRD BRP jest właścicielem marek Ski-Doo, Lynx, Sea-Doo, Evinrude, Rotax, Can-Am Off-Road, Can-Am On-Road, Alumacraft, Manitou, Telwater.https://www.brp.com/en/Google twoim przyjacielem jest. Zapłon elektroniczny w sensie elektroniczne sterowanie kątem wyprzedzenia zapłonu.. w najprostszej formie, zamiast mechanicznej regulacji opartej o krzywkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 (edytowane) Mniej czasu spędzają czasu z tym przyjacielem a więcej czasu w warsztacie.Ja odpuszczam. Tylko Zal że inni czytają i mieszasz im w głowie. Edytowane 4 Kwietnia 2020 przez evin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Mniej czasu spędzają czasu z tym przyjacielem a więcej czasu w warsztacie.Ja odpuszczam.Tylko Zal że inni czytają i mieszasz im w głowie. Mniej czasu spędzają czasu z tym przyjacielem a więcej czasu w warsztacie. Nie bardzo wiem, z czym się nie zgadzasz i nie bardzo wiem o co ci chodzi i skąd ta agresja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czechofil Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Nieśmiało chciałem Wam przypomnieć, że to wątek o silnikach STORM a nie o chińskiej myśli technicznej czy fuzjach producentów Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Czy miałbyś takie same odczucia gdybyś porównywał pracę Storma do nowej Yamahy 2T ? Większość markowych 2T na rynku to już nie igły. Jakbym słyszal znajomych ze wsi, bo dla nich samochód to tylko niemiecki, najlepiej audi, bmw, w ostatecznosci vw, a inne marki to szajs Grzecznie pytam, czy gdzieś napisałem że Storm to szajs ????Zmień znajomych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 To nie agresja tylko nie wiem po co się wypowiadasz w sprawach których nie masz pojęcia.Jakieś jonsuki wymyślasz. To że Johnsony 2t mają bloki od Suzuki. To z tym elektronicznym zapłonem. Przecież to gigant OMC jako pierwszy wprowadził zapłon CDI do zaburtowych silników. Daj luz bo inni co mają pojęcie czytają i się śmieją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jacekp29 Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 To nie agresja tylko nie wiem po co się wypowiadasz w sprawach których nie masz pojęcia.Jakieś jonsuki wymyślasz. To że Johnsony 2t mają bloki od Suzuki. To z tym elektronicznym zapłonem. Przecież to gigant OMC jako pierwszy wprowadził zapłon CDI do zaburtowych silników. Daj luz bo inni co mają pojęcie czytają i się śmieją.Ten gość siedzi na Wikipedii i co tam wyczyta kopiuje no tylko w tym temacie .Troll. Ale jak wam chce się odpisywać to go napedzacie [emoji6] Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
wiktos
Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
248
111
100
86
Popularne dni
9 Lip
32
4 Kwi
29
13 Maj
28
8 Lip
26
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 248 odpowiedzi
MarasR 111 odpowiedzi
sero1975 100 odpowiedzi
darek63 86 odpowiedzi
Popularne dni
9 Lip 2021
32 odpowiedzi
4 Kwi 2020
29 odpowiedzi
13 Maj 2021
28 odpowiedzi
8 Lip 2021
26 odpowiedzi
Popularne posty
Tresor
Jak umiałem tak zrobiłem .
Tresor
Ja jestem 50x w roku. Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze. Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody. Mam klienta który j
psulek
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch, nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla
Opublikowane grafiki
2181 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.