Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Świecę irydową reklamuje się jako łatwiej zapalającą mieszankę, gdyż łatwiejsza jest wymiana gazów przy szpilkowej elektrodzie niż w szczelinie klasycznych elektrod. Oznaczenie BPR7HIX oznacza:

B - gwint 14x12,7 na klucz 20,8mm czyli stadardowa

P - wysuniętą porcelanę izolatora

R - rezystor zmniejszający zakłócenia radiowe z zapłonu,

7 - wartość cieplna

HIX - oznaczenie specjalne, czyli że irydowa

Oznaczenie drugiej jest podobne B7HS-10

B - Gwint ten sam i klucz ten sam i uszczelka ta sama, ale nie ma wysuniętego izolatora przez co gorzej się czyści z sadzy (wypala) co jest ważne w 2t.

Świece irydowe są przeznaczane na dłuższą pracę i powinny się z tego powodu zamortyzować, ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie osadza sadzy na izolatorze.

Obie świece mają tą samą wartość cieplną 7, te same gwinty - więc mogą pracować zamiennie.

 

Czy w wypadku Storma 13,5 jest sens kupować świece irydowe? Na zwykłych pracuje bez zarzutu. Boję się, że lepsze okaże się gorsze od dobrego  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Każdy ma swoje wady i zalety i wybierać powinieneś w/g preferencji pływania

 

Zalety 4T to: są cichsze, mają wyższą kulturę pracy, nie kopcą, można do nich lać czysta benzynę, dobrze się czuja w trolingu i mniej palą w zakresie wolnych i średnich obrotów.

Wady 4T to: są dużo cięższe niż porównywalne 2T, mają miskę olejową - wymagają corocznej wymiany oleju i filtra (jak samochód), można je kłaść i przewozić tylko na określonej stronie, są droższe w zakupie i serwisie

 

Zalety 2T to: są lżejsze, nie wymagają corocznego serwisu bo olej leje się do benzyny, mają większy "power" (moment obrotowy) na niskim zakresie obrotów i szybciej wprowadzą łódkę w ślizg i to chyba wszystko

Wady 2T to: kopcą bo spalają olej razem z benzyną, są głośniejsze, nie lubią wolnych obrotów przez dłuższy czas i przez to nie lubią trolingu, trzeba pamiętać o mieszaniu benzyny z olejem w odpowiedniej proporcji.

Oczywiście piszę tu o 2T na gaźniku 

 

Jeśli nie przeszkadza Ci waga silnika, który wybierzesz to zdecydowanie 4T

Jeśli waga ma kluczowe znaczenie to 2T

Jeśli używasz silnika 2-3 razy w roku i nie chcesz płacić 200zł za wymianę oleju i filtra to 2T

We wszystkich pozostałych przypadkach 4T

Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

 

Do większości 2 cylindrowych 4T taka możliwość istnieje i producenci sprzedają gotowe zestawy do montażu przez serwis. Wszystkie modele wyposażone w elektryczny rozrusznik mają ładowanie w standardzie. Najlepiej zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj to bardzo mili i pomocni ludzie (bezwiosel.pl)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

Jeżeli planujesz zakup Storma 9.8 ( kopia Tohatsu ) jedyny problem z założeniem ładowania jest taki, że pod kołem zamachowym nie ma cewki ładowania. Przeszukałem Aliexpress niestety nie znalazłem zamiennika, pozostaje zakup oryginału, mnie odstraszyła cena. Co do Storma 12 ( kopia Yamahy ) nie wiem, nie wypowiadam się.

 

Nawiązując jeszcze do wypowiedzi kolegi Czechofil odnośnie wymiany filtrów oleju w silnikach 4T, to małe pojemności silników go nie mają. Storm 9.8 i 12 nie mają wymiennych filtrów oleju.

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym  ;)

 

Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .

 

Bez patentu w PL można pływać silnikami o mocy do 9,9 KW czyli 13,5KM. Na 12 KM nie musisz mieć patentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy w wypadku Storma 13,5 jest sens kupować świece irydowe? Na zwykłych pracuje bez zarzutu. Boję się, że lepsze okaże się gorsze od dobrego  :D

Jeśli jedyną czynnością będzie wymiana świec na irydowe, to nie zauważysz różnicy, prócz tego świece dłużej żyją niż 20 godzin pracy, zwłaszcza irydowe.

Jeśli tylko chcesz mieć na zapas to proponuję odpowiednik z wystającym izolatorem BP7HS lub wersję z rezystorem BPR7HS jeśli chcesz mniej siać zakłóceń radiowych, to są zwykłe świece niklowe.

Świece irydowe mają poprawiać zapłon trudniejszej mieszanki, z propanem-butanem lub z benzyną ale uboższej. Czyli gdybyś chciał nieco zmniejszyć spalanie benzyny przez minimalne (1% do 2%) zubożenie mieszanki na wysokich obrotach. Trzeba jednak umieć wyregulować gaźnik/zmniejszyć dyszę główną, zależnie od konstrukcji gaźnika. Wersja dla kombinatorów i hobbystów  :)

 

Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

Poza okresem docierania nie ma konieczności każdorazowej wymiany filtra oleju, prócz tego może go w danym modelu nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W 2T tez jest wymiana oleju co roku...

W spodzinie + wirnik pompy. (Na starcie Storm daje dodatkowy komplet uszczelek, świece i nowy wirnik).

W 2T 13.5 wystają kabelki do ładowania trzeba regulator dołożyć.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

 

Minimalna prędkość to 3-4 km/h w 2T/4T . Aby płynąć wolniej potrzebujesz spowalniaczy albo elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie musisz zakładać oryginału cewki żeby zrobić ładowanie, można coś dobrac

Pewnie tak, ale nie jestem biegły w tym temacie więc szukałem żeby pasowało plug and play.

 

post-69772-0-41651900-1589309597_thumb.jpg

 

Obecnie temat nie aktualny zmieniam pływadło i silnik już zmienił właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

12 km odpada bo nie mam patentu a obecna sytuacja wskazuje ,że ciężko będzie go zrobić choć myślałem o tym  ;)

 

Po weekendzie skontaktuję się ze sklepem bezwioseł i zobaczymy co powiedzą .

Tak poważnie to nie wierzę w te 12 KM tak jak w 7 KM w Stormie. Pojemność skokowa podobna jak w przypadku starszych i bardziej renomowanych marek czyli ok. 210 cm3 a zakładam że chińczycy nie wycisną więcej niż  tamci bo i skąd? Bez turbin ciężko o większą moc z tej samej pojemność.

Posiadacze 7KM skarżą się że w porównaniu do droższych silników 5-6 KM wcale nie czuć tej większej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kiedy rozważałem, czy nie kupić tej "dwunastki", też to zauważyłem. Jeśli wszystko jest skopiowane, to i moc jest skopiowana.

Mimo to uważam że 10Hp to niezła moc, wystarczy na łódkę o masie całkowitej do 300kg.

W niedzielę pływałem zestawem 280kg z motorkiem 6Hp i jeszcze sobie radził, choć pełnego ślizgu oczywiście nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20

 

https://www.youtube.com/watch?v=bC_WXcwxHko&t=4s

 

I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy

 

https://anqidi.en.alibaba.com/productgrouplist-213293419/Outboard_motor.html?spm=a2700.8304367.topnav.3.387d3277IbDsJp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20

 

https://www.youtube.com/watch?v=bC_WXcwxHko&t=4s

 

I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy

 

https://anqidi.en.alibaba.com/productgrouplist-213293419/Outboard_motor.html?spm=a2700.8304367.topnav.3.387d3277IbDsJp

\Patrząc na ofertę wyglądają kubek w kubek jak stormy :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ciekawi mnie na jakiej podstawie twierdzicie, że moc jest zawyżona? Ktoś z Was robił testy lub ma do nich dostęp?

No niestety nie robił, ale twierdzę tak na podstawie swoich przemyśleń. Jeżeli Yamaha produkuje silnik F9.9 o mocy 9,9 hp i pojemności 212 ccm pewnie przeprowadzała testy i ma na to potwierdzenie. Storm ten sam silnik oznaczył jako 12 hp przy tej samej pojemności, to jest zwiększenie mocy o 20%. W silniku wolnossącym niedoładowanym jest to niemożliwe.

Silnik Yamaha F20 starszy model o pojemności 362 ccm ma moc 20 hp, kopia tego silnika Storm F25 ma już moc 25 hp ( nie podaję pojemności Storma bo na stronie są babole, proszę użyć choćby kalkulatora do wyliczania pojemności na podstawie średnicy i skoku tłoka. Tutaj podana pojemność przez sprzedawcę nie pokrywa się z wyliczeniami ). To samo tyczy się Storma F18, który jest kopią Yamahy F15 o pojemności 323 cmm, Yamaha wypuszczała jeszcze na rynek silniki na tym bloku ze zmniejszoną mocą czyli F9.9 i F13.5.

I tak jeszcze dodając Yamaha F25 w dwóch cylindrach ma pojemność 498 ccm piszę oczywiście o starszym modelu na gaźniku

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Stosując ten tryb myślenia np. do przemysłu motoryzacyjnego możemy dojść do dziwnych wniosków. Np. ten sam silnik stosuje kilku producentów i każdy podaje inną moc - czy to oznacza, że tylko u jednego jest prawidłowa?

 

Nie twierdzę, że moce STORMA są prawidłowe ale uważam, że wyciąganie wniosków na podstawie przeglądania internetu jest zbyt daleko idące.

 

A co z ekologią? Cześć markowych producentów obniżała moc gaźnikowych modeli aby spełniać normy emisji spalin - uważasz, że chińczyk łamiący prawa autorskie i kopiujący markowy silnik przejmuje się emisją spalin? Sądzę, że upraszczają konstrukcję (potaniają) i to może mieć wpływ na moc.

 

W przypadku modelu, którego ja używam 2T 13,5KM jestem pewien, że modele 13,5, 15 i 18KM różnią się tylko naklejką bo ja swój dostałem w pudle opisanym jako 18KM i flamastrem było to przekreślone i napisane 13,5KM

 

Moim zdaniem jedynym sposobem aby sprawdzić jak jest naprawdę do test na wodzie na identycznej łódce oryginału i podróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Stosując ten tryb myślenia np. do przemysłu motoryzacyjnego możemy dojść do dziwnych wniosków. Np. ten sam silnik stosuje kilku producentów i każdy podaje inną moc - czy to oznacza, że tylko u jednego jest prawidłowa?

 

Nie twierdzę, że moce STORMA są prawidłowe ale uważam, że wyciąganie wniosków na podstawie przeglądania internetu jest zbyt daleko idące.

 

A co z ekologią? Cześć markowych producentów obniżała moc gaźnikowych modeli aby spełniać normy emisji spalin - uważasz, że chińczyk łamiący prawa autorskie i kopiujący markowy silnik przejmuje się emisją spalin? Sądzę, że upraszczają konstrukcję (potaniają) i to może mieć wpływ na moc.

 

W przypadku modelu, którego ja używam 2T 13,5KM jestem pewien, że modele 13,5, 15 i 18KM różnią się tylko naklejką bo ja swój dostałem w pudle opisanym jako 18KM i flamastrem było to przekreślone i napisane 13,5KM

 

Moim zdaniem jedynym sposobem aby sprawdzić jak jest naprawdę do test na wodzie na identycznej łódce oryginału i podróbki.

Co do przemysłu motoryzacyjnego tak stosują te same silniki, ale mogą zmienić układ dolotowy, układ wydechowy, zastosować ostrzejsze wałki rozrządu tym samym zmienić czasy otwarcia zaworów. Teraz większość silników benzynowych posiada turbosprężarki, można dostarczyć więcej powietrza, i paliwa poprzez zastosowanie wtrysków. To wszystko ma wpływ na moc.

Ale to są wielkie firmy motoryzacyjne. A na załączonym wcześniej filmie widzisz jak to wygląda, rozbierają oryginał kopiują części i składają jako swoje silniki.

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A może liczą moc na wale i stąd 18KM ? Przekładnia kątowa ma duże straty a chyba norma dla zaburtowców pokazuje moc na śrubie.

A co do wielkich firm i że niby tylko one mogą zwiększać moc. Dobry tuner w garażu wyciągną by sporo z tego silnika. Większe porty w cylindrze, większa dawka, polerowane doloty, wolny wydech, zwiększone sprężanie... :) Ale tu nie chodzi o te 3 KM więcej tylko o długowieczność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak nawiązując do kopiowania poniżej link do filmiku jak działają chińskie fabryki. W 10 min 15 sek filmu widać "biuro konstrukcyjne" i częściowo rozłożoną Yamaha F20

 

https://www.youtube.com/watch?v=bC_WXcwxHko&t=4s

 

I strona z ofertą silników tego producenta, można domniemywać że tam powstały nasze Caprale i Stormy

 

https://anqidi.en.alibaba.com/productgrouplist-213293419/Outboard_motor.html?spm=a2700.8304367.topnav.3.387d3277IbDsJp

Na tym filmiku widać jak kobitka zamotała się z jedną śrubą ... Klucz pneumatyczny już "odbił" swoją siłą a następnie dokrecenie ręczne kluczem dynamometrycznym. Tyle tylko ,że pewnie źle załapała gwint i śruba wystaje. Potem coś chyba zatrybiła bo ręcznym kręciła kręciła i kręciła .Śrubę wymieniła ale ciekawe czy gwintu nie uwaliła ?????? 

Od 3,38 minuty 

https://www.youtube.com/watch?v=bC_WXcwxHko&t=4s

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na tym filmiku widać jak kobitka zamotała się z jedną śrubą ... Klucz pneumatyczny już "odbił" swoją siłą a następnie dokrecenie ręczne kluczem dynamometrycznym. Tyle tylko ,że pewnie źle załapała gwint i śruba wystaje. Potem coś chyba zatrybiła bo ręcznym kręciła kręciła i kręciła .Śrubę wymieniła ale ciekawe czy gwintu nie uwaliła ?????? 

Od 3,38 minuty 

https://www.youtube.com/watch?v=bC_WXcwxHko&t=4s

Bardzo możliwe z tym gwintem, widać także że śrubę potraktowała klejem do gwintów.  ;) Może ten egzemplarz nie dostał naklejki Storm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...