Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zaczęło się od słynnego konfliktu 2t/4t i kosztów obsługi, ale czas na podsumowanie.

Wyprodukowany w kraju (siła robocza) filtr oleju to około 15zł. Pogrzebałem dalej i z PZL mamy z gwintem metrycznym  i średnicą 68mm dwa: PP27 i nieco wyższy PP281 (KIA Picanto).

Zamówiłem dziś olej 10W30 wyprodukowany w Kwidzynie 20zł za litr.

Razem 35zł i dwa lata posłuży. To taniej niż butelka oleju TC W3.

Jedynie ta waga silnika 45kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A który to Storm o wadze 45 kg?

Mój silnik Yamaha F13.5A czyli F15A waży ponoć 45kg, natomiast Storm F18 który wydaje się być kopią waży już więcej.

Jak ktoś umie zaprzeć silnik na brzuchu i miednicy i przenieść część ciężaru bez udziału kręgosłupa, to da się to jednoosobowo założyć na pawęży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mój silnik Yamaha F13.5A czyli F15A waży ponoć 45kg, natomiast Storm F18 który wydaje się być kopią waży już więcej.

Jak ktoś umie zaprzeć silnik na brzuchu i miednicy i przenieść część ciężaru bez udziału kręgosłupa, to da się to jednoosobowo założyć na pawęży.

Tak właśnie walczyłem przez 3 lata z moim Capralem, ważył 40 kilo ale i tak dawał popalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak właśnie walczyłem przez 3 lata z moim Capralem, ważył 40 kilo ale i tak dawał popalić.

Kupiłem wózek schodowy - jakby dwukółka ale z sześcioma kółkami, górną rurkę okręciłem na twardo szmatami, na tym zakładam motor i daję radę po schodach i po twardym, potem auto i z auta na pawęż więc niewiele noszę. Najgorzej jest ciągnąć ponton z silnikiem na kółkach po miękkim piaseczku, wcisnęli mi małe kółka i się zapadają. Na większy motor nikt mnie nie namówi.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanie z innej parafii ale może ktoś pomoże. Mam silnik mariner 10 Magnum 2t. Silnik bajeczka służy mi już lata chciał bym zmienić smar w stopie tylko pytanie ile mniej więcej do takiego 10 wchodzi? Ciężko o jakieś info o tym modelu w necie.

Możesz kupić pompkę do oleju do spodziny i butelkę oleju GL4 SAE90 lub SAE80W90 i wystarczy na kilka zmian. Pompka ze 20zł olej drugie tyle. Uszczelki, pasta uszczelniająca/do gwintu (niebieska).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za rady jeszcze raz, dzisiaj pływałem na Tohatsu 6km 4t, mam takiego przewoźnego malucha ;), uzyskałem na owym gumiaku o wadze (100kg gumiak plus dwie osoby około 200kg plus 70kg pierdół) całe 6km/h ;), musi być 25km żeby to płynęło.

O ile dobrze zrozumiałem trzeba 25HP żeby to latało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Filtron OP595 ma średnicę 68mm czyli tylko 2mm więcej od Hiflo HF204, gwint metryczny 20x1,5 - powinien pasować jak ktoś lubi polskie produkty i polską cenę.

Są stosowane np: Fiat Panda, KIA, ....

Najtrudniejszą operacją wymiany oleju w silniku mojej Yamahy F15A było odkręcenie korka spustowego, atechnicznym nie polecam samodzielnej wymiany.

Nie udało się kupić polskiego filtra, pani w sklepie podała taki zapisany krzaczkami i okazało się że to odpowiednik Filtrona OP595.

Gdyby ktoś chciał oszczędzić na olejach i filtrze to za filtr 15zł, za motocyklowy olej Semisyntex 10W30 mało znanej polskiej marki Veco 20zł, Hipol GL4 16zł.

Zakładam że konfekcjonowane oleje krajowej produkcji są bezpieczniejsze bo nie opłaca się ich podrabiać, a na semisyntex 10w40 przejechałem już ponad 100tyś km.

Gdyby rozważać zakup silnika 2t ze względu na koszt filtra i olejów do 4t - to jak wyżej napisałem 51 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siur chłodzący poprawiony. Wcześniej miałem wszystko pokryte mgiełką (na tyle pontonu). Zbierało się tego tyle że myślałem że to też od rozbryzgów za silnikiem. Wczoraj zrobiłem ok 10km i ani kropli z tyłu. No żeby nie było za lekko na koniec złapała mnie ulewa i do portu dotarłem mokry jak ścierka. :)

.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siur chłodzący poprawiony. Wcześniej miałem wszystko pokryte mgiełką (na tyle pontonu). Zbierało się tego tyle że myślałem że to też od rozbryzgów za silnikiem. Wczoraj zrobiłem ok 10km i ani kropli z tyłu. No żeby nie było za lekko na koniec złapała mnie ulewa i do portu dotarłem mokry jak ścierka. :)

.

Łukasz takie pytanie : dlaczego masz podniesiony silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dla osiągów, żeby nie kaczkował. Na przelewach bywa 30cm wody kazdy mm jest ważny.

Jak to z Yamahą i jej kopiami są o dobre 5cm dłuższe od normy S. Ta tymczasowa deseczka ma 4.5cm (w 8KM Yamaha była na płasko). Chce sobie taką podkładkę na frezarce z amelinium zrobić i przykrecic na stałe. Płyta antykawitacyjna powinna być 5mm pod wodą w ślizgu. U mnie jest ok 1.5cm, ale wyżej juz nie podniosę bo kończy się pawęż. :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Siur chłodzący poprawiony. Wcześniej miałem wszystko pokryte mgiełką (na tyle pontonu). Zbierało się tego tyle że myślałem że to też od rozbryzgów za silnikiem. Wczoraj zrobiłem ok 10km i ani kropli z tyłu. No żeby nie było za lekko na koniec złapała mnie ulewa i do portu dotarłem mokry jak ścierka. :)

.

Mój dorobiony wyglądał identycznie :D jakby jeden tokarz robił.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...