Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

silnik 2T jednocylindrowy - 1 impuls na obrót

silnik 2T dwucylindrowy  - 2 impulsy na obrót

silnik 4T jednocylindrowy - 1 impuls co 2 obroty

silnik 4T dwucylindrowy - 1 impuls na obrót

itd...

 

Łatwo to zapamiętać, jak się pamięta hasło, że: "życie jest za krótkie na to, żeby na jeden zapłon iskry czekać dwa obroty wału" tyczące się oczywiście silników 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Teoretycznie 3.

Jeżeli to zwykły chiński obrotomierz nie zawsze co w instrukcji zgadza się ze wskazaniami. Wiec wtedy jak kolega wyżej. Na wodzie lub w beczce, na wolnych w okolicy 1000 na maxa powyżej 5000 jak pokazuje inaczej kombinuj.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, potrzebuję pomocy a mianowicie muszę ustawić obrotomierz pod silnik 4suwowy 2 cylindrowy i man 3opcje do wyboru

1 - 2 impulsy na obrót

2 - 1 impuls na obrót

3 - impuls co drugi obrót wału

Co mam wybrać?

W moim Capralu 9.8 miałem ustawiony 1 impuls na obrót wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Btw czesci od yamahy do storma nie pasuja. 2 razy wymienialem pompe wody bo padala, dopoki nie trafilem porzadnej miekkiej gumy i skonczyl sie problem. Np gumowy wirnik ma inny profil (wysokosc/grubosc lopatek) niz yamaha.

 

Jak na prawie 2 lata uzytkowania jak wspomnialem pompa wody 2x wymieniana bo za sztywna chinska guma byla, i rozrusznik caly

 

Po za tym ok

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A mój Strom 2T 18km zaczął gubić chłodzenie. Przy raptownym ujęciu manetki przestaje lecieć woda. Ponowny rozruch, lub wrzucenie na luz powoduje powrót chłodzenia. Mam nadzieje, że dociągnę do końca sezonu i jakiś serwis trzeba ogarnąć... Coś z dolnośląskiego polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A mój Strom 2T 18km zaczął gubić chłodzenie. Przy raptownym ujęciu manetki przestaje lecieć woda. Ponowny rozruch, lub wrzucenie na luz powoduje powrót chłodzenia. Mam nadzieje, że dociągnę do końca sezonu i jakiś serwis trzeba ogarnąć... Coś z dolnośląskiego polecacie?

sprawdzales czy cos ci sie nie zatkalo w tym plastiku z otworem wylotowym przy wezu, bo zachowanie co najmniej dziwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

sprawdzales czy cos ci sie nie zatkalo w tym plastiku z otworem wylotowym przy wezu, bo zachowanie co najmniej dziwne

Sprawdzałem wszystko jest drożne.

Jak przepalałem sprzęta po zimie w beczce to nie było chłodzenia dopóty nie podałem wody w otwór na połączeniu spodziny z kolumną. I teraz mam taką teorię, że jak odejmujesz rapotownie manetki za pawęża tworzy się podiśnienie które zabiera stamtąd wode - stąd brak chłodzenia. :ph34r: Pomijając moją teorie, to nie jest normalne zachowanie.

Edytowane przez gucio2020
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jego sztuki. :)

U mnie siura wesoło w każdych okolicznościach.

Zdejmij spodzinę i zweryfikuj to 5 śrub i 15min roboty. Jeśli nie będzie widać oczywistych uszkodzeń to wał w wiatrke spodzinę do wody i jazda. :)

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przeciętny wirnik pompy wody wygląda tak:

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/2ykuHqnmFchrrfzZGs-afkjREM-3j-kBKrlf-TUQg3k0w63_3gDeRZq33AtCPLH9e61ADfWqRk3jYWJsAJjl4UBNJML0HZE1cxP2fa8BxezP4WmDtg

 

Stawiam na to, że piasta oddzieliła się od gumy.

Przy wolnych obrotach to wszystko działa, bo trzyma się na wcisk. Przy większym obciążeniu "czarne" zaczyna się obracać po "białym"

 

Po odkręceniu spodziny, na pierwszy rzut oka może nie będzie nic widać.

 

Ciężko wrózyć z fusów, ale....

Prawdopodobną przyczyną jest odwrotne wstawienie impellera w obudowę pompki.

 

Poniżej jest widok wirnika widzianego od dołu (licząc  pozycję w której silnik pracuje)

 

hqdefault.jpg

Nie wiem dlaczego ale niektórym "serwisantom" wydaje się że te łopatki mają się układać w tym widoku do ruchu zgodnego z ruchem wskazówek zegara, czyli odwrotnie jak tutaj.

Jak się ten wirnik odwrotnie zamontuje, łopatki wyginają się jakby "pod włos"

 

Gdyby ściął się klin, chłodzenia nie byłoby przy wolnych obrotach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś kolejny etap gubienia chłodzenia. Kiedy łódka wchodzi w ślizg zanika chłodzenie. Wtedy stop lub luz i chłodzenie wraca. W miejacu na luzie przy

wysokich obrotach chłodzenie okej - nie zanika. O co kaman...

A spróbuj opuścić niżej spodzie , może jest za wysoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...