Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie chce mi sie wierzyć że sama waga zabrała 1000 obrotów. To tylko masa wirująca może wolniej wkręcał by się na obroty ale max powinien być zbliżony.

Najprawdopodobniej brało się to z lepszej sprawności śruby, innego wyprofilowania łopatek i silnik po prostu nie dawał rady. Tu musiał by się wypowiedzieć ktoś od śrub. 

Jak by 11 stalowa lepiej gryzła wodę od 11 alu było by fajnie bo na 11 nadal mam troszkę zapasu. Pomyślimy wiosną, zawsze można odsprzedać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Obecnie pierwszy zakup do silnika to linia paliwowa ori Yamahy, ta kiszka Stormowa do mnie nie przemawia. Później pomyśle nad śrubą, zresztą obecnie pogoda nie sprzyja sprawdzaniu Vmax. :) 30km/h daje już w kość.

Jeżeli kupisz oryginał Yamahy to będziesz miał ją na wieczność ;)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po co czekać

 

276,65 zł 29%OFF | Silnik łodzi śmigło ze stali nierdzewnej 9 1/4X11-J dla Yamaha 9.9Hp 15Hp silnik zaburtowy 9 1/4X11-J 63V-45943-10-00 63V-45943-00

https://a.aliexpress.com/_mPckeit

Tylko jak bardzo odbiega Chinol od Ori stalowej lub dobrego producenta.

Czytałem i słyszałem o różnicach w  spadkach obrotów nawet do 10 - 20% względem oryginalnych / mocno markowych zamienników.

 

Porównywałem z ciekawości przy swoim Tohatsu 50 Solasa 14" vs Oryginalną 14". Na solasie prędkość maxymalna była jakby o 1-2,5 km/h mniejsza , być może warunki na wodzie były inne lub śruba gorzej zbudowana.

 

Nie twierdzę że Chińczyk będzie zły, ale czy śruba będzie dobrze wyważona ( to że osiągi podobne nie znaczy że dobra) i nie zrobi nam większych szkód. Może dowiemy się po jakimś czasie lub nie bo kto normalny zagląda do spodziny czy zębatki się nie wycierają lub jak często ktoś wymieni olej lub zwróci uwagę na mniejszą / większą ilość wody w oleju ze spodziny lub ilość opiłek ?

Być może to skrajny przykłady, ale w pierwszej kolejności użytkowania byle jak zrobionej śruby poleci uszczelniacz ( nie od razu) ale co za tym idzie pojawi się woda w spodzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do śrub z Ali, to kupiłem 2 sztuki i jakość OK, ale w żadnej skok nie zgadzał się z tym, co było wybite na śrubie. Kupiłem do Yamahy skok 11 i 12, ale ta 11 miała 10, a 12 okazała się 9. Jakby totalnie losowo sobie je oznaczali :lol:

Potem jeszcze zamówiłem tanią śrubę w Polsce, która okazała się też taką samą, co sprzedają na Ali i też mimo oznaczenia 12, miała skok 10.

Wymieniłem za dopłatą na BSPro i ona już trzyma parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mój Capral 9.8 miał oryginalną śrubę 9x8.3 lub 8.5 ( niedokładnie było widać ). Dokupiłem na zapas śrubę z Aliexpress od tohatsu 8.5x9 jakość śruby taka jak fabryczna w Capralu. Zero różnic w osiągach, czyli wyjście w ślizg prędkość pozostała na tym samym poziomie. Obecnie mam tośkę 30 km, na fabrycznej śrubie 9.9x12 wykręca mi max obroty i załącza się buzzer, więc zamówiłem na Ali śrubę z większym skokiem. I to co przyszło mnie bardzo zaskoczyło, jakość super, te poprzednie z Caprala się chowają. Niestety śruba jeszcze nie przetestowana na wodzie, ale jestem dobrej mysli.

 

https://www.polyda-propeller.com/

post-69772-0-74566100-1608106039_thumb.jpg

post-69772-0-00346000-1608106049_thumb.jpg

post-69772-0-77620300-1608106056_thumb.jpg

post-69772-0-95506500-1608106062_thumb.jpg

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie zmiana z 9 Stormowej na 11 z ali sprawiła że prędkość wzrosła, obroty spadły i jest git. Wcześniej miałem 6000 obrotów na 50% gazu. Teraz mam na 95% i dlatego przydało by się pół cyka więcej ale i nie ma co przesadzać, lubię start jak mu dasz od 0 na maxa wyrywa ponton z wody w ułamku sekundy. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie zmiana z 9 Stormowej na 11 z ali sprawiła że prędkość wzrosła, obroty spadły i jest git. Wcześniej miałem 6000 obrotów na 50% gazu. Teraz mam na 95% i dlatego przydało by się pół cyka więcej ale i nie ma co przesadzać, lubię start jak mu dasz od 0 na maxa wyrywa ponton z wody w ułamku sekundy. 

 

Dzięki twojej opinii zamówiłem z tego samego Źródła  :P  B)  i wiem że parę osób również , jeszcze trochę i majfrend będzie musiał odpalić ci działkę za reklamę  :D  :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

U mnie zmiana z 9 Stormowej na 11 z ali sprawiła że prędkość wzrosła, obroty spadły i jest git. Wcześniej miałem 6000 obrotów na 50% gazu. Teraz mam na 95% i dlatego przydało by się pół cyka więcej ale i nie ma co przesadzać, lubię start jak mu dasz od 0 na maxa wyrywa ponton z wody w ułamku sekundy. 

Ja też dzięki waszym podpowiedzią będę zmieniał  9 na 11. Oczekuję na dostawę od majfrendów  ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś (ku mojemu zaskoczeniu, przecież mamy wigilię,a może to prezent pod choinkę dla Storma????) przyszedł zbiór paczek a mianowicie :

 

Zestaw uszczelek spodziny , rozmiar i materiał z wyglądu kropka w kropkę z tymi które dostałem wraz z silnikiem.nowe wydają się jakby grubsze akurat dziś nie miałem ochoty tego zmierzyć bo nawet jeżeli są to nic to nie robi :-)

 

ff6b8a0f03be24a5med.jpg

 

https://www.fotosik.pl/zdjecie/cd82767c4693de20

 

Kolejna rzecz w paczce to wirnik , guma bardzo elastyczna wykonanie wydaje się super , tak jak pisałem wcześniej porównam z zakupionym na bez wioseł i zobaczymy .

 

05e2a988453acd89med.jpg

f65145681b154c60med.jpg

 

I żeby nie zabrakło zawleczek jak przyjdzie śruba 11:‑X

 

9413d63d12c4e61amed.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Otwór w wałku jest bardzo duży. Te orginalne zawleczki prawie przez niego przelatują. Nie budziło to mojego zaufania i kupiłem o x1 i x2 razy większe (na grubości długość bez zmian). Koszt zawleczki w sklepie z nierdzewką to odpowiednio 20 i 40gr... W styczniu sprawdzę czy lepsze. Na zdjęciu ta pogięta to oryginalna zdjęta przy zmianie śruby:

.

.

 f07863d6436cd53f8e5d3f895d65d0fd.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Otwór w wałku jest bardzo duży. Te orginalne zawleczki prawie przez niego przelatują. Nie budziło to mojego zaufania i kupiłem o x1 i x2 razy większe (na grubości długość bez zmian). Koszt zawleczki w sklepie z nierdzewką to odpowiednio 20 i 40gr... W styczniu sprawdzę czy lepsze. Na zdjęciu ta pogięta to oryginalna zdjęta przy zmianie śruby:

.

.

f07863d6436cd53f8e5d3f895d65d0fd.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

U mnie ta oryginalna leży dobrze ;-)przynajmniej tak mi się wydaje że większa nie weszła by w wycięcie w srubie mosiężnej.

 

a772ff159cd18552med.jpg

Edytowane przez woochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

2 Łatwo przelać paliwo gruszką? Zaglądnij do pływaka, w mojej Y jak i S jak zamknie iglica to możesz skakać po gruszce szybciej pęknie niz puści.

Zaglądnąłem do komory pływakowej i okazało się że pływak nie domykał iglicy. Wygląda na to że się wygiął. Poprawiłem zamykanie przez naciągnięcie cienkiej koszulki (rurki) izolacyjnej na język pływaka, i teraz domyka. Warto wypalać paliwo na koniec pływania, by nie cisnęło na pływak i zaworek.

Gaźnik TK i prawie taki jak w Stormie F18, więc już wiem że gaźnik mojej Yamahy F13.5A wykonali Japończycy małymi rączkami Chińczyków.

Drugim problemem tych gaźników jest nieszczelność na połączeniu komory pływakowej z korpusem gaźnika - kiepska gumka a w dodatku guma w kontakcie z aluminium koroduje. Składając posmarowałem cieniutko silikonem do aluminium, czyli nie śmierdzącym octem.

Biała plastikowa przekładka izolująca od ciepła, pomiędzy kolektorem ssącym a gaźnikiem nie miała żadnych występów ograniczających moc, więc nadal nie wiem jak zgubili te 1.5HP by z 15HP zrobić 13,5HP. Nożem wyprofilowałem otwór w podkładce na stożkowy, bo kanał się rozszerza, może nieco poprawi moc. Dysza główna 104 o ile dobrze odczytałem te ostatnie 4, może ograniczyli dyszą paliwową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tylko jak bardzo odbiega Chinol od Ori stalowej lub dobrego producenta.

(...)

Nie twierdzę że Chińczyk będzie zły, ale czy śruba będzie dobrze wyważona ( to że osiągi podobne nie znaczy że dobra) i nie zrobi nam większych szkód. Może dowiemy się po jakimś czasie lub nie bo kto normalny zagląda do spodziny czy zębatki się nie wycierają lub jak często ktoś wymieni olej lub zwróci uwagę na mniejszą / większą ilość wody w oleju ze spodziny lub ilość opiłek ?

Być może to skrajny przykłady, ale w pierwszej kolejności użytkowania byle jak zrobionej śruby poleci uszczelniacz ( nie od razu) ale co za tym idzie pojawi się woda w spodzinie.

Covid-19 pokazał że produkty sprzedawane pod zachodnimi markami są w istocie produktami chińskimi, a z faktami nie da się dyskutować. Ja kupiłem śrubę amerykańską wyprodukowaną w Korei  :D 

Czy chińskie śruby z zachodnim logo są lepsze?- możliwe że tak.

Jak sprawdzić wyważenie?

oznakować łopatki pisakiem np:1,2,3. zamontować centrycznie na ośce z dobrym łożyskiem i zakręcić parę razy. Jak będzie uparcie stawać z jedną łopatką w dół - to znaczy że cięższa, jeśli jednak będzie stawać w różnych pozycjach, to wyważona. Można też kręcić w wiertarce i sprawdzić czy drga.

Zwiększone drgania silnika to też sygnał niewyważenia, ale ja się nie spotkałem z czymś takim.

Uszkodzenia uszczelniacza przez śrubę to już sobie nie wyobrażam, może łożyska to tak ale nie uszczelniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

, więc nadal nie wiem jak zgubili te 1.5HP by z 15HP zrobić 13,5HP. 

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?

Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?

Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku. 

 

Dokładnie tak.

 

2T - 13.5 ,15 , 18 km - to jest jeden silnik o mocy 15km tylko różnie oklejony na czapie i oznaczony na tabliczce znamionowej .

 

13.5 - aby śmigać bez patentu

15 - prawdziwa moc

18 - ściema 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale dlaczego mieli by to robić? Czy milion razy trzeba napisać że wszystkie są oznaczone 18 a w PL dodaje się tylko wlepki i tabliczkę jakiej życzy sobie klient?

Koledze 25 4T okleili 2 lata temu jako 10KM. Wystarczy telefon, ale uwaga jeden gość mówi że wszystkie są takie same, drugi chce 140zł za "odblokowanie" Tak przynajmniej było w moim przypadku.

Tak jak wcześniej pisałem na na większości części w swoim stormie 13.5 mam wybity numer zaczynający się na "T15" widać to odrazu na chociażby pokrywie silnika. Także resztę można sobie dopowiedzieć :-) zresztą ile by nie miał 13 10 czy 15 to ja z moją jednostką jestem w pełni zadowolony z osiągów i myślę że większość użytkowników też.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...