Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Tak czytam i czytam ja bym tych chinoli nie uogólniał, myślę że to zależy jaka manufaktura składa dany silnik. A jest ich tam dużo. W prawdzie Storma nie miałem i nie mam, ale miałem Caprala 9.8 4T, od wiosny 2017( Storma jeszcze wtedy nie było na rynku) do wiosny 2020. Żadnej z uwag wymienionej przez kolegę Tresora w moim silniku nie zauważyłem, czyli klin nie korodował, nie wiem jak wygląda w stormie, w Capralu na wale było wypłaszczenie a klin to był wałeczek. Uszczelnienie cięgna biegów było takie samo jak na zdjęciu kolegi Tresora. Spodzina szczelna przez 3 lata przebieg 80 godzin. A co do wiórów, w Capralu nie było. Ale powiem Wam robiłem teraz serwis swojego tohatsu 30 HP i w odstojniku filtra wstępnego znalazłem mały wiórek koloru zbiornika paliwa.

 

O ile sie nie myle carpal to ta sama fabryka co parsun a parsun to Coleman na amerykanski rynek a tu quality control troche lepsze i materialy i oczywiscie cena ale za to ludzie smigaja juz z 10 lat i nie bardzo slychac nazekania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

O ile sie nie myle carpal to ta sama fabryka co parsun a parsun to Coleman na amerykanski rynek a tu quality control troche lepsze i materialy i oczywiscie cena ale za to ludzie smigaja juz z 10 lat i nie bardzo slychac nazekania

Niestety nie jestem w stanie stwierdzić z jakiej fabryki pochodził mój Capral. Na tabliczce znamionowej nie było takiej informacji. Widać ją na moim filmie. Karton w którym był silnik nosił tylko napis że jest to silnik zaburtowy.????

 

https://youtu.be/zPuqEq7VpVg

 

A co się tyczy ceny to była śmieszna ???????? 3900

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Porównywanie 2-suwego STORMA do nowego Tohatsu na wtrysku ma tyle sensu co nowego Golfa do Ferrari. Oczywiście, że Ferarii jest lepsze ale czy to znaczy, że ludzie którzy kupili Golfa nie mogą być zadowoleni?

 

Jeśli pływałeś na 2-suwach to powinieneś porównywać STORMA do minimum 15 letniej 2-suwowej Yamahy lub 15 letniego 2-suwowego Tohatsu.

Dlaczego 15 letniego? Z 2 powodów: Po pierwsze - 15 lat temu w 2005 roku na mocy przepisów o emisji spalin zakazano sprzedaży gaźnikowych 2-suwów w Uni Europejskiej i na rynku wtórnym takie silniki przeważają, Po drugie 15 letnie markowe 2-suwy mają zbliżoną cenę zakupu do nowego STORMA.

Wspomniane 15 czy 30 letnie silniki 2t są często już po prostu zużyte, niestety ale spadek ciśnienia sprężania w silniku 2t powoduje gwałtowne pogorszenie jakości pracy.

Mam stary silniczek 2t Yamaha 6E (napis na elementach) o mocy 5HP i do niego dokupiłem Chiński gaźnik do Stoma T6. Ma lepszy pływak i dodane kanały. Chińczycy nie są już bezmyślnymi kopistami. Modernizują produkty, poprawiają je.

Ponieważ planuję budowę, to kupuję chińskie narzędzia. To już nie jest tania tandeta, wyraźnie poprawiają jakość.

Jestem przekonany, że w tej dekadzie Chińczycy dojdą jakością do produktów markowych, tak samo jak Japończycy pokonali drogę od tandety przez dobre i tanie, do drogie i takie sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam ,porównywanie silników jeden do drugiego nie ma najmniejszego sensu ,ja przy zakupie silnika kieruję się tym do jakiego pływania ma mi służyć, pierwszy honda bf 2,3kM 4T używałem  do trolingu przez 10-lat  i byłem z niego bardzo zadowolony jedyny minus to że trzeba było pilnować pogody by w porę bezpiecznie wrócić do przystani, gdy zacząłem uganiać się za okoniem to kupiłem hondę  bf 10kM 4T w między czasie zmieniłem łódź z 3,90 na 4,3m i  okazał się trochę przymały rozwijałem sam 30kh w dwie osoby 25kh więc po 4 sezonach sprzedałem 10-tkę i kupiłem hondę bf 20kM i teraz jestem mega zadowolony ,Myślę ze  pływam naprawdę sporo 120-160 godzin w sezonie (od 1 Maja do 31 grudnia jak nie zamarznie ) dla tego zawsze stawiam na nowy silnik jak go  serwisuję to nie ma problemu z odsprzedaniem a czy markowy czy jakiś klon to każdy powinien podjąć decyzję pod kątem gdzie i ile czasu w sezonie będzie nim pływał.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Łukasz dobra robota. Sam sprawdzę swój klin.

Co do minimalnej emulsji ,która pojawiła się w oleju w spodzinie to myk z podkładką powinien pomóc bo widać ,że jest oring wyżej.   

 

Tak sobie pomyślałem czy by można było to sprawdzić szczelność spodziny  po przez próbę ciśnienia. Mamy ściągniętą  spodzinę  i przed wymianą oleju gdybyśmy  ją zanurzyli w wodzie następnie  przez tą redukcję z gwintem ( tak jak wtłaczamy nowy olej )  pompujemy małe ciśnienie powietrza i oglądamy czy mamy pęcherzyki powietrza. Tylko pytanie jakie ciśnienie można tam zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Tak sobie pomyślałem czy by można było to sprawdzić szczelność spodziny  po przez próbę ciśnienia. Mamy ściągniętą  spodzinę  i przed wymianą oleju gdybyśmy  ją zanurzyli w wodzie następnie  przez tą redukcję z gwintem ( tak jak wtłaczamy nowy olej )  pompujemy małe ciśnienie powietrza i oglądamy czy mamy pęcherzyki powietrza. Tylko pytanie jakie ciśnienie można tam zapodać.

Ruskie każdą spodzinę tak testują, zapodają ciśnienie i czekają czy spada. Oni zapodają ok 1 bara/atmosfery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po obejrzeniu serwisu zimowego u Łukasza odrazu zamówiłem smar i pistolet do smarowania taki jak na filmie???? i potwierdzam u mnie w kolumnie też bardzo mało smaru i po aplikacji chodzi sporo lżej. Nawet myśle że mogło go tam wcale nie być (albo pędzelkiem maźniete przy montażu) także twierdzę że inne usterki takie jak pokazał Łukasz napewno też u mnie występują i planuje zrobić je przed sezonem , klin będzie za 2tyg bo akurat zabrakło takich oryginalnych Yamahy. Zdam relacje jak u mnie było ale podejrzewam że dla wszystkich użytkowników Storma 13.5 będzie to pakiet startowy ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Co do chodzenia luźnej do tej pory chodziło idealnie. Mogłem nawet w ślizgu puścić rumpel na kilka chwil. Obecnie skręca sam wystarczy ze jest Odpalony. Trzeba będzie regulować żeby było ciaśniej. Również w trymie silnika było sucho i trzeba było dać przez te małe dziurki. Przestało piszczeć i luźno chodzi.

Smarowniczke kupiłem specjalnie małą. Jest sprytna i wygodna, mam też dużą pneumatyczną i taka jak kolega wyżej. Ale ta mała lepiej mi leży.

Klin trzeba zamawiać albo po moim numerze albo po rozmiarze bo ten od 9.9-20 jest za duży. Kupiłem od 6-8 i pasuje idealnie ciasno.

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Łukasz, razem z silnikem też dostałem zapasowy wirnik i trudno mi jest okreslić czy jest taki jaki powinien być czy też może dostałem za duży jak u Ciebie. Znasz może wymiar tego który jest odpowiedni ?

http://bezwiosel.pl/uklad-chlodzenia/162-wirnik-pompa-wody-t-135-15-18.html

 

Tu masz wymiary, identyczne ma wirnik od f25

 

Taki w każdym razie zamówił Łukasz

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pierwsza z brzegu.

https://sklep-marinelab.pl/pl/p/91-30500Q5-GUN-GREASE-5-SMAROWNICA/2124

Poszukaj wyżej ktoś podawał link gdzie była kilkanaście zł tańsza.

Końcówka jest wykrecana i pasują do niej wszystkie końcówki od większych smarownic. Ja podłączyłem do niej wąż ze złączką, końcówkę z czubkiem (nim smarowałem trym bo tam tylko dziurka brak kalamitek).

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do małych otworków o których wspomniał Łukasz nada się smarowniczka do prowadnic pił łańcuchowych  coś takiego. Nawet jak jest typowa kalmitka to też jesteśmy w stanie zaaplikować smar do środka.

 

 smarowniczka-metalowa.jpg

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam taką jak na foto ona ma chyba 6 końcówek na standardowy gwint i pasuje do tej małej quicksilvera. A wole mała bo smary używam różne tylko zmieniam tuby. W tych dużych pół smaru idzie na zapełnienie węża głowicy itp. W małej 3 ruchy i idzie nowy smar lub psikne zmywaczem do hamulców i czysciutka. Odkąd mam tą małą dużej do ręki nie brałem. :) 067c485eeaa226721cd8afa489eff563.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...