wiktos Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 3 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 Żaden silnik nie lubi bez obciążenia do odcięcia. Zrywa film olejowy na panewkach itp. Żebyś się nie zdziwił jak korba wyjdzie bokiem...A później będzie badziewny chinol rozpadł się... Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 4 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 Odcina to rzeźnia dla silnika i to jest fakt. Raz mu nic nie zrobi, dwa też, ale pałowanie na max szybko go wykończy. Te mniejsze motorki mają przeważnie łożyska igiełkowe zamiast panewek na wale, i jest to bardziej odporne na smarowanie od typowych panewek, ale mimo to, czopy wału i igiełki łożysk też mają punkt krytyczny obciążeń a później mówią papa. W zaburtowych małych silnikach jest taki problem, że wielu z nas wozi je w kufrze. Trzeba go załadować, przenieść, założyć na rufę a później spakować po pływaniu, i dalej w chacie odstawić na stojak. Przy około 30 kg nie jest to wielkim wyczynem. Ale przy 40 i więcej robi się mocno po górę. Dlatego wielu wybiera mniejsze silniki 2T które są lżejsze do transportu. A skoro lżejsze i mniejszej mocy, to trzeba je kręcić pod max żeby sensownie pływały i koło się zamyka. Jeśli weźmiemy na tapetę 4T robi się jeszcze ciężej. Nie ma tak naprawdę złotego środka i dobrego kompromisu jeśli chodzi o moc / wagę / komfort transportu - jeśli przenosimy silnik. Dlatego wielu pływa dalej na 2T tak do 8HP bo to taki silnik waży do 30 kg , a ta waga przeciętnemu facetowi nie sprawia jeszcze problemów. Niestety te silniki są kręcone wysoko i tego nic nie zmieni. Ideałem do gumiaka było by prawdziwe 15 HP w 4T. Wtedy wyjście ślizg błyskawiczne, obroty na 1/2 i utrzymywanie ślizgu w dobrych warunkach pracy silnika i względnej ciszy. Ale kto to będzie szarpał ? . Krzyż szybko mówi "stanowcze nie" takim manewrom . Pozostaje więc silnik na stałe na pawęży i przyczepa. To się wiąże z kolei z miejscem parkingowym i porządnym slipem żeby to obsłużyć. Często nie ma ani jednego ani drugiego więc pozostaje lekki 2T i wysokie obroty. Jak by na zagadnienie nie spojrzeć du....a zawsze z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tomibdg Opublikowano 4 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2021 @darek63 wyswietlileś całą filozofię i wszystkie dylematy pływania pontonem na spalinie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Całą to na pewno nie, ale jakiś mglisty zarys to jest. Spotkałem się już z wpisami że dygnąć 50 kilo 4T to żaden problem . A wtedy wygląda to wszystko całkiem inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Przy pontonie porządny slip niepotrzebny. Starczy przecinka w szuwarach czy kawałek plaży, byle do wody podjechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 herbata666 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Zadam inne pytanie, jakie macie max obroty w swoich Stormach oraz na jakich max obrotach pływacie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 5500-5600 maxPrzelotowa to 4000 do 5000 śruba 12. W ślizgu utrzymuje się do 2800-2900.13.5 2T Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 herbata666 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 To u mnie na nieszczęsnym 25km 4t (mi się wydaje że on ma z 15km). Przy śrubie 11 wejście w ślizg zajmuje z 30-40s, i obroty w granicach 5100, jak zjeżdżam poniżej 4000 to tracę ślizg. Muszę filmy ponagrywać i wrzucić to mi podpowiecie, co mam nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rapek Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 U mnie pierwsze testy 18 (13,5) 2T śruba 9 z łodzią Semper 380 ,obroty max 5300 i prędkość ok. 30 km/h a na śrubie 11 obroty max 4800 i prędkość ok 35 km/h z jedną osobą na pokładzie,. Strasznie ciężko wchodzi w ślizg ,silnik wisi prawie 5 cm poniżej dna łodzi i strasznie mieli wodę (chodzi mi o płetwę kawitacyjną).Podniosłem silnik 4 cm do góry i jutro będę próbował czy coś pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 To u mnie na nieszczęsnym 25km 4t (mi się wydaje że on ma z 15km). Przy śrubie 11 wejście w ślizg zajmuje z 30-40s, i obroty w granicach 5100, jak zjeżdżam poniżej 4000 to tracę ślizg. Muszę filmy ponagrywać i wrzucić to mi podpowiecie, co mam nie tak. Jeśli trym dobrze wyregulowałeś to zobacz jakie ma maks obroty silnik na lekko. Na łodzi 1 osoba bez bambetli i sprawdzaj. Jak nie osiąga zalecanych to zmiana śruby na mniejszy skok. U mnie przy Suzuki DF20A jest podobnie. Ślizg osiągam w 10 - 12s i jest to powyżej 4k obrotów. Przy 4.1 - 4.2 po odpuszczeniu manety utrzymuje pełny ślizg i jest ~30km/h. A przy 5400 bo tyle póki co wkręciłem silnik (jest na dotarciu więc nie trzymałem zbyt długo) osiągnąłem 39.5km/h samemu. Łódz Brema 390v. Aku 100h, dziobówka i kotwica 9kg więc 60kg na przodzie dodatkowej wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 scOOtt Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Panowie problem jest. Silnik nowy Storm 13.5km przelezal w kartonie 2 lata po zakupie, wczoraj pierwszy rozruch i docieranie. Zrobił około 4-5 godzin pływania na bardzo spokojnie. Manetka nie była nawet w połowie odkrecona. Pierwsze odpalanie na ssaniu, zagadal po 4 czy 5 szarpnieciu. Splynelismy na dolewke paliwa. Niestety nie zwróciłem uwagi i ponowne odpalenie było też na ssaniu. Efekt zalane świece i brak iskry. Teraz co? Świece do zmiany ? Jak sobie w przyszłości radzić z takimi sytuacjami? Można tak zalać że bez dodatkowego kompletu świec jest się w czarnej d.... ? Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Wykręć świeczkę i wyczyść i tyle. Jak masz czas nic nie rób i poczekaj ze 20min. to i wykręcać nie trzeba.NIE nie można tak zalać , żeby świece trzeba było wymieniać na nowe. Wystarczy wytrzeć i przedmuchac ( z płuca☺) Edytowane 5 Lipca 2021 przez binio1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 scOOtt Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Robiliśmy to. Świece były wykręcane, czyszczone, podgrzewane zapalniczka. W ciągu 4-5 kolejnych godzin na wodzie już nie zagadał. Nie wiem o co chodzi. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sero1975 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Robiliśmy to. Świece były wykręcane, czyszczone, podgrzewane zapalniczka. W ciągu 4-5 kolejnych godzin na wodzie już nie zagadał. Nie wiem o co chodzi. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaU mnie było podobnie przy 18 4t i u kumpla przy 7 2t podczas zalania . Pomógł dopiero drugi komplet świec . Dziwne ale tak było …Co ciekawsze świece po dłuższym postoju można było dopiero założyć . Jak nie miałem jeszcze doświadczenia ze swoim i często go przylewłem na początku to woziłem dwa komplety świec . Przylałem wymieniłem odpaliłem Edytowane 5 Lipca 2021 przez sero1975 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 scOOtt Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Dzięki za odpowiedź. Kupimy w zapas świece i moduł cdi odpowiedzialny za zapłon bo to nie duze koszta. Ale psikusa nam wyciął. Frycowe trzeba zapłacić zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Scoott a był odważny , żeby wsadzic palucha do fajki i pociągnąć za sznurek?☺Stary sprawdzony sposób za młodości w motorach. Można było się w ten sposób dowiedzieć czy to świeca czy brak pradu na świecy. ☺ Sero a te świece co zalałeś, to po jakimś czasie sìę nadawały do użycia? Dziwne. Przecież z gąbki nie są , żeby nasiąkały. Qrde człowiek się uczy całe życie a ono zasjakuje. Edytowane 5 Lipca 2021 przez binio1111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 scOOtt Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Pływam z 70 letnim zaprawionym w bojach człowiekiem, który z nie jednego pieca chleb jadł. Zna ten sposób ale nie próbowaliśmy hehe. Też był bardzo zdziwiony takim obrotem sytuacji gdyż zdarzało mu się już podobne silniki naprawiać. Drugiego kompletu niestety nie mieliśmy bo nikt z nas takiej sytuacji nie przewidział.Wyciagalismy je osuszalismy po jakiś 10 min w fajkę i nie ma iskry ... hmm dziwne. Takich prób plywajac dalej na elektryku podjęliśmy jeszcze kilka i żadna nie dała rezultatu. Edytowane 5 Lipca 2021 przez scOOtt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sero1975 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Scoott a był odważny , żeby wsadzic palucha do fajki i pociągnąć za sznurek?☺Stary sprawdzony sposób za młodości w motorach. Można było się w ten sposób dowiedzieć czy to świeca czy brak pradu na świecy. ☺ Sero a te świece co zalałeś, to po jakimś czasie sìę nadawały do użycia?Dziwne. Przecież z gąbki nie są , żeby nasiąkały. Qrde człowiek się uczy całe życie a ono zasjakuje.Standardowo zalewałem świece rano przy pierwszym odpaleniu .Za dużo ssania teraz już wiem .Wymiana i jedziemy na miejscówkę . Za jakieś 5 godzin zmiana miejsca i to samo ...czyli jakieś 5 h to minimum :D. Jesienią bylem na gumiaku kumpla do gościnnych występach i zalaliśmy . Prawie dwie godziny prób z dmuchaniem wygrzewaniem i nic to nie dało . Na szczęście byliśmy na miejskim odcinku Wisły w Krakowie i kumpel z buta poszedł do motoryzacyjnego i tam mu dobrali nową świecę . Odpalił od strzała ...Teraz u siebie w ogóle nie używam ssania . Czy zimny czy ciepły czy plus 30 czy minus 5 łapie za max drugim razem . Jak postoi tydzień to raz ścisnę gruszkę i tyle .Ale w tamtym roku poszedłem na komfort dołożyłem rozrusznik i ładowanie i zapomniałem że coś nie odpala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Najgorsze co można zrobić świecom (ery nowożytnej) złego, to odpalić silnik (nie tylko zaburtowy) i wyłączyć po chwili kiedy nie uzyska temperatury choć z 30-40 stopni. Często zgaszony silnik już nie odpali, albo odpali nie na wszystkie cylindry. Takie świece często to jest zgon. Żadne czyszczenie i osuszanie im nie pomoże. Kiedyś dawno kiedy jeździłem dwusuwowymi motocyklami z PRL ze świecami Iskra nie było takich problemów. Zarzucały bo mieszanka była 1:20. Ale albo złapała szlakę, albo ją zalało. Ale po wyczyszczeniu wstawała i jechało się dalej. To samo ruskie silniki zaburtowe. Z NGK odkąd pamiętam na własnym przykładzie kilka motocykli Yamaha w układzie V i aut 6 cylindrowych dzieją się takie rzeczy jak napisałem. Poza tym świece zawsze trzeba mieć w zapasie. Tym bardziej na wodzie i tym bardziej w silniku 2T. Nie wolno podawać też iskry bez zmasowanej świecy bo CDI może tego nie przetrwać. Przerywaczowy zapłon jest na to odporny. Elektronik już nie. Edytowane 5 Lipca 2021 przez darek63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 Tak to prawda, świece Iskra miały odporną porcelanę.Zakopconą świecę można złapać w kombinerki i opalać porcelaną nad palnikiem gazowym -kilka minut żarzenia i odłożyć na blachę do wychłodzenia. Często wraca do działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 5 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2021 To u mnie na nieszczęsnym 25km 4t (mi się wydaje że on ma z 15km). Przy śrubie 11 wejście w ślizg zajmuje z 30-40s, i obroty w granicach 5100, jak zjeżdżam poniżej 4000 to tracę ślizg. Muszę filmy ponagrywać i wrzucić to mi podpowiecie, co mam nie tak.Może być za krótka stopa, że śruba silnika jest częściowo schowana za pawężą.No a ja mam skok 10,5 do silnika F13,5A i najczęściej jest zbyt mały. jednak ponton 360cm.Może to być silnik 20HP, bo to śruba jak do 15 i 20HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 6 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 Śrubę to się dobiera do jednostki pływającej na podstawie maks obrotów silnika. Tak by maks obrotów był w zdrowym przedziale. (Czytaj w instrukcji silnika). Jak będzie za mała śruba to dla silnika zdecydowanie nie za zdrowo. Jak za duża to będą problemy z maks prędkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 6 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2021 Trochę to niedopowiedziane, zapewne miałeś na myśli za mały lub za duży skok śruby.Niewłaściwy dobór śruby to właściwie normalka, bo wystarczy wziąć dodatkowe graty lub pasażera i sytuacja już inna, a bieg w przód jeden.Ja mam zazwyczaj rezerwę w możliwości załadowania, a mimo to maksymalne obroty są w zalecanym zakresie. Po prostu zmniejszam gaz.Gorzej mieć mocno za duży skok śruby (mam taką 12 cali specjalnie na okazję 2 osobowej załogi).W każdym razie zły dobór odbije się na prędkości, a idealny dobór w praktyce jest prawie niemożliwy ze względu na zmienną masę pasażerów łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 7 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rapek Opublikowano 7 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2021 Powie mi ktoś jak to jest z tymi Stormami 2 T ,a dokładnie 13,5 i 18 ,niby ten sam silnik ta sama poj. ,wizualnie niczym się nie różnią,czy ten 18 ma tyle koni? Pytam dlatego że kupiłem tą osiemnastkę i na deklu ma napis 18 a na tabliczce znamionowej 9,9 KW .I dzisiaj dzwonili do mnie z BEZ WIOSEŁ że przyślą kuriera do mnie po silnik bo muszą wymienić tabliczkę znamionową i odeślą silnik z powrotem ,bo cała partia osiemnastek 2 T ma złe tabliczki. Nie wiem teraz czy nie chcą mnie zrobić w wała bo powinni chyba wymienić silnik na właściwy a nie przeklejać tabliczki? Chyba że te silniki się tylko nimi różnią a nie mocą? Chociaż jak wcześniej w rozmowie twierdził sprzedawca różnią się modułem i dyszami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
wiktos
Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
248
111
100
86
Popularne dni
9 Lip
32
4 Kwi
29
13 Maj
28
7 Sty
26
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 248 odpowiedzi
MarasR 111 odpowiedzi
sero1975 100 odpowiedzi
darek63 86 odpowiedzi
Popularne dni
9 Lip 2021
32 odpowiedzi
4 Kwi 2020
29 odpowiedzi
13 Maj 2021
28 odpowiedzi
7 Sty 2021
26 odpowiedzi
Popularne posty
Tresor
Jak umiałem tak zrobiłem .
Tresor
Ja jestem 50x w roku. Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze. Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody. Mam klienta który j
psulek
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch, nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla
Opublikowane grafiki
2181 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.