wiktos Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Jaki przepis, wymóg zmienia się wraz ze wzrostem mocy z 20HP na 25HP ???.15KW jak jest na tabliczce nie musisz rejestrować. 25KM już tak. Więc cyk zmiana naklejki.To samo z 13.5 naklejka, tabliczka i nie potrzebny patent. Sprzedawca jest elestyczny, typowe polskie i ruskie kombinacje. Czy to dobrze czy źle nie wypowiadam się. Stwierdzam tylko jak to wygląda. Zresztą zdaje się nawet Yamaha ma silniki oznaczone jako 9.9 które są do oblokowania na 20 lub 25. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Tyle, że yamaha jest oceniana (rated) dla 6000 obr/min a storm dla 5500 obr/min Yamaha o tej pojemności jako 20 koni też była produkowana i sprzedawana ale przy 6500 rpm ale to już było moim zdaniem naciągane.... Nie wiem skąd te dane bierzesz, ale pierwowzór tego Storma, czyli Yamaha F15C i F20B, osiągają maksymalną moc przy 5500. Edytowane 15 Lipca 2021 przez flyfisher33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Nie wiem skąd te dane bierzesz, ale pierwowzór tego Storma, czyli Yamaha F15C i F20B, osiągają maksymalną moc przy 5500. Stąd https://yamahaoutboards.com/en-us/home/outboards/25-2-5-hp/25-15 Prop Shaft Horsepower 15 hp @ 5500 rpm Mam jeszcze program z bazą danych dotyczącą silników ale tam akurat nie ma takiej marki jak Storm Edytowane 15 Lipca 2021 przez Gar4field Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) No, czyli Yamaha 20KM, 362cm3 też ma max moc przy 5500, tak jak bliźniacza F15. A jedyne co różni te dwa silniki to gaźnik. Tak się składa, że mam taki motor Edytowane 15 Lipca 2021 przez flyfisher33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Nie chcę, żeby wyszło że czepiam się Yamahy. Jeśli oba silniki są opomiarowane przy tych samych obrotach, to różnić się muszą wartością momentu obrotowego przy prędkości 5500 obr/min. Silnik mocniejszy musi się kręcić szybciej, albo dawać większy moment I tak faktycznie jest, w porównywarce silników Yamaha są dla F15 i F20 inne pojemności 362 ccm vs 432 ccm (czyli przy tych samych obrotach zmienia się dostępny moment obrotowy, większy dla większej pojemności)Nie doszukałem się jakie są różnice w śrubach napędowych w silnikach yamaha. Śruba 9 1/4 cala ze storma do yamahy 15 też wydaje się być OK, tak jak do storma 15HP ale nie 20HP i 25HP W omawianych Stormach wszystko się dzieje przy 387cm3 Te same obroty, ta sama pojemność, ten sam moment, ta sama śruba a moce jakie kto chce....... cuda jakieśW silniku Yamaha udało się ustalić, że mamy inną pojemność, a co za tym idzie większy moment przy takiej samej prędkości. I stąd wynika wzrost w opisie mocy. PS. W bazie danych z której korzystałem jest dla Yamahy inaczej niż na oficjalnej stronie 6000rpm vs 5500rpm Coś jeszcze musi moc wygenerowaną w silniku przenieść w wodę. W stormach śruba 9 1/4 cala wg wzoru z książki przenosi napęd 15HP przy 5880 obr/min Żeby taka sama śruba w stormie przeniosła większą moc trzeba albo dać większą śrubę albo szybciej nią kręcić... Jeśli założymy śrubę od silnika 15HP do silnika nawet 40HP jak się by tak dało, to taka śruba kręcąc się z tą samą prędkością w dużym silniku co w małym, będzie powodowała ten sam efekt co w małym silniku. Dlatego zamiast czytać opisówki storma, czy innych tego typu marek, wolę policzyć samemu moc widzianą od strony śruby, bazując na danych śruby (średnica, obr/min, przełożenie w spodzinie) zakładając, że jednostka spalinowa i tak da radę. Dodatkowo małe śledztwo co właściwe było kopiowane, sprawdzenie jak opisany był oryginał.I na tej podstawie twierdzę, że w opisach stormów są makabryczne przegięcia, przekłamania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Proponuję czytać ze zrozumieniem. Pisałem o Yamaha F15 362cm3 i F20 362cm3, które różnią się tylko gaźnikiem a swoją moc max uzyskują przy 5500rpm i to ich kopią jest tamten Storm. F20 o pojemnści 432cm3 to nowsza konstrukcja już EFI ,a śruba nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Proponuję czytać ze zrozumieniem. Pisałem o Yamaha F15 362cm3 i F20 362cm3, które różnią się tylko gaźnikiem a swoją moc max uzyskują przy 5500rpm i to ich kopią jest tamten Storm. F20 o pojemnści 432cm3 to nowsza konstrukcja już EFI ,a śruba nie ma tu nic do rzeczy.Potwierdzam, te silniki roznily się tylko gaźnikiem i nie wiem jak chcesz to wytłumaczyć i czy to rozumiesz czy nie ale ta Yamaha ww. przez kolegę na gaźniku od 15 na seryjnej śrubie kręciła się przy kolegi łódce do 4800 po wymianie gaźnika do 5400.Wiedzę napewno masz duża, teorii jeszcze więcej ale nie zawsze masz rację. Edytowane 15 Lipca 2021 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Proponuję czytać ze zrozumieniem. Pisałem o Yamaha F15 362cm3 i F20 362cm3, które różnią się tylko gaźnikiem a swoją moc max uzyskują przy 5500rpm i to ich kopią jest tamten Storm. F20 o pojemnści 432cm3 to nowsza konstrukcja już EFI ,a śruba nie ma tu nic do rzeczy. I jaką wielkość fizyczną Twoim zdaniem zmienia gaźnik?? Moment czy obroty??A gdybyśmy mieli do czynienia dwoma z dwoma silnikami elektrycznymi o obrotach 5500 (jeden i drugi) to co by zmieniało moc w sytuacji permanentnego braku gaźników?? Jaką wielkość fizyczną zmienia gaźnik?? Inny gaźnik, to tylko narzędzie do osiągnięcia jakiegoś celu...... Co twoim zdaniem zmienia gaźnik?? Ten wzór wiąże 3 wielkości (tylko 3) Moment obrotowy (Newtonometry), prędkość obrotowa (obroty na minutę) i moc (w kilowatach)Z tego wynika, że żeby przy stałych obrotach zmienić moc, możemy to osiągnąć tylko przez zmianę momentu.... Przy stałej pojemności silnika wymiana gaźnika pozwala zmienić obroty do których rozkręca się silnik, a co za tym idzie moc.Ale to tylko narzędzie.......Można to zrobić zmieniając mapę wtryskow, zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu...., stosując regulator odśrodkowy itp itd....... Programując własne EKU w aplikacji służącej do tego celu wpisuję wartość maksymalnych obrotów jakie sobie życzę. Postaram sie zamieścić zrzut ekranu. Nie zastanawiałem się jak aplikacja to realizuje. Czy zmienia obroty korygując mapy wtrysków?? Czy może zmieniając krzywą opóźnienia zapłonu...... Wg ciebie jak nie ma gaźnika to co?? nie da się programowo zmienić mocy silnika?? Zmieniamy jakąś wielkość fizyczną (moc lub moment lub jedno i drugie jednoczesnie) Jak mamy dane obroty to chcąc zmienić moc możemy zmienić ją tylko zmieniając moment a to nie takie proste przy danej stałej pojemności. Naprawdę nie chcę kolejnej nawalanki......Więc tym razem ja zaproponuję fizyczne zrozumienie zagadnienia, bo to tłumaczenie od czego zależy moc jest nudne, ale: jeszcze raz Moc = siła razy prędkośćŻeby zmieniła się moc musi się zmienić siła lub prędkość (nie ma w tych rozważaniach miejsca na gaźnik)Wersja wzoru dla maszyny obrotowej to Moc = moment obrotowy (odpowiednik siły) razy prędkość obrotowa zamiast prędkości liniowej... Zmieniając moc musimy zmienić obroty lub moment obrotowy a gaźnik jest ewentualnie jednym z wielu narzędzi do osiagnięcia celu. Jeśli obroty w dwóch silnikach mamy jednakowemoment mamy w obu silnikach jednakowyto zeby nie wiem co moc będzie również jednakowa... naprawdę to proste i proponuję to zrozumieć... I nie chcę słyszeć, że szwagier wujka, to miał taki gaźnik, że....... Chcę swoimi wypowiedziami tylko powiedzieć, że opisówki chińskich silników w Polsce są prymitywnie przekłamywane i fałszowane... PS. Był taki artysta kiedyś na allegro, co sprzedając silnik elektryczny do łódki o mocy 1,1kW twierdził, że jest równoważny silnikowi 4kW w wersji spalinowej... a nawet lepszy, mocniejszy. On jeszcze jest na allegro.... aż poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Człowieku to jest za długie, żeby czytać. Czytanie ze zrozumieniem u ciebie nadal mocno kuleje. Mowa o JAPOŃSKIM silniku marki Yamaha. Chyba, że po prostu inżynierowie z Japonii się pomylili, instrukcja Yamahy kłamie, a monopol na wiedzę masz tylko Ty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Co zmienia gaźnik? Czy przy tej wiedzy teoretycznej znasz sie trochę na silnikach spalinowych?Wiekszy gaźnik to więcej powietrza. Więcej powietrza oznacza że można spalić w jednym sówie więcej paliwa. Więcej spalonego paliwa w jednym cyklu to wzrost czego? Nie muszą wzrastać obroty.Nie mówimy już o dodaniu wtrysku, polerowania dolotów, zwiększaniu sprężania IC i innych cudów. Uparły się że tylko obroty zwiększają moc. A wiadomo że moc bierze sie z ilości spalonego paliwa a nie z obrotów.To jest elementarna zasada działania silni spalinowego.Oczywiście jest górna granica tej ilości i mocy chodzi o przyrost w granicach kilku max kilkudziesięciu %. Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Lipca 2021 przez Tresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Gar4field straszne brednie... Edytowane 15 Lipca 2021 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Potwierdzam, te silniki roznily się tylko gaźnikiem i nie wiem jak chcesz to wytłumaczyć i czy to rozumiesz czy nie ale ta Yamaha ww. przez kolegę na gaźniku od 15 na seryjnej śrubie kręciła się przy kolegi łódce do 4800 po wymianie gaźnika do 5400.Wiedzę napewno masz duża, teorii jeszcze więcej ale nie zawsze masz rację. Problem polega na tym, że jak widać z powyższej dyskusji ja zwyczajnie tego nie potrafię Wam wytłumaczyć, wyłożyć. .. No i widzisz...... piszesz, że silnik kręcił się do 4800 a po wymianie gaźnika do 5400..... No i właśnie o to chodzi, o to, że moc się zmieniła bo zmieniły się obroty..... A opisówki Storma twierdzą zupełnie coś innego...... śruba ta sama, obroty te same, pojemność ta sama......... a silnik jakimś cudem z 15HP zamienił się na 25HP Istotne w tych rozważaniach jest to, że zmieniły się obroty z 4,8 tys na 5,4 tys..... a gaźnik to tylko jedno ale nie jedyne narzędzie, żeby to zmienić.........A Storm we wszystkich mocach podaje 5500 obr min zarówno dla 15HP 20HP i 25HP przy tej samej śrubie i pojemności. A tak w nawiązaniu do gaźnika w takich to Johnsonach gaźnik dość szybko otwiera się na pełen przepływ (całkowicie poziomo jest przepustnica) a dalsze przyspieszanie silnika realizowane jest przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu krzywkami.Czyli przez daną średnicę gardzieli gaźnika dało się przeciągnąć różne ilości mieszanki a narzędziem służącym temu był mechanizm krzywkowy odpowiedzialny za kąt wyprzedzenia zapłonu... Nazwałbym to mechanicznym analogowym komputerem...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Moc się zmieniła, bo na innym gaźniku dostał więcej powietrza i paliwa, czego efektem były większe obroty na tej konkretnej śrubie i łodzi. Nie odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Gar4field straszne brednie... Nie odpowiadać, ignorować, będziecie mieli spokój. ************************************************************************* Apropo Storma 13.5 2T. Kolega się przymierza do tego motorka do nowej łódki. Ile on Wciąga PB przy łódkach 3.60 w prędkości przelotowej przy jednej i dwóch osobach ?. I jeszcze przy gumiaku w dwie osoby jak ktoś sprawdził to podajcie info. Będzie latane z 60 km i chciał bym mieć info o jego apetycie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 Moc się zmieniła, bo na innym gaźniku dostał więcej powietrza i paliwa, czego efektem były większe obroty na tej konkretnej śrubie i łodzi. Nie odwrotnie ale przed chwilą przekonywałeś mnie, że yamaha 15 i 20 HP mają takie same obroty maksymalne..... 5500 obr//min Tresor z tego co zrozumialem twierdzi, że obroty się nie zmieniają bo spala się więcej mieszanki w cyklu. Więcej w jednym cyklu spalilibyśmy gdybyśmy dali na dolocie wieksze ciśnienie czyli choćby turbo, zmniejszyli temp powietrza dolotowego (intercooler) itp... womaly23 twierdzi, że obroty jednak się zmieniają (z tym się zgadzam a w opisówkach Storma wszystkie moce mają tą samą pojemność i obroty 5,5 tys) To w ten sposób to się jednak dyskutować nie da jak każdy mówi co innego coś przeciwnego, okopał sie na swojej pozycji i nie próbuje nawet zrozumieć istoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cianbo Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) A czytanie ze zrozumieniem nadal leży i kwiczy albo celowo przekręcasz na potrzeby swoich teorii.Pisałem, że osiągają moc max przy 5500 a nie obroty maksymalne.Dobra ja się poddaję, może komuś innemu będzie się jeszcze chciało powalić głową w mur ale szkoda zaśmiecać wątek o Stormach. Edytowane 15 Lipca 2021 przez flyfisher33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 15 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2021 (edytowane) Nie wiem jak mam rozumować ale w np bmw jest 7 tys obrotów do odcinki i nie ważne czy to ma 100 czy 300km, ale jadąc 100 czy 300 hp pod górę tym samym modelem na tych samych kołach na 6 biegu ( z tym samym przełożeniem pod górę chodź wiemy że skrzynie się różnią) to którym osiągniemy większą prędkość, obroty itd? Napewno nie przekroczymy 7 tys tego możemy być pewni a reszta to sama przez się mowi:) Jeśli chodzi o stormy - tu za bardzo głosu nie chce zabierać bo musiałbym przetestować te tabliczki na łódce - osiągi wsyzysko powiedzą ale tak z daleka to śmierdząca sprawa i czysto hipotetycznie zakładam że 13.5 15 i 18 mają taką samą moc - nie wiem jaka ale po osiągach kolegów myślę że napewno pow 10 i nie więcej niż 15 Yamaha z tamtych lat która została sklonowana dla potrzeb storm, była prostym bez kosztownym tematem aby z 10 odblokować na 15 hp dlatego te 18 w stormie uważam za bajkę, ale nie testowałem więc mało wiarodajna może być moja wypowiedz. Tak jeszcze sobie przypomniałem ze kiedyś przerobiłem te yamahe z 15 na 18-20km, próbując dalej przesadziłem i zniszczyłem gaźnik A tak poza konkursem to pamiętam też jak przerobiłem Rometa kadeta - byłem wtedy w 4-5 kl podstawówki, ten skurwiel szedł prawie 90 km/h i oczywiście po jakiś paru kilometeach tej zawrotej prędkości zaśpiewaliśmy mu z kolegą anielski oraszak :) i od nowa remont generalny BuHahaha to były piękne czasy Edytowane 15 Lipca 2021 przez womaly23 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 16 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2021 (edytowane) Jaki przepis, wymóg zmienia się wraz ze wzrostem mocy z 20HP na 25HP ??? ... Tak, od 18.4kW (25KM) jest obowiązek rejestracji jednostki pływającej. Obecnie do zarejestrowania potrzebujesz na wszystko deklaracje zgodności CE. Edytowane 16 Lipca 2021 przez Dragster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Stołczynianin Opublikowano 20 Lipca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2021 Jeśli chodzi o stormy - tu za bardzo głosu nie chce zabierać bo musiałbym przetestować te tabliczki na łódce - osiągi wszystko powiedzą ale tak z daleka to śmierdząca sprawa i czysto hipotetycznie zakładam że 13.5 15 i 18 mają taką samą moc - nie wiem jaka ale po osiągach kolegów myślę że na pewno pow 10 i nie więcej niż 15 Yamaha z tamtych lat która została sklonowana dla potrzeb storm, była prostym bez kosztownym tematem aby z 10 odblokować na 15 hp dlatego te 18 w stormie uważam za bajkę, ale nie testowałem więc mało wiarodajna może być moja wypowiedz.Porównując osiągi Parsuna 15 2t z ukraińskich filmików reklamowych i mojej Yamahy 13,5 4t z tym samym pontonem i podobnym obciążeniem, to moje konie 4t są mocniejsze niż te parsunowskie 2t.Zakładam że Ja naprawdę mam 15HP o ów Parsun nieco mniej. Podobnie może być z mocą Stormów, że ta naklejka 9,9kW jest prawdziwa, a 15 lub 18 na czapce to tuning wizualny.Umiarkowanie obciążony silnik dłużej polata, więc może użytkownicy owych stuningowanych optycznie stormów - nie powinni czuć się zawiedzeni.Znajomy wiele lat temu tuningował Wichr 30, kilka sztuk. Twierdził że dzięki temu rzeczywiście uzyskują te 30koni, których fabrycznie nie miały.Zaczynał od zmiany łożyska w stopie, na mniej stratne, potem dopracowywał gaźnik w sensie poziomu paliwa w komorze pływakowej i zmniejszał dyszę główną paliwa. Zmieniał pierścienie i ręcznie dopiłowywał szczelinę. Szlifował nieco głowicę by zwiększyć stopień sprężania, powodowało to konieczność stosowania wyżej oktanowej benzyny. Zmieniał wyprzedzenie zapłonu i tak jak kolega @garfield - powyżej pisze uparcie o śrubie, dopasowywał skok i gładził łopaty.Silnik chodził pięknie, nie kopcił nie śmierdział, mniej palił, a łódka niemal frunęła. Ale czy ktoś ma taką cierpliwość i wiedzę by to zrobić ze Stormem za trzy tysiaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pol78 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 właśnie kupiłem storma 7km 2t na raty 0% zapłaciłem nie całe 3k i powinien do środy być u mnie dodam też że nie mam żadnego doświadczenia z silnikami nawodnymi więc jak ktoś będzie ciekaw czy go popsułem to za jakieś 2 tygodnie będę na wodzie bo jeszcze czekam na ponton kolibri 330 zakupiłem go dlatego że inni producenci mają ceny wyssane z palucha i z pewnością wiele osób zgadza się z tym ale może być że się mylę bo są zbudowane ze złota lub innych materiałów które przyleciały z kosmosudla mnie silnik może być zbudowany z kupy byle by była frajda z pływania oczywiście nie jest tak że nie mam pojęcia o silnikach bo mam tylko nie mam doświadczenia z silnikami nawodnymi bardziej mnie interesuje jaka mieszanka i jaki olej do paliwa bo tu zdania są podzielone zalecane niby 40:1 pierwsze kilka zbiorników a dalej 50:1za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam tych co mają dylemat i nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Algeroth82 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) właśnie kupiłem storma 7km 2t na raty 0% zapłaciłem nie całe 3k i powinien do środy być u mnie dodam też że nie mam żadnego doświadczenia z silnikami nawodnymi więc jak ktoś będzie ciekaw czy go popsułem to za jakieś 2 tygodnie będę na wodzie bo jeszcze czekam na ponton kolibri 330 zakupiłem go dlatego że inni producenci mają ceny wyssane z palucha i z pewnością wiele osób zgadza się z tym ale może być że się mylę bo są zbudowane ze złota lub innych materiałów które przyleciały z kosmosudla mnie silnik może być zbudowany z kupy byle by była frajda z pływania oczywiście nie jest tak że nie mam pojęcia o silnikach bo mam tylko nie mam doświadczenia z silnikami nawodnymi bardziej mnie interesuje jaka mieszanka i jaki olej do paliwa bo tu zdania są podzielone zalecane niby 40:1 pierwsze kilka zbiorników a dalej 50:1za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam tych co mają dylemat i nie mająKolego mieszanka zgodnie z instrukcja i tyle. To producent określa a nie ludzie na forum. P. S. Miałem ten silnik i pierwsze 10 motogodzin było 1:30 a potem 1:50, ale mogło się to w międzyczasie zmienić więc jak wyżej zastosuj się do instrukcji. Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez algeroth82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 suhhar Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 właśnie kupiłem storma 7km 2t na raty 0% zapłaciłem nie całe 3k i powinien do środy być u mnie dodam też że nie mam żadnego doświadczenia z silnikami nawodnymi więc jak ktoś będzie ciekaw czy go popsułem to za jakieś 2 tygodnie będę na wodzie bo jeszcze czekam na ponton kolibri 330 zakupiłem go dlatego że inni producenci mają ceny wyssane z palucha i z pewnością wiele osób zgadza się z tym ale może być że się mylę bo są zbudowane ze złota lub innych materiałów które przyleciały z kosmosudla mnie silnik może być zbudowany z kupy byle by była frajda z pływania oczywiście nie jest tak że nie mam pojęcia o silnikach bo mam tylko nie mam doświadczenia z silnikami nawodnymi bardziej mnie interesuje jaka mieszanka i jaki olej do paliwa bo tu zdania są podzielone zalecane niby 40:1 pierwsze kilka zbiorników a dalej 50:1za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam tych co mają dylemat i nie mają Kolego najpierw trzeba było poczytać opinię o tych silnikach później kupować, z tą frajdą pływania to Ciebie poniosło. Te silniki 7km mają realne 5km suzuki,yamahy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 hudy76 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) Kolego najpierw trzeba było poczytać opinię o tych silnikach później kupować, z tą frajdą pływania to Ciebie poniosło. Te silniki 7km mają realne 5km suzuki,yamahy itp.Zapewne tak. Ale... Kolibri KM300 z tym silnikiem bez napompowanego kila wchodzi w ślizg w 3-4 sekundy. Z Hondą 4suwem 6km płynie z tą samą prędkością. Mi wystarczy.Edit. Oczywiście z 1 osobą na pokładzie. Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez HaDe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 woochu Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zapewne tak. Ale... Kolibri KM300 z tym silnikiem bez napompowanego kila wchodzi w ślizg w 3-4 sekundy. Z Hondą 4suwem 6km płynie z tą samą prędkością. Mi wystarczy.Edit. Oczywiście z 1 osobą na pokładzie.Zamieniles hondę 4t 6-stkę , na Storma 2t ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 hudy76 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) Nie, 2 lata temu ścigałem się z kumplem. Wczoraj się zdziwiłem jak pływałem, bo ponton długo wchodził w ślizg i płynąłem max 18 km/h. Wszystko wróciło do normy jak złożyłem kółka w pontonie Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez HaDe 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
wiktos
Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
248
111
100
86
Popularne dni
9 Lip
32
4 Kwi
29
13 Maj
28
7 Sty
26
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 248 odpowiedzi
MarasR 111 odpowiedzi
sero1975 100 odpowiedzi
darek63 86 odpowiedzi
Popularne dni
9 Lip 2021
32 odpowiedzi
4 Kwi 2020
29 odpowiedzi
13 Maj 2021
28 odpowiedzi
7 Sty 2021
26 odpowiedzi
Popularne posty
Tresor
Jak umiałem tak zrobiłem .
Tresor
Ja jestem 50x w roku. Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze. Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody. Mam klienta który j
psulek
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch, nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla
Opublikowane grafiki
2181 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.