Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie, 2 lata temu ścigałem się z kumplem. Wczoraj się zdziwiłem jak pływałem, bo ponton długo wchodził w ślizg i płynąłem max 18 km/h. Wszystko wróciło do normy jak złożyłem kółka w pontonie  ;)

Po zmianie silnika pomyślałem że jest źle dobrana śruba - za duża, ale był jeszcze ten kłopot że chlapało okrutnie. Przepłynąłem tak kilka km. w ślizgu i z rodziną na pokładzie, no i płynąc wolno dostrzegłem jasne kółko w wodzie.

 

Czytałem artykuł z prób skutera na zmniejszonej ilości oleju, i wynika z niego że zwiększone tarcie jest już od 80:1.

Tak więc myślę że 50:1 to bezpieczna dawka.

Edytowane przez Stołczynianin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem wczoraj na serwisie zimowym w lato :) szarego Storma. (Sumiarz zakończył sezon i silnik będzie wisiał do maja). Dużo w internetach dyskusji czym sie różni. Bezwioseł twierdzi że to samo tylko czarny ma 18 a srebny 15KM. Silnik leżał rok w kartonie a w tym sezonie nie wiadomo ile latał mth zrobił kilka wycieczek po 100km w jedną stronę + sumowe zasiadki kilkudniowe.
Kamera w cylindrach pokazała sterylną czystość bez nawet pyłku nagaru.
Ciśnienie w obu garach było 9 (w trzech czarnych jakie mierzyłem w tym 2 po wyjęciu z pudełka było zawsze 8)
Prawie wszystkie śruby sa na klucz 10mm, w czarnych jest więcej rozmiarów.
Wszystko jest zamalowane farbą. Niby ladnie to wygląda ale po odkręcaniu farba schodzi ze śrub i robią sie ciapki. Nawet podstawa i obudowa pompy malowana, wydaje się to dziwne bo ta farba będzie schodzić i będą pojawiać się jej kawałki wewnątrz spodziny.
Kalamitki też zamalowane trzeba było oskrobac kulkę ale za to są 3 a nie jedna jak w czarnym. (2 dodatkowe na ósce od trymu)
Inna manetka gazu.
Silnik na wolnych pracuje równiej i jak by bardziej miękko niż czarne.
Śruba 11 w standarcie.
Oczywiście jak w czarnych wszystko suche, smar to chyba deficytowy temat u Chińczyków.
dabc6a1cfeb1268486a59863a4a5a73f.jpg

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A co powiecie o Storm 25 4T z rozruchem i ładowaniem? Mam 18 2T. Łajba 410 (ala Romana) W pojedynkę ze szpejem max 30km/h (3/4manetki później nic się nie zmienia). Dwie osoby max 25km/h (manetka na max) w zasadzie na granicy ślizgu. Zastanawiam się czy warto zamienić na 25. Czy zmiana będzie znacznie odczuwalna. Jaka jest niezawodność tej konstrukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Grubo. Ja moją Bremą 390V wraz ze szpejem  (czyli dziobówka, aku 100ah, trochę gratów na suma łącznie ze mną) czyli jakieś 350kg razem  39km/h maks. Dwie osoby po 100kg ~37km/h.  Fizyki raczej nie oszukasz. 450cm o wadze 500kg to jakieś 30km/h przy silniku 4T 20KM.

Edytowane przez Dragster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dragster, mocno się mylisz! Ze względu na specyfikę pracy, mam łodzie z wieloma silnikami. W mojej romanie kiedyś wisiał mariner 2t 15 i prędkośc max we dwoje plus szpej to 22km/h, jak wstawiłem 15km 4t suzuki w tym samym składzie prędkość wzrosła do 32km/h a zapomniałem jeszcze doszedł aku i dziobówka! Pomiędzy 18 w 2t a 25 w 4t będzie przepaść i prędkość mocno wzrośnie, myszlę, że spokojnie pod 40km/h.

Gucio, gwarantuję Ci, że przeżyjesz szok, jestem pewien w 100% że to będzie mega przeskok. Przy 25 koniach musisz jednak rejestrować łódkę, już 20 w 4t w miarę młoda da Ci prędkość załadowaną łodzią powyżej 30km/h.

Edytowane przez Matteoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Matteoo, ten 25KM stroma jest to tak naprawdę 20km "podkręcony" na śrubie. Ale faktycznie do 40km/h może dojść. Z tego co użytkownicy Romany się chwalą to  pływalność jest bardzo dobra. Osobiście zacząłbym od obrotomierza na tym 18KM

Edytowane przez Dragster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@GrzesM tego właśnie tego się obawiałem. Nawet czekałem na ten test od Ciebie. Śruba 12" może nieco pomóc skoro masz maks obroty na 3/4 manetki. (Szkoda, że od Suzuki nie pasuje bo mam taką oryginalną, bym pożyczył na test) Ja musiałem przy Suzuki 20KM i Brema 390V zejść do skoku 10". Tak by we dwie osoby oscylować  przy maks 6000RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Daj spokój 1:30 to na tym diesel by poszedł :) . Po 10mth na takiej mieszance, świece śmietnik, zewsząd wypływa olej, no i nagar się robi. Ja docierałem na 1:50+ Czyli do każdej 100 oleju dodawałem może z 5-10ml. Dobijam do 100mth i nie widzę problemów. Dwa silniki z którymi mam styczność były docierane na 1:45 i też nie ma z nimi żadnych problemów. Ten jeden będzie ciekawy jak mu będę robił serwis zimowy, bo co prawda nie ma licznika ale tam będzie z 300mth do stycznia...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...