Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam nie chodzi mi o licytację kto więcej pływa,czy nadaje się do trolingu ,tyle co pływałem z kolegą na Suzuki 30kM 2t to powiem że nic mu nie było poza tym że 25l paliwa nie starczało na cały dzień wędkowania na 20-ce w 4t, 12,5 litra mam na trzy dni wędkowania ,uganiania się całe lato za okoniem po1000 hektarowym jeziorze .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez perch22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolego a do trola też na mieszance 50:1 ? Jakieś specjalne traktowanie ? Szczerze to obawiałem się całodziennych trolowan właśnie z tych opowieści że 2T się nie nadaje

Mieszanka cały czas 50:1 tak jak pisze w instrukcji. IMO - jest to już spora dawka oleju . Trochę to dziwne o czym już wyżej pisałem bo Storm to kopia Yamahy a tam sugerowana mieszanka to 1:100 .  

Olej ,który leję do mieszanki to Castrol Outboard 2T czyli ten 

 

 

img_20220928112747_castrol2t_zmniejszamy

 

 

Jest podobny ,też Castrol 2T czyli ten 

img_20220928112916_castrolczerwony_zmnie

 

tyle tylko ,że ten czerwony jest do skuterów a tam jak wiadomo w większości przypadków silnik jest chłodzony powietrzem. 

A nasze zaburtowe są chłodzone wodą ( są też powietrzem ale o nich teraz nie rozmawiamy ) wiec temperatura silnika jest inna co za tym idzie specyfikacja oleju też jest inna. I jak sprzedawca mówi ,że jest to samo to po prostu bzdury opowiada.

Wracając do trollingu to po dłuższym przepłynięciu prędkością trolingową  gdy damy w palnik manetką to za każdym razem puści dyma z wydechu ale taka to już jest konstrukcja silnika 2T ,że dym za sobą zostawia.

Mam jeszcze Yamahę 2T 6km odblokowaną na 8km i też dużo pływałem w trolu tam mieszankę robiłem ciut większą niż 1: 100  bo zawsze odrobinę więcej lałem wspomnianego oleju . Nie ,że trolinguję ot tak bardziej z rozsądku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam nie chodzi mi o licytację kto więcej pływa,czy nadaje się do trolingu ,tyle co pływałem z kolegą na Suzuki 30kM 2t to powiem że nic mu nie było poza tym że 25l paliwa nie starczało na cały dzień wędkowania na 20-ce w 4t, 12,5 litra mam na trzy dni wędkowania ,uganiania się całe lato za okoniem po1000 hektarowym jeziorze .

 

Pozdrawiam

Oczywiście ,że nikt się nie licytuje bo każdy z nas ma inne priorytety w życiu i inne możliwości aby wyjechać na ryby. Pełna zgoda .

Co do spalania to też pełna zgoda 2T pali więcej . Każdy sam może sobie rozpisać plusy i minusy silnika 2T vs 4T .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tzn tani a nie bardzo dobry , spełnia swoją rolę ale co do jakości to bym nie przesadzał

Tak spełnia swoją rolę a co ma złotem tłoki smarować. Używałem go pewnie z 10lat do dwóch silników 2t. Silniki nigdy nie miały awarii.

Dla mnie wystarczy aby uznać że spełnia swoją rolę. A castrolami są oryginalnie zalane i serwisowane samochody fora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tzn tani a nie bardzo dobry , spełnia swoją rolę ale co do jakości to bym nie przesadzał

 

A może tak konkretnie i przykłady ,że ten jest zły a inny  idealny .

 

U mnie w domu co mogę to zalewam Castrolem odkąd pamiętam . Jak miałem Komarka to lałem Mixol a drugi to był Hipol ale te czasy minęły :) 

Nie piszę ,że jest naj, naj bo pewnie inne też są OK . 

Mi się sprawdził i dla tego nie tracę czasu na szukanie innego .Jak ktoś używa innego oleju czy też jeździ na innej marce opon nic mi do tego. Ale jak już piszemy j.w  ,że jakość czegoś jest do bani to warto napisać konkrety .

Ten Castrol smaruje zarówno Yamahę i Storma i najważniejsze ,że do koloru i wyglądu świecy po wykręceniu z głowicy nie mam żadnych zastrzeżeń.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jestem z branży, tak że wiem co gdzie mogę zalać. Z takimi intrnetowymi fafofcami jak ty to o olejach nie pogadam .

Zalewaj czym chcesz , dla mnie to możesz i na rzepakowym pływać, a 10 lat intensywnej eksploatacji to ten silnik i tak nie wytrzyma.

Jest takie powiedzenie że tanie mięso to psy jedzą , idealnie do tego oleju się to nadaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zalewaj czym chcesz , dla mnie to możesz i na rzepakowym pływać, a 10 lat intensywnej eksploatacji to ten silnik i tak nie wytrzyma.

Jest takie powiedzenie że tanie mięso to psy jedzą , idealnie do tego oleju się to nadaje

 

I dalej bez konkretów ...

 

Już chyba wystarczy bo staje się to nudne.  

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziwi mnie, że ktoś pcha się przy 2t w zwykły, mineralny olej kierując się tylko marką, jak można kupić bezdymnego syntetyka za rozsądne pieniądze. Kto raz użyje oleju syntetycznego lub półsyntetyka low smoke, niezależnie od typu sprzętu, to do kopciucha już nie wróci.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziwi mnie, że ktoś pcha się przy 2t w zwykły, mineralny olej kierując się tylko marką, jak można kupić bezdymnego syntetyka za rozsądne pieniądze. Kto raz użyje oleju syntetycznego lub półsyntetyka low smoke, niezależnie od typu sprzętu, to do kopciucha już nie wróci.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

I wydłuża żywotność silnika nie generując takiej ilości osadów i nagarów różnego rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja używam tego

https://raksa.com.pl/olej-quicksilver-tc-w3-premium-plus-duplikat-1.html

i tego

https://raksa.com.pl/olej-quicksilver-tcw-3-2t-duplikat-1.html

 

To są syntetyczne czy mineralne? Nigdy tego nie wiem :D w końcu może się dowiem.

Czerwony jest mineralny, a plus to synthethic blend - cokolwiek to znaczy. W tej kwocie to można xd100 kupić, ale są i syntetyki low smoke tc-w3:

 

https://allegro.pl/oferta/mannol-outboard-marine-tc-w3-api-td-1l-9527639851

 

A api TD/ TCW-3, bezdymny w cenie .. no właśnie.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I dalej bez konkretów ...

 

Już chyba wystarczy bo staje się to nudne.

Koledzy już odpowiedzieli nie będę dublował. Ja jeżeli już pływam 2t to używam oryginału Yamahy lub innego zamiennika podobnej jakości. Samo zasyfianie gaźnika jak paliwo wyschnie jest do mnie wystarczającym argumentem żeby nie żałować na tym. Jak ma być tani to na castrolu też będzie pływał.

Miłego pływania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Taki silniczek mój kumpel kupił w Danii za 250 PLN. Jeszcze go nie odpalaliśmy bo nie było czasu ale podobno jest sprawny. Silnik jest z 91 roku. Moje pytanie czy nie powinien mieć zbiornika wewnętrznego? Ma linie paliwową. Jak odpali to będziemy chcieli zrobić przegląd bo w środku nie ciekawie wyglądał. Mercury 4,5 km z 91 roku. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

af3288df78445b05d3b985a8dd6dad2d.jpg6d7f41c0118f36774d6978ea710448cd.jpg

 

Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez kamilk281
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...