Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam.

Zakupiłem silnik STORM 13,5 4T. Silnik jest nowy i na dotarciu.

Zrobione jest na nim 5motogodzin.

Przy pierwszym uruchomieniu zaczęło nim trząść, popływaliśmy 2 godziny do 2tyś lekko się poprawiło.

Silnik ma duże wibrację przenoszone na łódkę. Wcześniej miałem 30 letnie suzuki 2t 5 kucy i nawet przy max obrotach nie było takiej grzechotki.

Silnik przecież osadzony jest na gumach więc powinno go amortyzować.

Przy powolnym przejściu z niskich do wysokich obrotów potrafi strzelić i zgasnąć.

Jest to pojedynczy strzał bez próby podjęcia drugiego zapłonu.

Narazie nie chce go bardzo żyłować bo nie ma jeszcze 10 godzin, ale nie chodzi on dobrze nawet jak na chińskie dzieło :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zbiornik nie był płukany przed pierwszym uruchomieniem, ale na lini paliwowej jak i w zbiorniku przecież są filtry.

Przepływane 10 godzin. Poprawy brak. Może troche mniej drgania przenosi, ale potrafi dalej strzelić przy przechodzeniu z niskich na wysokie i zgasnąć. Odpala od szarpnięcia.

Świece wymieniłem na nowe i też bez efektu.

Poniżej wygląd świec po przepłynięciu 5 godzin.

https://photos.app.goo.gl/R4gjdWXv68fFqFnS7

Wydaje mi się, że silnik ma za niskie obroty na wolnych bo coś 900/940

Serwisówka pisze o 1050.

Max obroty jakie udaje się na nim wykręcić to w trybie wypornościowym 4500.

https://photos.app.goo.gl/YRu1AnjbTQ1cMQah6

Na lekkim podnoszeniu wolnych tak pracuje i wtedy potrafi właśnie strzelić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przepływane 10 godzin. Poprawy brak. Może troche mniej drgania przenosi, ale potrafi dalej strzelić przy przechodzeniu z niskich na wysokie i zgasnąć. Odpala od szarpnięcia.

 

Max obroty jakie udaje się na nim wykręcić to w trybie wypornościowym 4500.

Na lekkim podnoszeniu wolnych tak pracuje i wtedy potrafi właśnie strzelić.

 

-może być zbyt uboga mieszanka - gaźnik do regulacji ewentualnie czyszczenia i regulacji. Jak ma zaślepioną możliwość regulacji to trzeba ją odblokować jak tutaj omówionone 
 
 
-któryś zawór może się nie domykać - zawory do sprawdzenia i regulacji.
 
Ile w instrukcji podane obrotów v-max na tyle ma się wkręcać. Na pewno nie 4500 a sporo więcej. Dopóki nie będzie się wkręcał to coś nie halo. Jak już się będzie wkręcał na jałowym i przestanie kichać pozostaje ustalić czy osiąga WOT. Jeśli nie to wtedy korekta skoku śruby napędowej. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Podam troche więcej szczegółów co do jednostki pływającej.

Łódka 365 cm, waga samej skorupy około 120 kg plus sprzęt wędkarski oraz dwie osoby na pokładzie. Dodatkowo z cięższych rzeczy dwa aku po 60 ah.

Łódka dobrze wchodzi w ślizg z dwoma osobami i rozpędza się max do 31 km/h.

Max obroty na luzie wg ksiązki 5500, mój kręci nawet ponad 5500.

W ślizgu pod obciążeniem max obroty 5000.

Obrotomierz jakiś chińczyk z allegro więc może przekłamywać.

Przeczyściłem gaźnik, trochę syfu było. Silnik czasami potrafi strzelić przy powolnym dawaniu gazu i zgasnąć. Pojawił się jeszcze jeden problem.

Przy wyjściu ze ślizgu i zwalnianiu manetki gazu także następuje strzał i zapala się kontrolka ciśnienia oleju.

Dziwne jest to, że sruba regulacji nie ma mosiężnej zatyczki. Na filmach z tym silnikiem wszystkie mają zatyczkę. Wydaję mi się, że coś mogło być regulowane.

Silnik chyba wróci do serwisu. Nie wiecie jak to jest z gwarancją w STORMIe czy koszty dostawy leżą po mojej stronie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Samo czyszczenie gaźnika nie usuwa problemu złej regulacji. Żeby to miało ręce i nogi wymaga po czyszczeniu regulacji. Nie napisałeś gdzie strzela. Jeżeli strzela w tłumik to jest zbyt bogata mieszanka- bardziej wkręcasz śrubę regulacji. Jeżeli strzela w gaźnik to jest zbyt uboga mieszanka i wtedy bardziej wykręcasz śrubę regulacji. Masz dwa cylindry ale tylko jeden gaźnik. Nie wymaga wiec synchronizacji tylko prawidłowej regulacji. Jak się nie czujesz na siłach podjedź do kogoś ogarniętego od takich silników i go wyreguluje. Odsyłanie klocka do regulacji gaźnika to wg. mnie najgorszy możliwy pomysł. Dopiero jeśli się okaże, że coś więcej niż regulacja go boli warto taki krok rozważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Popływałem trochę i dokręciłem trochę śrubę od regulacji obrotów. Dokręcałem o jakieś 1/10 obrotu. UStawiłęm sobie punkt jaki był ustawiony przez producenta, było to 1 i 1/2 obrotu. Teraz wykręcone jest na 1 obrót. Silnik nie strzela już ale dalej potrafi zgubić zapłon, lekko szarpnie i zapala się czerwona lampka. Silnik dalej chodzi jednak nie da się go już wkręcić na obroty. Jak by chodził na jednym cylindrze. Teraz dzieje się tak przy wolnym puszczaniu fazu jak wychodzimy ze ślizgu i chcemy wolno zejść z obrotów. Przy szybkim zejściu manetką jest dobrze. Jak silnik zapali czerwoną lampkę trzeba go wyłączyć,odczekać 5 minut i znowu chodzi dobrze.

Za ubogo chyba nie jest bo łądnie wkręca się w obroty na obciążeniu w ślizgu ma 5100 na luzie ponad 5500. Podmieniłem jeszcze świece ale nic to nie dało. 

Przy schodzeniu manetką z obrotów gubi zapłon na jednym i jak by porzechodził w jakiś tryb awaryjny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Przy schodzeniu manetką z obrotów gubi zapłon na jednym i jak by porzechodził w jakiś tryb awaryjny

 

 

Ja napiszę co może mieć na to wpływ. Co jest u Ciebie musisz ustalić sam, bo nie da się niczego ustalić pisząc.
 
Świece zapłonowe 
Cewki zapłonowe 
Moduł zapłonowy
Przewody wysokiego napięcia:
Filtr paliwa 
Brudny i nie wyregulowany gaźnik
Nieszczelności w układzie dolotowym 
Jakość paliwa
Kompresja - luzy zaworowe
Przestawiony rozrząd 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja dam ci inną radę - kupiłeś silnik nowy i na dotarciu. Ze swojej strony możesz posprawdzać cześć rzeczy podstawowych (świece itp. wymienione w instrukcji), ale ja bym sobie darował resztę i udał się do serwisu. Szkoda twojego czasu, a w najgorszym razie producent nie uzna gwarancji, bo powie, że samowolnie majstrowałeś. Kupiłeś nowy i zakładam, że masz gwarancję. Po prostu z niej skorzystaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też jestem tego samego zdania. Jeśli regulacja gaźnika nic nie da, i nie zauważysz luźnych kabli czy czegoś podobnego wizualnie, oddaj na gwarancję i niech naprawiają, bo jak widać przyczyn może być wiele i sam tego nie będziesz w stanie ustalić. Zerknij jeszcze na stan zrywki i przewodów do niej. To też nieraz powoduje problemy zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam 13,5km 4T i również miałem problem z kontrolką oleju po wejściu w ślizg, jak zwalniałem to silnik szarpał i świeciła się właśnie ta kontrolka. Odesłałem do serwisu gwarancyjnego (na ich koszt), gdzie w sumie nie stwierdzili żadnego problemu (nie potrafili odtworzyć problemu), ale kontrolnie wymienili czujnik ciśnienia oleju. I po tym serwisie silnik chodził super, ale przez jakieś 3 miesiące, obecnie znowu raz na jakiś czas zapala się lampka ciśnienia oleju, nie jest to tak częste jak wcześniej, ale zdarza się. Podejrzenie mam, że do wymiany jest wirnik pompy wody (silnik ma już nalatane ponad 30mth) i zapewne to w najbliższym czasie zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam 13,5km 4T i również miałem problem z kontrolką oleju po wejściu w ślizg, jak zwalniałem to silnik szarpał i świeciła się właśnie ta kontrolka. Odesłałem do serwisu gwarancyjnego (na ich koszt), gdzie w sumie nie stwierdzili żadnego problemu (nie potrafili odtworzyć problemu), ale kontrolnie wymienili czujnik ciśnienia oleju. I po tym serwisie silnik chodził super, ale przez jakieś 3 miesiące, obecnie znowu raz na jakiś czas zapala się lampka ciśnienia oleju, nie jest to tak częste jak wcześniej, ale zdarza się. Podejrzenie mam, że do wymiany jest wirnik pompy wody (silnik ma już nalatane ponad 30mth) i zapewne to w najbliższym czasie zrobię.

Wczoraj trochę popływałem i poregulowałem gaźnik, ale nie wpłynęło to na przechodzenie w tryb awaryjny przy schodzeniu ze ślizgu. Podejrzenie padło na czujnik ciśnienia oleju. Odłączyłem go na chwilę i przy zejściu ze ślizgu nie wywaliło już błędu. Przypuszczam, że jest on uszkodzony. Czasami potrafi wywalić czerwoną lampkę podczas przeskoku przez falę. 

Popyt na stronie importera tych silników na czujniki jest duży, bo zostało im ostatnie sztuki. Chyba jakieś wadliwe muszą być.

Może ktoś zna jakiś markowy zamiennik tego czujnika, albo jakiś lepszy zamiennik chociażby firmy TOURMAX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Jednak za wcześnie zacząłem się cieszyć, wymiana czujnika ciśnienia nie załatwiła sprawy.

Silnik dalej wyrzuca błąd przy powolnym schodzeniu ze ślizgu.

Przy gwałtownym cofnięciu manetki i szybkim hamowaniu błedu nie wyrzuca.

Dziwne jest to, że przy odpięciu czujnika oleju sytuacja ta nie następuje.

Tak achowuje się silnik przy zejsciu ze ślizgu.

https://photos.app.goo.gl/q11ytkivforsbuLX9

Czujniki ciśnienia pomierzone kompresorem i miernikiem zwarciowym i są ok. łądnie otwierają obwód.

Czy jest możliwość żeby silnik przy hamowaniu przy fali wstecznej łapał powietrza i wyrzucał błąd jakiegoś zanurzenia np ??

Dodam że na luzie można go kręcić jak się chce i błedu nie ma, to samo w mauzerze. 

Problem pojawia się tlko i wyłąznie przy pływaniu a raczej hamowaniu powolnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wysyłałem tobie kolego film. Tam tryb awaryjny może być tylko z 2 powodów Temperatura i ciśnienie oleju nie ma żadnego innego czujnika!! Pierwsze co zegar w rękę i sprawdź ciśnienie oleju. Nie masz kup to 60zł, podejdź do mechaniora każdy ma i za browara powinien pożyczyć. Od tego zaczynamy. Kolejny temperatura.

Silnik z filmu miał ten sam problem losowe zapalanie się oleju. Wymiana oleju i filtra pomogła silnik pływa 3 rok.

.

https://youtu.be/UW01rNeQ1jA?si=C1XUHUfQb6L1E7y0

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wysyłałem tobie kolego film. Tam tryb awaryjny może być tylko z 2 powodów Temperatura i ciśnienie oleju nie ma żadnego innego czujnika!! Pierwsze co zegar w rękę i sprawdź ciśnienie oleju. Nie masz kup to 60zł, podejdź do mechaniora każdy ma i za browara powinien pożyczyć. Od tego zaczynamy. Kolejny temperatura.

Silnik z filmu miał ten sam problem losowe zapalanie się oleju. Wymiana oleju i filtra pomogła silnik pływa 3 rok.

.

https://youtu.be/UW01rNeQ1jA?si=C1XUHUfQb6L1E7y0

Manometr do ciśnienia oleju już czeka w paczkomacie, ale w narazie w pracy jestem, myślami już nad wodą :) Teraz przyszło mi  przez myśl,  że problemy zaczęły się po pierwszej wymianie filtra i oleju. Założyłem filtr samochodowy Bosch F026 407 210. Może on jest za gęsty i słabe ciśnienie jest?? Jaki filtr kupić na przyszłą wymianę do tego STORMa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do zaburtowych uniwersalnym zamiennikiem jest OP595/2 lub pochodne (ja używam purfluxa). Może coś być na rzeczy, bo ten filtr co podałeś, to odpowiedni OP/595. Może mieć inną konstrukcję, inne ciśnienie otwarcia bypassu itp. Koszt nieduży, z ciekawości bym zmienił. Albo oryginał Storm. Chociaż to mało prawdopodobne się wydaje, bo czujnik ciśnienia działa binarne, więc na logikę jak nie aktywuje się na niskich obrotach to tym bardziej nie powinien przy odejmowaniu gazu. Z drugiej strony 20 PLN żeby się upewnić, to nie majątek.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Pomierzyłem wczoraj ciśnienie i chyba silnik jest przytarty.

Na biegu jałowym na chłodnym na nie co ponad 0,5 bar, przy dodawaniu gazu wygląda to jak poniżej:

https://photos.app.goo.gl/7FqgoBSsZEHP1QDf6

Po rozpędzeniu łódki i wejściu w ślizg ciśnienie spada do 2 barów i płynięciu jakieś 5 minut w ślizgu i zejściu z obrotów spada do prawie zera:

https://photos.app.goo.gl/p6eEDocKEzJHmVDb6

Jakieś pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...