wiktos Opublikowano 3 Czerwca 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2018 Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 24 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia markowy, uzywamy silnik trzba było kupic i miałbys spokój 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ewel Opublikowano 24 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia markowy, uzywamy silnik trzba było kupic i miałbys spokójA jaką dajesz gwarancję że było by inaczej przy markowym używanym? Przecież to wszystko na takich samych częściach składane. Już nie raz zostało udowodnione że chińczyk wykorzystuję sprawdzone konstrukcje sprzed lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 24 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia markowy, uzywamy silnik trzba było kupic i miałbys spokój Już tu było tyle podobnych postów powodujących iskrzenie, że nie ma potrzeby zaczynać tej nudnej melodii od nowa. Każdy kupuje co chce i tyle. Wolny kraj wolny wybór. Tylko zamiast chińskiego 4T mógł kupić 2T bo z nimi się nic nie dzieje kompletnie. Chodzą jak złe i mają w pakiecie wszystkie części oryginalne. Tyle. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 noidemm Opublikowano 25 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Silnik leci na gwarancje. Ogólnie chodzi dobrze, wykonanie też jest ok jak za te pieniądze. Moc ma, tylko to ciśnienie oleju trzeba zrobić i będe zadowolony :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czoper Opublikowano 25 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia (edytowane) Panowie tracę w tym wątku ale tutaj widzę coś się dzieje???? mam problem z moja honda bf15 .. po odpaleniu po 2 min na wolnych obrotach zaczyna lecieć gorąca aż paruje woda z ukladu chłodzenia..dodaje gazu odrazu leci zimna...jest jakaś bezpieczna chemia żeby zrobić płukankę??czy tylko ręcznie?Wirnik jest ok..przedmuchale Przewody góra dół ale nie pomaga..zauważyłem spore ilości drobnego kamienia w gnieździe termostatu pozdr Michał Edytowane 25 Sierpnia przez Czoper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 25 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia moja honda bf15 .. po odpaleniu po 2 min na wolnych obrotach zaczyna lecieć gorąca aż paruje woda z ukladu chłodzenia Zdejmij spodzinę, wsadzić do wiadra i zakręć wiertarką. Zobacz czy i jak pompuje wodę. Sam wirnik o niczym nie świadczy, bo może być coś w kanałach zabite. Mogą byś nawet gdzieś jakieś stare łopatki pompy. Wiertarka powie prawdę. Jeśli jest coś nie tak będzie słabo pompować. Jeśli to sprawdzisz i będzie strumień z pompy OK, wyjmij całkowicie termostat i sprawdź czy problem dalej występuje. Jeśli będzie dalej występował może być gdzieś nieszczelność przy rurce wody od pompy do silnika. Gdzieś może być też jakiś zator soli piachu etc. tym bardziej jeśli nie masz go od nowego i nie wiesz czy silnik pływał w słonej wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Czoper Opublikowano 25 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Ok dzięki spróbuję jeszcze raz rozkręcić..zacznę od góry pod termostatem i jak to nie pomoże jeszcze raz ruszę spodzine. Z tą wiertarka spoko pomysl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 25 Sierpnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Na tym kanale jak sobie chwilę popatrzysz masz masę wskazówek dlaczego jest parowóz i jakie są tego przyczyny. Nieraz jest łatwo, nieraz trzeba rozbierać w drobny mak. Ale masz tam wszystkie chyba możliwe przypadki omówione. https://www.youtube.com/@outboard_usk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 adiz1 Opublikowano 14 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września (edytowane) Cześć. Rozważam zakup Storm-a 6KM w 4T. Taki wybór, po moim wstępnym rozeznaniu do co zakładanego budżetu i potrzeb. Odrzuciłem 7KM i 6KM w 2T, z uwagi na gorszą kulturę pracy, mniejszą rzeczywistą moc jednostek. To ma być mój pierwszy spalinowy silnik zaburtowy. W założeniach, ma w miarę sprawnie transportować mnie po wędkarskich miejscówkach, na średniej wielkości zbiorniku (jakieś +/- 5 km po miejscówkach, z jednego końca na drugi), pontonem 330 cm. Po krótkim kontakcie z bezwioseł.pl, dowiedziałem się o potrzebie wykonania obowiązkowego, płatnego "przegląu zimowego". Pierwszą wymianę olejową zalecają już po 3 mth, kolejną po 10. To podobno z uwagi na brak filtra oleju. Domyślam się, że stoi za tym potrzeba usunięcia z układu smarowania nieczystości poprodukcyjnych i tych wynikłych z docierania się zębatek.Na co Waszym zdaniem powinienem zwrócić uwagę, co wykonać przed pierwszym uruchomieniem, lub zaraz na początku użytkowania, aby w dalszej eksploatacji sprzęt przyniósł więcej zadowolenia, niż problemów na wodzie?Z tego co wiem w tej jednostce jest zamontowany fabrycznie filtr paliwa (rozbieralny), więc nie ma potrzeby go dokładać. Myślałem o zakupie i zamontowaniu jakiegoś prostego licznika motogodzin, aby mieć lepszą kontrolę nad czasem pracy silnika i wymianami olejów (silnikowym i przekładniowym). Poza tym co - tankowanie świeżego, sprawdzonego paliwa (E95 czy 98?)?. Przeglądy olejowe raz w roku (przy zakładanych, dość niskich przebiegach)?Będę wdzięczny za podzielenie się uwagami w temacie tej konkretnej jednostki (6KM 4T).Pozdrawiam. Edytowane 14 Września przez adiz1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 14 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września (edytowane) Używki to loteria 50 na 50. Akurat ten Sotrmik jest bardzo udany, ostatnio Chinole nawet go smarują więc zostaje posmarować pod śruba. Tu standardowo sucho.Dziwna tą wymiana po 3mth, miałem ostatnio kilka nowych i nic tam takiego nie było.Goście którym ostatniego szykowałem mieli 2 markowe Używki które sprawiały problemy. Mieli rejs promocyjny i potrzebowali cos niezawodnego. Kupili go dotarli lokalnie, zmieniłem im Olej po 7mth i ruszyli z Krakowa do Gdańska, z Gdańska na mazury. Pływali tak 1.5 miesiąca kilka h dziennie reklamując pewien temat. Suzuki używka leżała pod pokładem. Dbać o chłodzenie i Olej I będzie latał kilka lat bezawaryjnie.Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Września przez bartsiedlce 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ewel Opublikowano 19 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września Witam szanowne grono. po dotarciu silnika 7HP użyłem do spodziny LIQUI MOLY MARINE GL4/GL5 75W90 25037 250ML lecz nie występuje ( brak dostępności ) w większych pojemnościach. czy polecicie jakiś sensowny zamiennik ? pojemność spodziny to całe 100ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września Możesz użyć zwykłego przekładniowego w tej samej specyfikacji + pompka. Chociaż jak wchodzi 100 to 250 jest akurat na dwie wymiany. U mnie wchodzi 450, więc litr też mam na dwa. Podobno olej powinno się wykorzystać (w sensie zalać do silnika/przekładni) do około roku po otwarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 19 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września Większość leje do spodzin Motul Translube Expert 75w90. Ja kupiłem litr to na 4 wymiany na 4 lata. @psulek naprawdę wierzysz w te bajki o zużyciu w rok po otwarciu ?. Skiśnie jak ogórki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września Podałem jako ciekawostkę.pewnie 2-3 lata to nie problem realnie. W sumie olej jest fabrycznie hermetycznie zamknięty. U mnie i tak po roku jest zużyty, bo to akurat dwie wymiany. Ale litr przy potrzebie 100ml to 8-9 wymian i tu już nie jestem taki pewien. No chyba że kolega robi kilkaset motogodzin rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 19 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września (edytowane) A jak ten olej będzie w spodzinie to wtedy się nie degraduje ? Edytowane 19 Września przez highvoltage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września Olej i jego składniki się utleniają. Tak jak napisałem wyżej - gdyby olej w raz rozpieczętowanej butelce postał rok czy dwa to osobiście bym się nie przejmował, tylko go zalał. Natomiast z takim 5-6lat plus miałbym już problem. Ale każdy robi po swojemu. Z drugiej strony litr przekładniowego syntetyka to około 50 PLN, w porównaniu do dedykowanych to i tak grosze , nawet jakby trzeba było część zutylizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ewel Opublikowano 20 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września Są dwa aspekty dla których zadałem pytanie i bardzo dziękuję za odpowiedzi. Olej który pierwotnie użyłem jest w tubie. przy pierwszej wymianie jest ok bo się ładnie wyciska. Boje się że na ziomwy serwis będę miał problem wypełnienia spodziny. Drugi aspek to oczywiście trochę janusza. tuba 250 ml to 50-60 PLN gdzie w tej cenie wydziałem już litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 20 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września Podałem jako ciekawostkę.pewnie 2-3 lata to nie problem realnie. Piszemy o oleju przekładniowym. Olej przekładniowy trzymany w szczelnie zamkniętym opakowaniu, w chłodnym, suchym miejscu, z dala od źródeł ciepła zachowuje swoje właściwości od 3 do 5 lat. Mając od kilku dekad styczność ze smarami i olejami tak właśnie do tego podchodzę. Czyli u mnie 1 litrowa bańka to 4 wymiany po 250ml i to w zasadzie kończy dyskusję ze mną o przydatności oleju przekładniowego. Natomiast jak ktoś chce połowę z tego utylizować po dwóch latach kompletnie nic mi do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ewel Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września Witam ponownie. Chciałbym poznać wasze zdanie... mam 2T storm 7 i dopiero przepływałem 36mth. oczywiście po 10 godzinach wymieniłem olej w spodzinie. co sądzicie o odsyłaniu go do serwisu na serwis zimowy aby zachować gwarancję ? czy olać gwarancję ?? Smar mam i olej też i zdolności do tak zaawansowanych czynności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września Przeważnie jak coś siada to od razu, później to w 95% przypadkach wina użytkownika. Jedyne co w tych silnikach się robi to wymienia harmonijkę na cięgle biegów (czasem po roku czasem po 6) i gumkę u góry w gaźniku. Te zakładam z Yamahy jakieś grosze kosztuje w ASO. Decyzja musi być twoja żebyś później nie szukał winnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Ewel Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września Przepraszam że tak marudę ale wy już bardziej doświadczeni niż ja. Teraz mnie naszła zagwozdka. Mam storm 7 2t z krótką stopą i ponton kolibri 330D z kilem I aluminiową podłogą. Do tej pory udało mi się osiągnąć tylko albo aż 18km/h oczywiście sam będąc prawie na środku pontonu. Pawęż ma 38cm ale z kilem to dodatkowe 10cm jeśli dobrze dziś pomierzyłem. Do tej pory nie wpadłem na pomysł aby mierzyć jeszcze kil ale wydaje mi się że to może zakłócać przy tych wszystkich parametrach zdolność do większych prędkości . Czy jednak nie powinienem mieć długiej stopy wbrew ogólnym mniemaniom ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września Jak dasz długą stopę to popłynie wolniej. Tu masz rysunek jak ma być silnik na rufie zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Września (edytowane) Przepraszam że tak marudę ale wy już bardziej doświadczeni niż ja. Teraz mnie naszła zagwozdka. Mam storm 7 2t z krótką stopą i ponton kolibri 330D z kilem I aluminiową podłogą. Do tej pory udało mi się osiągnąć tylko albo aż 18km/h oczywiście sam będąc prawie na środku pontonu. Pawęż ma 38cm ale z kilem to dodatkowe 10cm jeśli dobrze dziś pomierzyłem. Do tej pory nie wpadłem na pomysł aby mierzyć jeszcze kil ale wydaje mi się że to może zakłócać przy tych wszystkich parametrach zdolność do większych prędkości . Czy jednak nie powinienem mieć długiej stopy wbrew ogólnym mniemaniom ?Nie wiem ile ważysz, ale wydaje mi się że żeby płynąć szybciej musiałbyś mieć raczej większy silnik do tego pontonu. Brakuje ci trochę mocy. Możesz spróbować do niego dokupić śrubę o mniejszym skoku o jeden cal (jeżeli nie wkręcasz się teraz na obroty maksymalne, a raczej nie, bo byś płyną szybciej z fabryczną śrubą). Może pomóc, ale nie musi - może uda się przebić do jakiegoś ślizgu i popłyniesz szybciej. Te 7km to jest na papierze, one mają prędzej 5-6km jak inne jednocylindrowe o zbliżonej pojemności (to chyba klon Tohatsu, a oni robią na takim bloku 4 i 5km). Producent trochę zakrzywia rzeczywistość . Mierzysz jak na rysunku powyżej. Bardziej pasowałby tu 9.8-10km. Edytowane 29 Września przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 3 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października Olej i jego składniki się utleniają. Natomiast z takim 5-6lat plus miałbym już problem. Ale każdy robi po swojemu. Z drugiej strony litr przekładniowego syntetyka to około 50 PLN, w porównaniu do dedykowanych to i tak grosze , nawet jakby trzeba było część zutylizować.Niby racja to co piszesz tylko sobie myślę jaki jest interwał wymiany oleju w przekładniach? Często jest to 100000km czasem 120 a w dużej ilości przypadków nikt tego nie zmienia przez całe życie samochodu lub maszyny wtedy nie wietrzeje?Przekładnia w zaburtowcu to 3 trybiki i 4-8 łozysk więc w porównaniu do samochodu, przekladni tokarki to śmiech. Wymiana tak często jest wymagana tylko z jednego powodu a mianowicie Woda, tam naprawdę jak by tylko sprawdzać czy jej nie ma to jeden Olej przeżył by silnik...Ja kupuje w takich buteleczkach dobrze cenowo to wychodzi. [emoji3].. Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 darek63 Opublikowano 3 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października Niby racja to co piszesz tylko sobie myślę jaki jest interwał wymiany oleju w przekładniach? Często jest to 100000km czasem 120 a w dużej ilości przypadków nikt tego nie zmienia przez całe życie samochodu lub maszyny wtedy nie wietrzeje?Przekładnia w zaburtowcu to 3 trybiki i 4-8 łozysk więc w porównaniu do samochodu, przekladni tokarki to śmiech. Wymiana tak często jest wymagana tylko z jednego powodu a mianowicie Woda, tam naprawdę jak by tylko sprawdzać czy jej nie ma to jeden Olej przeżył by silnik... Tak dokładnie jest. W 100% się zgadzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
wiktos
Cześć, szukam opinii na temat tych silników, od niedawna mamy w Polsce przedstawiciela tej firmy który oferuje silniki w bardzo przystępnych cenach. Jednak opinii totalnie zero, niby kopie Yamahy, jak reszta Parsunów, Caprali itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
248
111
100
86
Popularne dni
9 Lip
32
4 Kwi
29
13 Maj
28
8 Lip
26
Top użytkownicy dla tego pytania
Tresor 248 odpowiedzi
MarasR 111 odpowiedzi
sero1975 100 odpowiedzi
darek63 86 odpowiedzi
Popularne dni
9 Lip 2021
32 odpowiedzi
4 Kwi 2020
29 odpowiedzi
13 Maj 2021
28 odpowiedzi
8 Lip 2021
26 odpowiedzi
Popularne posty
Tresor
Jak umiałem tak zrobiłem .
Tresor
Ja jestem 50x w roku. Co daje ok 60mth oraz ok 50x6-8h moczenia silnika w słonej Odrze. Co właśnie robię? Moczę Storma w wodzie jeszcze ze 2 razy w tym roku pojadę. Pozdro z wody. Mam klienta który j
psulek
Zdognie z nanjwoymszi baniadmai perzporawdzomyni na bytyrijskch uweniretasytch, nie ma zenacznia kojnoleść ltier przy zpiasie dengao sołwa. Newajżanszjie jest to, żbey prieszwa i otatsnia lteria byla
Opublikowane grafiki
2181 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.