Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Storm


wiktos

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

z pomostami mam tyle wspólnego że z nich korzystam

 

co do hipotetycznej łódki, zjawi się biegły , który tak naprawdę nigdy nie pływał, ani łódką ani materacem, ale zacznie drążyć, czemu gość wypadł, może była śliska podłoga , może za niska burta, może za mało stabilna łódka bo ktos ja taką zrobił i nie sprawdził statecznośći, a może silnik szarpnął gdy nie powinien, CE nie ma nikt nie sprawdził czy jest bezpieczny TOK  ROZUMOWANIA SPECJALISTY , 

 

co do silników 2T starych, wszystko co zostało wypuszczone na rynek przed wejściem przepisu pewnie bedzie mogło pracowac do zdechu, gorzej jak jakiś ambitny sie trafi i skojarzy datę produkcji

 

ja też uważam że to obłęd, i europa upadnie przez swoje tony przepisów które nie pozwalają nic zrobić normalnemu człowiekowi,

 

jak potrzebuje drabiny to biore 2 długie rurki i 10 prętów i po 2 godzinach jest z pomalowaniem, ale spróbuj ją zrobić z przepisami to roku zabraknie

 

 

jakoś tak ze 3 miesiące temu też chciałem kuić 2T od chińczyków, nawet mi CE oferowali co prawda produkt był zgodny z 2 normami 1 to szarpanka a 2 to śruba napędowa :) i chciałem aby odkręcili spodzine i sprzedali mi 2 paczkach jako części , ale niechcieli :) koniec końców kupiłem 4suwa, tylko przyszedł w styczniu i sobie nie popływałem

 

Kolego @sina2 w przypadku wypadku na pomoście - rozumiem, że znasz jakieś przepisy normujące materiały z jakich należy wykonywać pomosty?

Warunki techniczne itp. Podobnie tablice określające sposób zachowania na pomostach?

Nie popadajmy w paranoję.....

Podobnie w przypadku wypadku na łódce czy problemu ze zmarynizowanym silnikiem - właściciel albo budowniczy byliby ścigani tylko w przypadku gdy zdarzenie miałoby bezpośredni związek z uszkodzeniem samodzielnej łodzi bądź z np. zapaleniem zmarynizowanego silnika - sam fakt, że ktoś z łódki wypadnie nijak się ma do faktu z czego i jak była zbudowana łódka oraz jaki był silnik.

Myślę również, że w przypadku silników - 2T - próżno szukać certyfikacji na stare modele - znajdujące się czy to na rynku wtórnym - czy będące w posiadaniu użytkowników przez X lat - taka jest rzeczywistość....

Co do kolekcjonerski 2T o których piszemy może jakiś użytkownik zdradzi fragment z dokumentów kupna czy jest tam zakaz użytkowania sprzętu na terenie UE.

Ewentualnie można wysłać zapytanie do Inspekcji Żeglugi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

co sie dziwisz junker ciągle pijany nie wie co podpisuje

 

z tymi silnikami to tak ktoś wymyslił i już :) tak ja rak to ryba

 

..w unijnych przepisach często niezbyt wiadomo o co idzie - skoro niektóre silniki dwusuwowe są bardziej ekologiczne niż czterosuwowe to czemu nie ma wyznaczonych norm emisji tylko generalizuje się ze 2-takty są be a 4-takty cacy. Prawidłowe parametry banana jakoś się dało ustalić  :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Akurat dlaczego to jest zrozumiałe - ta 1/3 paliwa spalanego więcej, to tak naprawdę mieszanka trafiająca do wody bez spalenia, wypychana przez wydech w czasie kompresji, do chwili minięcia przez tłok okna wydechowego. Zbezpośrednim wtryskiem 2T jest sprawniejsze niż 4T.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

.......................... Zbezpośrednim wtryskiem 2T jest sprawniejsze niż 4T.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

..o tym własnie mowa - dlatego myślę ze wrzucanie wszystkich 2T do jednego wora to po prostu patent na uwalenie firm zza oceanu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niemoniecznie, E-TEC, Optimax i Tohatsu TLDI są normalnie sopuszczone do sprzedaży.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

.. czyli co? ..czyjeś tam (powyżej w tym wątku)  twierdzenie ze 2T są niedopuszczone w Europie to legenda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

to prawda, ale nie cała, jak zwykle sa wyjątki, tak jak wyjątkiem jest sprzedaż kolekcjonerskich modeli. Po za tym co znaczy Europa? Gruzja jest w Europie, Turcja jest w Europie i Rosja też. w EU są przepisy dotyczące norm spalania i emisji

Edytowane przez wedkarski365
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Notki odnośnie zakazu użytkowania na terenie UE w papierach Storma nie znalazłem. Jest lakoniczna instrukcja, faktura i tyle.

 

Co do użytkowania to tak jak pisałem - kontaktowałem się z jednym z inspektorów z PZMiNW z Krakowa (Panem Leszkiem) i stwierdził, że na ten moment nie ma ani zakazu rejestracji łodzi z silnikiem gaźnikowym 2T ani tym bardziej użytkowania. Info z końca listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moi drodzy używam aktualnie silnika Storm 8km 4t. Przepływałem nim sezon letni po Odrze i zalewie Mietkowskim.  Silnik wisiał na pawęży w pontonie Kolibri 330 cm z pompowanym kilem i sztywną podłogą. Niestety ale ten ponton z oryginalną podłogą jest dość ciężki. Do tego sam ważę około 110 kg :) do tego kotwiczka 2 kg na łańcuchu + linka, zbiornik paliwa 24l, gaśnica, środki ratownicze. Taki zestaw bez problemu wchodził w ślizg i z pomiarów GPS wyciągałem 21-23 km/h. Silnik pracuje równo i nic się z nim nie działo. Silnik zawsze pali od kopa jeśli paliwo przeszło przez przewód. Jak jest gorący to nawet nie trzeba za mocno szarpać. Miałem na początku obawy, ale teraz jestem spokojny i mogę śmiało polecić. Aktualnie noszę się z zamiarem zakupem większego silnika i myślę o 15km lub 18km tak abym mógł się jeszcze bardziej rozpędzić. I raczej na pewno będzie to Storm.

 

Jak macie jakieś pytania to piszcie. Postaram się wrzucić jakieś filmy z pływania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam kolibri 360 dsl z suzuki 5 (2007r. czterosów) płynę około 21-22 km, ważę około 110 + graty. Trochę słabe te osiągi jak na 8 koni.

Słaba ta Twoja Suzuka, ja na Tośce 3,5 + Kolibri 330 pływałem 24-26 km/h bez gratów xD

Na poważnie dużo ma tutaj długość jednostki i zanurzenie jak Adam wspomniał bo na 3,5 km + DSL 280 już w ślizg nie wchodził pomimo mniejszej wagi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tego co pamiętam to kolega @Godski ma kolibri 330 i dwa silniki 6 i 9.9 km, podawał gdzieś osiągi i jakoś specjalnie nie odbiegały od naszych.

Mam dwa silniki 4T i Kolibri KM330D z kilem. Na stojącej wodzie w pojedynkę i niewiele gratów 6HP 24-25 km/h , 9,9 HP 33-35 km/h. We dwójkę i z gratami 6HP 10-12 km/h , 9,9 HP 23-25 km/h.

We dwójkę z gratami i pasażerem 110+ ciężko wejść w ślizg na wietrznym akwenie na 9,9. Na 3,60 z większymi balonami niż 42 cm i bardziej podniesionym dziobem pewnie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moi drodzy używam aktualnie silnika Storm 8km 4t. Przepływałem nim sezon letni po Odrze i zalewie Mietkowskim.  Silnik wisiał na pawęży w pontonie Kolibri 330 cm z pompowanym kilem i sztywną podłogą. Niestety ale ten ponton z oryginalną podłogą jest dość ciężki. Do tego sam ważę około 110 kg :) do tego kotwiczka 2 kg na łańcuchu + linka, zbiornik paliwa 24l, gaśnica, środki ratownicze. Taki zestaw bez problemu wchodził w ślizg i z pomiarów GPS wyciągałem 21-23 km/h. Silnik pracuje równo i nic się z nim nie działo. Silnik zawsze pali od kopa jeśli paliwo przeszło przez przewód. Jak jest gorący to nawet nie trzeba za mocno szarpać. Miałem na początku obawy, ale teraz jestem spokojny i mogę śmiało polecić. Aktualnie noszę się z zamiarem zakupem większego silnika i myślę o 15km lub 18km tak abym mógł się jeszcze bardziej rozpędzić. I raczej na pewno będzie to Storm.

 

Jak macie jakieś pytania to piszcie. Postaram się wrzucić jakieś filmy z pływania. 

 

 

Patrząc na powyższe osiągi kolegów to potwierdza że osiągi tego Storma coś słabiutkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...