Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Haswing Protruar


Maciek K

Pytanie

Witam Wszystkich,

Ponieważ nie znalazłem nic o tym silniczku na Forum to zapytam :
Silnik Haswing PROTRUAR 1.0 R 65lb 12V

Ktoś z nim pływa, użytkuje, może się podzielić opinią i spostrzeżeniami ?

Na YT jest film "Wodomanii", pracuje w miarę cicho i ogólnie wygląda "spoko".

 

Będę wdzięczny za wszystkie informacje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Tak dalej masz 75Ah z tym, że w praktyce popływasz dłużej niż na 75Ah 12v. Przy krypie ważącej około 200kg z załadunkiem i na większym akwenie 24v robi robote. Szczególnie przy silnym wietrze.

Kolega do Protruara 3.0 używa takich aku https://www.mc-sklep.pl/akumulator-km-battery-ev-80ah-12v-do-pojazdow-elektrycznych-p-967.html . Po sezonie pływania chwali. Na wiosne zamierzam je przetestować przy Protruarze 2.0 (24v , 80lbs). 

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rozumiem, że do tego pro

 

Tak dalej masz 75Ah z tym, że w praktyce popływasz dłużej niż na 75Ah 12v. Przy krypie ważącej około 200kg z załadunkiem i na większym akwenie 24v robi robote. Szczególnie przy silnym wietrze.

Kolega do Protruara 3.0 używa takich aku https://www.mc-sklep.pl/akumulator-km-battery-ev-80ah-12v-do-pojazdow-elektrycznych-p-967.html . Po sezonie pływania chwali. Na wiosne zamierzam je przetestować przy Protruarze 2.0 (24v , 80lbs). 

czyli do tego protruara 24V 3.0 muszę szeregowo spiąć 2 takie 12V ... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja zapytam od innej strony. 

Czy wzrost prędkości łajby o 2km/h przy jednoczesnym spadku zasięgu na v/max jest warty +100% do ceny zestawu- względem 12V?

Czy pływacie w tak złych warunkach, że 24V i więcej jest realnie potrzebne? Jeżeli złapie burza- płynie się z wiatrem, do najbliższego brzegu. 

Rozumiem, że wieje i czasami trzeba mocy, ale na ile jest to regularną sytuacją?

Co do szybkości na elektryku- nie zwiększa się proporcjonalnie do prądu, opór wody zżera większość mocy. Długą łajbą można zwojować więcej, bo będzie ona szybsza od krótkiej- ze względów nautycznych. Podobnie masa. Czyli zestaw dużych i ciężkich aku na dzień dobry pożera ileś % osiągów silnika. 

Żeby nie było- ja też walczę ze strefą ciszy, po kalkulacjach, cudowaniach wychodzi mi że do moich zastosowań wystarczy 12V i jeden aku- poszedłem w lit, bo potrzebuję mobilnych zastosowań - pontoniarz jestem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze nie ma co porównywac pontonu do łodzi. Ja mam łódź 4m , waga około 200kg. Pływam po zbiorniku 500ha na ktorym często wieje. Mam porównanie 12v 55lb i 24v 110lb. Jak dla mnie jest to przepaść. Po pierwsze silnik 12v nie daje sobie rady przy dużej fali, a na 24v nie robi zbyt dużego wrażenia. Po drugie v max. na 12v mam 4,8km/h , a na 24v 7,8 km/h , a więc przyrost prędkości też jest znaczny. W moim przypadku warto, a czy w Twoim? Nie wiem oceń sam. Każdy ma inne priorytetety. Co do zasięgu na v/max. W moim przypadku zasięg przy maksymalnej prędkości na silniku 12v i aku 100Ah jest podobny do silnika 24v i 2x100ah. Tylko , że na miejscówki docieram dużo szybciej na zestawie 24v, niż na 12v. Jeżeli miałbym pływać na silniku 24v z maxymalną predkościa osiąganą na zestawie 12v ,czyli w moim przypadku 4,8km/h) , napewno przepłyne dłuższy dystans (szczególnie w wietrzne dni). 

Edytowane przez Anonymous
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"Magicznej" bariery 10kmh na żadnym 12v ani na 24v ( może z wyjątkiem torqeedo) się nie przeskoczy. Nie ma na to szans.

Zgadzam się, że na 24v pogoda jest praktycznie nie straszna- byle by bateria podołała. Gotowe 24v pb , to chyba tylko w widlakach malych, ale tam sa duże pojemności i duże pieniadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli dla mnie - strefa ciszy 700ha - ROMANA 220 kg, graty, załoga i zdecydowanym na  Silnik Protruar 3.0  24V  w grę wchodzą 2x12V do 80Ah(waga) bo na 2 x Lit mnie nie stać ... tak to wychodzi ...

Edytowane przez Robert Crocker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po pierwsze nie ma co porównywac pontonu do łodzi. Ja mam łódź 4m , waga około 200kg. Pływam po zbiorniku 500ha na ktorym często wieje. Mam porównanie 12v 55lb i 24v 110lb. Jak dla mnie jest to przepaść. Po pierwsze silnik 12v nie daje sobie rady przy dużej fali, a na 24v nie robi zbyt dużego wrażenia. Po drugie v max. na 12v mam 4,8km/h , a na 24v 7,8 km/h , a więc przyrost prędkości też jest znaczny. W moim przypadku warto, a czy w Twoim? Nie wiem oceń sam. Każdy ma inne priorytetety. Co do zasięgu na v/max. W moim przypadku zasięg przy maksymalnej prędkości na silniku 12v i aku 100Ah jest podobny do silnika 24v i 2x100ah. Tylko , że na miejscówki docieram dużo szybciej na zestawie 24v, niż na 12v. Jeżeli miałbym pływać na silniku 24v z maxymalną predkościa osiąganą na zestawie 12v ,czyli w moim przypadku 4,8km/h) , napewno przepłyne dłuższy dystans (szczególnie w wietrzne dni). 

Dlatego zapisałem o kalkulacji obejmującej koszt/logistykę

Co do pontonu- ma większy opór czołowy i boczny niż łódź, do tego jest bardzo lekki=podatny na znoszenie.Także nie ma lekko, nawet gdy kilogramów mało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli dla mnie - strefa ciszy 700ha - ROMANA 220 kg, graty, załoga i zdecydowanym na  Silnik Protruar 3.0  24V  w grę wchodzą 2x12V do 80Ah(waga) bo na 2 x Lit mnie nie stać ... tak to wychodzi ...

Zobacz jeszcze te akumulatory. U mnie trzy lata intensywnie pracują z 2HP.

HAZE HZY-EV12-100 GEL 12V 105AH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli dla mnie - strefa ciszy 700ha - ROMANA 220 kg, graty, załoga i zdecydowanym na  Silnik Protruar 3.0  24V  w grę wchodzą 2x12V do 80Ah(waga) bo na 2 x Lit mnie nie stać ... tak to wychodzi ...

700ha na 80Ah ? Przecież taki zbiornik ma z 10-15km długości ? Przy tej pojemności będziesz płynął na 'oparach' i każdy większy pobór mocy spowoduje, że będziesz do brzegu płynął jak "Pan Kunta Kinte z Chłopaki nie płaczą".. Przy 110lba (a tyle ma chyba Protuar 3.0) minimum to 100-110Ah. Pozbieraj na LiFe (masz 8 miesięcy) - naprawdę warto.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Są nawet tam i silniki o mocy 6kw, się haswing rozkręca :) ciekawe jaka cena tych zabawek i czy nie są to woly uciagowe dla dużych jednostek

Dotarłem na stronę dealera w AU - te 8 i 10KW wychodzą już ponad 6k PLN po bezpośrednim przeliczeniu więc u nas będą + 1.5 - 2.0k droższe. Dla mnie niestety odpadną ponieważ są na 48V a to wydatek kolejnych 7k na LiFePo i dodatkowe 50kg wagi. Taniej wyjdą mandaty w sterfie ciszy za pływania na spalinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tej rozpisce , najsilniejsze maja obroty 1250. Będą to chyba mega woly do pchania ton.

Co Ty się tak.Mariusz boisz tych 48v , jak diabeł święconej wody...:) mogłeś kupić zamiast 8szt 160ah , 16szt 80ah. Pojemnosciowo to samo , a w razie złotych pomysłów mozna przepiac. Tak.szczerze powiedz, ile najwięcej udało.Ci się wyciągnąć ah na jednym.plywaniu ? Dales rade 100ah? Wiem że dla.chcacego i 200ah będzie mało, jednak mi się 80ah nie udało zjechać do zera.przy normalnym plywaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W tej rozpisce , najsilniejsze maja obroty 1250. Będą to chyba mega woly do pchania ton.

Co Ty się tak.Mariusz boisz tych 48v , jak diabeł święconej wody... :) mogłeś kupić zamiast 8szt 160ah , 16szt 80ah. Pojemnosciowo to samo , a w razie złotych pomysłów mozna przepiac. Tak.szczerze powiedz, ile najwięcej udało.Ci się wyciągnąć ah na jednym.plywaniu ? Dales rade 100ah? Wiem że dla.chcacego i 200ah będzie mało, jednak mi się 80ah nie udało zjechać do zera.przy normalnym plywaniu

Adam - nie boisz tylko wiesz jakie są koszta - 160Ah to kolejne 7,5k PLN i finalnie jaki zysk ? Popłynę 10kmph zamiast 8kpm ? Haswing 2HP został sprzedany ponieważ kąt jego składania wynosił max 60st i zaczepiał o wodę przy ślizgu na spalinie (chlapało i spowalniało). Dlatego będę kupował max wydajny silnik 24V a z tego co obejrzałem Protuara 5HP składa się do poziomu (równolegle do linii wody). Przeznaczenie elektryka - przepłynięcie przed nosem czułych na hasło "strefa ciszy" - potem już gaz na suzi.

Korzyść z 160Ah LiFePo jest taka, że ładowałem go raz na 10-14 dni :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja się nie upieram na 48v, ale.jak sam zauważyłeś jeśli 160ah ladujesz raz na 10dni. To 80ah ladujesz raz na 5dni :) przy 6kw prędkość nie będzie o 2km większą a o 100% większą jak nie lepiej. Jedyne w czym się zgodzę to że.koszt silnika 6kw jest duży. A jeśli strefa ciszy , to wybacz... Ale ciszy. Naprawdę jak widzę ziutkow na strefach ciszy że spalina , to z automatu bym dawał kwiatki po 2000zl do zaplaty...I nie jestem fan boy tych stref, ale jeśli sa to trzymajmy się ich...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

700ha na 80Ah ? Przecież taki zbiornik ma z 10-15km długości ? Przy tej pojemności będziesz płynął na 'oparach' i każdy większy pobór mocy spowoduje, że będziesz do brzegu płynął jak "Pan Kunta Kinte z Chłopaki nie płaczą".. Przy 110lba (a tyle ma chyba Protuar 3.0) minimum to 100-110Ah. Pozbieraj na LiFe (masz 8 miesięcy) - naprawdę warto.

Ale to wtedy muszę też kupić 2 szt bo to są 12V. To już koszt ok 6000 PLN za dwa Life...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...