Łukasz 24 Opublikowano 27 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 Dzięki za rady. Jeśli faktycznie tylko dwuskładnikowy wchodzi w grę, to marnie to się opłaca. Są Motipy w puszkach, dwuskładnikowe, ale cena coś około 40zł i po zmieszaniu nadaje się do użytku przez 24h... A ja bardziej na przyszłość myślę, jakby znowu zachciało mi się bawić w malowanie... Ale rozwiązaniem mogą okazać się fora modelarskie, na których jest wiele o twardych lakierach do aero także może tą drogą pójdę :-)Jeśli kupisz lakier bezbarwny do malowania aut to nic mu się nie stanie, rozrabiasz tylko tyle ile Ci potrzeba z utwardzaczem a reszta zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 Nikt nie mówił,że ma być tanio,tylko,że dobrze . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Jeśli kupisz lakier bezbarwny do malowania aut to nic mu się nie stanie, rozrabiasz tylko tyle ile Ci potrzeba z utwardzaczem a reszta zostaje Wiem wiem, ale takie rozwiązanie we własnym zakresie wykluczyłem z racji, że operuje tylko modelarskim aero. Z dyszami 0.2 i 0.3 założyłem że to nie ma sensu, będzie się zatykać, ciężko domyć...Ale może moje założenie było błędne? Znowu z pomocą przychodzą fora modelarskie, na których bardzo niewielu, ale jednak paru kombinatorów takie próby podejmowało Potestuje najpierw specyfiki jednoskładnikowe do modelarstwa a jeśli one okażą sie niewystarczająco twarde, przerzuce się na ostateczne rozwiązanie Edytowane 28 Stycznia 2016 przez asafa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Do zastoswania przemysłowego stosuje się jednoskładnikowe lakiery poliuretanowe.Robiłem tym sposobem wiele urządzeń użyteczności publicznej, malowanie bez podkładowe czyli farba-baza epoxy i na to lakier poliuretanowy,skład lakieru jego gęstość i lepkość jest bardzo podobna do lakierów poliuretanowych do drewna typu hartzlak czy Domalux Classic.Lakier w stanie nie rozcieńczonym nanosiłem pistoletem podciśnieniowym po rozcieńczeniu również zwykłym pistoletem do lakierowania.Taka powłoka ma większą wytrzymałość mechaniczną niż lakiery samochodowe typu 2K HS,używałem też takich lakierów do wykończania hi-end powierzchni malowanych proszkowo (mam tak zrobione letnie alu i zimowe stalowe felgi).Po odpowiednim rozcieńczeniu taki lakier da radę ''przepuścić'' przez areograf,moja koleżanka z pracy tak zabezpiecza swoje prace,malowane na niewielkich elementach. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez Paavo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Wreszcie trochę tak bardzo potrzebnej nam wszystkim wiedzy zamiast psiku psiku w chlewiku a może się uda ...Ten i tym podobne wątki są dla mnie tylko potwierdzeniem znanej prawdy, że jak ma być solidnie to droga na skróty daje co najmniej dwa razy tyle roboty a efekt,- już kiedyś pokazywałem Edytowane 28 Stycznia 2016 przez Rheinangler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Wreszcie trochę tak bardzo potrzebnej nam wszystkim wiedzy zamiast psiku psiku w chlewiku a może się uda ...Ten i tym podobne wątki są dla mnie tylko potwierdzeniem znanej prawdy, że jak ma być solidnie to droga na skróty daje co najmniej dwa razy tyle roboty a efekt,- już kiedyś pokazywałem Od "chlewika" często się zaczyna Od razu na myśl przychodzi mi lurebuilding, w którym to zazwyczaj pierwsze kroki są skromne, podstawowe narzędzia, nieudolne próby stworzenia czegoś, co ma przypominać przynętę a po wielu próbach, w końcu dochodzi się do wprawy. Drogę na skróty oraz dwa razy tyle roboty, raczej nazwałbym metodą prób i błędów, których przyczyną jest brak doświadczenia/wiedzy, ale bez prób, błądzenia i stopniowego zdobywania wiedzy, stalibyśmy w miejscu i liczyli tylko na innych Edytowane 28 Stycznia 2016 przez asafa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 28 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 I jeszcze napiszę kilka wskazówek co do używania lakierów poliuretanowych.Optymalne warunki do lakierowania to temperatura 20-22 stopnie przy jak najmniejszej wilgotności powietrza,takie warunki spowalniają sieciowanie rozcieńczonego lakieru i ułatwiają uniknięcie efektu skórki pomarańczowej.Po około godzinie (lakier jest już wtedy pyłosuchy) można przenieść w cieplejsze miejsce o wzglednie dużej wilgotności (wdomowych warunkach sprawdzają się okolice grzejnika w łazience).Kolejną warstwę lakieru należy nakładać minimum po 6 godzinach,odmiennie od lakierów samochodowych 2K,w którch warstwy są przeważnie nakładane na mokro lub pół-mokro (np: na klarach Standoxa robię 15minutowe ''przerwy'' przy 24 stopniach w komorze).Nakładamy od 3 -5 cieniukich warstw,i po końcowej dajemy całości odpocząć na powiedzmy 72 godziny,do uzyskania pełnej wytrzymałości mechanicznej.Na koniec przy dużej ilości ''śmieci'' na lakierze możemy go przepolerować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 2 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 (edytowane) Malowanie ''tjunigowe'' elementów kołowrotków dla kolegi z forum . Edytowane 2 Lutego 2016 przez Paavo 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 2 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Po kolorze elementów, można domyślić się, którego to kolegi Widać, że fachowa robota 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 4 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Już prawie koniec,lakierek musi jeszcze chwilę odpocząć przed polerowaniem.Oczyswiście brak naturalnego światła i lampa błyskowa znowu delikatnie ''przekłamała'' kolor malowania. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 4 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Może i lampa "trochę przekłamała" kolor ale mimo tego widać zgodność z kolorem "założonym" jedyna różnica jaka widzę ale to może być złudzenie planu i odległości od błysku,- jest połysk oryginalnego koloru i wykonanego, co zapewne ustąpi po polerowaniu jeśli w ogóle jest o czym mówić Super Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vasyl Opublikowano 4 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 (edytowane) Mam nadzieję Arku ,że nie omieszkasz się podzielić efektem końcowym.I dasz oczy pocieszyć forumowym kolegom. Edytowane 4 Lutego 2016 przez TroutFan 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 4 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Oczywiście,- jak już pisałem Paweł niemal "zabił" mnie swoją wiedzą o lakiernictwie wiedzą bez bajek, bez domniemania, z omówieniem ograniczeń itd...Jeśli Paweł się zgodzi to oczywiście bardzo chętnie wstawię zdjęcia pokazujące jak efekt jego kilkudniowej solidnej pracy wpłynął na zmianę wyglądu moich kręciołków, choć tylko w przypadku MB 3000 tuning będzie całkowicie zakończony.Jestem Wam to winien bo przy tej okazji wypytywałem o różne szczegóły i pospieszyliście mi z radą i pomocą za co jeszcze raz dziękuję!!!!!Na zdjęciach są widoczne "boczki' "dupki" i inne pierdołki z Turków Z 2000 C, Force 3000 oraz MB 3000.W przypadku Turka Z 2000C konieczne będzie jeszcze pomalowanie budy bo to co zrobił Zorro niestety złazi na potęgę Zastanawiam się także poważnie nad tym czy by Force-go "zaczernić" ale najpierw chce zobaczyć jak będzie wyglądał jako srebrno-czerwony.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Trzeba przyznać, że robota fachowa A i zapewne baza kolorów potężna, co daje ponieść się fantazji. Czekam na efekt końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Panowie dziękuję za pochwały,ale aż takim ''fachowcem'' nie jestem,jakaś tam wiedza i doświadczenie jest,ale jak to w życiu ciągle za małe .Malowanie tak małych elementów to takie ''wprawki'',bo szczerze mówiąc większe powierzchnie ''robi'' mi się lepiej,ponadto ''dopalanie'' lakieru w 60 st. musiałem robić w domu (w kuchence ),bo nagrzewanie 100m2 komory czy lampy IR dla tak małych elementów,wywołało by w najlepszym wypadku pukanie się w głowę moich współpracowników na mój widok.Co do kołowrotków Arka,to jeśli spodoba mu się moja praca,to zapewne wyląduje u mnie korpus-kropusy jego Daiw do piaskowania i malowania proszkowego ,bo takie usługi też zdaża mi się robić. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Może i lampa "trochę przekłamała" kolor ale mimo tego widać zgodność z kolorem "założonym" jedyna różnica jaka widzę ale to może być złudzenie planu i odległości od błysku,- jest połysk oryginalnego koloru i wykonanego, co zapewne ustąpi po polerowaniu jeśli w ogóle jest o czym mówić Super Paweł Arek z tymi kolorami to jest tak,kiedyś był po prostu ''metalic'' i tyle,teraz są kolory które mają końcówkę ''effect'' i to też jest ''niby'' metalic,ale są to już kolory zmienno-optycznie i do kąta padania światła i jego natężenia,zależy ''co widać'' i dlatego zdjęcia-zdjęciom, nie równe.Elementy zostawię w wysokim połysku,bo w satynie stracą swój ''urok'' . Edytowane 5 Lutego 2016 przez Paavo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 5 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Supppppeeeer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyloss Opublikowano 6 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 no super, czekamy na efekt końcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyprys19 Opublikowano 14 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Fajne to malowanko.Czy na kolor daje się jeszcze jakiś bezbarwny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordin Opublikowano 14 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 Świetny pomysł z tym malowaniem,teraz każdy stary kręcioł może dostać nowe życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Zabawy ciąg dalszy Tym razem, nauczony poprzednim doświadczeniem z lakierem bezbarwnym oraz słuchając rad kolegi Paavo (za co dzięki !) spróbowałem sił z lakierem poliuretanowym. Mam z nim styczność przy robieniu woblerów, ale oczywiście metoda zupełnie inna - zanurzeniowa. W przypadku kołowrotka musiałem znaleźć odpowiednie proporcje lakieru i rozcieńczalnika, tak żeby możliwe było lakierowanie aerografem z dyszą 0,5mm. Po kilku próbach udało się, później poszło już z górki i teraz warstwa lakieru jest naprawdę bardzo wytrzymała Obiektem moich testów był wysłużony 7 letni Pflueger Medalist 6035. Męczony przy ciężkich przynętach, gnębiony twardymi zaczepami wciąż daje radę. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DelTor0 Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Niezle Jeszcze sie moda na przemalowywanie kolowrotkow zacznie tutaj na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Tomek, nie chcę Cię martwić ale będę miał do Ciebie sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Niezle Jeszcze sie moda na przemalowywanie kolowrotkow zacznie tutaj na forum Dzięki. Fajna odskocznia od jesienno-zimowego dłubania przy woblerach Z tym, że z materiałem na zabawę gorzej Tomek, nie chcę Cię martwić ale będę miał do Ciebie sprawę Zaczynam się martwić Co tam wymyśliłeś Łukasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) kupiłem tu turka z ostatnimi czasy, specjalnie pod malowanko bym go rozebrał na czynniki pierwsze przygotował Ci do malowania a boczki sobie spoleruje na lustro sam , co Ty na to ? kminie kolor ciągle, albo kameleon, albo czerń z jakimś ładnym brokatem, oczywiście lakier mnie interere taki z najwyższej półki to byś przetestował a i uczciwie zarobił a dobra....i taurusa mam już gotowego do malowania wyleciał mi z głowy wchodzisz w to ? Edytowane 21 Lutego 2016 przez Profil_Nieaktywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.