asafa Opublikowano 21 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 kupiłem tu turka z ostatnimi czasy, specjalnie pod malowanko bym go rozebrał na czynniki pierwsze przygotował Ci do malowania a boczki sobie spoleruje na lustro sam , co Ty na to ? kminie kolor ciągle, albo kameleon, albo czerń z jakimś ładnym brokatem, oczywiście lakier mnie interere taki z najwyższej półki to byś przetestował a i uczciwie zarobił a dobra....i taurusa mam już gotowego do malowania wyleciał mi z głowy wchodzisz w to ?Łukasz, weź pod uwagę, że ja raptem dwa kołowrotki "przerobiłem" także moje doświadczenie jest znikome. W takim wypadku, jeśli miałbym się tego podjąć, kasy za usługę na pewno bym nie brał Ot, kolejne doświadczenie, ale za ten eksperyment nie ręczę Podbij jak coś na pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2016 Tymczasem wylądowały u mnie trzy Arkowe Daiwy do pomalowania.Stare powłoki usuwałem chemicznie za pomocą mieszaniny toluenu,ksylenu i acetonu we własnych proporcjach. Korpusy i rotory w ''marynacie''... ...szczotkowanie i dalsze ''macerowanie''... ...po kilku dniach efekt końcowy... ...''rzep'' na bazie epoxy... ...i właściwy czarny podkład... Finalnym kolorem będzie Jet Black High Gloss od DuPoint-a,czyli lakier+kolor na bazie epoxy w jednym. 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 No i to jest prawidłowe podejście do lakierowania . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKUL Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Przepiękne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Daiwy pomalowane...za drugim razem ,ale pomalowane.Pierwsze niepowodzenie było spowodowane właśnie czarnym podkładem na którym zbyt gęsta (jak dla tak małych elementów) farba nie mogła dobrze i równomiernie ''siąść''.Więć ''zmyłem'' wszystko do gołego i za drugim razem położyłem tylko podkład epoxy (2 cienkie warstwy),a do farby użyłem szybkiego utwardzacza i plus 10% dedykowanego rozpuszczalnika więcej niż tabelkowo.I oto efekt: ...model 2000 ...2500 ...3000 Ogólnie mówiac ''robota'' nie jest zła...ale jest ciutkę problemów,aby dobrze napsikać dużą armatą takie malutkie elementy.Zdecydownie wole jednak robić elementy w wiekszej skali... . 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Super to wygląda Paweł Zastanawiam się teraz nad tym czym (w sensie jakim klejem przykleić) "tabliczki znamionowe" będące pierwotnie na stopkach kołowrotków no i ten "dinks" w stopce co ma służyć do zbijania kabłąka Może koledzy którzy już malowali i poskładali swoje maszynki coś podpowiedzą? byłbym wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2016 Epoxyda załatwi temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Orginalnie ten ''dinks'' o ile pamiętam był przyklejony czymś w rodzaju silikonu,podobnie ''tabliczka''.Pod klej epoxydowy trzeba matowić powierzchnię i w miejscu ''zbijaka'' może się nie sparawdzić,ze względu na kruchość i niewystarczającą udarność.Myślę ,że twardy transparentny ''sillikon'' przy cieniutkiej warstwie powinien dać radę w obydwu przypadkach...i ocet jako zmywacz .Od siebie bym polecił Soudal Fix All Cristal w małym opakowaniu. Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Paavo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) Tak własnie jest, że ten oryginalny klej jest taki "gumowaty" jak butapren tylko przezroczysty, więc transparentny silikon powinien być jak najbardziej ok. Ps Ocet, masz na myśli taki polski 10% czy niemiecki 25%? Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Rheinangler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Napisałem ''silikon'' w cudzysłowiu bo klasyczny nie nadaje sie to tworzyw sztucznych,bo zawiera zazwyczaj kwaśne rozpuszczalniki.Ten Soudal jest neutralny i można kleić nim praktycznie wszystkie kombinacje materiałów.A ocet...i wyższe stężenie tym lepiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajfel Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 W matowym kolorku chyba tez wyglądałby rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Tu masz Arek link do pierwszego lepszego sklepu z tym klejem w DE. https://www.baucenter-online24.de/SOUDAL-FIX-ALL-CRYSTAL-Tube-80-ml 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 (edytowane) One (turki 2000 i 3000) były w tzw satynce, jak to określał Pan Tomasz, choć miały być takie jak zrobił Paweł więc nie do końca wiem czy był to efekt zamierzony czy koniec roboty na szybko czy stop zanim jeszcze bardziej się spier.... Odnośnie warstwy lakieru 'satynkowego" o fakturze pustyni Gobi po suszy nie będę się już wypowiadał bo każde piękno jest osobliwe albo jak to określa młodzież "piękny inaczej" odnośnie jakości może lepiej niech coś napisze Paweł,- jeśli ma ochotę.... Edytowane 29 Kwietnia 2016 przez Rheinangler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Epoxy można dać o elastycznej spoinie ( większa udarność ). Nie jest konieczne matowienie przed klejeniem, wystarczy w zupełności dobrze odtłuścić.Jak chcesz mieć pewnie sklejone możesz zastosować strukturalny dwuskładnikowy klej metakrylowy.Będzie miał wszystkie potrzebne Ci właściwości tylko cena sporo większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Dziękuję za odpowiedzi, zastosuję zalinkowany przez Pawła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Klej epoxydowy naniesiony na powierzchnię lakierowaną to nie zbyt dobra opcja (gniazdo na ''dykns'' jest polakierowane),zi conawet jesli będzie to dość elastyczna spoina.Chodzi o to,że w krytycznej sytuacji ten klejony element powinien odpaść...ale nie uszkadzając powłoki lakierniczej co grozi zastosowaniem mocnej samej w sobie żywicy czy kleju epoxy.Co innego jeśli elementy są klejone bezpośrednio materiał-materiał. Jeśli zaś chodzi co było wcześniej na tych 2 korpusach...to było poprostu napisukane spreyem,nawet nie wiem czy był podkład ,bo jak wrzuciłem elementy do rozpuszczalnika,to 2-3 minutach zrobił się on czarny.Są spreye i spreye,te ogólnie dostepne nijak się mają jakością do tych profesjonalnych używanych w zestawach do szybkich napraw np: amerykańskiej firmy SEM,których używam.Po drugie takie malowanie z puszki wymaga dużo bardziej stabilnej i przewidzianej przez producenta temperatury otoczenia,która definitywnie wpływa na jakość powłoki.Będzie za gorąco to ''chmura'' farby bedzie się przesuszała w trakcie drogi pucha-element i powierzchnia wyjdzie typu ''skóra pomarańczy'' czy ekstremalny ''baranek''.Przy zbyt niskiej i kładzeniu na lusterko,grożą nam zacieki. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 5 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 A tutaj malowanie z ''puchy'' po mojemu...jako ''pacjent'' wystąpiła aluminiowa korbka do Curado 51E,delikatnie zmodyfikowana za pomocą wiertarki,iglaków i papieru ściernego.Ogólnie alumium to wredny materiał jeśli chodzi o malowanie sprayem i zasadniczą rolę aby takie malowanie miało swoją wytrzymałość,odgrywa tu jakość i przyczepność podkładu. ...korbka wykończona do malowania papierem o gradacji 320...oczywiście dobrze odtłuszczona zanurzeniowo... ...3 cieniutkie warstwy ''rzepa'' o kwaśnym odczynie (kwas fosforowy) nakładane w 5 minutowych odstepach czasu...i godzinka odpoczynku przed nastepnym etapem... ...czarny matowy podkład (filler) 2 warstwy też co 5 minut i znowu godzinka odpoczynku...i w sumie na tym etapie mozna by było zakończyć,ale filler jest zbyt miękki nawet po całkowitym utwardzeniu... ...więc jako wykończenie użyłem czanego akrylowego matu od Car System,3 warstwy nakładane co 20 minut... ...i na koniec po 2 godzinach,korbka powędrowała do piecyka na ''zapiekanie'',czyli 25 minut w temp. 50 stopni...i gotowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 5 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Dziękuję za odpowiedzi, zastosuję zalinkowany przez Pawła Silicone nie będzie trzymał się tak gładkiej powierzchni. Zastosuj lepiej klej do szyb lub klej "urethane repair adhesive & sealant" do klejenia neoprenów czy woderów o ile chcesz żeby był transparent. Ja wszystko nim kleję.Nazwy to AQUSURE, STORMSURE, AQUASEAL, itd,itp. Małe, drogie ale zajeb****e. Powodzenia i opisz wrażenia z klejenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 5 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Epoxy można dać o elastycznej spoinie ( większa udarność ). Te do omotek zdają egzamin. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) Klej do spienionego neoprenu podobnie jak klej do wulkanizacji,czy zwykły butapren,to kleje neoprenowe,dość mocno inwazyjne z tworzywami sztucznymi,które po prostu rozpuszczają.Epoxy odpada tak jak wcześniej napisałem,pozostają jedynie kleje polimerowe. Edytowane 6 Maja 2016 przez Paavo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Co ty Pavko piszesz? Klej "adhesive" nie reaguje z plastikami typu polietylen, polipropylen czy poliwęglan i inne poli (np. poliester). Ma bardzo dobrą przyczepność do gładkich powierzchni wiec trzyma na zasadzie "przyssania". Klej ten odrywasz od materiału używając tylko znacznej siły ale ślady reakcji niestety na nim nie zobaczysz. Chciałbym żeby ten klej zareagował choć powierzchniowo z niektórymi plastikami. Spokojnie można wiec nim kleić to o czym piszemy i martwić sie tylko o skuteczność aby jednak okazała się dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyloss Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 dajcie mi klej , który naprawdę reaguje z PE, PP to kupię na zapas, zawsze mam problem z "prawdziwym" sklejeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PablovelLoco Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 (edytowane) dajcie mi klej , który naprawdę reaguje z PE, PP to kupię na zapas, zawsze mam problem z "prawdziwym" sklejeniem Kążdy używany w klejeniu modeli plastikowych (polistyrenowy) się nadaje,mocno reagują z PS i PV mniej z PE i PP.Można użyc też specjalnych cyjanoakryli w 2 komponetach,najpierw nakładamy bazę która lekko natrawia powierzchnię,później nakładamy klej i gotowe. Co ty Pavko piszesz?Klej "adhesive" nie reaguje z plastikami typu polietylen, polipropylen czy poliwęglan i inne poli (np. poliester). Ma bardzo dobrą przyczepność do gładkich powierzchni wiec trzyma na zasadzie "przyssania". Klej ten odrywasz od materiału używając tylko znacznej siły ale ślady reakcji niestety na nim nie zobaczysz. Chciałbym żeby ten klej zareagował choć powierzchniowo z niektórymi plastikami. Spokojnie można wiec nim kleić to o czym piszemy i martwić sie tylko o skuteczność aby jednak okazała się dobra. Napisałeś o kleju do klejenia spienionego neoprenu czyli syntetycznego kauczuku...i taki klej zawiera ten sam kauczuk+agresywny rozpuszczalnik. Proszę oto link do typowego kleju do klejenia PP i PE. http://sklep.zemax.pl/pl/p/KLEJ-DO-PP,-PE-i-PTFE-8-ml-8g/971 lub http://www.pattex.pl/pl/produkty/kleje-blyskawiczne/sos-super-klej-do-plastiku.html Edytowane 6 Maja 2016 przez Paavo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyloss Opublikowano 6 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 dzięki, trzeba będzie wypróbować, bo wcześniej nie znalazłem czegoś poniżej 100zł i więcej (proff) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 13 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2016 (edytowane) A tak wyglądają moje Turki ZC po spotkaniu z Pawłem Każdy z nich jest troszkę inny i poskładany z innych elementów ozdobnych i użytkowych. Lepsze zdjęcia ze szczegółami pokażę w nadchodzących dniach oczywiście jeśli będą chętni do oglądania Edytowane 13 Maja 2016 przez Rheinangler 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.