pio76 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Witam. Mam pytanko. Może na forum jest ktoś kto posiada skuter w dwusuwie i ma zdjęte w nim blokady. Czy należy w takim przypadku dodatkowo dolewać olej do zbiornika z paliwem, co ma wpływać na dłuższą żywotność silnika? Takie info dostałem od człowieka, o którego kupiłem skuter (jemu z kolei kazał tak robić koleś, który zdejmował blokady) no i tak stosuje: na zbiornik benzyny 6,5l dolewam 60ml oleju (oczywiście zbiorniczek dozujący olej też zalany).Mój sprzęt to: Piaggio Vespa Primavera 50 2T, 2014 r., przebieg 2600km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małkociniak Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Mam Peugeota Buxy 50 ccm, ja znów słyszałem że olej tylko do zbiorniczka i tego się trzymam, w przypadku dozownika robienie mieszanki jest szkodliwe dla silnika. Skuterka mam od nowości mimo kilkunastu lat ma 3600 km super kondycję nie wymagał odblokowania bo nie było czego odblokowywać, prędkość do jakiej się rozpędza to 80 km/h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Podstawa to dobry olej w dozowniku (zalecany przez producenta), a nie dostarczanie do silnika większej ilości oleju w paliwie, co skutkuje tylko powstawaniem nagaru.Pozdrawiam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Doman Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Jak dozownk oleju sprawny tom nic nie dolewać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Jak dozownk oleju sprawny tom nic nie dolewać .Pomimo, że jest odblokowany to nic nie dolewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz.walaszewski Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Wklejam link do kanału Gościa, który się zna i zapewne podpowie, kontakt sobie znajdziesz https://www.youtube.com/channel/UCxPURoTs8SGslNVL7cK-2EQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Pomimo, że jest odblokowany to nic nie dolewać?Tu są odpowiedzi na Twoje pytania. https://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz.walaszewski Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Trzeba się zastanowić jakie zmiany w układzie wtrysku oleju do paliwa spowodowało odblokowanie, oraz czy samo odblokowanie nie powoduje potrzeby zwiększenia ilości oleju w mieszance paliwowej. Gość z linku, który wkleiłem będzie to wiedział na 100 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 (edytowane) Tu są odpowiedzi na Twoje pytania. https://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html%22%5Dhttps://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html"]https://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html"]https://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html[/url"Dziś jest o wiele łatwiej. Automatyzacja pracy skuterów doprowadziła do zastosowania dozowników oleju. Do oddzielnego zbiornika dolewamy odpowiedni olej 2T i urządzenie w zależności od obrotów i obciążenia silnika samo automatycznie podaje olej do gaźnika, lub systemem kanałów bezpośrednio na łożyska i wał korbowy. Tam olej zamieniony w mgłę smaruje wszystkie kluczowe elementy układu korbowo-tłokowego."Czyli z tego artykułu wynika że nawet gdyby odblokowany potrzebował więcej oleju...to i tak dozownik sam poda odpowiednią ilość w danym momencie. Zatem chyba nie należy dolewać dodatkowo oleju do benzyny... Edytowane 7 Sierpnia 2018 przez pio76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Większość dozowników w czasie eksploatacji wymaga serwisowania (również podlega redulacji), wiec rodzi się pytanie o zakres tego tuningu.Kto i z jaką wiedzą go wykonał i jak jest to zestrojone (mechanik kazał dolewać olej do zbiornika)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Większość dozowników w czasie eksploatacji wymaga serwisowania (również podlega redulacji), wiec rodzi się pytanie o zakres tego tuningu.Kto i z jaką wiedzą go wykonał i jak jest to zestrojone (mechanik kazał dolewać olej do zbiornika)?Tak..olej do zbiornika Pb kazał dodatkowo dolewać gość który odblokowywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witeg Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Wiesz co? Może jednak podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika, żeby zobaczył co i jak jest zrobione. Bo że teoretycznie dozownik powinien podawać tyle ile potrzeba, wcale nie oznacza, że ktoś coś porzeźbił tak, że nie podaje w wystarczającej ilości, a tego zdalnie raczej się nie stwierdzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Większość dozowników w czasie eksploatacji wymaga serwisowania (również podlega redulacji), wiec rodzi się pytanie o zakres tego tuningu.Kto i z jaką wiedzą go wykonał i jak jest to zestrojone (mechanik kazał dolewać olej do zbiornika)? (mechanik kazał dolewać olej do zbiornika) To było mało czytelne moje stwierdzenie, o czym Pisałeś na wstępie. I tu już Wiesz, że raczej nie było ingerencji w dozownik oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SID Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Rozmawiałem dzisiaj z kolegą z serwisu i otrzymałem takie informacje:a. Zrezygnować z dozownika i robić samemu mieszankę.b. Po odblokowaniu (zwiększenie mocy) silnik potrzebuje większej ilości oleju w paliwie. Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez SID Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Rozmawiałem dzisiaj z kolegą z serwisu i otrzymałem takie informacje:a. Zrezygnować z dozownika i robić samemu mieszankę.b. Po odblokowaniu (zwiększenie mocy) silnik potrzebuje większej ilości oleju w paliwie.Czyli będę się chyba dalej stosował do zaleceń kolegi, o którego kupiłem i dolewam dodatkowo olej do zbiornika, skoro jemu kazał tak robić mechanik, który odblokowywał skuter (chyba wiedział co mówi).Rozmawiałem jeszcze dzisiaj z gościem z serwisu skuterów to mówił że jeśli był zmieniany cylinder na większy to jak najbardziej należy dolewać...i dobrze że sprzedający o tym powiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Małkociniak Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Czyli będę się chyba dalej stosował do zaleceń kolegi, o którego kupiłem i dolewam dodatkowo olej do zbiornika, skoro jemu kazał tak robić mechanik, który odblokowywał skuter (chyba wiedział co mówi).Rozmawiałem jeszcze dzisiaj z gościem z serwisu skuterów to mówił że jeśli był zmieniany cylinder na większy to jak najbardziej należy dolewać...i dobrze że sprzedający o tym powiedział. Ile zyskał po odblokowaniu twój skuter, jaką predkośc maksymalną rozwija. Mój z dystrybucji FR osiąga prędkośc 80 km/h nie dolewam mu oleju szczęsliwie ma nastukane 3600 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 (edytowane) Ile zyskał po odblokowaniu twój skuter, jaką predkośc maksymalną rozwija. Mój z dystrybucji FR osiąga prędkośc 80 km/h nie dolewam mu oleju szczęsliwie ma nastukane 3600 km. Wyczytałem, że wszystkie nowe 50 maja ograniczenia do 45km/h (pewnie kiedyś nie zakładali blokad jak kupowałeś swojego). Skoro mówisz, że Twój idzie 80km/h fabryczny to wniosek z tego, że dla silniki 50 ccm w 2T to jest prędkość osiągalna i na tyle jest wyprodukowany żeby osiągać takie prędkości (tylko czy to można porównywać dwa silniki różnych marek i po drugie to co było produkowane kilkanaście lat temu było lepsze niż obecnie).Tylko tu rozchodzi się o inną rzecz, że skoro mój był fabrycznie zdławiony to i pewnie dozowanie oleju jest dostosowane do silnika zdławionego, a skoro jest rozkręcony a dozowanie zostało na poziomie silnika zdławionego to może być zasadnym, że potrzebuje więcej oleju (ja to tak rozumuję ale się zupełnie nie znam). A u Ciebie pewnie jest ustawione dozowanie oleju od razu fabrycznie na osiąganie pełnych mocy silnika...A u mnie jest Vmax jakieś 70km/h więcej nie próbowałem może jakby się rozbujał to 75km/h. Edytowane 8 Sierpnia 2018 przez pio76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.B Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Olej jest mieszany z paliwem i niezależnie od tego jaka jest maksyma moc smaruje tak samo ( nie ma innego dozowania dla silników zdławionych czy nie ) Dasz za dużo oleju będzie kopcił za malo zatrzesz silnik . Pilnuj właściwych proporcji i ciesz się sprzętem. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) . Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez pio76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio76 Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2018 (edytowane) Robert.B" post="2430566" timestamp="1533844212"]Olej jest mieszany z paliwem i niezależnie od tego jaka jest maksyma moc smaruje tak samo ( nie ma innego dozowania dla silników zdławionych czy nie ) Dasz za dużo oleju będzie kopcił za malo zatrzesz silnik . Pilnuj właściwych proporcji i ciesz się sprzętem. Pozdr.[/quoteTeraz zrozumiałem po tym co mówisz...A jeżeli skuter miał przerobioną pojemność z 50cc na np.70cc to chyba wtedy potrzebuje wiekszej dawki oleju niż 50cc (tzn. mieszanka musi być bogatsza) i wtedy jest zasadne dolewanie oleju do zbiornika Pb żeby wzbogacić mieszankę bo dozownik oleju poda za ubogą taką jak do 50cc...Czy dobrze rozumuję? Edytowane 9 Sierpnia 2018 przez pio76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert.B Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Pojemność nie ma znaczenia crossy 250 śmigaja na mieszance 1:50 a są troszkę ostrzej traktowane . Zakładam że dozownik działa poprawnie a jeśli nie to sam zrób mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janusz.walaszewski Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Pojemność nie ma znaczenia crossy 250 śmigaja na mieszance 1:50 a są troszkę ostrzej traktowane . Zakładam że dozownik działa poprawnie a jeśli nie to sam zrób mieszankę. W zasadzie można się zgodzić z tym co powyżej. Jednak proporcje mieszanki nie zależą o typu motocykla, a od precyzji wykonania jego silnika i rodzaju zastosowanych łożysk. Mieszankę w proporcjach 1:50 stosowało się do motocykli MZ już w latach '70, natomiast polskie motocykle i czeskie Jawy wymagały mieszanki w stosunku 1:30. Można zakładać, że w dzisiejszych czasach proporcje 1:50 będą ok dla każdej maszyny.I tak na marginesie, oprócz odpowiedniej proporcji mieszanki, trzeba pamiętać, że eksploatując dwusuw'a trzeba pamiętać, że niedopuszczalne jest długotrwałe (a najlepiej każde) hamowanie silnikiem. Zawsze kiedy w czasie jazdy gwałtownie schodzimy z wysokich obrotów, jednocześnie z odpuszczeniem gazu powinniśmy wysprzęglić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pulsar Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) Jako że mam dość spore doświadczenie z światem motocykli 2 suwowych, chciałbym podzielić się swoją wiedzą. Po pierwsze dozowniki są regulowane, z fabryki wychodzą zestrojone pod aktualny poziom mocy silnika (najprościej mówiąc). Każde zwiększenie mocy powinno wiązać się z choćby lekkim wspomożeniem naszej mieszkanki. Ewentualnie jeżeli ktoś potrafi to podregulowaniem tego dozownika. Choćby to 20-30 ml na litr, nie zaszkodzi a na pewno wpłynie na żywotność silnika. Należy pamiętać aby nie przesadzić, bo zbyt dużo oleju będzie powodować odkładanie się nagaru co może kiedyś prowadzić do zamulenia lub zatarcia silnika. Mam również małą przestrogę, dozowniki mogą się zacierać lub zapychać, jest też opcja iż wężyki popękają co spowoduje ciągnięcie powietrza a nie oleju. Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pytania, to bardzo chętnie odpowiem w miarę swojej wiedzy. Edytowane 14 Sierpnia 2018 przez Pulsar 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarasR Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 A gdyby tak porównać ten silnik 2T ze skutera do naszych zaburtowych to pewnie wielkiej różnicy nie znajdziemy bo zasada działania 2T jest taka sama. Różnica jest w sposobie chłodzenia czyli wodą i powietrzem.I teraz dla przykładu . Yamaha 2T 6 i 8KM to są praktycznie te same bloki tak jak w 9,9 i 15KM . I czy to będzie słabszy czy też mocniejszy silnik to mieszanka oleju/benzyny jest cały czas taka sama sugerowana przez producenta czyli 1:100.Nie lejemy więcej oleju do 8KM a mniej do 6KM . I jak to wytłumaczymy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pulsar Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2018 (edytowane) Tutaj już należy się bardziej zagłębić w temat. Oprócz tego, że silnik jest chłodzony cieczą/powietrzem i smarowany olejem, mamy również kwestie mieszanki paliwo-powietrze. Ona również pomaga obniżyć temperaturę panującą w silniku. Kiedy do tuningu/odblokowania dorwie się ktoś zielony to jasne, że pominie kwestie odpowiedniej regulacji lub zmiany na większy gaźnika/wtrysku. Z biegiem czasu nasz gaźnik też lubi się rozregulować, co nie raz i nie dwa doprowadziło do zatarcia. Dlatego taka niewielka dawka oleju może nas ustrzec przed wydatkami. Większy silnik ma zupełnie inną dawkę mieszanki paliwo-powietrze co ma również wpływ na zapotrzebowanie tego oleju do smarowania. Nie mówie, że pomoże w ekstremalnych sytuacjach ale w takich zwykłych, przypadkowych napewno spełni swoje zadanie.Pamiętajmy również, że w silnikach 2 suwowych mieszanka nie smaruję tylko tłoka i cylindra !!! Wał wraz z korbowodem oraz wszystkimi łożyskami w komorze korbowej są smarowane za pomocą tej samej mieszanki którą spala nam cylinder i tłok. Wyobraźcie sobie jak drastycznie spada wytrzymałość tych elementów kiedy wykonują prawie 2x większa i cięższa pracę mając takie samo smarowanie jak przed tuningiem.Dlatego trochę więcej oleju pomoże nam utrzymać silnik w bardzo dobrej kondycji. W standardowych silnikach mieszankę paliwo-olej robi się 1;50, jeżeli chodzi już o silniki wysilone (zazwyczaj przeznaczone do sportów) ta dawka może wynosić nawet 1:30 tak samo sprawa ma się z silnikiem na dotarciu.Chciałem jeszcze sprostować: 20-30 ml ale na cały bak a nie na litr. "Jak dbasz, tak masz" Edytowane 15 Sierpnia 2018 przez Pulsar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.