Skocz do zawartości

Shimano Aero / super x / GT / GTM


Henryk Kwinto

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Mam pytanie do bardziej obeznanych w temacie. Mam zaufanie do starych japońskich kołowrotkow i chcialbym kupić porządny sprzęt na bolenia z wyższym przełożeniem. Ktory model z kołowrotkow w tytule będzie najlepszy? Chciałbym nadmienić ze zalezy mi na tym aby:

 

-miał wyższe przełożenie

-równo układał zylke

-mial jak najwięcej łożysk(nie tulejek)

-precyzyjny mocny hamulec

-posiadal lozysko oporowe

 

Będę Bardzo wdzięczny za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy taki paradoks: jest to maszyna niezniszczalna, ale rzadko można dostać w miarę dobry egzemplarz, bo mimo dużej popularnosci tych młynków wszystkie zajechane ???? czyli da się...

 

Oczywiscie to tak z przymrużeniem oka. Te kręcki mają ok. 20 lat, nikt nie wymaga cudów.

 

Super X uchodzą słusznie za najbardziej udane czarnuchy.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy taki paradoks: jest to maszyna niezniszczalna, ale rzadko można dostać w miarę dobry egzemplarz, bo mimo dużej popularnosci tych młynków wszystkie zajechane czyli da się...

 

Oczywiscie to tak z przymrużeniem oka. Te kręcki mają ok. 20 lat, nikt nie wymaga cudów.

 

Super X uchodzą słusznie za najbardziej udane czarnuchy.

Są jeszcze nowe egzemplarze u koneserów w pudełkach.Jakieś 4 lata temu sprzedałem kompletnego GTM-a 4000.Dać ogłoszenie i czekać, to nie będzie od ręki, może w zimie komuś kasa będzie potrzebna i spienięży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast zwykłej, podwójnej korbki (super, super x, stradic x), założyłbym pojedynczą od twin powera. Zawsze to o dwa łożyska więcej.

 

A poważnie, to jak napisał @Jozi, albo super x, albo stradic x (mają też "kapsel", z którego wychodzi kabłąk z metalu i nadadzą się pod plecionki). I dołożenie łożysk, pod pinion i na napęd. Można jeszcze mikro łożysko wsadzić pod worma-od dołu, ale to już wyższa szkoła jazdy. Mam taki egzemplarz "założyskowany" na maksa przez jednego z naszych forumowych Magików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Mam pytanie do bardziej obeznanych w temacie. Mam zaufanie do starych japońskich kołowrotkow i chcialbym kupić porządny sprzęt na bolenia z wyższym przełożeniem. Ktory model z kołowrotkow w tytule będzie najlepszy? Chciałbym nadmienić ze zalezy mi na tym aby:

 

-miał wyższe przełożenie

-równo układał zylke

-mial jak najwięcej łożysk(nie tulejek)

-precyzyjny mocny hamulec

-posiadal lozysko oporowe

 

Będę Bardzo wdzięczny za informacje

 

I masz, Kolego, właśnie na giełdzie stradica GTM (nie mój ;-) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maszyny nie do zajechania są zajechane... gdyż dbać nie trzeba... i lata mają swoje... efekty takie że lepsze świeższe, nowsze, niezajechane, a... tańsze gdyż nie legendarne.

Wszystko prawda. Jeśli ktoś nie dbał, to zajechał nawet czarnucha. Użytkuję (naprawdę używam na co dzień) dwa czarnuchy od około 25 lat (pierwsze serie) bez żadnych problemów. Przed paroma laty po raz pierwszy zostały rozkręcone i przesmarowane, dalej kręcą bez problemu. Może minimalne luzy się pojawiły, ale cóż wieczne nic nie jest. Ten smar muszę wymienić, bo w okolicach "0" stopni, bardzo opornie pracują, smar chyba twardnieje.

Mam jeszcze jeden fabrycznie nowy egzemplarz GT3000(prezent :)), mam wewnętrzne opory przed przykręceniem go do kija, leży sobie w jeszcze w pudełku i czeka na decyzję co z nim dalej.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam jeszcze jeden fabrycznie nowy egzemplarz GT3000(prezent :)), mam wewnętrzne opory przed przykręceniem go do kija, leży sobie w jeszcze w pudełku i czeka na decyzję co z nim dalej.

Nie mówiłem, że jeszcze perełki istnieją na tym świecie :)  :)  :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prawda. Jeśli ktoś nie dbał, to zajechał nawet czarnucha. Użytkuję (naprawdę używam na co dzień) dwa czarnuchy od około 25 lat (pierwsze serie) bez żadnych problemów. Przed paroma laty po raz pierwszy zostały rozkręcone i przesmarowane, dalej kręcą bez problemu. Może minimalne luzy się pojawiły, ale cóż wieczne nic nie jest. Ten smar muszę wymienić, bo w okolicach "0" stopni, bardzo opornie pracują, smar chyba twardnieje.

Mam jeszcze jeden fabrycznie nowy egzemplarz GT3000(prezent :)), mam wewnętrzne opory przed przykręceniem go do kija, leży sobie w jeszcze w pudełku i czeka na decyzję co z nim dalej.

Jak to co z nim dalej dawaj go do ludzi niech sobie pooddycha świeżym powietrzem a nie lezy w pudełku ciemnym????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...