Skocz do zawartości

Shimano Vanquish 2019


jedin

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe dlaczego brak niższych przełożeń w rozmiarze 4000. Wałek posuwu wciąż na górze?

Już od Stelli 10 / Tp 11 zdecydowanie więcej egzemplarzy w rozmiarze 4000 było dostępnych z wyższym przełożeniem. Xg.

Potem tych hg/ xg jeszcze przybyło.

Po prostu takie jest zapotrzebowanie na rynku japońskim.

Dla nich kołowrotek 4000 najczęściej sluzy do lekkiego SW / Inshore, a tam większy nawój się przydaje.

W innym wątku ktoś pisał jak wygląda wędkowanie w wodach słodkich w JP .

4000 z relatywnie niskim nawojem to niszowy produkt.

 

Zresztą w Daiwie też widać "przyspieszenie" kołowrotków.

Także to nie jest tylko trend inspirowany przez Shimano.

Wałek będzie na górze, bo kształt body nie uległ zmianie.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Zaubery, BG, Twinpower, Saltigi... są ciągle dostępne jak ktoś nie szuka/nie potrzebuje lekkości ;)

Zgadza się są dostępne, chodzi mi tutaj np. o TP.

Są, ale widzisz, że każda nowa generacja jest znacznie lżejsza od poprzedniej????

O reszcie się nie wypowiem, ale obstawiam że idzie to w tą samą stronę????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, sam miałem kij który ważył nie całe 33g i był jednoręczny, a wtedy ma to duże znaczenie. Ale takich kijów nie ma za wiele więc ich nie uwzględniam, bo i tak ten kołowrotek wtedy jest praktycznie na końcu. Chodzi mi o kije z dolnikami, a wtedy, zależy od konstrukcji blanku????

Jak blanki jest "bardzo" mięsisty na górze, to wtedy może być duży problem ????

Tak jak to widzę ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się są dostępne, chodzi mi tutaj np. o TP.

Są, ale widzisz, że każda nowa generacja jest znacznie lżejsza od poprzedniej

O reszcie się nie wypowiem, ale obstawiam że idzie to w tą samą stronę

Zbijają wagę na opakowaniu mechanizmu kołowrotka, bo niby na czym mają zbijać chyba , że zrobia jakies stopy tytanowe na przekładnie, piniony, wormshafty, ale wtedy jak pisałeś blanki będą musiały ważyć 10g, albo doczekamy sie stelli , która będzie chodzic na windowsie

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zbijają wagę na opakowaniu mechanizmu kołowrotka, bo niby na czym mają zbijać chyba , że zrobia jakies stopy tytanowe na przekładnie, piniony, wormshafty, ale wtedy jak pisałeś blanki będą musiały ważyć 10g, albo doczekamy sie stelli , która będzie chodzic na windowsie

 

 

Nie ważne na czym zbijają wagę, waga to waga.No chyba że chodzi o to że korpus w stosunku do szpulki będzie bardzo lekki, bo wtedy ma to jakieś znaczenie,ale to wtedy też jest oczywiste????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naszło mnie dziś na sentymenta i wyjąłem z pudełek Stradica 2000FG z roku 99 i nieco starszą Daiwę Emblem Z2000iT.....odpowiednio 270 i 265 gramów. Pracują wciąż uczciwie, Stradic nawet trochę szumi w podobie współczesnych Shimano (nie tak głośno, hahaha), smarowanie i kolejne lata posłużą. Ale! Nie chce mi się już do nich wracać ;)

 

Ja wiem, że te stare konstrukcje są w pewien sposób lepsze od dzisiejszych, nawet plastik emblemowatych wydaje się dużo bardziej mocarny od Zaionu czy Ci4+. Można się bez obaw zakładać, że wszystkie dzisiejsze Vańki, Twinki i być może nawet Stellki i Existy nie posłużą w pełnym zdrowiu przez dwie dekady i dłużej. Trudno. Telefony wymieniamy co dwa, trzy lata, czasami częściej, leasingowane samochody w firmach podobnie, ekonomia początku XXI wieku rządzi się swoimi prawami.

 

Dochodzą do tego coraz lżejsze blanki, różnice są wręcz zdumiewające.....dawniej kij szczupakowy mógł ważyć 200 (i więcej) gramów i nikomu to nie przeszkadzało, obecnie bez problemu zbuduje się lepszy o połowę lżejszy. To źle???

 

Bardzo dobrze! Czekam na nowe Vanquishe, kto wie, może któryś podpasuje stylistycznie (to jest także istotne!) do mojej okoniowej szpady, którą bez problemu mogę holować wszystkie rzeczne przyłowy, z sumem włącznie B)

Edytowane przez cristovo
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knob juz jest od jakiegos czasu dostepny i uzywany ;)

Tego typu knoby widywałem wcześniej w multikach Daiwy i ich klonach lub też w konstrukcjach tuningowych korb lub uchwytów z kraju wiśni. W fabrycznym kołowrotku ze stałą szpulą widzę pierwszy raz.

Pochwal się od kiedy i w jakim fabrycznym kołowrotku (S) takie rozwiązanie jest już od jakiegoś czasu.

Edytowane przez vako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...