Skocz do zawartości

Shimano - suche od nowości?


Rekomendowane odpowiedzi

Tym bardziej,że często smaru jest sporo wewnątrz, nie koniecznie tam gdzie być powinien.

Każdy nadmiar zostanie wyciśnięty na zewnątrz. Żebyś nie wiem ile dał, to nadwyżka zostanie "poza". 

Ale, co ja tam wiem  :ph34r:

Nie jestem mechanikiem ale logika mi wskazuje, że im bardziej/lepiej spasowana przekładnia, tym mniej smaru między "trybami".

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładować dużą ilość smaru też nie dobrze.

Jakiś czas temu przeglądałem swojego stradica ci4 i faktycznie sucho strasznie w nim było.

Rozłożyłem, wymyłem, wyczyściłem, nasmarowałem , poskręcałem. Pięknie chodzi.

Do czasu dłuższego kręcenia.

Po jakimś czasie zaczął ciężej pracować. Rozłożyłem jeszcze raz z myślą że za dużo smaru dałem.

Wyciągnąłem większość smaru z kołowrotka, poskładałem i dalej ciężko kręcił.

Po dalszych wojażach z kołowrotkiem, gdzie chęć wzięcia młotka była duża, zauważyłem że zbyt duża ilość dostającego się z koła przekładni na oś prowadzącą szpulę. 

smar z ośki "wciskany, wkręcany" był między pinion a ośkę i z dlatego kołowrotek ciężko pracował.

Po wyczyszczeniu i daniu mniejszej ilości smaru w przekładnię i troszkę oliwy na ośkę problem znikł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wszystko krok po kroku.

Ale radzilbym zachowac umiar i nie rozbierac na pojedyncze puzzle. Tak jak Ukraincy na filmie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=fU1Yoj2TDI8

 

Smaru osobiscie uzywam IoS. Ale to trudno dostepny specyfik i trzeba samodzielnie z Japonii sciagac.

Sa watki na forum o smarach Shimano. Tam na pewno poradza, ktory DG wziac by bylo GIT.

 

Powodzenia 

 

Też kiedyś rozbierałem na części pierwsze. A teraz wacik i delikatnie benzyną części przekładni, co najwyżej główne koło wrzucam do benzyny i nie widzę potrzeby rozbierać co do śrubki. Chodzą mi już w ten sposób ósmy rok i nawet nie widać żadnego zużycia. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki zabieg rozebrania całego kołowrotka robię gdy kupię kręcioła z drugiej ręki i nie wiadomo co się z nim działo wcześniej.

A różne przypadki widywałem. 

Kiedyś miałem stradica FC i ledwo kręcił. Po otworzeniu jego oczom mym ukazały się wszystkie kolory smarów jakie ktoś miał pod ręką łącznie z towotem  :blink:

Edytowane przez cinn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełnoletni??

Nieserwisowany??

I mimo wszystko się kręcił ??

No wręcz niemożebne, żeby nie powiedzieć "imposiblne"  :ph34r:  :blink:

 

 

A tak poza konkursem, to nie dociera do mnie fakt, że Żaksą czy inna Okuma kręci bez serwisowania, a kołowrotek za który mozna rzeczonych wyżej kupić kupić kontener za jednego, wymaga od razu serwisu...

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz Marian sprawę kobitki z Berlina, która wyjechała z polskiego salonu SLS-em na ulicę i wysiadł?  Aktualnie reklamują u mnie w telewizji program o starych Mercach. Facet przejechał ich cięzarówą 6 milionów kilometrów! Aż nie chce się wierzyć.  A dzisiaj?Jak mi odpowiedział kiedyś człowiek z innego niemieckiego koncernu: Szczerze? Nas interesuje kupujący nasze auto o tyle, że latami będzie kupować nasze części do niego. On lub ten,  który go odkupi od niego.

Analogie narzucają się same. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...