Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Tangiri Boat


Wojciech_B

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Bez przesady z tym czuciem, resory suskiego są a jakby ich nie było. 250 kg żywej wagi stawało i resor nawet nie jęknął. Żeby obydwa się ugięły to łódź chyba 2000 kg musi mieć.

Edyta: Mers/Gala pod 460-tkę ma 230 cm szerokości z kołami, garaż musi mieć 650 cm długości.

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło.

Jechałeś z suskim resorem ?

Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.

Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?

Samochodowy nawet się ugina pod taką masą.

Może wujek wozi czołg na podłodziowej zamiast tangiri :)

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jechałeś z suskim resorem ?

Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.

Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?

Resor służy do tłumienia nierówności, wybojów na drodze w trakcie jazdy, a pod jakim obciążeniem powinien zacząć się uginać nie wiem. Zadzwoń do Suskiego, jest producentem to może powie. Dla mnie 250kg to za mało żeby zapracował w nie jadącej przyczepie tylko pod obciążeniem łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Słaba argumentacja, łatwo coś chlapnąć a potem na odczepnego kazać dzwonić do producenta.

Wujek :) resor dobierany jest do wagi jaką będzie dźwigał a nie tylko do przyczepy i np znana nam marka Knot podaję wagę obciążenia na swoich resorach, 100 kg już zmusza resor do drobnej pracy. Resory które widziałem w Suskim były tak silne że łódka Tangiri 460 miała by ogromne trudności by wprawic resory w jakikolwiek ruch.

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A sprawdzałeś czy pracuje w trakcie jazdy czy tylko statycznie? Jeszcze raz ci napisze że resor pracuje w trakcie jazdy. Jak nie rozumiesz zasady działania resora to ja już Ci nic nie poradzę. Sam piszesz ze Knot podaje że resor pracuje od 100kg, więc jak cię to bardzo interesuje jeszcze raz napisze, zwróć się z tym pytaniem do Suskiego. Jak bardzo chcesz mogę Ci napisać że pracuje od 574.5kg.

 

https://allegro.pl/artykul/resory-piorowe-czym-sa-jak-dzialaja-4GByxraoRcW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Każde amortyzowanie drgań to dwa składniki 

1. Sprężyna

2. Tłumik

jak na załączonym schemacie. Mamy sprężynkę i mamy element tłumiący, tłumik.

post-51749-0-48659700-1620131090_thumb.jpg

 

Dla przypomnienia, resor piórowy działa tak, że mamy zespół sprężyn płaskich (a więc mamy sprężynowanie) które to pióra pocierając o siebie (poprzez zmnienne ugięcie i zmienną krzywiznę piór) działają jednocześnie jak tłumik. Takie dwa w jednym.

Resor piórowy jako ustrojstwo uniwersalne nieźle wywiązuje się ze sprężynowania, ale z tłumienia drgań już gorzej. No chyba, że pojazd ma bardzo miękkie zawieszenie. O ile pamiętam w Polonezie Trucku resor piórowy wspomagany była amortyzatorem olejowym. Czyli tak jak w omawianym tu przypadku.

 

Jeśli pojazd na nierównościach początkowo wybiera nierówności, ale po chwili skacze jak kangur to oznacza, że sprężynkę ze schematu mamy, ale brakuje tłumienia. Brak tłumienia to ograniczony kontakt z nawierzchnią, skłonność do rezonansów.

 

Sprężyna sprężynuje, amortyzator gazowy, olejowy, czy też w postaci zespołu sprężyn płaskich tłumi drgania.

Sama sprężyna tematu nie ogarnie, podobnie jak sam tłumik drgań (amortyzator) tematu również nie ogarnie.

 

W przypadku belki skrętnej w przyczepie, rolę sprężyny i jednocześnie tłumika drgań przejmują 4 gumy

post-51749-0-13733300-1620131889_thumb.jpg

 

Zaletą układu z belką skrętną i gumami jest prostota. Przy małych masach do resorowania to nawet działa...

W przypadku większych mas chyba najlepiej gdybyśmy mieli sprężyny śrubowe i amortyzatory.

Dobrze dobrany resor również spełni swoje zadanie.

 

Wszystko opcje będą działać jeśli zostały dobrze policzone i świadomie dobrane do zastosowania (do przewożonej masy).

 

Nie mam pojęcia czy resor piórowy ze wspomaganiem tłumienia przez amortyzator jest dobrze dobrany, ale takie podejście resor jako sprężyna ze wspomagaczem tłumienia w postaci amortyzatora wygląda logicznie i budzi u mnie większe zaufanie niż sprężynowanie i amortyzacja na 4 gumach jak to ma miejsce przy belce skrętnej.

 

Belka skrętna jakoś tam zawsze działała, pod warunkiem, że jechałem wolno, a nawet bardzo wolno. Szału znaczy się nigdy nie było.

Resory używałem w przyczepach samoróbkach i jakoś zawsze były makabrycznie źle dobrane do przewożonej masy, ale wierzę, że można je dobrać dobrze.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak komuś mie chce się czytać wywodów, to można sobie obejrzeć co za co odpowiada w zawieszeniu i zrozumieć działanie. Znajomość języka niekonieczna. Kilkadziesiąt lat, a materiał świetny:

 

https://youtu.be/e_EAWKGvSp0

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może jednak warto coś przeczytać  (lub obejrzeć) bardziej współczesnego zamiast oglądać "nowości" z lat 40 tych XX wieku??? Coś się chyba jednak w zawieszeniu zmieniło.

Serio? Takie jak na filmie jest twoje wyobrażenie o zawieszeniu samochodu?

 

Spróbuj jechać na przegląd samochodem, w którym po "amorach" zostało tylko wspomnienie a zostały się tylko sprężyny...

Mina diagnosty bezcenna...

 

Ale fakt, taka przyczepa może być całkiem szybka, może nawet wyprzedzić samochód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ciągnąłem łódkę 150kg na belce skrętnej i podskakiwała jak kangur (oś knott do 650kg). Ciągnąłem łódkę 150kg na suskim i była przyklejona do nawierzchni (A niby resor za sztywny w suskim-może i za sztywny ale przed podskokami uratował amortyzator -teleskop.) Większość przyczep z belką skrętną też jest zbyt sztywna. Nie mniej jednak lepszy "za sztywny" resor z teleskopem niż "za sztywna" belka skrętna bez niego.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Coś się chyba jednak w zawieszeniu zmieniło.

Serio? Takie jak na filmie jest twoje wyobrażenie o zawieszeniu samochodu?

 

Spróbuj jechać na przegląd samochodem, w którym po "amorach" zostało tylko wspomnienie a zostały się tylko sprężyny...

Mina diagnosty bezcenna...

quote]

 

Widzisz, zmieniło się tyle, że amortyzator nie jest już mechaniczny, a gazowy. Twój wywód co do zasady jest słuszny, ale długi. Filmik pomimo że stary, dobrze pokazuje co zmieniają kolejne elementy układanki.

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Niby mogą , biorąc łódź razem z przyczepą zakładałem że jest dedykowana do niej .

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Przecież ten producent ma gdzieś jak będziesz wodował łódź. Zapłać i wiadomo co... Dają pewnie jedną przyczepkę do wszystkich łodzi, bo komu by się chciało mieć ustalone u Suskiego czy innego producenta przyczep kilka wersji skrojonych pod różne rozmiary łodzi. Chodzi tylko o rozmiar ramy, ale wiadomo, dłuższa czy szersza to dodatkowe kilka stówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam - szybkie pytanie - czy ktoś używa elektrycznej wyciągarki w przyczepie Suski (przyczepa do łodzi Strin 460, podstawa do wyciągarki ma w niej około 8cm szerokości x 15cm długości) i mógłby polecić konkretny model do zamontowania na ww. podstawie?

Ja sobie dziobnicę od nowa zrobiłem , tak aby awaryjnie mieć i zwykłą. Ale oddałem do cynkowania i jeszcze nie testowałem.954e81f5f75c71d7c91b0f657d6d3618.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja sobie dziobnicę od nowa zrobiłem , tak aby awaryjnie mieć i zwykłą. Ale oddałem do cynkowania i jeszcze nie testowałem.

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Ok, czyli jeszcze jej nie wciągałeś z elektrycznej?

Czy ta elektryczna pod takim kątem wciągania nie będzie Ci linką jeździć po gumowej dziobnicy?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ok, czyli jeszcze jej nie wciągałeś z elektrycznej?

Czy ta elektryczna pod takim kątem wciągania nie będzie Ci linką jeździć po gumowej dziobnicy?

Jeszcze nie wyciągałem. Możliwe że będzie po gumie jechać ale nie chciałem jej wyżej montować żeby nie rzucała się tak strasznie w oczy

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...