Wojciech_B Opublikowano 12 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Witajcie Szukam informacji na temat łodzi firmy http://www.tangiriboat.com konkretnie modelu ortis 400. Spodobała mi się i myślę o zakupie. Może ktoś coś ? Pozdrawiam Wojciech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Te Merrsy są resorowane bo Suski tak i ponoć nie czuje się ze masz przyczepę z tyłu?Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu TapatalkaDla tego zamówiłem suskiego, na dniach odbieram. Niestety trzeba poczekać, a teraz to już w ogóle ponoć masakra z terminami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 (edytowane) Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu TapatalkaBez przesady z tym czuciem, resory suskiego są a jakby ich nie było. 250 kg żywej wagi stawało i resor nawet nie jęknął. Żeby obydwa się ugięły to łódź chyba 2000 kg musi mieć.Edyta: Mers/Gala pod 460-tkę ma 230 cm szerokości z kołami, garaż musi mieć 650 cm długości. Edytowane 3 Maja 2021 przez Radbraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 3 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2021 Resor resorem ale suski ma jeszcze amortyzator. To jest to czego nie ma w przyczepach podłodziowych z osią skrętną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 (edytowane) Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło.Jechałeś z suskim resorem ?Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast. Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?Samochodowy nawet się ugina pod taką masą. Może wujek wozi czołg na podłodziowej zamiast tangiri Edytowane 4 Maja 2021 przez Radbraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Jechałeś z suskim resorem ?Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast. Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?Resor służy do tłumienia nierówności, wybojów na drodze w trakcie jazdy, a pod jakim obciążeniem powinien zacząć się uginać nie wiem. Zadzwoń do Suskiego, jest producentem to może powie. Dla mnie 250kg to za mało żeby zapracował w nie jadącej przyczepie tylko pod obciążeniem łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 (edytowane) Słaba argumentacja, łatwo coś chlapnąć a potem na odczepnego kazać dzwonić do producenta. Wujek resor dobierany jest do wagi jaką będzie dźwigał a nie tylko do przyczepy i np znana nam marka Knot podaję wagę obciążenia na swoich resorach, 100 kg już zmusza resor do drobnej pracy. Resory które widziałem w Suskim były tak silne że łódka Tangiri 460 miała by ogromne trudności by wprawic resory w jakikolwiek ruch. Edytowane 4 Maja 2021 przez Radbraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 A sprawdzałeś czy pracuje w trakcie jazdy czy tylko statycznie? Jeszcze raz ci napisze że resor pracuje w trakcie jazdy. Jak nie rozumiesz zasady działania resora to ja już Ci nic nie poradzę. Sam piszesz ze Knot podaje że resor pracuje od 100kg, więc jak cię to bardzo interesuje jeszcze raz napisze, zwróć się z tym pytaniem do Suskiego. Jak bardzo chcesz mogę Ci napisać że pracuje od 574.5kg. https://allegro.pl/artykul/resory-piorowe-czym-sa-jak-dzialaja-4GByxraoRcW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Nie, nie napisałem że Knot podaje 100 kg na swoich resorach czytaj ze zrozumieniem. Widzę że sztywno idziesz w zaparte więc kończę z Tobą dyskusję.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Sam chyba nie wiesz co piszesz, no cóż czasem lepiej zachować milczenie niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 hlehle Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Obecnie mam dwie nieduże łodzie: Wigry 355 na przyczepie bez resorów i Tangiri 400 na przyczepie z resorami (Suski).Jest przepaść między jedną a drugą. Nigdy więcej przyczepy bez resorów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 resor najlepiej gdy jest z amortyzatorem, sam resor też nie jest rozwiązaniem tak jak sam amortyzator, którego rolą jest tłumienie drgań głownie pochodzących z resora 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Każde amortyzowanie drgań to dwa składniki 1. Sprężyna2. Tłumikjak na załączonym schemacie. Mamy sprężynkę i mamy element tłumiący, tłumik. Dla przypomnienia, resor piórowy działa tak, że mamy zespół sprężyn płaskich (a więc mamy sprężynowanie) które to pióra pocierając o siebie (poprzez zmnienne ugięcie i zmienną krzywiznę piór) działają jednocześnie jak tłumik. Takie dwa w jednym.Resor piórowy jako ustrojstwo uniwersalne nieźle wywiązuje się ze sprężynowania, ale z tłumienia drgań już gorzej. No chyba, że pojazd ma bardzo miękkie zawieszenie. O ile pamiętam w Polonezie Trucku resor piórowy wspomagany była amortyzatorem olejowym. Czyli tak jak w omawianym tu przypadku. Jeśli pojazd na nierównościach początkowo wybiera nierówności, ale po chwili skacze jak kangur to oznacza, że sprężynkę ze schematu mamy, ale brakuje tłumienia. Brak tłumienia to ograniczony kontakt z nawierzchnią, skłonność do rezonansów. Sprężyna sprężynuje, amortyzator gazowy, olejowy, czy też w postaci zespołu sprężyn płaskich tłumi drgania.Sama sprężyna tematu nie ogarnie, podobnie jak sam tłumik drgań (amortyzator) tematu również nie ogarnie. W przypadku belki skrętnej w przyczepie, rolę sprężyny i jednocześnie tłumika drgań przejmują 4 gumy Zaletą układu z belką skrętną i gumami jest prostota. Przy małych masach do resorowania to nawet działa...W przypadku większych mas chyba najlepiej gdybyśmy mieli sprężyny śrubowe i amortyzatory.Dobrze dobrany resor również spełni swoje zadanie. Wszystko opcje będą działać jeśli zostały dobrze policzone i świadomie dobrane do zastosowania (do przewożonej masy). Nie mam pojęcia czy resor piórowy ze wspomaganiem tłumienia przez amortyzator jest dobrze dobrany, ale takie podejście resor jako sprężyna ze wspomagaczem tłumienia w postaci amortyzatora wygląda logicznie i budzi u mnie większe zaufanie niż sprężynowanie i amortyzacja na 4 gumach jak to ma miejsce przy belce skrętnej. Belka skrętna jakoś tam zawsze działała, pod warunkiem, że jechałem wolno, a nawet bardzo wolno. Szału znaczy się nigdy nie było.Resory używałem w przyczepach samoróbkach i jakoś zawsze były makabrycznie źle dobrane do przewożonej masy, ale wierzę, że można je dobrać dobrze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Jak komuś mie chce się czytać wywodów, to można sobie obejrzeć co za co odpowiada w zawieszeniu i zrozumieć działanie. Znajomość języka niekonieczna. Kilkadziesiąt lat, a materiał świetny: https://youtu.be/e_EAWKGvSp0 Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gar4field Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Może jednak warto coś przeczytać (lub obejrzeć) bardziej współczesnego zamiast oglądać "nowości" z lat 40 tych XX wieku??? Coś się chyba jednak w zawieszeniu zmieniło.Serio? Takie jak na filmie jest twoje wyobrażenie o zawieszeniu samochodu? Spróbuj jechać na przegląd samochodem, w którym po "amorach" zostało tylko wspomnienie a zostały się tylko sprężyny...Mina diagnosty bezcenna... Ale fakt, taka przyczepa może być całkiem szybka, może nawet wyprzedzić samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 binio1111 Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Ciągnąłem łódkę 150kg na belce skrętnej i podskakiwała jak kangur (oś knott do 650kg). Ciągnąłem łódkę 150kg na suskim i była przyklejona do nawierzchni (A niby resor za sztywny w suskim-może i za sztywny ale przed podskokami uratował amortyzator -teleskop.) Większość przyczep z belką skrętną też jest zbyt sztywna. Nie mniej jednak lepszy "za sztywny" resor z teleskopem niż "za sztywna" belka skrętna bez niego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 (edytowane) Coś się chyba jednak w zawieszeniu zmieniło.Serio? Takie jak na filmie jest twoje wyobrażenie o zawieszeniu samochodu? Spróbuj jechać na przegląd samochodem, w którym po "amorach" zostało tylko wspomnienie a zostały się tylko sprężyny...Mina diagnosty bezcenna...quote] Widzisz, zmieniło się tyle, że amortyzator nie jest już mechaniczny, a gazowy. Twój wywód co do zasady jest słuszny, ale długi. Filmik pomimo że stary, dobrze pokazuje co zmieniają kolejne elementy układanki. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Maja 2021 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Baars Opublikowano 5 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Panowie gdzie znajdę cennik łodzi Tangiri?Mógłby ktoś pomóc w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Nales Opublikowano 5 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Panowie gdzie znajdę cennik łodzi Tangiri?Mógłby ktoś pomóc w temacie?Ja pisałem do nich na FB i wysłali mi ceny modelu Ortis 400. Odpisują dość szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 dekapine Opublikowano 5 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2021 Niby mogą , biorąc łódź razem z przyczepą zakładałem że jest dedykowana do niej . Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu TapatalkaPrzecież ten producent ma gdzieś jak będziesz wodował łódź. Zapłać i wiadomo co... Dają pewnie jedną przyczepkę do wszystkich łodzi, bo komu by się chciało mieć ustalone u Suskiego czy innego producenta przyczep kilka wersji skrojonych pod różne rozmiary łodzi. Chodzi tylko o rozmiar ramy, ale wiadomo, dłuższa czy szersza to dodatkowe kilka stówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 marcinesz Opublikowano 6 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Witam - szybkie pytanie - czy ktoś używa elektrycznej wyciągarki w przyczepie Suski (przyczepa do łodzi Strin 460, podstawa do wyciągarki ma w niej około 8cm szerokości x 15cm długości) i mógłby polecić konkretny model do zamontowania na ww. podstawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 6 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Witam - szybkie pytanie - czy ktoś używa elektrycznej wyciągarki w przyczepie Suski (przyczepa do łodzi Strin 460, podstawa do wyciągarki ma w niej około 8cm szerokości x 15cm długości) i mógłby polecić konkretny model do zamontowania na ww. podstawie?Ja sobie dziobnicę od nowa zrobiłem , tak aby awaryjnie mieć i zwykłą. Ale oddałem do cynkowania i jeszcze nie testowałem. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 marcinesz Opublikowano 6 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Ja sobie dziobnicę od nowa zrobiłem , tak aby awaryjnie mieć i zwykłą. Ale oddałem do cynkowania i jeszcze nie testowałem. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu TapatalkaOk, czyli jeszcze jej nie wciągałeś z elektrycznej?Czy ta elektryczna pod takim kątem wciągania nie będzie Ci linką jeździć po gumowej dziobnicy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Łukasz.t Opublikowano 6 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2021 Ok, czyli jeszcze jej nie wciągałeś z elektrycznej?Czy ta elektryczna pod takim kątem wciągania nie będzie Ci linką jeździć po gumowej dziobnicy?Jeszcze nie wyciągałem. Możliwe że będzie po gumie jechać ale nie chciałem jej wyżej montować żeby nie rzucała się tak strasznie w oczy Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Wojciech_B
Witajcie
Szukam informacji na temat łodzi firmy http://www.tangiriboat.com konkretnie modelu ortis 400.
Spodobała mi się i myślę o zakupie.
Może ktoś coś ?
Pozdrawiam Wojciech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
51
44
36
35
Popularne dni
10 Cze
36
24 Lis
30
14 Sty
27
7 Paź
26
Top użytkownicy dla tego pytania
hlehle 51 odpowiedzi
maniolo 44 odpowiedzi
Olo1970 36 odpowiedzi
wujek 35 odpowiedzi
Popularne dni
10 Cze 2021
36 odpowiedzi
24 Lis 2020
30 odpowiedzi
14 Sty 2020
27 odpowiedzi
7 Paź 2020
26 odpowiedzi
Popularne posty
Olo1970
A ja się pochwalę dzisiaj odebranym Ortisem, bez rabatu[emoji4]. Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
marcinesz
Wróciłem wlaśnie z intensywnego pływania moją nową łodzią Tangiri Strin 460 TR w Holandii (1400km transport tam i z powrotem, a na miejscu około 40km pływania dziennie na różnych prędkościach po rzece
w.czajczynski
Ja ostatnio odebrałem model 460 z silnikiem mercury 60 hp , sobota cały dzień na wodzie , jestem zachwycony funkcjonalnością i tym jak zachowuje się w ślizgu ???? polecam firmę ! Pozdr
Opublikowane grafiki
795 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.