Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Tangiri Boat


Wojciech_B

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja bzdury?

Bzdurne jest proponowanie komukolwiek do tej łodzi 20 ki, a o jakiej 25 piszesz bo ciężko mi się odnieść?

 

Nikt tu chyba nie proponuje 20ki do tej łodzi. Jak już wiele osób wspomniało - jest możliwe wejście w ślizg i pływanie ponad 30 km/h na tak małym silniku, ale łódka nie może być za mocno dociążona, a więc jest to absolutne minimum. Pierwszy sezon przepływałem na Hondzie 20HP i nie było tragedii, ale wtedy nie miałem jeszcze dziobówki i tylko jeden aku rozruchowy. Bywały momenty, że przy dużej fali i pod wiatr, łódka bardzo się męczyła żeby wejść w ślizg przy dwóch osobach na pokładzie. To jest fakt, ale trudno uznać takie coś za "proponowaną konfigurację". Według mnie był to zdecydowanie za słaby silnik , więc się przesiadłem na mocniejszy.

Obecnie mam Yamahę F25G (waży tylko 57kg) i przy moim setupie ten silnik sprawdza się idealnie. 

Edytowane przez hlehle
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam czarną wykładzinę:

 

+miła w dotyku, wygodnie się po tym chodzi na boso

+ładnie wygląda

-trzeba dbać o czystość żeby ładnie wyglądało. Regularnie ją odkurzam.

-długo schnie w nieogrzewanych pomieszczeniach jesienią/zimą co potrafi być problemem po obfitych deszczach albo przyjęciu kilku fal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wykładzine bym odradzał z tych powodów o których pisze kolega wyżej. Ja mam czarna gumowana, wygodna, ciepła, dobrze się myje i szybko schnie. Jedynie w słońcu jak to czarny mocno się nagrzewa i trzeba założyć coś na stopy. Póki co innych wad nie widzę.

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja w co prawda innej łodzi, ale poszedłem w tworzywa. Wykładzina jest super, ale pod warunkiem, że masz gdzie ją  wysuszyć po łowieniu - ogrzewany garaż itp. Te dedykowane do łodzi często mają taki dosyć rzadki włos, co wspomaga wysychanie i usuwanie zanieczyszczeń. Jak nie masz gdzie suszyć, to słabo. Koledze jak trzymał na wodzie to po jakimś czasie wyrosła kępa mchu. A i zapachy z wykładziny, która stoi ze dwa tygodnie wilgotna pod chmurką nie są przyjemne.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nikt tu chyba nie proponuje 20ki do tej łodzi. Jak już wiele osób wspomniało - jest możliwe wejście w ślizg i pływanie ponad 30 km/h na tak małym silniku, ale łódka nie może być za mocno dociążona, a więc jest to absolutne minimum. Pierwszy sezon przepływałem na Hondzie 20HP i nie było tragedii, ale wtedy nie miałem jeszcze dziobówki i tylko jeden aku rozruchowy. Bywały momenty, że przy dużej fali i pod wiatr, łódka bardzo się męczyła żeby wejść w ślizg przy dwóch osobach na pokładzie. To jest fakt, ale trudno uznać takie coś za "proponowaną konfigurację". Według mnie był to zdecydowanie za słaby silnik , więc się przesiadłem na mocniejszy.

Obecnie mam Yamahę F25G (waży tylko 57kg) i przy moim setupie ten silnik sprawdza się idealnie.

To super, że Ci odpowiada, ale każdy oczekuje czego innego, ma on swoje plusy i minusy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Problem prędkości łódki tangiri 400 z silnikiem 20 KM został rozwiązany.

 

Zmierzyłem jeszcze raz wysokość na której jest zawieszony silnik. Do małego trójkątnego profilka dospawanego na dnie łodzi jest 2,5 cm do płyty antykawitacyjnej. Samo dno łódki jest już jednak 5 cm powyżej tej płyty. Poniosłem więc silnik o 2,5 cm w górę, że nie opiera się on już na pawęży od góry za pomocą otworów regulacyjnych na silniku.

 

W tym momencie silnik nie opiera się na górnej części pawęży - CZY TO JEST BŁĄD ?

 

Łódź dodatkowo obciążyłem dziobówką w stosunku do poprzednich testów.

 

EFEKT

 

Z jedną osobą na pokładzie łódź wchodzi w ślizg przy 22 km/h osiągając  max 44 km/h

Z dwoma osobami na pokładzie - ślizg przy 25 km/h - max 37 km/h ( druga osoba musi znajdować się na pokładzie dziobowym)

 

 

Nie myślałem że te 25 mm robi TAK OGROMNĄ RÓŻNICĘ......

 

 

 

Są to osiągi które opisał -  Hlehle na początku tego tematu i takich właśnie oczekiwałem.

 

Dziękuję koledze    WOJCIECH_B za sugestię aby sprawdzić wysokość zawieszenia silnika.

 

Zastanawiam się jednak czy nie sprawdzić jeszcze osiągów przy śrubie o skoku 9 - co o tym myślicie ?

Edytowane przez Arkadeus
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie to nie błąd

Wstaw, jak możesz jakiś filmik jak wychodzi teraz do ślizgu i pokonuje zakręty, bo często uniesienie pomaga w prędkości max, ale też powoduje kawitację i nnne problemy, kaczka i takie tam :-)

Edytowane przez @Brig
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie to nie błąd

Wstaw, jak możesz jakiś filmik jak wychodzi teraz do ślizgu i pokonuje zakręty, bo często uniesienie pomaga w prędkości max, ale też powoduje kawitację i nnne problemy, kaczka i takie tam :-)

Jak nagram to zaraz wstawię - kaczkowania nie ma na pewno. Dziób równo sunie w poziomie. Zdecydowanie też jest ciszej na łodzi przy v/max oraz z tyłu za rufą tworzą się o wiele mniejsze fale niż poprzednio. Łódka zaczęła reagować żywiołowo na dodanie obrotów. Poprzednio tylko hałas się nasilał, dziob podnosił się znacząco do góry a prędkość rosła bardzo wolno.

Teraz, kiedy płynąłem sam to łódź parę sekund i już była w ślizgu.

 

Jak zamontuje licznik obrotów pomyślę jeszcze o śrubie o skoku 9.

 

Nurtuje mnie jeszcze trymowanie silnika. Ja mam elektryczny trym a silnik dociśnięty na maxa do pawęzy. Tangiri ma pawęż pod kątem - może warto trochę odchylić silnik o jeden ząbek na ograniczniku ( na tych bolczykach) .

 

Jak macie ustawione ograniczniki trymu w swoich Tangiri ????

Edytowane przez Arkadeus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Problem prędkości łódki tangiri 400 z silnikiem 20 KM został rozwiązany.

 

Zmierzyłem jeszcze raz wysokość na której jest zawieszony silnik. Do małego trójkątnego profilka dospawanego na dnie łodzi jest 2,5 cm do płyty antykawitacyjnej. Samo dno łódki jest już jednak 5 cm powyżej tej płyty. Poniosłem więc silnik o 2,5 cm w górę, że nie opiera się on już na pawęży od góry za pomocą otworów regulacyjnych na silniku.

 

W tym momencie silnik nie opiera się na górnej części pawęży - CZY TO JEST BŁĄD ?

 

Łódź dodatkowo obciążyłem dziobówką w stosunku do poprzednich testów.

 

EFEKT

 

Z jedną osobą na pokładzie łódź wchodzi w ślizg przy 22 km/h osiągając max 44 km/h

Z dwoma osobami na pokładzie - ślizg przy 25 km/h - max 37 km/h ( druga osoba musi znajdować się na pokładzie dziobowym)

 

 

Nie myślałem że te 25 mm robi TAK OGROMNĄ RÓŻNICĘ......

 

 

 

Są to osiągi które opisał - Hlehle na początku tego tematu i takich właśnie oczekiwałem.

 

Dziękuję koledze WOJCIECH_B za sugestię aby sprawdzić wysokość zawieszenia silnika.

 

Zastanawiam się jednak czy nie sprawdzić jeszcze osiągów przy śrubie o skoku 9 - co o tym myślicie ?

Każdy milimetr w górę powoduje poprawę osiągów( oczywiście do pewnego maksimum). Są też minusy takiej operacji, łódka gorzej skręca tzn śruba zaczyna łapać kawitację już przy skręcaniu o mniejszy kąt.

U siebie w Alumie podniosłem pawęż o 4cm względem oryginału łódka bardzo dobrze teraz pływa skręca też dobrze, natomiast w Bremie 390 ustawienie na 2.5cm poniżej dna powoduje że łódka nie skręca praktycznie (kawitacja) z tym że Brema ma dno w kształcie głębszego V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może ktoś podpowie . Bo od miesiąca chce zakupić kątownik na profil który maja w sprzedaży w tangiri ale od miesiąca są nie dostępne . Ktoś poratuje i powie jakie dokładnie śruby są w tych katownikach bo stwierdziłem ze sam zrobię . Śruba plus nakrętka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak zgadza się daj pv

 

Te dynksy świetne zastępują śruby M10 z łbem stożkowym: 

 

- na imbus DIN 7991  https://www.art-nierdzewne.pl/248-m10 

- na płaski DIN 963 https://www.art-nierdzewne.pl/533-m10

 

do tego pokrętła M10 czarne https://www.castorama.pl/pokretlo-gwiazdowe-z-nakretka-m10-id-89039.html  ale są lepsze i tańsze na allegro. Pocam 3-4 ramienne gwiazdki niż te prawie okrągłe, łatwiej je dokręcać odkręcać na mokro.

 

Mam tak łódkę zrobioną od początku i świetnie się to spisuje. Z imbusem mogą nie przechodzić przez całą długość szyny bo mają szerszy ten stożek i tam gdzie szyny są gięte ku dziobowi mogą być za szerokie o ułamek milimetra ;)  Płaskie śmigają aż miło. 

 

Wojtek 

Edytowane przez Wojciech_B
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może ktoś podpowie . Bo od miesiąca chce zakupić kątownik na profil który maja w sprzedaży w tangiri ale od miesiąca są nie dostępne . Ktoś poratuje i powie jakie dokładnie śruby są w tych katownikach bo stwierdziłem ze sam zrobię . Śruba plus nakrętka

a producent nie powiedział ci jakie sa sruby ??( fi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...