Wojciech_B Opublikowano 12 Lutego 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Witajcie Szukam informacji na temat łodzi firmy http://www.tangiriboat.com konkretnie modelu ortis 400. Spodobała mi się i myślę o zakupie. Może ktoś coś ? Pozdrawiam Wojciech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Jak nie masz na łódce przewidzianego miejsca na koło, to nie musisz mieć koła, wyatarczy rzutkę. Jak łódka ma miejsce na koło, to rzutka nie zastępuje koła. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 karkoszek Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Pytanie tylko czym będzie "miejsce na koło" według kontrolujących służb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Każdy interpretuje jak chce, każdy kontroler przyczepi się jeśli chce. Na szlaku wjm 250 pln mandatu muszą dać, za co ? Za cokolwiek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Pytanie do posiadaczy 420. Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. O co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Og2 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Pytanie do posiadaczy 420. Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. O co chodzi?Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 (edytowane) Pytanie do posiadaczy 420. Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. O co chodzi?trzeba obniżyć silnik, np poprzez założenie jack plate lub tylko samego "set back'u" w postaci aluminiowych profili C, pod małe silniki nie będzie łatwo. sam koszt "set back'u" w USA to 100 USD i wiecej, dlatego jak ktoś kumaty to można też samemu ogarnąć przy dostępie do aluminium i CNC tu przykładowy link do ręcznego jack plate za 213 USD https://thmarinesupplies.com/collections/cmc-marine-products/products/cmc-manual-jack-platesniestety silnik musi być montowany na śruby a nie na motylki, Edytowane 18 Sierpnia 2021 przez wuran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 (edytowane) Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta? Edytowane 18 Sierpnia 2021 przez golenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?Kategoria projektowa C? To może być przyczyną. Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Kategoria projektowa C? To może być przyczyną. Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu TapatalkaKategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 (edytowane) Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.Przemek, to to ja wiem. Tylko żeby zdobyć owe C trzeba spełnić jakieś wymogi. Zakładam, że jednym z nim jest wysokość rufy/pawęży bo to zdaje się główny powód, dla którego firma Alumacraft nie ma żadnej łodzi z certyfikatem C, a przynajmniej taką oficjalną wiadomość mi przekazali gdy spytałem o to producenta w Stanach.Nieśmiało sugeruję zapytanie u źródła czyli w Tangiri Edytowane 18 Sierpnia 2021 przez Dano. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Og2 Opublikowano 18 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2021 (edytowane) Temat przerabiałem przy dobieraniu silnika do pontonu, problem jest taki że producenci silników oznaczając stopę jako s mają różne długości. Robiłem rozeznanie w silnikach 20KM i np. yamaha przy stopie s była dłuższa od konkurentów o 4cm, dlatego wydaje mi się że nie ma uniwersalnej wysokości pawęży pod każdy silnik. Chyba najlepsze wyjście to ręczny jackplate, dodatkowo jak masz przetwornik z bocznym skanem to dzięki temu stopa nie będzie zasłaniała jednej ze stron. Edytowane 18 Sierpnia 2021 przez Og2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wujek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Po dużej fali jeszcze nie pływałem, ale ostatnio przebiłem się przez dużą falę innego kolegi którą zrobił motorówką. Nic nie kawitowało. Myślę że jak pisze kolega wyżej przyczyną może być silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Kurcze, wydaje mi się,że łódka powinna być tak zrobiona,żeby pasował każdy silnik.To jest nowy Mercury z tego roku. Gdyby pawęż była niższa nawet o 10cm,to też byłoby dorze, byłaby możliwość jakiejś regulacji. Patrzę sobie właśnie na stronę tangiri i czegoś nie rozumiem - w zakładce łodzie aluminiowe przy łodzi Ortis 420 podana jest wysokość pawęży 51cm, ale jak wejdzie się w specyfikację to wysokość jest już 54cm i tyle ma faktycznie. Błąd w opisie? Ale już przy następnych modelach 440 i 460 jest już wysokość 51 i tyle moim zdaniem powinna mieć. Byłem ostro najarany na 420,ale po ostatnim pływaniu zwątpiłem. Na dużej fali łódka źle płynęła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniolo Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 (edytowane) Do 2020r pawęż byla niższa. Ja mam co prawda Ortisa 400 ale mój egzemplarz był jeednym z pierwszych w których pawęż została podniesiona nawet okleinę na rufie mam jeszcze od modelu z przed zmian więc dokładnie to widać. Edytowane 19 Sierpnia 2021 przez maniolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Radbraw Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zalewanie falą z tyłu jedynie przychodzi mi do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniolo Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?Tego nie wiem u mnie wydaje się być wszystko w porządku jeśli chodzi o pływalność jednak jakby mocno nurtowało mnie to pytanie to bym zadzwonił do producenta i zapytał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tomi78 Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 hlehle Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.Co to za silnik i jaką ma stopę? Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez hlehle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 golenia Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.Co to za silnik i jaką ma stopę? Pisałem wyżej jaki silnik, chyba oczywiste jaka stopa...Ok, musiałeś podnieść silnik, a po co podwyżaszać pawęż?? Czy silnik musi opierać się o nią? Chyba nie. Przynajmniej miałeś te 3 cm na jakąś regulację Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez golenia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 hlehle Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2021 Pisałem wyżej jaki silnik, chyba oczywiste jaka stopa...Ok, musiałeś podnieść silnik, a po co podwyżaszać pawęż?? Czy silnik musi opierać się o nią? Chyba nie. Przynajmniej miałeś te 3 cm na jakąś regulacjęPytałem jaka stopa, bo jeszcze nie spotkałem się z takim problem jak u Ciebie. Nie ma rzeczy oczywistych. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że ktoś posadził tam S'kę.Będziesz chciał 51 cm, to Ci chłopaki zrobią 51. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Arkadeus Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2021 Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S .Jak montujecie silnik, to ile poniżej dna znajduje się płyta anty-kawitacyjna silnika ?Czy jako dno łodzi należy traktować koniec linii spływu na rufie czy też dół (wierzchołek) tego trójkątnego profilka dospawany do dna łodzi ? On ma wysokość około 20 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 12345 Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Taka ciekawostka : Mój Space 440 pojechał na wagę... najpierw z przyczepka A później sama przyczepka ... wyszło mi że łódka waży 630 kg !!! ( silnik yamaha 60hp, xi3 ,LIFEPO 80AH , kwas zwykly 80ah , paliwo 40 litrow) z moich obliczeń wynika że łódka goła musi ważyć bliżej 400 kg niż deklarowanych 300 kg ... Nie pozalowali amelinium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 huligan77 Opublikowano 20 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 Taka ciekawostka : Mój Space 440 pojechał na wagę... najpierw z przyczepka A później sama przyczepka ... wyszło mi że łódka waży 630 kg !!! ( silnik yamaha 60hp, xi3 ,LIFEPO 80AH , kwas zwykly 80ah , paliwo 40 litrow) z moich obliczeń wynika że łódka goła musi ważyć bliżej 400 kg niż deklarowanych 300 kg ... Nie pozalowali amelinium Albo odpadów???????????????? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 25 Września 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Czyli masz przyczepę hamowaną do tej łódki, bo nie znam przyczepy lekkiej o dmc 750 kg i masie wlasnej 120kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Wojciech_B
Witajcie
Szukam informacji na temat łodzi firmy http://www.tangiriboat.com konkretnie modelu ortis 400.
Spodobała mi się i myślę o zakupie.
Może ktoś coś ?
Pozdrawiam Wojciech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
51
44
36
35
Popularne dni
10 Cze
36
24 Lis
30
14 Sty
27
7 Paź
26
Top użytkownicy dla tego pytania
hlehle 51 odpowiedzi
maniolo 44 odpowiedzi
Olo1970 36 odpowiedzi
wujek 35 odpowiedzi
Popularne dni
10 Cze 2021
36 odpowiedzi
24 Lis 2020
30 odpowiedzi
14 Sty 2020
27 odpowiedzi
7 Paź 2020
26 odpowiedzi
Popularne posty
Olo1970
A ja się pochwalę dzisiaj odebranym Ortisem, bez rabatu[emoji4]. Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka
marcinesz
Wróciłem wlaśnie z intensywnego pływania moją nową łodzią Tangiri Strin 460 TR w Holandii (1400km transport tam i z powrotem, a na miejscu około 40km pływania dziennie na różnych prędkościach po rzece
w.czajczynski
Ja ostatnio odebrałem model 460 z silnikiem mercury 60 hp , sobota cały dzień na wodzie , jestem zachwycony funkcjonalnością i tym jak zachowuje się w ślizgu ???? polecam firmę ! Pozdr
Opublikowane grafiki
795 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.