Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Tangiri Boat


Wojciech_B

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pytanie do posiadaczy 420.

 

Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. 

O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie do posiadaczy 420.

 

Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. 

O co chodzi?

Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie do posiadaczy 420.

 

Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży. 

O co chodzi?

trzeba obniżyć silnik, np poprzez założenie jack plate lub tylko samego "set  back'u" w postaci aluminiowych profili C, pod małe silniki nie będzie łatwo. sam koszt "set back'u" w USA to 100 USD i wiecej, dlatego jak ktoś kumaty to można też samemu ogarnąć przy dostępie do aluminium i CNC

 

tu przykładowy link do ręcznego jack plate za 213 USD https://thmarinesupplies.com/collections/cmc-marine-products/products/cmc-manual-jack-plates

niestety silnik musi być montowany na śruby a nie na motylki,

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm

 

No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?

Edytowane przez golenia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm

 

No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?

Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.

Przemek, to to ja wiem. Tylko żeby zdobyć owe C trzeba spełnić jakieś wymogi. Zakładam, że jednym z nim jest wysokość rufy/pawęży bo to  zdaje się główny powód, dla którego firma Alumacraft nie ma żadnej łodzi z certyfikatem C, a przynajmniej taką oficjalną wiadomość mi przekazali gdy spytałem o to producenta w Stanach.

Nieśmiało sugeruję zapytanie u źródła czyli w Tangiri

Edytowane przez Dano.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Temat przerabiałem przy dobieraniu silnika do pontonu, problem jest taki że producenci silników oznaczając stopę jako s mają różne długości. Robiłem rozeznanie w silnikach 20KM i np. yamaha przy stopie s była dłuższa od konkurentów o 4cm, dlatego wydaje mi się że nie ma uniwersalnej wysokości pawęży pod każdy silnik. Chyba najlepsze wyjście to ręczny jackplate, dodatkowo jak masz przetwornik z bocznym skanem to dzięki temu stopa nie będzie zasłaniała jednej ze stron.

Edytowane przez Og2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kurcze, wydaje mi się,że łódka powinna być tak zrobiona,żeby pasował każdy silnik.To jest nowy Mercury z tego roku.  Gdyby pawęż była niższa nawet o 10cm,to też byłoby dorze, byłaby możliwość jakiejś regulacji.

 

Patrzę sobie właśnie na stronę tangiri i czegoś nie rozumiem - w zakładce łodzie aluminiowe przy łodzi Ortis 420 podana jest wysokość pawęży 51cm, ale jak wejdzie się w specyfikację to wysokość jest już 54cm i tyle ma faktycznie. Błąd w opisie?

 

Ale już przy następnych modelach 440 i 460 jest już wysokość 51 i tyle moim zdaniem powinna mieć. 

 

Byłem ostro najarany na 420,ale po ostatnim pływaniu zwątpiłem. Na dużej fali łódka źle płynęła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?

Tego nie wiem u mnie wydaje się być wszystko w porządku jeśli chodzi o pływalność jednak jakby mocno nurtowało mnie to pytanie to bym zadzwonił do producenta i zapytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?

Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.

Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.

Co to za silnik i jaką ma stopę?

 

Edytowane przez hlehle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.

Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.

Co to za silnik i jaką ma stopę?

 

Pisałem wyżej jaki silnik, chyba oczywiste jaka stopa...

Ok, musiałeś podnieść silnik, a po co podwyżaszać pawęż?? Czy silnik musi opierać się o nią? Chyba nie. Przynajmniej miałeś te 3 cm na jakąś regulację

Edytowane przez golenia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pisałem wyżej jaki silnik, chyba oczywiste jaka stopa...

Ok, musiałeś podnieść silnik, a po co podwyżaszać pawęż?? Czy silnik musi opierać się o nią? Chyba nie. Przynajmniej miałeś te 3 cm na jakąś regulację

Pytałem jaka stopa, bo jeszcze nie spotkałem się z takim problem jak u Ciebie. Nie ma rzeczy oczywistych. Jestem w stanie sobie wyobrazić, że ktoś posadził tam S'kę.

Będziesz chciał 51 cm, to Ci chłopaki zrobią 51.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S .

Jak montujecie silnik, to ile poniżej dna znajduje się płyta anty-kawitacyjna silnika ?

Czy jako dno łodzi należy traktować koniec linii spływu na rufie czy też dół (wierzchołek)  tego trójkątnego profilka dospawany do dna łodzi ? On ma wysokość około 20 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Taka ciekawostka :

Mój Space 440 pojechał na wagę... najpierw z przyczepka A później sama przyczepka ... wyszło mi że łódka waży 630 kg !!! ( silnik yamaha 60hp, xi3 ,LIFEPO 80AH , kwas zwykly 80ah , paliwo 40 litrow) z moich obliczeń wynika że łódka goła musi ważyć bliżej 400 kg niż deklarowanych 300 kg ... Nie pozalowali amelinium :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Taka ciekawostka :

Mój Space 440 pojechał na wagę... najpierw z przyczepka A później sama przyczepka ... wyszło mi że łódka waży 630 kg !!! ( silnik yamaha 60hp, xi3 ,LIFEPO 80AH , kwas zwykly 80ah , paliwo 40 litrow) z moich obliczeń wynika że łódka goła musi ważyć bliżej 400 kg niż deklarowanych 300 kg ... Nie pozalowali amelinium :)

Albo odpadów????????????????

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...