Andru77 Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Witam, mam dziwną sytuację w mojej Daiwie Exeller. Otóż wyciągam ją z pudełka i jest OK. Nad wodą okazuje się, że łożysko oporowe w ogóle nie trzyma. Przychodzę do domu i na początku oporówka działa w ten sposób, że jak kręcę ręką rotorem to trzyma a jak kręcę korbką to nie trzymał jak trochę poleży to działa normalnie.Próbowałem z czystym łożyskiem jak i leciutko naoliwionym,nie ma różnicy.Co to może być, i jak naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Wymyj ją dobrze w benzynie i wysusz.Może to pomoże.Może gdzieś od dołu podpycha smar, trudno tak opowiedzieć.Dużo była używana?Może łożysko było jakieś wadliwe.Ciężko tak na odległość powiedzieć.Pierścień który do niego wchodzi nie jest czasem odwrotnie włożony ( domniemywam bo nie wiem jaki on jest)? Może kolega Tomasz Zorro coś podpowie w temacie, bo to Guru od daiwy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Tak się dzieje ponieważ metale zmieniają/zmniejszają swoją objętość pod wpływem niskich temperatur, czasem niewiele różnice objętości mogą powodować takie akcje. Jeśli potrafisz to wpuść 2-3 kropelki rzadkiej oliwki w wałeczki łożyska oporowego a następnie wsadź do zamrażarki na dłuższą chwilę i sprawdź. Co prawda na oporowym zwykle jest napisane żeby nie smarować ale to nie przeszkadza w działaniu łożyska. Można co prawda próbować rozciągnąć sprężynki odpychające wałeczki ale to ostateczność (te sprężynki właśnie kurczą się i przez to oporowe w niskich temp. przestaje działać). Sprawdź najpierw z oliwką. S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Myty był kilka razy(łożysko) wydmuchane sprężonym powietrzem bo myślałem, że może brudne i dlatego nie trzyma ale nie pomogło.Złożone na pewno dobrze, tak jak na schemacie.Używany, od lipca 2008, do 40 wyjść na pstrąga w sezonie po 3-4 godziny max z czego trochę z muchówką więc raczej nie za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fedx Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Dużo się tutaj na forum dyskutuje na temat trwałości przekładni, łożysk i takich tam pierdół w najnowszych kołowrotkach, a tym czasem w wielu modelach pierwsze w kolejności pada zwykle co innego np. właśnie konstrukcja łożyska oporowego które poddawane jest dużym obciążeniom przy każdym wstecznym zablokowaniu i jego elementy zwyczajnie się wyrabiają (wałeczki,tuleja). Każdy kołowrotek jest tak trwały i niezawodny jak jego najsłabsze element. Zakładając że Twoje łożysko jest dobrze zmontowane to sądzę że któryś z elementów się wyrobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Tak jak pisał Sławek baaardzo duży wpływ na oporówki ma temperatura w nich wszystko jest na styk praktycznie robione,-4 na dworze w aucie +20 i gorące powietrze z nawiewów,na zewnątrz oporowe przepuszcza ,chwila przy dmuchawie w aucie i wszystko działa. oczywiście w niektórych modelach ka się to poprawić, zależy to też od rozwiązań konstrukcyjnych oporowego. zrób test lodówkowo-kaloryferowy Są też wyjątki zaraz po napisaniu tego posta włożyłem do zamrażarkiMistrala Tourmanent 1000 i temu nic nie straszne mrozy -8.ale w dużej mierze ma na to wpływ konstrukcji oporówki,główna myśl techniczna oparta jest na plastikowych popychaczach wałów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 2 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Test mrożonkowy raczej nie potrzebny bo tak się dzieje od początku sezonu,czyli na zimnym nie działa, w cieple działa.Zaczęło się po tym jak kołowrot został przemyty i nasmarowany. Tak myślę, że ta może tulejka co jest wewnątrz oporówki, niby jest jednolita z każdej strony to jednak jak założę odwrotnie to się coś poprawi. Jeśli nie to pewnie trzeba by było zamówić łożysko i będzie spokój. Nie mam mocnego parcia na naprawę bo mam nowy młynek ale dobrze mieć zapasowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Co rusz nowsze maszynki i materiał zaczyna być większa lipa.No i pokręci się trochę i już coś pada . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saw Opublikowano 2 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2012 Hm, jak to nowe maszynki? 2008 był 4 lata temu w autach średniej klasy po 4 latach coś już może zacząć się dziać to czego się spodziewać po średniej klasy kołowrotku a tak na poważnie 160 roboczo godzin z kołowrotkiem co niektórzy robią w ciągu mc-a lub dwóch tak więc wg mnie to słaby kręcioł był lub wada fabryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 3 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Wymyj ją dobrze w benzynie i wysusz.Może to pomoże.Może gdzieś od dołu podpycha smar, trudno tak opowiedzieć.Dużo była używana?Może łożysko było jakieś wadliwe.Ciężko tak na odległość powiedzieć.Pierścień który do niego wchodzi nie jest czasem odwrotnie włożony ( domniemywam bo nie wiem jaki on jest)? Może kolega Tomasz Zorro coś podpowie w temacie, bo to Guru od daiwy . W generalnej większości Daiwek nie da się tej tulejki z oporówki włożyć odwrotnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 3 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 No to Pan Tomasz rozjaśnił, pozostaje zakup łożyska oporowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 3 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 No to Pan Tomasz rozjaśnił, pozostaje zakup łożyska oporowego.Czasem wystarcza tylko sama nowa tulejka bo przeważnie ta franca wyciera się szybciej niż wałki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 3 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Wczoraj smarowałem morski kręcioł Kongera. Mechanizm łożyska oporowego strasznie szumiał a po wyłączeniu łożyska i kręceniu w dwie strony korbką hałasu nie było.Rozkręciłem oporówkę. Była cała zawalona smarem - ale nie przepuszczała. Wymyłem, naoliwiłem delikatnie oliwką i - hałas się wzmógł !!!Więc rozkręciłem , nawaliłem do pełna Mobilitha i hałas zniknął. Pierwszy raz spotkałem się z tego typu konstrukcją łożyska oporowego a kilkanaście kołowrotków z różnych półek cenowych już rozkręcałem. Na sucho szumi jak cholera a napełnine smarem działa extra i cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek_bp Opublikowano 3 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 No to Pan Tomasz rozjaśnił, pozostaje zakup łożyska oporowego.Czasem wystarcza tylko sama nowa tulejka bo przeważnie ta franca wyciera się szybciej niż wałki... Starsze DAM'y tez tak mają. Nie wspomnę o tym, że na sucho nie się go złożyć do kupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 3 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2012 Hm, jak to nowe maszynki? 2008 był 4 lata temu w autach średniej klasy po 4 latach coś już może zacząć się dziać to czego się spodziewać po średniej klasy kołowrotku a tak na poważnie 160 roboczo godzin z kołowrotkiem co niektórzy robią w ciągu mc-a lub dwóch tak więc wg mnie to słaby kręcioł był lub wada fabryczna.No co Ty. Ja mam punto od nowości, ma 5 lat i 150 tyś przebiegu, jedynie cięgna zmiany biegów były wymieniane bo poszły uszczelki i nie chodziły biegi lekko jak trzeba, a tak poza tym niezawodny jak mało który. Też tak sobie myślałem,że to coś za szybko padło w tym kołowrotku. Pójdę za radą Zorro i poszukam nowej tulejki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsenon Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam. Wczoraj konserwowałem swój kołowrotek Shimano Catana, niestety po złożeniu ukazało się, ze nie działa blokada wsteczna w kołowrotku. Nie smarowałem łożyska oporowego a nawet je przemyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Rozumiem, że własnie to łożysko odpowiada za blokadę wsteczną ? Patrzac na budowe tego łożyska nie za bardzo wiem jak ona ma blokować ten ruch wsteczny i gdzie jest problem ;( Po przesterowaniu przełącznika wałeczki łożyska tocznego zmieniają minimalnie położenie do wew i zewnątrz i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Witam. Wczoraj konserwowałem swój kołowrotek Shimano Catana, niestety po złożeniu ukazało się, ze nie działa blokada wsteczna w kołowrotku. Nie smarowałem łożyska oporowego a nawet je przemyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Rozumiem, że własnie to łożysko odpowiada za blokadę wsteczną ? Patrzac na budowe tego łożyska nie za bardzo wiem jak ona ma blokować ten ruch wsteczny i gdzie jest problem ;( Po przesterowaniu przełącznika wałeczki łożyska tocznego zmieniają minimalnie położenie do wew i zewnątrz i tyle. A poprawnie złożyłeś? pierścień który wchodzi na pinion musi być dobrą orientacją założony.Sprawdź czy sprężynka od przełącznika nie zwiała na podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Pewnie źle założona oporowka. Bardzo łatwo to zrobić(źle założyć). Właśnie to minimalne przestawienie wałków powoduje iż mogą obracać się tylko w jednym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woblery L.E. Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 (edytowane) Rozkręć i jeszcze raz złóż Edytowane 18 Lutego 2018 przez woblery L.E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xsenon Opublikowano 18 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 OK ! Problem rozwiązany ! okazało się, że odwrotnie włożyłem tulejkę na której jest łożysko oporowe. Dziękuję za pomoc Teraz już widzę, że łożysko to działa na zasadzie klinu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resiak82 Opublikowano 20 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Witam. Mam problem z łożyskiem oporowym w Zauberze CF. Był rozkręcany i smarowany. Niestety łożysko nie zawsze trzyma, korbka sama z siebie obraca się w drugą stronę, ale nie zawsze się to dzieje np. Przy zaczepie kiedy podszarpuje kijem. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Może brudna i trzeba wyczyści z najdrobniejszych pyłków, lub odwrotnie-sucha jak pieprz i trzeba dać kapkę oliwki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
resiak82 Opublikowano 20 Maja 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2019 Łożysko było wyczyszczone dokładnie benzyną ekstrakcyjną łącznie z tymi wałeczkami. Oliwki żadnej nie dawałem, myślałem że te łożysko się niczym nie smaruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozer Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Tez mam podobny problem jak koledzy Dalej nie wiem czy to lozysko powinno byc delikatnie przesmarowane czy absolutnie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 (edytowane) Suche.To nie łożysko tylko sprzęgło jest.Niefortunne tłumaczenie myli. Edytowane 11 Listopada 2020 przez deridun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.