Andru77 Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Mała kropla nie zaszkodzi. Często suche łożysko szumi. Po aplikacji szum ustaje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozer Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Czyli mozna normalnie odpowiedziec Dzieki....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 (edytowane) Analogicznie posmaruj kroplą piszczące klocki czy sprzęgło...Żadne doginanie sprężynek itp Wymiana wewnętrznego wałka skuteczna,czyszczenie pozycjonujące elementy cierne,odtłuszczenie uniemożliwiające uślizg.Szum jeśli powodowany sprzęgłem to ustąpi po krótkotrwałym użyciu.O jakiej normie mowa?tytuł myjny,wskazówki z wyjątkoem @Zorro mylne włącznie z nieszkodliwą kroplą na sprzęgle hamulca.Zabawne. Edytowane 11 Listopada 2020 przez deridun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Rozbierz nowa, zupełnie nową oporowkę i sprawdź czy jest zupełnie sucha.Jest na niektórych napis żeby nie smarować ale to chodzio o smar a nie przetarcie oliwką.Na patyczek do uszu kropla oliwki i przetrzeć wałeczki. Działa idealnie. Jeśli chodzi o hamulce w aucie i kołowrotki to w młynku musi być smar na tarczach.Jeśli chodzi o sprzęgło to w aucie masz najpierw uślizg sprzęgła i nijak to się ma do oporówki w kołowrotku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 (edytowane) Ciekawa interpretacja. Edytowane 11 Listopada 2020 przez deridun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 (edytowane) Piszę o oporówce wyjętej z nowego kołowrotka ale to samo jest gdy kupuje jako część zamienną. Jest tłusta. Czyli wg Twojej teorii o konserwacji wymyte wałeczki i później przetarte oliwką będzie to samo. Oliwka ulegnie starciu ale.... pomoże w poprawnym ustawieniu sie wałeczków.Chłopie sprzęgło w aucie przenosi moment obrotowy a w młynku blokuje obrót wsteczny. Co Ty tu porównujesz? Jeśli chodzi o tarcie to jest w hamulcu. Tam musi być smar bo inaczej dobry odjazd ryby spali tarcze w przeciwieństwie do hamulcy i elementów tarcza- klocek w aucie. Edytowane 11 Listopada 2020 przez przemo_w 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deridun Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Czyściłeś zaawansowane opory?Nie oliwka się ściera tylko elementy cierne.Które? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 Starczy z mojej strony bo widzę kolejne jerkbaitowe objawienie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piastun Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 @przemo_w ma rację, pomijając fakt, że chyba zajmuje sie serwisowaniem kołowrotków, więc musi mieć doświadczenie. Jak ktoś jest "starszy od węgla" i pamięta czasy dwusuwów, to takie rozwiązania były stosowane między innymi w warczyburgu, gdzie łożysko oporowe łączyło napęd od silnika do skrzyni biegów. Nazywało się to wolne koło i zapewniało odpowiednie smarowanie silnika w pewnych sytuacjach np. jazda z góry. Hamowanie silnikiem było bardzo szkodliwe dla trwałości ze względu na smarowanie mieszanką ( zamknięta przepustnica - nie ma smarowania a samochód porusza się z dużą prędkością ). Ale kluczowym elementem żeby to łożysko działało właściwie był odpowiedni dobór lepkości oleju w skrzyni biegów, minimalnie bardziej lepki powodował że łożysko się sklejało i nie rozłączało. Ale jeśli olej był prawidłowy to jednak było smarowane i działało. I analogiczne jeśli użyjemy rzadkiej oliwki i tylko minimalnej ilości na wałeczki i bieżnię to musi działać, nadmiar poskleja i będzie d...a. Kluczem do sukcesu jest umiar Pozdrawiam, Piastun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pozer Opublikowano 11 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2020 i dalej w ciemnej d......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
venom_666 Opublikowano 12 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 Starczy z mojej strony bo widzę kolejne jerkbaitowe objawienie.Nie kolejne, a wciąż to samo, choć w nowej odsłonie... Styl pisania mimo usilnych prób, jednak pozostał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zetika16 Opublikowano 12 Listopada 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2020 (y) Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roost Opublikowano 14 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2024 (edytowane) Panowie taka sprawa kołowrotek kręcąc "do przodu" na blokadzie obrotów wstecznych jakby szoruje, cyka itp. przy wyłączeniu blokady kręci lżej bez szmerów w obu kierunkach. Ktoś ma jakiś pomysł? Edytowane 14 Lutego 2024 przez roost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tetsu Opublikowano 15 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2024 Może być wytarta tulejka lub oporówka już się kończy. Ile kołowrotek ma lat z jaką częstotliwością był używany i jaki to model kołowrotka?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roost Opublikowano 15 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2024 To trup, tulejka rzeczywiście ma ślady zużycia, jak i wałeczki oporówki. Stary Dragon Maxima. Chodzi o to, że przed rozebraniem nie było tego irytującego szurania, wyczyściłem cały brud, stare smary, oporowka rozłożona na części pierwsze i wyczyszczona, delikatnie nasmarowna oliwką i zaczęło szurać. Wyłączam blokadę i cisza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 15 Lutego 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2024 Łożysko mogło pracować w mazi opiłek i nie było go słychać, po wymyciu tak często się robi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek* Opublikowano 15 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2024 Tak jak koledzy piszą, kropelka smaru , oleju czy wody błota i po ptokach, oporówkę jest bardzo trudno uratować.Wędkuje już ok 30 lat i ulegałem różnym modom; smarowałem kołowrotek co sezon oraz tak nawet wcale i tu leży sedno markowy, metalowy " super japoński" 11 łożysk {jeśli to kogoś podnieca} służył ponad 10 lat intensywnej eksploatacji bez smarowania. Coś mnie podkusiło, przesmarowałem dałem kroplę smaru czy oliwki na oprówkę i piz...c po ptokach, żadne mycie nie pomogło. Żadne mycie, smarowanie oporówki, co innego zębatek czy rolki lub po utopieniu kołowrotka KROPLA na oleju na oporówkę lecz kropla w mniemaniu każdego wygląda inaczej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roost Opublikowano 15 Lutego 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2024 Tak myślałem, to kołowrotek który nigdy nie był smarowany, smar w środku dosłownie zmienił się w czarny węgiel. Dzięki bardzo za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.