Skocz do zawartości

Farby do aerografu


Rekomendowane odpowiedzi

Wyszedłem z założenia, że farba pactra zawiera 10ml. i kosztuje 3,80zł. A farba w spray'u np. motip to koszt 11zł. za 250ml. Więc bardziej ekonomiczniej będzie stosowanie farb w spray'u. Mam ich dużo a stosując je do aero wystarczą na dłużej.

 

Czy może się mylę? Może różnią się gęstością?

Prawdopodobnie tak, ale tego nie próbowałem więc na 100% Ci nie odpowiem czy te farby będą lepsze, gorsze czy też w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mowią ze aerog trzeba myc caly w srodku co jakis czas mam pytanie czy uzywasz jakiegos specialnego plynu bo woda + mydlo to tak srednio raczej,jest plyn wamodu ale nigdy nieuzywalem,jaka roznica jest miedzy dyszami 0,3 i 0,2 wiem ze 0,3 jest rewelka do cieniowania ,pasow,a 0,2 sie chyba niepocieniuje woba i czy czesto sie zapycha??0,3 jest chyba bardziej uniwersalna niz 0,2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakich farb używasz jeżeli akrylowych wodorozcieńczalnych to lepsza będzie dysza 0,3 a przy bazach samochodowych i 0,2 i 0,3.Kwestia jeszcze samego pistoletu.

Co do czyszczenia pisałem wcześniej że używam baz samochodowych i czyszczę aero rozcieńczalnikiem przeznaczonym do tych baz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak uzywam farb wodnych na dyszy 0,3, niemam duzych wymagan aero sie sprawdza dobrze,po wodnych sie myje tez co jakis czas z rozkrecaniem gdzies czytalem ze jakims plynem.,,tam pokazywales woby wczesniej kiedys niewiem czy twoje,jak nie twoje to pochwal sie kilkoma malowanymi wlasnorecznie,moje na lakier koncowy czekaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak uzywam farb wodnych na dyszy 0,3, niemam duzych wymagan aero sie sprawdza dobrze,po wodnych sie myje tez co jakis czas z rozkrecaniem gdzies czytalem ze jakims plynem.,,tam pokazywales woby wczesniej kiedys niewiem czy twoje,jak nie twoje to pochwal sie kilkoma malowanymi wlasnorecznie,moje na lakier koncowy czekaja

Jeśli aero się sprawdza i farby wodorozcieńczalne to nie zmieniaj nic tylko zostań przy sprawdzonym malowaniu.Co do czyszczenia aero, po wodnych akrylach to mi dobrze sprawdzał się denaturat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty

Dobry sposób, ale czy zbyt długie kąpiele w acetonie nie wpływają negatywnie na uszczelnienia- oringi gumowe ? czy nie ma to wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty

Dobry sposób, ale czy zbyt długie kąpiele w acetonie nie wpływają negatywnie na uszczelnienia- oringi gumowe ? czy nie ma to wpływu.

To zależy od jakości oringów jedne wytrzymają 3miesiące a inne 5lat.

Najlepiej kupić sobie zestaw szczoteczek do czyszczenia i po każdym malowaniu czyścić.

Jak miałem tani chiński aerograf to przepłukiwałem rozpuchem po każdym malowaniu i od czasu do czasu rozbierałem i czyściłem szczoteczkami, działał 5lat.

Przyszła pora na nowy i teraz kupiłem aerografy firmy Paasche. Świetna konstrukcja i prosta w czyszczeniu. Ilość uszczelek w miejscu styku z farbą to 0, więc czyszczenie rozpuchami lub acetonem zupełnie nie groźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam od baaardzo dawna TG 180 ,który nawiasem mówiąc jest bliźniaczo podobny do aerografu znanej firmy tylko że z 5-6 razy tańszy :mellow: . Czyści się super uszczelki można kupić ,iglice też, czego chcieć więcej?

Używam wielu rodzajów farb i z wszystkimi daje radę. A jak wychodzi malowanie możecie popatrzeć w moim wątku lub na moim blogu

http://gabkor.blogspot.com/ gdzie serdecznie zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem coś takiego. Dysza 0.35mm

http://www.iwata-medea.com/index.php/products/neo_cn

To jescze napisz jakie grube ziarno ma ten metalik.

Ogólnie wszystkie farby trzeba dosyć mocno rozcieńczać do aerografu.

Najlepiej dolewaj po trochu rozpuszczalnika i sprawdzaj robiąc próbny natrysk.

Jak będziesz miał za grube ziarno to niestety będzie się zatykać dysza.

A i przy metalikach ciśnienie musi być większe niż przy zwykłych bazach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zakupiłem lakieru więc jeszcze do ustalenia.

Znalazłem punkt gdzie robią na zamówienie zrobią Ci każdy kolor lakieru samochodowe w każdej ilości, nawet zaprawkę Ci zrobią. Więc myślę że po podaniu im informacji że ma to być farba pod dysze 0,35mm to chyba rozcieńczą ją bardziej ? :unsure:

 

Z ciśnieniem to nie ma problemu ponieważ mam kompresor który potrafi dać około 20barów ze zbiornikiem wyrównawczym festo + pulpit redukcyjny ciśnienie, który jest przeznaczony do zasilania siłowników przemysłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zakupiłem lakieru więc jeszcze do ustalenia.

Znalazłem punkt gdzie robią na zamówienie zrobią Ci każdy kolor lakieru samochodowe w każdej ilości, nawet zaprawkę Ci zrobią. Więc myślę że po podaniu im informacji że ma to być farba pod dysze 0,35mm to chyba rozcieńczą ją bardziej ? :unsure:

 

Z ciśnieniem to nie ma problemu ponieważ mam kompresor który potrafi dać około 20barów ze zbiornikiem wyrównawczym festo + pulpit redukcyjny ciśnienie, który jest przeznaczony do zasilania siłowników przemysłowych.

We wszystkich mieszalniach zrobią Ci każdy kolor.Co do rozcieńczania pod aerograf to raczej nie robią takich żeczy, chyba że któryś z pracowników maluje aero samochody i będzie miał pojęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup normalny nie rozcieńczony kolor - rozpuszczalnik i tak wyparuje po 2-3 otwarciach (dosyć nieszczelnych ) pudełek.

Pomocne są strzykawki przy precyzyjnym odmierzaniu proporcji farba -rozpuszczalnik ,znajdziesz raz proporcję zapisz na opakowaniu farby i z głowy ( musisz tylko pamiętać o odparowaniu rozpuszczalnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozcieńczałem kiedyś tak że brałem szklane naczynie lub przeźroczysty kubek wlewałem bazę i dolewałem rozpuszczalnika po kilka kropel.Po wymieszaniu zakręciłem słoiczkiem i patrzałem na ściankę pod światło. Jak po 1s widać było przez spływającą po ściance farbę światło, to można było malować.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Ja metalikiem malowałem MOTIPA. Pryskałem do małego słoika ilość potrzebną do malowania i wlewałem do aero. Nie trzeba rozcieńczać i bardzo dobrze się tym maluje. Farby z mieszalni - baza i rozcieńczalnik - rozcieńczałem 1 cz. baza 2 cz. rozcieńczalnika i było ok, metaliki, perłę i zwykłe kolory. Jeden minus to trzeba brać rozcieńczalnik z mieszalni. Raz próbowałem rozcieńczać kolor acetonem to mi się zrobił budyń .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja metalikiem malowałem MOTIPA. Pryskałem do małego słoika ilość potrzebną do malowania i wlewałem do aero. Nie trzeba rozcieńczać i bardzo dobrze się tym maluje. Farby z mieszalni - baza i rozcieńczalnik - rozcieńczałem 1 cz. baza 2 cz. rozcieńczalnika i było ok, metaliki, perłę i zwykłe kolory. Jeden minus to trzeba brać rozcieńczalnik z mieszalni. Raz próbowałem rozcieńczać kolor acetonem to mi się zrobił budyń .

Przy zwykłych bazach wystarczy każdy rozpuszczalnik nitro.Przy lakierach dwuskładnikowych wszystko zależne jest od lakieru i temperatury pomieszczenia.

Przy temp.poniżej 20oC używa się rozpuszczalników szybkich a powyżej wolnych.

Aceton zupełnie nie nadaje się do rozcieńczania lakierów i farb, dobry jest za to do mycia pędzli, naczyń i pistoletów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...