Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

 

Panowie,jest sens robić przyczepkę na resorach do łodzi ważącej około 70kg ?

 

Chociażby taki, że pierwsze uderzenie z dziury w jezdni przez koło otrzymuje resor amortyzując je a nie dno łódki, które leży na rolkach/płozach. To, że łódka waży 70 kg wymusza jedynie na Tobie dobranie odpowiedniego resora. Bierz też pod uwagę, że waga łódki to nie jedyny ciężar, który będzie trzymał resor bo na nim stawiasz również konstrukcję przyczepki a ta może już wcale nie być taka lekka. Suma sumarum rama przyczepki i łódka może dać wagę 120-150kg ? a silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

miramar69

właśnie takiej przyczepy jak Twoja będe potrzebował do mojej przyszłej łodki o wadze 115kg.

Znajomy będzię mi ją wykonywał i tutaj mam do Ciebie kilka pytań.

1) W swojej podłodziówce masz 2 rolki kilowe. Ja akurat zastanawiam się nad zakupem trzech rolek, z czego 2 rolki będą wahliwe, umieszczone z tyłu. Ma to sens? przyda się? czy może te 2 rolki w zupełności wystarczają Ci do szybkiego i komfortowego załadowania?

2) Płozy, rozumiem robiłeś sam? bo nigdzie nie mogę znaleźć gotowych. Jeśli tak to jak je wykonać?

3) To akurat pytanie do wszystkich, kupić nową oś niehamowną czy szukać używanej ośki z resorami? bo mi się wydaje, że na resorach będzię się lepiej zachowywać- choć to tylko moja teoria.(niestety pewnie na resorach łódź będzie musiała być wyżej osadzona)

4) Co do świateł to chciałem się tylko upewnić czy do takiej małej przyczepki wystarczy taki średni zestaw lamp, sprzedawany m.in. na aledrogo, bez świateł cofania.

5) I ostatnie pytanie, czy na dyszel wystarczy profil o szer.50mm?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, wystarczą Ci rolki zwykłe mogą być 3 ale w zupełności wystarczą 2. Wachliwe nie mają sensu bo nic to nie daje skoro są płozy. Płozy robiłem sam ,kosztowało mnie to 50zł za materiał i 3 godziny roboty. Trzeba zakupić orginalne uchwyty i dwie otuliny piankowe na rury. Kantówke drewnianą 6x6cm 2 x 1-1.2m zorganizować sobie z budowy o raz 8 x 25cm grubościennego profilu prostokątnego. Pokrycie to resztki wykładziny dywanowej podklejonej fabrycznie folją. Profile spawamy w literkę T mocujemy do nich śrubami kantówkę (po dwie sruby na element, dwa elementy na kantówke), rozstaw w zalezności od rozmieszczenia elementów ramy przyczepki. Na kantówkę mocujemy takerem otulinę piankowa (rozmiar otuliny dobieramy tak by po jej zgnieceniu zachodziła na boki w/w kantówki) potem osłaniamy to wykładziną dywanową tez za pomoca takera.Stosować najdłuższe spinki!!!!!!Pianka znakomicie amortyzuje co dodatkowo chroni łódkę podczas transportu, wykładzina jest trwała i super do tego się nadaje. Jeżeli zamontujesz resory to konstrukcja będzie dość wysoka co potem odbije sie na możliwoścach wodowania.Co do profilu dyszla im grubszy tynm lepszy.

PATENT CHRONIONY PRZEZ URZAD PATENTOWY :lol: :lol: :lol:

Wodowanie teraz to w jedną osobe czyli mnie 10min, wyciąganie 15 min i gotowa jak na zdjęciu do transportu. Z rolkami scodziło mi dwa razy dłuzej i tża było nawlekać prawie po palcu :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I o to chodzi, ja również będę ją w pojedynkę wyrywał :mellow:

Tak też myślałem, że jednak z osią niehamowną cała konstrukcja jest niżej osadzona i łatwiej łodkę zwodować. Jedyny minus to cena. Na szrocie osie z resorem można wyrwać za grosze.

A koła masz 13 czy mniejsze? profil dyszla zapewne masz 50mm.

Z tymi płozami to jak już będzie moje wozidło w produkcji to się odezwe na priva

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Samoróbki musisz szukać albo samemu sklecić. Do twoich celów idealnie nadaje się najstarszy Niewiadów, niestety nie pamiętam oznaczenia. Ja mam taki mocno przerobiony zarejestrowany jako SAM. Woził dotychczas łódkę 3m 60kg. Aktualnie go przerabiam pod ponton. Z nowych Niewiadów N300 albo THULE 8114 lub 8115(różnią się tylko jedną rolką). THULE mam, kupiłem w październiku, cena samej przyczepy to ok 2500zł. Pod łódkę 3m jest trochę za duża. Ale może kiedyś będziesz chciał zmienić.

Generalnie po moich wszystkich przygodach z przyczepami mogę stwierdzić, że robienie w garażu małych SAMów nie ma uzasadnienia ekonomicznego(no chyba, że ktoś robi seryjnie i z tego żyje). Jak się zliczy pieniądze wydane na materiały, poświęcony czas opłaty przy uzyskaniu homologacji, to lepiej jechać wydać te 2500 i masz z głowy. Rejestracja to formalność, a przyczepę dostosowujesz do łódki przy pomocy dwóch kluczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

przyczepa ma być dla kumpla i jest w stanie zapłacić 2.5tys.żeby tylko spełniła jego oczekiwania.w pierwszej wersji nabył nową zwykłą przyczepę do 650kg.przewiózł łódkę 40km.i sprzedał ją 4 stówki taniej.sprawdzę przyczepy które podałeś maże akurat mu przypasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bush, większość seryjnych przyczepek osadzona jest na osiach skrętnych, de facto średnio amortyzujących . Jaj na być na amorach to tylko SAM, choć te także trzeba dobrać do obciazenia (oś auta generalnie jest cięższa od wagi łódki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moja samoróbka waży około 140 kg bez łódki. Na dziurach trochę podskakuje, natomiast po szosie to płynie. Nie ma żadnej amortyzacji. Piasty są przykręcone do płyt stalowych, a te przyspawane do ramy. Amortyzację reguluję ciśnieniem w oponach.

Edytowane przez ptychoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy. Przyczepki typu SAM rejestrujemy tylko do konca maja. W czerwcu zmiana przepisow i co za tym idzie brak mozliwosci rejestracji samorobek.

 

Czy możesz podać źródło tych informacji? Za cholerę nie mogę nic znaleźć na googlach po różnych hasłach, pomysły mi się skończyły a temat dotyczy sporej liczby osób więc powinien być na widoku praktycznie wszędzie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy możesz podać źródło tych informacji? Za cholerę nie mogę nic znaleźć na googlach po różnych hasłach, pomysły mi się skończyły a temat dotyczy sporej liczby osób więc powinien być na widoku praktycznie wszędzie.

 

Jak pisałem moim źródłem informacji był diagnosta ze stacji. Ten sam, który robił pierwszy przegląd mojej przyczepki. Za kilka dni mam przegląd samochodu - mogę dopytać o szczegóły tzn. rozporządzenie.

 

Taki sam temat jest z cenami przeglądów. Wszędzie piszą, że mają podrożeć i są już nowe tabele z opłatami, ale od kiedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...