Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Panowie podepnę sie pod temat. Planuje zakup przyczepki, takiej zwykłej towarowej do wożenia pontonu i nie tylko. Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiej przyczepki ?? Oglądałem ostatnio jedna i niespodobał mi się krzywo przyspawany zaczep do haka i to ze miała koła 12" od malucha. Pomozcie troche co bym nie kupił jakiegos szrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

koła 12, to nic złego, ja robiłem dwie przyczepy podłodziowe i obie na 12, dlatego że niżej jest wtedy rama i nie trzeba wjeżdżać daleko do wody,zawsze to kilka centów, jednak zależy to też od konstrukcji przyczepy.Jeżeli planujesz zakup przyczepki do przewozu pontonu ,łodzi i czasami na przykład szafy

to ciężko cos doradzić ,bo moim zdaniem nie ma uniwersalnych przyczep podłodziwych a co dopiero do twoich celów.

 

jeżeli jest to samoróba musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na spawy, chociaż te zawsze można poprawić tak jak oświetlenie,

jeżeli chodzi o oś, to najpopularniejsze tzw skrętne nie są złe ,do twoich celów będzie ok, możesz spotkać oś na resorach z omortyzatorami i bez , lub tylną oś z jakiegoś auta , jakość zależy jak ktoś to wykonał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poszukuję osoby która posiada lub widziała na żywo przyczepkę Staval Water 450? Poszukuję opinii na jej temat czy warto ją kupić. Niestety u mnie na podkarpaciu nie ma dealera tych przyczep a ie chcę jechać kilkaset kilometrów na darmo. Wszelkie sugestie mile widziane. PozdraWIma JURI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poszukuję osoby która posiada lub widziała na żywo przyczepkę Staval Water 450? Poszukuję opinii na jej temat czy warto ją kupić. Niestety u mnie na podkarpaciu nie ma dealera tych przyczep a ie chcę jechać kilkaset kilometrów na darmo. Wszelkie sugestie mile widziane. PozdraWIma JURI.

W BB masz dealera http://tadeo.otomoto.pl .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oglądałem dzisiaj przyczepkę Staval Water 450 i nie wiem co o niej myśleć. Pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to brak spawów, wszystko skręcone na objemki. W porównaniu bo Brenderupa dużo cieńsze profile. ogólnie z wyglądu moze byc. Cenowo również bo ok 750 zl tańsza niz Brenderup tylko pytanie o wytrzymałość takiej przyczepki w czasie. Czy te objemki wytrzymają częste i długie wyjazdy. Po ilu latach trzeba bedzie je wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oglądałem dzisiaj przyczepkę Staval Water 450 i nie wiem co o niej myśleć. Pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to brak spawów, wszystko skręcone na objemki. W porównaniu bo Brenderupa dużo cieńsze profile. ogólnie z wyglądu moze byc. Cenowo również bo ok 750 zl tańsza niz Brenderup tylko pytanie o wytrzymałość takiej przyczepki w czasie. Czy te objemki wytrzymają częste i długie wyjazdy. Po ilu latach trzeba bedzie je wymienić.

Ja też ja kolego oglądałem i też mi się to nie podobała ,kupiłem wiec przyczepe Głowacz z Rawicza wygloda i jest wykonana porzadniej ,oczywiscie mojm zdaniem.

Edytowane przez jani32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mało znana ale moim zdaniem chyba najlepsza Tramp Trail. Podejrzewam że ta cała njalepszość zależy od łodzi jaką wozimy i paru innych czynników. Często będą decydowały osobiste preferencje i odczucia. Miałem Branderupa i pozbyłem się go. Kupiłem z łodzią SAMa gdzie pozycja łodzi została maksymalnie obniżona w celu łatwiejszego slipowania i byłoby ok gdyby rama została ocynkowana ogniowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kup sobie przyczepę od Krzysztofa. Nie jest tania, ale chyba najlepsza z oferty seryjnej.

Ja swoją zdążyłem zrobić przed zmianami prawa. Przejżałem chyba wszystkie oferty seryjne i garażowe. Na ich podstawie wyciągnąłem wnioski i skonstruowałem swoją. Później jeszcze jakieś poprawki, bo coś mi nie pasowało. Po czasie jak zobaczyłem przyczepę Krzysztofa stwierdziłem, że konstrukcyjnie wyglądają podobnie.

Naprawę trudno znaleźć tą idealną - jak z kobietą. Każda ma jakieś wady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sam projektowałem i robiłem moja przyczepę u kolegi z dużym zakładem mechanicznym więc było łatwiej .

do budowy poszła stal nierdzewna z jakiej buduje się podwozia dla autokarów Volvo, profil zamknięty 40x60x?nie pamiętam. Belka osi z jakiegoś małego samochodu dostawczego wykorzystane same piasty przykręcane do dopasowanej długością rury. Szerokość między kołami

wewnętrzną zapewniającą wjazd łodzi między koła. Resory z Forda tranzita semi paraboliczne jedno piórowe wspomagane teleskopem z fiata 126,okazało się za słabe łódź mi dobijała więc teleskopy zmieniłem na kolumny mag persona wykorzystane z Volvo V40 ogumienie wzmocnione opony 235x455x60 całość z odzysku ze szrotu samochodowego. Łódź napływa między belki które wystają nakońcu lawety do góry i na nich osadzone są światła pozycyjne. Środkiem zamontowanych jest 4 rolki do kila a po bokach dwie dechy pokryte wykładziną z filcem 10mm pod spodem. Z przodu zamontowane jest koło rezerwowe w osi lawety na oryginalnej piaście która spełnia dwie role zapas gdyby mi się któraś główna piasta rozleciała podczas podróży i wierzcie ale często padają od ciągłego wjazdu do wody.Drugie do spuszczania na linie

na stromych brzegach lub slipach z których nie byłbym w stanie wyjechać samochodem. Samo wodowanie i wyciąganie łodzi w moim przypadku trwa do dwóch minut bez używania wyciągarki, wjeżdżam do wody pod same światła diodowe wodo odporne [które osadzone są na tych pionowych belkach po obu stronach lawety, belki zarazem zabezpieczają łódź przed bocznym wypadnięciem], nie ściągam belki której u mnie nie ma.Łódź ama spływa z lawety w drodze powrotnej cumą dociągam łódź do dyszla przedniego zapinam hak dociągam aby na szpanować,i wyjazd na równą drogę tam zapinam tylny pas i mogę wracać do domu. Resory wspomagane kolumnami mag persona dały lawecie niesamowitą stabilność jazdy po krętych drogach na dużych prędkościach a bardzo niskie zawieszenie samej łodzi tylko ten komfort jazdy i wodowania wzmocniło stal nie rdzewna daje mi gwarancję na wiele lat użytkowania , jedno na co muszę zwracać uwagę to piasty kół które są najsłabszym ogniwem tej lawety i każdej kupnej, ktoś kogo bardziej ten temat interesuje zapraszam na pp. Pozdrawiam Tornado

Edytowane przez tornado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No właśnie szukam zdjęć nie ukrywam jej sam przyczepa jest bardzo prosta ale po drodze ona płynie a nie jedzie najbardziej co mnie cieszy nie czuje jej podczas jazdy mimo

1200 kg DMC. Czego nie można powiedzieć o najlepszych osiach skrętnych.

Edytowane przez tornado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1200 kg DMC. Czego nie można powiedzieć o najlepszych osiach skrętnych.

 

No właśnie. Podałeś cyfry. Kupując przyczepę nikt nie patrzy jaka masę będzie przewoził. Ja kupiłem z premedytacją oś do 500 kg i znakomicie pracuje pod Lambdą i przyczepą. Kupując 750, przyczepa nie miała by amortyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...