Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

cabage

Masz tu link do gościa z Pisza. Robi dobre przyczepy, w przyzwoitej cenie moim zdaniem. Idzie się z człowiekiem dogadać co do "wyposażenia" w rolki (ilość, jakie, kołyska), płozy itd. Ja nie kupiłem przyczepy bezpośrednio od niego i trochę żałuję, bo później z nim rozmawiałem...

 

http://allegro.pl/przyczepa-podlodziowa-2-5-3-4-3-4-2-3-5-4-8-4-5-7-i6724863152.html?reco_id=fc9c5aec-ffd9-11e6-97dd-028db0a7c759&ars_rule_id=201

 

Jeżeli się zdecydujesz, to bierz tylko ten model Ls 4816. Ja kupiłem łódź razem z przyczepą (tą mniejszą Ls 4116) i muszę dyszel przedłużyć...

 

 

post-53797-0-66481200-1488522750_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czesc

Przechodziłem to w zeszłym sezonie.Zmieniałem przyczepę z racji wymiany pontonu na łódź i jak przy pontonie cudów nie było to w przyczepie pod łódź już tak proste nie było.

Kupiłem przyczepę Respo z płozami ,miało być tak pięknie ale jednak nie do końca.

Problem zaczął się gdy przy wodowaniu łajba uciekała na boki co było ryzykiem porysowania łodzi o przyczepę.Dokupiłem rolki kilowe dwie na dyszel i dwie na tylną cześć czyli po jednej na stronę.Sytuacja się poprawiła ale nie tak do końca ponieważ przy wodowaniu z bocznym wiatrem znowu potrafiła uciec na bok gdy tylko zjechała z przedniej rolki kilowej.

Zdecydowałem się na skrócenie płóz i zamontowanie dodatkowych rolek pionowych po jednej na stronę z tył przyczepy które nie pozwalają na ucieczkę łodzi przy slipowaniu.

Plus tego rozwiązania jest jeszcze jeden ze gdy przy silnym wietrze wciągam łajbę na przyczepę a nie doszła jeszcze do tylnej rolki kilowej to te dwie rolki boczne pionowe naprowadzają ja na właściwy tor czyli do rolki kilowej tylnej.

Reasumując mam zamontowane krótkie płozy,dwie rolki kilowe,dwie rolki boczne poziome z tyłu i dwie rolki pionowe tylne.

Nie jeden powie ale po co tyle tego to juz tumacze a właśnie po to że czy wieje czy jest płasko czy stromo czy nawet gdy woduje na rzece łódka wchodzi i schodzi idealnie w lini prostej

Postaram się wrzucić fotkę jak zrobi się trochę cieplej.

Nadmienię ze łajba to bliźniak Twojej Wigry bo to Solar 360.

Pozdrawiam

post-48785-0-56244800-1488530616_thumb.jpgpost-48785-0-67024300-1488530627_thumb.jpg

post-48785-0-63094500-1488530643_thumb.jpg

 

Tak na szybko co miałem w telefonie.

Wiele nie widac:-)Ale wstawię foty za kilka dni.

post-48785-0-10311800-1488530948_thumb.jpg

Edytowane przez kondzio 77
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Choć mam przyczepkę pod łodziową od niedawna teraz też bym pomyślał nad resorami i teleskopami. Dlaczego ja kupiłem przyczepkę pod łodziową  z osią skrętną bo sugerowałem się na własnym doświadczeniu i to był błąd  .

Kilka lat temu zrobiłem sam przyczepkę towarową na osi skrętnej od  Renault Megane + sprężyny i teleskopy . 

To inna bajka moja przyczepka towarowa płynie po asfaldzie bez różnicy czy 200 czy 500 kg na pace . 

Jeśli kupować przyczepkę pod łódkę to z osią skrętną dobrej firmy z teleskopami tak jak jest w przyczepkach kempingowych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Choć mam przyczepkę pod łodziową od niedawna teraz też bym pomyślał nad resorami i teleskopami. Dlaczego ja kupiłem przyczepkę pod łodziową  z osią skrętną bo sugerowałem się na własnym doświadczeniu i to był błąd  .

Kilka lat temu zrobiłem sam przyczepkę towarową na osi skrętnej od  Renault Megane + sprężyny i teleskopy . 

To inna bajka moja przyczepka towarowa płynie po asfaldzie bez różnicy czy 200 czy 500 kg na pace . 

Jeśli kupować przyczepkę pod łódkę to z osią skrętną dobrej firmy z teleskopami tak jak jest w przyczepkach kempingowych .

 W przyczepach kempingowych to najczęściej występuje oś AL-KO DELTA ,która jest   hamowana od 1350 kg  wzwyż i cena jest zaporowa .Do tego jeszcze zaczep  AKS 1300 lub 3004 w zależności od DMC przyczepy i jazda to przyjemność.    

Nie widziałem jeszcze podłodziowej  przyczepy na takiej osi.

 

Zresztą większość  naszych łódek i pontonów jest przewożona na przyczepach lekkich nie hamowanych o DMC do 750kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Potwierdzam.

Miałem skrętną - porażka.

Teraz resor i amorki. 

Ucz się nie błędach innych i moich. 

Z czego dobrać zestaw amortyzujący do lekkiej przyczepy? Tak żeby ograniczyć ilość niezbędnych modyfikacji? A może są jakiś zestawy 'dedykowane'?

Powoli zgłębiam temat bo prowadzenie jego zestawu na drodze nie zachwyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jedni wyjmują tył z francuza, tam jest skrętna z amorkami.

Inni z seicento na sprężynach plus amorki.

A jeszcze inni z golfa.

Na szrocie można kupić powyższe.

Lub samemu dobrać resory i amorki i je zamocować do obecnej osi.

Ostatecznie kupić gotową, jak ja zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem dwie na osiach skrętnych i nigdy więcej. Jak dla siebie to tylko resory i amorki albo oś skrętna od samochodu. Żaden "wynalazek" oferowany na naszym rynku. W zeszły roku, jak ciągnąłem łódkę podczas jazdy urwało się koło. Okazało się, że niby "homologowane" piasty, tak na prawdę są niewiele twardsze od plasteliny.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja właśnie kombinuje ze swoją przyczepką, którą mam od zawsze. Oś od Syrenki, resory z Poloneza, amorki z Malucha. Koła ciut duże, bo 16". Nie wiem czy jest sens zmniejszać na 15". Jedyny mankament, to brak powłoki cynkowej.

A już prawie kupiłem gotową, nówkę na osi skrętnej, którą tutaj tak "chwalicie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja właśnie kombinuje ze swoją przyczepką, którą mam od zawsze. Oś od Syrenki, resory z Poloneza, amorki z Malucha. Koła ciut duże, bo 16". Nie wiem czy jest sens zmniejszać na 15". Jedyny mankament, to brak powłoki cynkowej.

A już prawie kupiłem gotową, nówkę na osi skrętnej, którą tutaj tak "chwalicie".

Zawsze warto obniżyć środek ciężkości przyczepy (mniejsze koła, nawet 13"). A rozebrać przyczepę do gołej ramy i oddać do cynkowni to nie taki wielki koszt myślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zawsze warto obniżyć środek ciężkości przyczepy (mniejsze koła, nawet 13"). A rozebrać przyczepę do gołej ramy i oddać do cynkowni to nie taki wielki koszt myślę :)

Obniżyć mogę max. do felg 15" i pewnie to zrobię. Typowy dla Syreny, Warszawy, Żuka, Nysy, Tarpana rozstaw szpilek. Duże koła w przyczepie maja tę zaletę, że przyczepa lżej "idzie", chociaż trochę więcej waży.  Z błotem, mułem przy brzegu również większe koła lepiej sobie radzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...