Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Takie pasy mam kupiłem w Jula , są o wytrzymałości 350 kg i chyba 700 kg .kupiłem do przytrzymywania łódki między uchwytami pawęży a ramą przyczepki tak jak na zdjęciu . Rok temu były inne myślę że mocniejsze , teraz są dwa rodzaje .

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/artykuly-transportowe/zabezpieczanie-bagazu/pasy-sciagajace/pas-transportowy-388643/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja dla tego teraz nie montuje bo mam za słabe te uszy z 6 mm nierdzewki w zimę mam zamiar przerobić na 8 mm dać większe blachy jako podkładki .Mam rufę z 30 mm sklejki i 3 razy laminat epoksydowy 200 g.m2 myślę że same takie zamocowanie nie wytrzyma ale dobrze dociska łódkę do przyczepki .

Do tego sztywny uchwyt na zasadzie śruby rzymskiej M 12 mm od dziobu do dyszla  i jeden pas 5 t trzyma łódkę dociskając do przyczepki . Nie liczę pasa wyciągarki  .

Widziałem zdjęcie jak na przyczepkę z łódką wjechał samochód .Dyszel przyczepki w samochodzie a łódka na dachu samochodu .Wszystko porozrywane  ale trzymało się razem  samochód i łódka do kasacji . Co by było jakby była słabo zamocowana pewnie by była wbita w  samochód jadący z naprzeciwka .

Nie ma co sie rozczulać łódka musi być dobrze zamocowana  do przyczepki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

KODZAK coś przesadzasz z tymi tonami to po co pasami się przypinamy nikt by nie przeżył przy takim nacisku na klatkę piersiową .To chwilowe przeciążenie .

Jak się jedzie z zestawem samochód z przyczepką max 70 km/h inaczej wygląda droga hamowania niż 100 km/h jak to spotykamy na zwykłych jedno jezdniowych drogach . Ja tam wolę przypinać i nie filozofować czy wytrzyma czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Według instrukcji Volkswagena człowiek ważący 70kilogramów przy prędkości 40km/h odrywa się z fotela z siłą bliską 1t (jednej tony). A więc łatwo sobie obliczyć z jaką siłą rusza na nas łódka ważąca 300kilo przy wypadku.. Dobre zabezpieczenie pasami, w tym przypadku im więcej tym lepiej i odpowiednia prędkość mogą uchronić nas od katastrofy... a jak nie nas to innych w ruchu drogowym np piesi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Szukam przyczepki do łodzi , skylla 370 samoróbka . Niestety mam słaby samochód skoda octavia 2 fl 1.6 mpi 102 km i mam pytanie czy ta przyczepka będzie dobra ? https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-podlodziowa-lamana-solidna-ocynk-CID5-IDdEcwH.html  duży minus że nie ma amortyzacji . Jest to moja pierwsza łódź , nigdy nie wodowałem  :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Szukam przyczepki do łodzi , skylla 370 samoróbka . Niestety mam słaby samochód skoda octavia 2 fl 1.6 mpi 102 km i mam pytanie czy ta przyczepka będzie dobra ? https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-podlodziowa-lamana-solidna-ocynk-CID5-IDdEcwH.html  duży minus że nie ma amortyzacji . Jest to moja pierwsza łódź , nigdy nie wodowałem  :mellow:

Wodowanie, wodowaniu nierówne :)

 

Jak masz płaski slip, to spokojnie dasz radę.

Jak pod większym skosem lub mokry i śliski slip lub wodowanie na sypkim piasku - to ilość koni nie jest kluczem do skucesu, a bardziej istotny jest napęd (np. 4x4 + ew. blokady) i opony

 

Można też w nietypowych sytuacjach posłużyć się pewnymi patentami np. czasami woduję łódkę przy użyciu mojego starego rozsypującego się gruchota (nie strach go zostawić nad wodą, bo samo paliwo w baku to pewnie równowartość samochodu)

http://fishingtravelers.com/sposob-slipowanie-lodzi-samochodem-napedem-jedna-os/

Edytowane przez SzymusS
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może tak zrobić zmote kupić nówkę  z wyposażeniem rolkami bez osi i kół . Pewnie za 2500 pln kupi bez problemu .

Do niej dokupić oś hamowaną z 1300 pln  na resorach do tego urządzenie najazdowe z 750 pln i jest super przyczepka z hamulcem najazdowym za 4500 pln .

teraz bym tak zrobił . Ledy  u Chińczyków  kupić grosze kosztują wszyscy producenci przyczep u nich  kupują .

 https://pl.aliexpress.com/item/tail-LED-trailer-lights-lamp-pair-boat-trailer-waterproof-submersible-12V-trailer-parts-2PCS-1PAIR/32815003512.html

Nie dałbym 4 tyś za przyczepkę DMC do 750 kg chyba ze była by ze złota pogłupieli z tymi cenami .

Edytowane przez Tabor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może tak zrobić zmote kupić nówkę  z wyposażeniem rolkami bez osi i kół . Pewnie za 2500 pln kupi bez problemu .

Do niej dokupić oś hamowaną z 1300 pln  na resorach do tego urządzenie najazdowe z 750 pln i jest super przyczepka z hamulcem najazdowym za 4500 pln .

teraz bym tak zrobił . Ledy  u Chińczyków  kupić grosze kosztują wszyscy producenci przyczep u nich  kupują .

 https://pl.aliexpress.com/item/tail-LED-trailer-lights-lamp-pair-boat-trailer-waterproof-submersible-12V-trailer-parts-2PCS-1PAIR/32815003512.html

Nie dałbym 4 tyś za przyczepkę DMC do 750 kg chyba ze była by ze złota pogłupieli z tymi cenami .

Bez sensu to wszystko 

 Czy na tą ramę producent wystawi Ci papiery i homologację ?

Ta jego rama jest pewnie obliczona na 750 kg  , więc jaki jest sens dokładać do tego oś hamowaną .Dochodzą dodatkowe koszty serwisowania całego mechanizmu , począwszy od zaczepu po przez linki i kończąc na szczękach . 

Oś nie hamowana to same plusy w użytkowaniu .Żadnych regulacji żadnych niespodzianek jedyne co to tylko sprawdzenie łożysk. W większości przypadków są tam łożyska stożkowe kiepskiej jakości. Ale już można kupić przyczepę na osi nie hamowanej na łożyskach kompaktowych dwu rzędowych  nawet w wersji WATER PROOF !  

 

Odnośnie tych lampek z ali  ,mają one homologację ?  Szanujący się producent przyczep nie zakłada takich pseudo ledowych lampek . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dodatkowo dodam, jako właściciel osi hamowanej, że w przypadku zanurzenia bębnów trzeba mocno dbać o hamulce, bo w środku wszystko koroduje. W tym roku zmienię na 750kg - o wiele mniej czynności serwisowych. Jeżeli jest tylko możliwość, to unikać przyczep hamowanych, bo nie da się praktycznie slipować bez nurzania. Lepiej ma się sprawa z hamulcami tarczowymi, ale w UE nikt tego nie robi. W US norma - tarcze + hydraulika i działa to dużo lepiej.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...