Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam pytanie , w którym miejscu powinny być ustawione  płozy ? czy mogą być na tym co zaznaczyłem zieloną strzałką ? 

<a href=https://zapodaj.net/b52e3161ef984.jpg.html>IMG_20180330_112557.jpg</a>    

Płozy między redany. Jak za szerokie, to ja bym je lekko zwęził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam pytanko czy da się zrobić łamany dyszel w przyczepce? Chodzi mi o to żeby podnosił się do ģóry po zaparkowaniu przyczepki w garażu bo braknie mi jakieś 60-70 cm i w ten sposób chcialbym zyskać brakujące cm. I jeszcze jaką powinien mieć minimalną długość dyszel..to może skrócę.Czy nie ma to zbytnio znaczenia jaka ma długość..oby tylko dziób łodzi nie zaczepiał za tył samochodu podczas skrętów? (bo żeby otworzyć klapę do bagażnika to już bym sobie przyczepkę odpinał). Tylko, że chyba dyszel nie powinien też być zbytnio obciążony..żeby dało się gi podnieść bez większego wysiłku samemu i wpiąć na hak...bo jak bedzie za krótki to może pęknąć podczas jazdy jak będzie działać na niego zbyt duże obciążenie?

Edytowane przez pio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Myślę pio76 że nie powinieneś skracać  dyszla  . W czasie jazdy do tyłu dużo gorzej się manewruje z krótkim dyszlem wybór należy do Ciebie . Co do przerabiania samemu dyszla tz łamanego nie radzę  w razie wypadku leżysz na łopatkach ,  chyba że to jest samoróbka . Możesz jeśli już  zrobić  odkręcany dyszel  . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dyszel łamany to nie widziałem, tylko całą przyczepę. Suski robi dokręcane dyszle. Tylko odkręcać za każdym razem to takie trochę upierdliwe.

 

O takie:

 

https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-podlodziowa-lamana-solidna-ocynk-CID5-IDdEcwH.html

 

Odpowiedzią na problemy z gnieceniem dyszla jest regulowana oś.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Myślę pio76 że nie powinieneś skracać dyszla . W czasie jazdy do tyłu dużo gorzej się manewruje z krótkim dyszlem wybór należy do Ciebie . Co do przerabiania samemu dyszla tz łamanego nie radzę w razie wypadku leżysz na łopatkach , chyba że to jest samoróbka . Możesz jeśli już zrobić odkręcany dyszel .

Tak to przyczepka SAM. Dyszel ma z 90 cm to chyba tak jak mowisz nie skroce bo musialbym uwaluc min. 50cm zeby na styk wlazla. A odkrecany to po pierwsze upierdliwe i w ktorym miejscu musialbym go odciac i zrobic przykrecany?

Lodz ma 4.60 dlug i szerkosci 1.80 no i silnik wystaje poza lodz jakies 40cm...czyli 5 m lodka z silnikiem to nawet gdybym chcial dokupic inna przyczepke to chyba nie znajde takiej zeby byla dostosowana do takiej lodzi i zeby caly zestaw mial max jakiej 5.50 bo garaz ma 5.70 no ale wiadomo troszke luzu musi byc przynajmniej te 20cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Tak...ktorys z tych patentow by mi pasowal. Najlepiej chyba gdyby kawalek dyszla o mniejszym profilu wchodzil w srodek profilu grubszego. Mozna by bylo cos podumac bo to przyczepka SAM tylko czy znalazlbym fachowca ktory by dobrze i bezpiecznie to zrobil. Edytowane przez pio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja mam łódkę 5 m garaż 6m i wchodzi ;) trzeba pomyśleć , dziób łódki mam równo z dyszlem :D

To cos podpowiedz...czy da sie u mnie jeszcze dac ja do przodu na dyszel i wtedy silnik przesunie sie do przodu troche tylko czy dyszel wytrzyma i nie bedzie za duzego nacisku na hak (jak wogole zmierzyc nacisk na hak) bo myslalem raczej o cofnieciu lodki do tylu kiedys zebym mogl swobodnie podniesc sam i wsadzic na hak. Jak mozesz to zerknij na moj post sprzedazy lodki tam sa foty bo wystawilem do sprzedania.

Edytowane przez pio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak już masz zapakowaną na gotowo łódkę na przyczepie to kółkiem podporowym ustaw  dyszel przyczepy  na  takiej wysokości  jak masz hak w samochodzie . Nie musi być co do cm. Podstaw pod zaczep zwykłą wagę łazienkową z odpowiednio dociętym np. kawałkiem drewna .Opuść kołem podporowym dyszel tak aby kółko było w powietrzu i gotowe.

Można nabyć dedykowane do tego celu wagi ,które kupisz w sklepach karawaningowych. Nakładane na hak ,podkładane pod dyszel itp. Wagą łazienkową spokojnie to zrobisz.

Co to siły nacisku na hak to wiadomo ,że każdy hak holowniczy  jak również  sam zaczep ma określoną max  siłę nacisku.Te parametry znajdziesz na tabliczce znamionowej haka holowniczego a zaczepach masz trwale wybite .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To cos podpowiedz...czy da sie u mnie jeszcze dac ja do przodu na dyszel i wtedy silnik przesunie sie do przodu troche tylko czy dyszel wytrzyma i nie bedzie za duzego nacisku na hak (jak wogole zmierzyc nacisk na hak) bo myslalem raczej o cofnieciu lodki do tylu kiedys zebym mogl swobodnie podniesc sam i wsadzic na hak. Jak mozesz to zerknij na moj post sprzedazy lodki tam sa foty bo wystawilem do sprzedania.

Dużo przyczep ma ruchomą oś, kwestia odkręcenia śrub i przesunięcia tak aby najoptymalniej wyważyć ładunek na przyczepie,

Ja robię tak że mogę swobodnie podnieść dyszel. Co prawda tego nie robię bo mam koło podporowe, ale tak sprawdzam nacisk w trakcie regulacji osi.

A patent z wagą dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak przypomnę sam siebie . Dzisiaj powalczyłem z elektryką i montażem i wygląda teraz tak .

 

Też coś sobie zmontowałem ledowego :) kierunkowskaz dynamiczny !!!  fotę można powiększyć

post-65239-0-58273200-1523633862_thumb.jpg

 

 

A gdzie tablice odblaskowe :) ?

 

http://jerkbait.pl/topic/4925-przyczepa-do-%C5%82odzi/page-16?hl=%2Bm%C3%B3wisz+%2Bmasz#entry2127508   

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A oświetlenie tablicy nie jest konieczne?

Jest konieczne i jest obecne ,zanim się zabrałem za przeróbki to zrobiłem kurs na stację diagnostyczną i obgadałem z diagnostą co i jak ma być wykonane. W sumie to dałem ciała bo zapomniałem o przeciwmgielnym ale to poprawię w tym tygodniu. Kontrolę policji z drogówki przeszło bez problemu oprócz 200 pln i 6 punktów ale to z pośpiechu wynikało.

post-46503-0-14610500-1524593107_thumb.jpg

Edytowane przez Paweł J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jest konieczne i jest obecne ,zanim się zabrałem za przeróbki to zrobiłem kurs na stację diagnostyczną i obgadałem z diagnostą co i jak ma być wykonane. W sumie to dałem ciała bo zapomniałem o przeciwmgielnym ale to poprawię w tym tygodniu. Kontrolę policji z drogówki przeszło bez problemu oprócz 200 pln i 6 punktów ale to z pośpiechu wynikało.

I nie przyczepili się za nieczytelne numery ? Są zasłonięte spodziną silnika - przynajmniej tak na zdjęciu wygląda ..

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I nie przyczepili się za nieczytelne numery ? Są zasłonięte spodziną silnika - przynajmniej tak na zdjęciu wygląda ..

Mariusz

Na filmie wyszły pięknie,zdjęcie jest z takiej dziwnej perspektywy.

Jest opisane dokładnie jak ma być umieszczona tablica

Miejsce i sposób mocowania tablic rejestracyjnych określa dokładnie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (z późn. zm.) w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.), a dokładnie - załącznik 5 do tego rozporządzenia.

 

Możemy w nim wyczytać, co następuje:

 

§ 1.

Miejsce przewidziane do umieszczenia tylnej tablicy rejestracyjnej powinno stanowić równą, prostokątną powierzchnię o następujących minimalnych wymiarach:

dla pojazdów samochodowych mających cztery i więcej kół:

szerokość 520 mm i wysokość 120 mm albo

szerokość 340 mm i wysokość 240 mm;

dla motocykli i czterokołowych pojazdów samochodowych o maksymalnej mocy silnika do 15 kW - szerokość 280 mm i wysokość 210 mm;

dla motorowerów i czterokołowych pojazdów samochodowych o masie własnej do 350 kg i maksymalnej mocy netto silnika nieprzekraczającej 4kW:

szerokość 100 mm i wysokość 175 mm albo

szerokość 145 mm i wysokość 210 mm;

dla ciągników rolniczych - szerokość 240 mm i wysokość 165 mm.

Miejsce to powinno być takie, aby po zamocowaniu tablice spełniały następujące wymagania:

położenie tablicy względem osi podłużnej pojazdu:

środek tablicy nie może być położony na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu,

lewa krawędź tablicy nie może być położona na lewo od pionowej płaszczyzny równoległej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącej przez jego lewy obrys;

tablica powinna być prostopadła z dokładnością do 2° do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu;

tablica powinna być pionowa z dokładnością do 5°; jeżeli jednak jest to konieczne ze względu na kształt pojazdu, może ona być odchylona od pionu:

nie więcej niż o 30°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku górze i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest nie wyżej niż 1,20 m nad ziemią, a dla ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

nie więcej niż o 15°, gdy powierzchnia ze znakami rejestracyjnymi jest skierowana ku dołowi i pod warunkiem, że górna krawędź tablicy jest powyżej 1,20 m nad ziemią, a w przypadku ciągnika rolniczego 1,72 m nad ziemią; warunku wysokości nad ziemią nie stosuje się do pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3;

wysokość położenia tablicy nad ziemią:

wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być mniejsza niż 0,73 m oraz 0,20 m dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego nie może być większa niż 1,72 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, a dla ciągnika rolniczego 2,75 m; w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;

wymagania widoczności geometrycznej:

tablica powinna być widoczna z przestrzeni zawartej wewnątrz następujących czterech płaszczyzn:

dwóch płaszczyzn pionowych stycznych do bocznych krawędzi tablicy i tworzących kąty 30° na zewnątrz ze środkową wzdłużną płaszczyzną pojazdu,

płaszczyzny stycznej do górnej krawędzi tablicy i tworzącej kąt 15° do góry od poziomu oraz 30° dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,

płaszczyzny poziomej przechodzącej przez dolną krawędź tablicy (5° do dołu od poziomu dla pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3); jeżeli jednak wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią jest większa niż 1,20 m, to ta płaszczyzna powinna tworzyć kąt 15° do dołu od poziomu;

wysokości położenia podawane w pkt 3-5 należy określać na pojeździe w stanie nieobciążonym.

§ 2.

Kształtu i wymiarów miejsca przewidzianego do umieszczenia przednich tablic rejestracyjnych nie określa się.

Edytowane przez Paweł J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Panowie potrzebuje pomocy... doradźcie proszę co dołożyć do tej przyczepy żeby wodowanie a szczególnie wciąganie lodzi było łatwiejsze. Łódź to semper 440xt. ostatnio sporo się naszarpałem żeby ją wciągnąć na przyczepę bo strasznie uciekała na boki.  Dziękuję za każda radę bo jestem "świeżak" Pozdrawiampost-68492-0-65934100-1524675220_thumb.jpg

Edytowane przez Michas2205
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...