Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Takie odchylane lampy na boki ma w bardzo prosty sposób laweta marki STEMA 

 

Ceownik jest przykręcony do najazdów zwykłą śrubą + nakrętka samokontrująca  od spodu. Do tego ceownika jest przykręcona lampa . Ceownik jest blokowany zapięciem do burt .

 

Tak to wygląda

1927_Laweta%20Stema%20FHAK%2027-40-212B%

0000-00::2014-12-kampery-1418799793-zb-0

1926_Laweta%20Stema%20FHAK%2027-40-212B%

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To jest ten producent chwalonych przyczep "suski" bo w Radomiu jest chyba dwóch o tym nazwisku:

 

http://www.suskiprzyczepy.pl/index.php

 

Może ktoś się orientuje ile teraz kosztuje u niego przyczepa pod łódkę 3,60m na resorach i amortyzatorach, z trapem po całości i płozami (no i jeżeli robi z uchylnymi światłami na boki)?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To jest ten producent chwalonych przyczep "suski" bo w Radomiu jest chyba dwóch o tym nazwisku:

 

http://www.suskiprzyczepy.pl/index.php

 

Może ktoś się orientuje ile teraz kosztuje u niego przyczepa pod łódkę 3,60m na resorach i amortyzatorach, z trapem po całości i płozami (no i jeżeli robi z uchylnymi światłami na boki)?

 

Dzięki

Ok.3500 Ci wyjdzie.Uchylnych świateł nie robią tylko ledy wodoszczelne.Trap suski robi kiepski,lepiej zrób sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam wszystkich użytkowników.

Czy jest w stanie mi ktokolwiek doradzić, czy montaż tzw super rolki, czy podwójnej rolki rufowej na przyczepce poprawi jakość  wodowania łodzi. Chodzi mi oto czy łódka po opuszczeniu ostaniej rolki będzie wchodziła do wody do mniejszym kątem, niż  na klasycznej rolce rufowej. Z  góry dzięki

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Myślę że rodzaj super rolki nie ma wpływu na kąt  wchodzenia łódki na przyczepkę to dodatkowa kasa dla producentów . Najważniejsze przy wodowaniu łódki jest miejsce wodowania na dobrym łagodnym slipie łódka sama napłynie na przyczepkę . Nie docenianym elementem przyczepki jest wyciągarka   i jej umiejscowienie na przyczepce . Pomocny przy wodowaniu jest łamany dyszel przyczepki ale obecne prawo wodne zabrania na dziko wodować łódki tak więc ten gadżet odpada  . 

Wracając do rolek tak zachwalane rolki nie brudzące to szajs niszczący nasze łódki . Moja ładna niebieska plastikowa dziobnica zniszczyła mi lakier i musiałem ją okleić filcem .

W czasie jazdy z łódką  rolki gumowe amortyzują każdą nierówność na drodze . Tylko guma lub kółka małe pompowane . 

Nie ma co przesadzać  z wysokością  umiejscowienia łódki na przyczepce . Trzeba zwrócić uwagę na prześwit samochodu i przyczepki  powinien być podobny a tu wszyscy ze względu na wodowanie obniżają prześwit przyczepek jedna karpa na nieutwardzonej  drodze do wody i koniec jazdy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wachliwa rolka to podstawa na kiepskim slipie. Pod łodzią jest poziomo, ale gdy wyciągamy łódź to pierwsza rolka od końca przyczepy opada jest niżej ok 20-30cm od pozostałych. Ważne aby ten wahacz z rolkami był odpowiednio podparty. Czyli gdy nie mam możliwości wjechać po rolki do wody, to pierwsza z rolek już nam podbiera dziób łodzi do góry. Tyle że tu na forum jest mania listew bocznych zamiast rolek na przyczepie. Bo gdy dno łodzi to dwa pergaminy laminatowe wypełnione pianka to potem trzeba chuchać i dmuchać, bo pajączki. Mam łódź wążąca brutto ok 600 kg a jestem w stanie ją wciągnąć z trawy na podworku, dodam że przyczepa podpieta do auta. Zaś samą łódź, po zluzowaniu wyciągarki, ruchem ręki przesuwać po rolkach, ważne żeby wszystkie rolki były nasmarowane.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Nie ma co przesadzać z wysokością umiejscowienia łódki na przyczepce . Trzeba zwrócić uwagę na prześwit samochodu i przyczepki powinien być podobny a tu wszyscy ze względu na wodowanie obniżają prześwit przyczepek jedna karpa na nieutwardzonej drodze do wody i koniec jazdy .

Możesz naświetlić nieco temat? Co wysokość montażu łodzi ma do prześwitu przyczepy? Że silnik? Na silniki są patenty. Chyba że mówisz o montażu kółek od betoniarki zamiast kół.

 

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oprócz standardowych/kupnych - ruchomych rolek rufowych, która są symetryczne widziałem takie tzw przedłużane. Róźnica polega na tym, że składają się np. z 3 rolek , z czego dwie są w tej części wydłużonej schodzącej w dół podczas wodowania łodzi.

Jak myślicie czy ten patent poprawi jakośc wodowania łajby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Poprawi, ważne by nie opadały niżej jak około 45 stopni względem poziomu. Mało tego taki zestaw rolek wachliwych rozstawionych ok 80-90 cm tworzy mniejszy nacisk na kil w krytycznym momencie wyciągania, niż jedna rolka. Dobrze jest gdy belka na której są rolki kilowe jest cofnieta w stronę osi przyczepy. Wtedy troszkę da się tak jakby wpłynąć łodzią w przyczepę. Na obu końcach ramy mocuje się podobne rolki wachliwe tyle że podpierajace dno łodzi po bokach, po samym połączeniu z burtą. Generalnie jest to sprawa ustawienia do danego typu dna łodzi. Dobrze jest gdy doplyniemy dziobem do kilowych, a po wciagnieciu ok 1m wciągarka i łódź zaczyna dotykać bocznych rolek. Wtedy łódź sama się ustawia w kierunku wyciągania, działają takie siły że wiatr, nurt nie skręcaja rufa łodzi.

Edytowane przez -Power-
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś ma pomysł jak można dopasować piastę z łożyskami do amerykańskiej przyczepy?

Dostałem ofertę z USA ale chciałbym załatwić to szybciej.

Chodzi mi o tą piastę: 213-00007-NA-A  

I łożyska: http://www.karavantrailers.com.au/catalogue.php?cid=63

Łożyska zlokalizowałem w PL ale nie wiem jak wygląda sprawa z uszczelniaczem i piastą.

Wolałbym kupić wszystko w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zawsze można wymienić czop tak żeby pasowała piasta Knotta lub Al-ko.

Jeśli nie będzie innego wyjścia to tak zrobię, ewentualnie zamówię części z US. Jeśli nie doliczą opłat to cena jest przyzwoita.

 

Paweł jak wiesz "amerykankę" się bardzo fajnie prowadzi i jest wygodna w użytkowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak, wiem. Chociaż teraz mam Suskiego resor + amor i jest bardzo dobrze. Może rzeczywiście prościej i taniej w dłuższej perspektywie będzie zmienić oś i felgi ( bo amerykanki z tego co pamiętam są nietyp) na coś standardowego. Oś sztywna ~400 + felgi (2*100?). W sumie kilka stów, ale spokój.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dołącze i ja się w temacie rok temu zobaczyłem przyczepe firmy BBG GALA z Białej Podlaskiej (bardzo słaba reklama tej firmy)i bardzo mi się spodobała a przyczep i łodzi już troszkę przeżuciełem ta wydaje mi się najbardziej przyjazna w porównaniu z konkurencją .Miałem okazje obejrzec przczepe Suskiego I nie twierdze że jest kiepska ale kto widiał gale na żywo bedzie sam mógł sobie odpowiedzieć która fajniejsza według mnie gala .

Ja wziełem z najmocniejszym kółkiem manewrowy K160 oczywiście super rolka i małe kółka 10 cali przez co nisko jest zawieszona i nie muszę głęboko wjeżdzać do wody udało mi się nawet zwodować łódke z łąki (chciałem już po traktor zasuwać) ale udało się. Jedeny bajer u Suskiego który mi sie podobał to tablica rej na zawiasie u mnie jest na sztywno i się pogieła ale to sobie poprawie,i jesli chodzi o te koła 10cali obniżają środek ciężkości tylko jakby całość bardziej podskakuje i uwaga po plaży jest troszkę gożej bo kółka pchają piach lepsze by były 13lub 14  ale wtedy wszystko idzie w górę co mi akurat nie odpowiada ,moja maksyma lepiej nie wjeżdżać na nie pewny grunt niż wołać chłopa z traktorem żeby samochód z wody wyciągnoł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gala bardzo fajna, sam miałem chęć ale wybrałem suskiego. Porównując obie to na plus dla suskiego jest to, że ma amortyzator plus pióra, skladaną tablice i co, a co najważniejsze regulowane położenie osi. Dzięki czemu można lepiej wyważyć zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

BBG tez ma regulowaną oś 

trap przeż całą długość przyczepy 

i rolkę kilową tzw super rolke ruchomą u susukiego jest stał

bardzo fajne i widoczne światła ledowe u suskiego to nie jest standard trzeba dopłaćić

Ja wziełem zosią do1300 kg choć dmc jest do 750 kg co daje nam resor i amortyzator ?możę ma mniej podskakiwać ale tylko w przypadku lekkich łodzi takich do100 kg moja waży 350 +100 kg silnik nie chcę pióra z resorem miałem i przerabiałem już to .według mnie skacze i wyżej stoi .Nie bez przyczyny w autch z pióramikomfort podrózy jestsłabszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 co daje nam resor i amortyzator ?możę ma mniej podskakiwać ale tylko w przypadku lekkich łodzi takich do100 kg moja waży 350 +100 kg silnik nie chcę pióra z resorem miałem i przerabiałem już to .według mnie skacze i wyżej stoi .Nie bez przyczyny w autch z pióramikomfort podrózy jestsłabszy .

Pióra i ich ilość dobiera się do masy aby wszystko ładnie współpracowało. 

 

Rozumiem że BGG ma system wielo wahaczowy? Bo chyba nie piszesz że oś skrętna jest lepsza od sytemu resor plus amortyzator?

 

 

Tak wygląda brak amortyzacji, do tego dodaj większą prędkość, koleiny na drodze i kałuże wody w koleinach - resztę sobie sam dopisz co się może wydarzyć, przyczepek to też się tyczy, może jedynie w ciut mniejszym zakresie.

A to że masz nisko, to moim zdaniem wada poważna jak ktoś ma powieszony silnik spalinowy, zbyt nisko jak będzie to spodzina może nie wytrzymać spotkania z przeszkodą na drodze np. polnej jak coś leży w trawie na środku czego nie zobaczysz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja akurat z twoim wnioskiem że nisko to wada nie zgadzam się. Spróbuj zwodować łódkę przy łagodnym spadzie na piasku przy niskiej wodzie nie posiadając samochoduu z napędem na 4 koła . I wiadomo że im niżej środek ciężkości tym lepiej. A silnik można zabezpieczyć podpórką z pasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...