Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Przykład pierwszy 

Robiąc prawko kat E do B podczas kursu było pytanie te o którym teraz rozmawiamy. Instruktor wyraźnie powiedział ,,żeby przed podpięciem przyczepy sprawdzić wpisy w DR pojazdu ( poz. O1 - z ham. poz. O2 - bez ham) a następnie sprawdzić jaki mamy wpis w DR przyczepy czyli jej DMC . Można zapiąć przyczepę o takim samym wpisie lub mniejszym . Zapięcie przyczepy w większych wartościach grozi nam konsekwencjami , nawet jak będzie ta przyczepa pusta.

 

Przykład drugi

Ciągnąłem pustą lawetę ( MW 650 kg DMC 2000 kg ) Passatem ,który miał w poz O1 -1500 kg a w POZ. O2 -700 kg. Trafiłem na kontrolę i byłem do tyłu 200 PLn.

Mało tego, lawetę chcieli odholować ew. jak ktoś przyjedzie odpowiednim samochodem to mogą odstąpić . Dzwoniłem przy nich do kumpla i słyszeli ,że do około godziny podjedzie. 

 

Wracając do tego pisma to ciekawi mnie czemu nikt nie podpisał się z imienia i nazwiska ? o pieczątce nie wspominając. 

Poza tym wydrukowanie tego pisma  nic nam nie da. Zresztą jest to bardzo ogólnikowo opisane bez podania konkretnego art. i punktu w tejże ustawie z dnia 20 czerwca 1997 roku. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Chłopie na drodze odpinasz przyczepę , bo dowód nie pozwala Ci ją ciągnąc , a jak zobaczą że jest przeciążona przyczepa i w tedy Cię zważą Masz DODATKOWĄ PAJĘ . Jedyne co można to F1 zbić na 600 ,co zamierzam zrobić . Ty opierasz się na kimś , a ja dowiadywałem się u ludzi którzy Cię zatrzymają i zakażą dalszej jazdy , widać bałeś się zadzwonić i na własne uszy to usłyszeć . Jak będziesz widział drogówkę zapytaj się co i jak i z nimi dyskutuj , bo ja już wysiadam z tłumaczeniem

Chłopie dzisiaj rozmawiałem z 3 policjantami z drogówki i chłopie mieli takie zdanie jak ten od Ciebie, ale chłopie jak im zwróciłem uwagę na czytanie ze zruzimieniem to chłopie wiesz co się dzialo? Prostytutki zapiekanki :)

 

https://youtu.be/3rwYeDRjy3Y

 

Wg drogówki z Radomia w tym zastępcę naczelnika można ciągnąć taka przyczepę o ile jej MMC nie przekracza chłopie w miom przypadku 700 kg.

Edytowane przez womaly23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu porostu trzeba odróżnić i zrozumieć co oznacza maksymalna masa całkowita - tyle ile możesz maksymalnie zapiac na haka, czy ty potrafisz to zrozumieć?

 

Rączka wiadra 20 l jest w stanie udźwignąć 15 l wody + masę WIADRA 0.5 KG , czy w wiadrze jest 20 litrów? NIE - to jest przykład mojej 15 letniej córki :)

 

Więcej nie pisze na ten temat bo młoda się że mnie śmieje :/

Edytowane przez womaly23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

womaly23, ale przecież są przepisy , które to jasno określają w PL i jest tam jak byk napisane jak to należy interpretować , to co piszesz jest logiczne, ale moim zdaniem nie jest prawdą i ITD w tym przypadku nie jest wykładnią i chyba w sądzie marne szanse są , aby wygrać z upartym Policjantem.

 

PKT 5 wszystko jasno określa

 

DziennikUstaw7Poz.20222)

 

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć :

 

a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,

 

b ) 750kg.

 

Czyli w skrócie DMC przyczepy nie może przekroczyć MMC w dowodzie rej. pojazdu.

Jest to trochę nie logiczne , ale na to wygląda ,że takie mamy prawo.

 

 i cały dokument do wglądu str 7 pkt.5

 

http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf

Edytowane przez Carlos*
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie jestem prawnikiem , ale jasno jest to chyba określone ,że można przeczytać że zrozumieniem :)

Jak pisałem wcześniej jest to mało logiczne, ale dużo jest takich przepisów w PL i nie powinno to nikogo dziwić.

Tak na chłopski rozum to jasne jest ,że jak podpinasz przyczepkę której masa własna + ładunek nie przekraczają MMC w dowodzie rej. pojazdu to powinno być to w zgodzie z dopuszczeniem producenta pojazdu , ale mamy przepis taki jaki mamy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll :(

Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.

Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@Carlos*

 

Coś jest jednak na rzeczy, spójrz na artykuł wcześniej, tam też pojawia się maksymalna masa ciągniona dla przyczepy z hamulcem. Z tego wniosek że nie jest to parametr określony w O1 ani O2 przyczepy, tylko jakaś cecha określona przez producenta. W takim razie trzeba ustalić, co to jest ta maksymalna masa ciągniona i gdzie ją znaleźć, bo dla przyczepy hamowanej mamy analoginczny zapis:

 

- nie może przekroczyć maksymalnej masy ciągnionej

- DMC pojazdu

- wartości znamionowej urzadzenia sprzęgającego

- 3500kg

 

A dla niehamowanej?:

- nie może przekroczyć połowy maksymalnej masy ciągnionej lub połowy dmc pojazdu, stosować mniejszą wartość

- lub 750kg

 

Więc pytanie - co to jest ta maksymalna masa ciągniona, bo wygląda na to, żadne z DMC wpisanych w dowodzie samochodu.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

maksymalna masa ciągniona to wg mnie maksymalna masa całkowita. To pierwsze określenie "maksymalna masa ciągniona" pochodzi z DYREKTYWY 97/27/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 22 lipca 1997 r. odnosząca się do mas i wymiarów niektórych kategorii pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz zmieniająca dyrektywę 70/156/EWG

Nasz ustawodawca skopiował niektóre sformułowania z dyrektywy do ustawy jednak w rozporządzeniu z dnia 11 grudnia 2017r.w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych nie ma już określeń z ustawy i dyrektywy w zakresie maksymalnej masy ciągnionej a jest tylko maksymalna masa całkowita. Wnioskując na podstawie tych trzech aktów prawnych (dyrektywa, ustawa i rozporządzenie) należy przyjąć iż to co mamy w dowodzie rejestracyjnym samochodów w polach O1 i O2 czyli maksymalna masa całkowita to jest to samo co maksymalna masa ciągniona o której mówi dyrektywa i ustawa. Jeśli ktoś chce to wyprostować to jest od kilku lat ustawa o petycjach i można pisać do właściwego ministerstwa wskazując, że stosują niespójną nomenklaturę  i wskazać żądanie jej ujednolicenia np. w interesie publicznym.

Dla urozmaicenia dodam że znak B-18 odnosi się do rzeczywistej masy całkowitej pojazdu czyli trzeba wiedzieć ile waży w danej chwili pojazd lub zespół pojazdów którym się poruszamy

post-62015-0-10877100-1557207427_thumb.jpg

Edytowane przez wedkarski365
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

@psulek

 

w pkt.4 w artykule o którym wspominasz jest wpis o dopuszczalnej masie całkowitej ciągniętej przyczepy z hamulcem a nie o maksymalnej masie ciągniętej.

To oznacza , że dosłownie dotyczy to parametru określonego w polu O1 w dowodzie rej. pojazdu.

 

a)wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego

 

b ) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu

 

c)maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,

 

d)3500kg

 

Dla mnie jest wszystko jasne pkt. "C" wyjaśnia wszystko.

Musisz wziąć jeszcze pod uwagę , że informacje o przyczepie z hamulcem nie dotyczą tylko aut osobowych jak w przypadku pkt.5

Parametr maksymalnej masy całkowitej dla przyczepy z hamulcem określa producent pojazdu i jest wpisany w polu O1 w dowodzie rej. pojazdu.

Zapewne jeśli ten parametr nie jest określony trzeba stosować inne pkt. "A" ,"B" lub "D"

Edytowane przez Carlos*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll :(

Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.

Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !

 

Świeze info od przyjaciela sprzed kilku dni. 

 

Trasa Szczecin -Bielsko Biała i powrót do Szczecina . Pojazd Mercedes Sprinter + przyczepa 750 kg. Kolega pojechał bez Viatola i po paru dniach polecony w skrzynce opiewający na kwotę 500 zł.  Gdzieś tam poczytał ,że może załapać się na "amnestie" :) pod warunkiem ,że zainstaluje Viatola. Viatola już ma, pisemko napisał  i teraz czeka na dalszy ciąg sprawy.

 

Na początku jak Viatol zaistniał na naszych drogach to za przejazd pod bramką naliczania opłat bez urządzenia kara wynosiła 3 tysie. 3 tysie za każdą bramkę , powiedzmy siedem bramek razy trzy !!! i nie było zmiłuj się. 

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dwa tygodnie temu zostałem uświadomiony przez wypożyczalnię przyczep, gdy pożyczyłem przyczepę o DMC = 750kg, że taka przyczepa + MeneL czyli mercedes W163 (DMC 2870kg) wymaga viaToll'a - obsługa poprosiła o DR auta i udzieliła cennej informacji (przejazd bez viaToll to podobno 3k za kurs). Wystarczy, że DMC auta + DMC przyczepy przekracza 3500kg nawet o 1kg i viaToll :(

Odchudzanie przyczepy pod łódź się nie uda ponieważ producent wystawił homologację i nabił tabliczkę o DMC.

Swoją drogą w ubiegłym roku ważyłem sempera 440, ze spaliną (suzi 20KM), dziobowym, akumulatorami, paliwem etc na przyczepie - wynik dokladne 750kg !

To tak z ciekawości, ile waży Semper na sucho i ile Twoja przyczepa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.

Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.

Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

 

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.

Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.

Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

 

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

Jak producent wystawia papiery na inne dmc, to wystarczy z nimi udać się do urzędu. To komplet dokumentow. Już nie trzeba na stację kontroli

W każdym razie u mnie tak było

 

Jak masz SAMa wtedy czeka Ciebie wizyta na stacji

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edytowane przez SzymusS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Producent wprowadza "modyfikacje przyczepy" i wystawia dokument zmieniający dmc (ok 200 zł) oraz montujesz nową tabliczkę.

Jedziesz na stację kontroli pojazdów, robią foty, ogladają - wystawiają papier ze jest ok - 86 zł jak dobrze pamiętam.

Nastepnie z tymi dwoma zaswiadczeniami - od producenta przyczepy (lub innej firmy która wprowadziła zmiany w przyczepie) oraz od stacji kontroli pojazdów jedziemy do wydziału komunikacji. Płacimy chyba 78 zł i dostajemy dowód rejestracyjny tymczasowy - juz ze zmienionym dmc przyczepy.

 

No i po tym wszystkim dmc zestawu mieści sie w strategicznych 3500 kg :)

 

Masz dobrego producenta :)

Mój Cemermann nie chciał tego zrobić.

W swoim fajnym Foresterze mam na haku tylko 500kg bez hamulca.

Przyczepę miałem z DMC 750, chciałem zrobić tak jak piszesz ale producent nie chciał tego zrobić.

Musiałem zainstalować hamulec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak producent wystawia papiery na inne dmc, to wystarczy z nimi udać się do urzędu. To komplet dokumentow. Już nie trzeba na stację kontroli

W każdym razie u mnie tak było

 

Jak masz SAMa wtedy czeka Ciebie wizyta na stacji

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Byłem w urzędzie z nadzieją że się przesliznę bez stacji kontroli pojazdów.

Nie przeszło pomimo dłuższej gadki z miłą panią.

Papier od producenta plus potwierdzenie od stacji były obowiązkowe.

 

I to nie SAM. Duzy producent.

Edytowane przez Drac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Byłem w urzędzie z nadzieją że się przesliznę bez stacji kontroli pojazdów.

Nie przeszło pomimo dłuższej gadki z miłą panią.

Papier od producenta plus potwierdzenie od stacji były obowiązkowe.

 

I to nie SAM. Duzy producent.

To miałeś pecha lub ja farta ;)

 

U mnie producent wystawil wszystkie nowe papiery, komplet jak przy pierwszej rejestracji, plus pismo dlaczego to zrobił - i wszystko poszło sprawnie

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proponuję przyczepę od tsuski z Radomia ul. Kozienicka 200+ . Ja pod łódkę 4.3 zapłaciłem 3.2 do rejestracji, 3rolki kilowe, winda czy kołyska jak kto woli z dwoma rolkami, plozy, wciagarka itd na resorach + amorek, trep do chodzenia po całej długości :)

 

 

Ups nie tu miało to pójść, sorry

http://jerkbait.pl/topic/125016-przyczepa-do-łodzi/?p=1950109

 

 

Jak się sprawdza rozwiązanie płozy plus rolki pod łódkę?

Mam przyczepę z płozami i rolką dospawaną do płozy.

pod ponton super, ale będzie łódka.

zamówiłem rolki kilowe plus rufową.

planuję zostawić płozy w obniżonej pozycji do wysokości błotników, aby łódka miała oparcie po bokach.

 

Planuję tak:

łódeczka wjeżdża po rolkach i na nich stoi.

płozy są ułożone minimalnie niżej i są tam dla stabilności - są rozsunięte maxymalnie szeroko,

oraz wspomagają wciąganie łódki na przyczepę - rolki przy płozach pełnić mają rolę bocznych.

 

wypali? 

dojadą rolki to fotki zrobię.

jak nie wyjdzie - będę miec płozy do sprzedania :)

Edytowane przez Drac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak będziesz miał minimalny luz to po spięciu pasami łódka przechyli się na jedną ze stron i teraz czy w czasie jazdy nie będzie się gibać na drugą stronę ? 

Wydaje mi się ,że tego luzu właśnie nie powinno być -IMO 

Ale jak już wszystko skręcisz to daj znać jak to wyszło w praniu czyli załadunek ,rozładunek i transport , powodzenia :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

http://jerkbait.pl/topic/125016-przyczepa-do-łodzi/?p=1950109

 

 

Jak się sprawdza rozwiązanie płozy plus rolki pod łódkę?

 

 

 

Nie sprawdza, plozy sprzedaj, one nigdy nie pomagaja wciagac lodki, wrecz przeciwnie sa cholernym oporem. Tylko wozek

z kolek pompowanych na tylniej belce przyczepy i boczne rolki badz kolka. Rolka kilowa/dziobowa i dwie po bokach z przodu

 

Ja mam wozek z 4 kolek pompowanych. W dwoch przednich w wozku pekly detki i w bocznych kolkach ktore naprowadzaja

centralnie lodke na przyczepe tez pekly. W niczym to nie przeszkadza. Jedyne co po wyjechaniu z lodka trzeba dodac gazu i nagle przychamowac

zeby lodka na dziobnicy siadla. Przez to ze kolka sa sflaczale, to stabilnosc jest zwiekszona w czasie jazdy bo nie ma szans ruszyc nawet lodzi. Przy slipowaniu

tez jest latwiej.. bo po odpieciu wciagarki lodka sama nie zjedzie, trzeba ja lekko pchnac i jest pelna kontrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie sprawdza, plozy sprzedaj, one nigdy nie pomagaja wciagac lodki, wrecz przeciwnie sa cholernym oporem. Tylko wozek

z kolek pompowanych na tylniej belce przyczepy i boczne rolki badz kolka. Rolka kilowa/dziobowa i dwie po bokach z przodu

 

Ja mam wozek z 4 kolek pompowanych. W dwoch przednich w wozku pekly detki i w bocznych kolkach ktore naprowadzaja

centralnie lodke na przyczepe tez pekly. W niczym to nie przeszkadza. Jedyne co po wyjechaniu z lodka trzeba dodac gazu i nagle przychamowac

zeby lodka na dziobnicy siadla. Przez to ze kolka sa sflaczale, to stabilnosc jest zwiekszona w czasie jazdy bo nie ma szans ruszyc nawet lodzi. Przy slipowaniu

tez jest latwiej.. bo po odpieciu wciagarki lodka sama nie zjedzie, trzeba ja lekko pchnac i jest pelna kontrola.

 

ciekawe rozwiązanie, możesz pokazać na zdjeciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...