Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Rozkręć ,wyjmij z ośki potem wyczyść i ponownie załóż. Może dostał się piach i się zacierają. Co do smaru to odradzam bo jak dostanie się tam piach to będzie kicha..

Po każdym zwodowaniu jak i również przed wciągnięciem łódki warto pokręcić tymi rolkami nawet jak są w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Rozkręć ,wyjmij z ośki potem wyczyść i ponownie załóż. Może dostał się piach i się zacierają. Co do smaru to odradzam bo jak dostanie się tam piach to będzie kicha..

Po każdym zwodowaniu jak i również przed wciągnięciem łódki warto pokręcić tymi rolkami nawet jak są w wodzie.

możliwe ale już piach przy nowej przyczepie hmmmmmmm one od początku wszystkie nie działają poprawnie więc by musiał pechowo się piach dostać wszędzie hmmmmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam problem z rolkami kilowymi przyczepy Cymmerman, otóż nie kręcą się jak wciągam czy spuszczam łódź... Ciężo chodzą nawet jak ręką je przekręcam jak oczywiście łodzi nie ma na przyczepie. Niby Semper kazał przesmarować łt 43 smarem....... czy to coś da ? czy problem jest głębiej? Wciągam lekką łódkę 120 kg i naprawdę opór okrutny, nie daje rady jedną ręką kręcić i rolki się zdzierają.

 

Miałem ten sam problem, brak luzu (niby rolka za długa) . Wsporniki rolek nie są równoległe i zaciskają rolkę. Ja wstawiłem pod rolki rozpórki wsporników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem ten sam problem, brak luzu (niby rolka za długa) . Wsporniki rolek nie są równoległe i zaciskają rolkę. Ja wstawiłem pod rolki rozpórki wsporników. 

i to raczej będzie coś podobnego a nie piasek. Muszę je rozebrać i zobaczyć bo niestety z tymi rozpórkami wsporników nie wiele zrozumiałem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak masz zwykle kółko w taczce i za bardzo dokręcisz ramiona wsporniki ścisną felge i będzie się ciężko obracać. Wystarczy założyć nakrętke z teflonem i dokręcić pozostawiając luz na pracę jeśli starczy gwintu, jeśli nie to też dłuższą śrubę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kol. Robert.B dobrze prawi, najprawdopodobniej wsporniki są za mocno skręcone co powoduje brak luzu między rolką a  wspornikiem, dłuższa śruba powinna załatwić sprawę, chyba że wsporniki są za wąsko zamontowane albo rolki za szerokie.

Edytowane przez GoLoManoLo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tam nie ma śrub na rolce. Jak zwalisz łódź do wody to wyjmij zawleczkę z osi rolki ,wybij oś i posmaruj smarem silikonowym . Złóż i ciesz się z obracającej się rolki,przerobiłem to w swoim Cymermanie teraz mam koła pneumatyczne.

A i przygotuj sobie zapasową zawleczkę i podkładkę z otworem na 20 mm jakoś zawsze jak się robi nad wodą to gdzieś znikają takie elementy.

Edytowane przez Paweł J
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Się już robią w przyszłym tygodniu będą gotowe.

 

Mam kółka , mam ośki, mam też pomysła  gdzie i jak je zamontować tylko nie wiem na jakiej wysokości mają być te kółka.W większości przypadków przyczepa jest zatopiona w wodzie do połowy koła czyli mniej/więcej pod oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Marek u mnie wyznacznikiem wysokości jest spodzina od silnika, przyjąłem że minimum to 40 cm prześwitu nad ziemią. I nie jest to za wiele bo na moich leśno polnych dojazdówkach przejeżdzam przez wyboje z minimalnym zapasem. Jechał za mną kolega i nagrał film to w paru miejscach prawie na styk było. W związku z tym będę przesuwał oś w tył przyczepy, złapie lepszy kąt zejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiesz jak się firma nazywa? Te płozy były orginalnie od nich? Moze mają takie gotowe w sprzedaży?

Mam przyczepkę firmy z Pisza  Spawline z łamanym dyszlem w ten sposób obniżam wodowaną łódkę .Solidna rama i zawieszenie może trochę za twarde ale moja skorupka waży 200 kg + silnik elektryk z akumulatorami i silnki 20 kucyków paliwo i namiot daje z 400 kg .

 

fcb9f065002bd75b8e688e161805c0b9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Firma nazywa się ,,  Spawline  '' z Pisza . Płozy były w zestawie oczywiście to trzeba wszystko podczas zamawiania przyczepy dogadać .

Jak dla mnie porażką jest oś  skrętna firmy SPP której teraz firma nawet nie proponuje .

Zero amortyzacji przyczepka DMC 750 kg waga łódka z przyczepką z 600 kg w czasie jazdy po lekkim terenie cały zestaw skacze jak piłka i nie raz robi się niebezpiecznie .

Proponuje zamówić u producenta przyczep Spawline na osi np Knott lub Kn-ot . Można założyć sobie od razu dwubiegową  wyciągarkę  bo ta Kntta jednobiegowa 

 niebieska nie za bardzo mi pasuje po rozebraniu . Tulejka w środku to zardzewiały kawałek rurki stalowej nie wysilił się producent na tworzywo sztuczne .Nie będę już narzekał .

Przyczepka do wodowania samemu łódki  400 kg sprawuje się super . Dołożyłem ostatnio dystanse stalowe do kół  w ten sposób rozszerzyłem przyczepkę o 100 mm może nie będzie tak skakać na boki . Dorobiłem podwójne koło podporowe pompowane dwa kółka super do wodowania z  piachu .

. Konstrukcja przyczepki solidna profile grube , dobrze się  prowadzi . 

Ja zapłaciłem 2700 pln chyba 3 lata temu obecnie 3200  pln   https://www.olx.pl/oferta/przyczepka-podlodziowa-lamana-solidna-ocynk-CID5-IDdEcwH.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...