Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Możesz popatrzeć też na podesty do rusztowań. Ławka kominiarska potrafi się uginać jeśli nie jest podparta przynajmniej w 3-4 miejscach. Podest do rusztowania jest o wiele sztywniejszy. Wystarczy oparcie na końcach. Występuje w różnych długościach, są z alu i stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam koleżanki i kolegów

Przeglądam oferty naszych rodzimych producentów łodzi i w zasadzie poza jednym pozostali mają w d... przyczepki pod łódki.

Czy to jest jakiś problem, żeby zamówić przyczepę z takim rozstawem kół, żeby łódź mieściła się między błotnikami?

Z profilowanymi belkami żeby można było położyć ją najniżej jak to możliwe?

Tak jakby mieli u siebie wzorcowe slipy albo nie jeździli na ryby i nie mieli zbyt wiele wspólnego z wędkowaniem. A wielu twierdzi, że produkują sprzęt z pasji i taki jaki sami by chcieli użytkować

Moja łódka ponad 4m, na przyczepie kupionej w komplecie z łódką leży 46cm od podłoża.

Jak patrzę na zdjęcia Tangiri albo Skylla tam jest dobre 70cm. Jak jest tu ktoś z takimi łódkami i dużo się mylę proszę o korektę.

Jakie mamy slipy wszyscy wiemy. Często widzę kolegów z przyczepami z d..y, jakie akrobacje muszą wyprawiać, żeby zrzucić czy wyciągnąć łódkę. Auta w wodzie po progi.

Nie mówiąc o tym, że nisko położona przyczepa to niżej środek ciężkości i bezpieczniejsza jazda.

Druga rzecz osie skrętne. Wszyscy na nie narzekają. Czy to kolejny problem, żeby zamówić przyczepy z resorami i amortyzatorami? Albo uwzględnić to jako opcja?

Na plus można tylko zauważyć, że coraz więcej jest przyczep z lampami led których nie trzeba demontować i bez belek z tyłu.

Jeszcze jakby miały łamany dyszel byłoby idealnie ale nie wiem, czy jest to dopuszczalne w PL :)  :ph34r:

Hej,

 

Przymierzam się do zmiany przyczepy i ta Twoja mnie bardzo zainteresowała, zwłaszcza to niskie osadzenie. Moja dotychczasowa jest za wysoka.

Czy dałbyś radę wstawić zdjęcia jak to wygląda i ewentualnie podać jaki to model przyczepy?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nic nadzwyczajnego, zwykła Wiola W-600. Cały sukces w tym, że łódka mieści się między błotnikami a rolki zamocowane są jak najniżej. Żadna filozofia.

Po trzech latach i kilku tysiącach kilometrów trzeba było wymienić łożyska w kołach. Teraz są lepsze przyczepy, kupiłbym inną.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Czy to jest jakiś problem, żeby zamówić przyczepę z takim rozstawem kół, żeby łódź mieściła się między błotnikami?

 

Nie ma z tym problemu, idziesz do Suskiego i mówisz jaki ma być rozstaw między błotnikami, stężenia są lekko wygięte w dół, co obniża łódkę o dodatkowe 6-7cm w stosunku do prostych. Za taką modyfikację + przedłużenie dyszla skasowali mnie chyba 300 PLN, co uważam za cenę niewygórowaną jak na moje fanaberie.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie ma z tym problemu, idziesz do Suskiego i mówisz jaki ma być rozstaw między błotnikami, stężenia są lekko wygięte w dół, co obniża łódkę o dodatkowe 6-7cm w stosunku do prostych. Za taką modyfikację + przedłużenie dyszla skasowali mnie chyba 300 PLN, co uważam za cenę niewygórowaną jak na moje fanaberie.

 

I o tym mówię, temat jest do zrobienia tylko wymagana jest odrobina zaangażowania po stronie producentów łódek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I o tym mówię, temat jest do zrobienia tylko wymagana jest odrobina zaangażowania po stronie producentów łódek.

 

Kolego @dekapine - myślę, że Twoje podejście na forum nie jest najlepsze. Od razu oceniasz i krytykujesz zanim coś sprawdzisz i rozpoznasz i zdobędziesz wiedzę.

 

Większość renomowanych producentów ma kilka modeli łodzi, różniących się długością, szerokością i wagą jak również my użytkownicy mamy rożne garaże.

 

Jak już pisałeś jest na rynku firma, która ma dedykowaną przyczepę do swoich łódek - i co z tego, jeśli jest np. jza długa do mojego garażu? Oni nie są w stanie jej skrócić po ocynkowaniu i malowaniu - może to zrobić tylko producent przyczepki, przed procesem cynkowania i malowania.

 

Dlatego właśnie w PL część światłych producentów współpracuje z producentami przyczep i ma zrobione optymalne konfiguracje ale przyczepę zawiadamiasz sam aby dopasować ją do swoich potrzeb - w moim wypadku to ograniczona długość garażu.

 

Mam Wiole W600 oraz mam Suskiego i dla łódek 4m+ Susuki jest zdecydowanie lepszy.  Model KTS1, który oryginalnie ma 517 cm możesz skrócić - ja skróciłem do 470cm. Jak jużpisał kolega @Psulek, producent też oferuje Ci kilka szerokości osi, aby w zależności od szerokości Twojej lodki, zmieściła się miedzy nadkolami. Możesz wybrać płozy albo rolki etc.... I ostatnia rzecz - ja np. zamówiłem kolor malowania dokładnie w tym samym RAL co mam kolor łódki, możne to i fanaberia ale jak miałby to ogarnąć producent łódek i ile by to kosztowało??? Zaraz by się znalazł malkontent, który by założył wątek na forum, że producent łódek zdziera z klientów na przyczepkach .....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu chyba problemem najwiekszym jest golenie d. Szklem... kazdy by chcial, resory,amortyaztory,funkcje lamania przyczepy, oswietlenie oczywiscie LED,bez belki z kolyska, szeroko + nisko i to wszytsko najlepiej za 2000. Takie wymagania nie sa zadnym zadnym lotem na marsa... wystarczy zadzwonic do firmy ktora robi przyczepy , powiedziec co ma byc i bedzie. Zaplacic naleznosc i cieszyc sie przyczepka idealna. A jesli ktoras z firm tego nie robi ,to na allegro czy gdzies tam, nakupic gratow , wykiprowac u slusarza i zrobi

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Póki co, na rynku łódek wędkarskich mamy przewagę popytu nad podażą i dopóki to się nie zmieni będzie jak jest

wg mnie nie mamy przewagi popytu nad podażą w normalnym tego słowa znaczeniu, to że czeka się na łódkę u niektórych producentów wynika wg mnie z małych mocy produkcyjnych oraz z faktu że, nie produkują takich rzeczy na magazyn bo to są koszty. Jeśli dodasz że, co droższe łódki mogą być w dużej mierze konfigurowalne, to wychodzi tak, że podaż jest sztucznie ograniczona właśnie cyklem produkcyjnym i liczeniem kosztów magazynowania. Nikt nie zbuduje dużej fabryki łodzi bo nie ma gwarancji zbytu. Co z tego, że Polska jest chyba drugim po USA największym producentem łodzi i jachtów na świecie, ale to nie nasz rodzimy rynek jest tu odbiorcą. To że jest milion wędkarzy nie znaczy że mamy milion łodzi. Liczba łodzi motorowych zarejestrowanych w PZMiNW to trochę ponad 20.000 a tam są rejestrowane właśnie łodzie z silnikami powyżej 20kW. Nie mamy dealerów większych światowych producentów łodzi wędkraskich,  a nawet jak mamy to nie mają na stanie więcej niż jednego lub dwóch modeli. Zobacz listę amerykańskich łodzi z jakiegoś zestawienia i ile ich jesteś w stanie kupić od reki w Polsce np. https://www.tripsavvy.com/best-bass-boats-4580372 . Czy jeśli ich nie możesz kupić to oznacza że popyt jest zbyt duży? Nie, po prostu popyt na nie jest tak niski że nie ma podaży. Pójdź do salonu samochodowego marek premium Volvo czy Mercedes, skonfiguruj sobie samochód i zobaczysz ile na niego poczekasz - kilka miesięcy. To nie oznacza że popyt jest ponad podażą, to tylko oznacza że jak zapłacisz to Ci zrobią.

Edytowane przez wedkarski365
  • Like 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dokładnie tak jest. Chodzi głównie o konfigurację indywidualną. Kombinacji sporo, szkoda sobie głowy zawracać. Wystarczy wziąć pod uwagę nawet sam kolor, to już jest kłopot, bo przecież się nie przemaluje. Ten rynek jest wręcz niszowy. Polska jest swego rodzaju potentatem, ale na eksport.

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.Właśnie staję przed dylematem wyboru przyczepy i mam pytanie : czy mieliście doczynienia z przyczepką f-my Nachtman.Wydaje się być solidną konstrukcją  z grubego profilu i co ważne niską jeśli nie najniższą.

Jest tu bardzo dużo materiału o przyczepkach pod łodziowych , są zdjęcia  jak wyglądają i możesz dopiero porównać  , oczywiście inna jakość inna cena  ;)  . Swoją powinienem na dniach odebrać to wstawię  fotki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dostałem prywatne pytanie o budżetowe rozwiązania na mojej przyczepie, ale opiszę je publicznie dla potomnych.

 

1. Światła LED - Fristom z dynamicznym kierunkowskazem(jak w aucie, wygląda świetnie) i oświetleniem tablicy.

Zdemontowałem oryginalną belkę, do profilów które pozostały przykręciłem profile kupione w budowlanym markecie, do nich światła. Dwa przewody poprowadziłem wewnątrz profili, łączą się w skrzynce na przodzie. Połączenie przewodów zabezpieczyłem rurką termokurczliwą z klejem. Z lewej strony jest tablica, która ma oświetlenie, a przykręcona jest do takiego samego profilu jak światła, ale dłuższego. Jeśli chodzi o widoczność - jeśli zatrzyma mnie policja to odkręcę fabryczną śrubkę i światła już jadą mi do tyłu na sam koniec przyczepy. Wymagane trójkąty są na błotnikach.

Całość mam już podłączone do przewodu 13 żyłowego (mam światło cofania). Przewód ten daje też w mojej ocenie dwie fajne możliwości (para przewodów stałego napięcia i para przewodów z napięciem po zapłonie). Po pierwsze, jeśli masz wyciągarkę elektryczną to możesz sobie od nich ładować ten akumulator, lub na przykład bez akumulatora zrobić sobie skrzynkę z prądem, światłem LED ułatwiającym wyciąganie wieczorem itp. Dodatkowo mam pomysł na pociągnięcie kabli na dziób łodzi i zrobienie gniazda, od strony przyczepy przewód z napięciem po zapłonie i w trakcie jazdy można ładować łódź.

 

2. Najazdy na rolkę. To nic innego jak rura stalowa ocynkowana gwintowana calowa. Od zewnątrz zaczyna się to długą rurą, chyba 1m, która wychodzi z profilu na chyba 50 cm, po tym kształtki, kolanka, krótsze rurki, na środku mocowanie cybantem. Matematyka się przydaje przy obliczaniu długości rurek - geometria. U mnie jest dokładnie tak: 1m, kolanko 90, ~20 cm, kolanko 45, ~50 cm, kolanko 45, 20 cm. Po tych 20 cm mam redukcję na 3/4 cala, krótkie odcinki, czwórniki - wszystko oczywiście podwójnie. Czwórniki robią u mnie za prowadzenie osi, mam dwie pary kółek pneumatycznych - nie są super podparte, ale jako prowadzenie się sprawdzają, chociaż chodziłem po tej konstrukcji i mocno się nie uginała. Na najazdy naciągnąłem takie makarony piankowe dla dzieci do pływania, niestety to nie jest trwałe rozwiązanie, chociaż już kilkadziesiąt razy łódź wodowałem, popękały. Polecam raczej gruby wąż ogrodowy. Jak widać mam dość wysoki profil w przyczepie i bez problemy wszedł mi profil od świateł, rura ocynk do najazdu, a jeszcze dodatkowo wsadziłem kawałek trzeciego profilu, który usztywnia całość. Wszystko od góry jest przykręcone oryginalną śrubą.

Na płytkich slipach świetnie się sprawdza, na głębokie mam inne rozwiązanie.

 

3. Rogi najazdowe. Dwie rury gwintowane calowe jak wyżej, po metrze i kolanko 90. Mocno skręcone, bo lubi się przekręcić i do tego lekko złapane spawem. Przymocowane do przyczepy cybantami - nie polecam oszczędzać, tak jak ja, bo użyłem takich do mocowania anten do uchwytów. Na pionową rurę założyłem rurkę kanalizacyjną 42 mm zakończoną kapturkiem, która się po prostu kręci po gwintowanej rurze metalowej. Jak slip jest głęboki to wystarczy trafić łodzią pomiędzy rogi, a przodem na rolkę, pięknie się wyciąga.

 

Trap to 3 stopnie wema, połączone dedykowanymi łącznikami i przykręcone dedykowanymi mocowaniami w nagwintowane otwory.

 

Co mi zostało do zrobienia? Wspomniane wyżej ładowanie łodzi, akumulatora, wciągarka elektryczna, włączane oświetlenie do łatwiejszego wyciągania łodzi po ciemku i chyba będę miał już kompletną przyczepkę.

 

Koszty z tego co pamiętam:
- Światła z przewodami, wtykami itp 400 pln

- Najazd i rogi - bez kółek - 300?
- Trap 3,6 metra 300 zł.

 

post-65218-0-08907600-1582791277_thumb.jpg

post-65218-0-68013200-1582791284_thumb.jpg

post-65218-0-84041900-1582791295_thumb.jpg

Edytowane przez karkoszek
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sama praktycznie zjeżdża do wody , obawiałem się wyciągania ale idzie elegancko, wracałem prawie 300 km do domu , 100 km po totalnych dziurach i byłem pozytywnie zaskoczony , poprzednio miałem riverfoxa f420 tez na suskim to nieraz zapominałem ze mam coś z tylu

Dzięki za odpowiedz ,  mam Suskiego duże towarowe i są b. dobre  , ale pod łodziowa to będzie pierwsza  taka  z którą będę wieżdzał do wody  :lol:  . Fajnie że jesteś zadowolony z przyczepy  , moja Lakefox 320 też będzie z takiej korzystać   :) . Życzę udanego pływania  , zestaw jest bardzo fajny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za odpowiedz ,  mam Suskiego duże towarowe i są b. dobre  , ale pod łodziowa to będzie pierwsza  taka  z którą będę wieżdzał do wody  :lol:  . Fajnie że jesteś zadowolony z przyczepy  , moja Lakefox 320 też będzie z takiej korzystać   :) . Życzę udanego pływania  , zestaw jest bardzo fajny 

 

Mam Foxa 320 i przyczepkę Suskiego KTS1 skróconą o 40cm i uważam, że jest zdecydowanie za duża i za ciężka do 320-tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzięki za odpowiedz ,  mam Suskiego duże towarowe i są b. dobre  , ale pod łodziowa to będzie pierwsza  taka  z którą będę wieżdzał do wody  :lol:  . Fajnie że jesteś zadowolony z przyczepy  , moja Lakefox 320 też będzie z takiej korzystać   :) . Życzę udanego pływania  , zestaw jest bardzo fajny

 

Kilka lat temu miałem niewiadow przyczepę podlodziowa - tragedia na dziurach podskakiwała wyżej niż dach w suvie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam Foxa 320 i przyczepkę Suskiego KTS1 skróconą o 40cm i uważam, że jest zdecydowanie za duża i za ciężka do 320-tki

KTS1 taki symbol ma moja przyczepa na papierze , Mówisz że za duża ,   zobaczę jak ta łódka będzie mi pasować do wędkarstwa  poprzednia była sporo mniejsza . Tylko że ,   łódkę mogę  kupić większą  na 390 i to byłby max do moich potrzeb i w tedy przyczepkę  jak znalazł   ;)  . Jak Masz jakąś fotkę jak taki zestaw wygląda to podrzuć ,  będę widział jak to wszystko po ustawiać w swojej  :)   ,  ja czekam na telefon kiedy mam jechać po swoją   . Na razie cisza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...