Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Podepnę się pod poprzednika ws Respo

Widziałem wczoraj kilka egzemplarzy i przyznane ze wyglądają zacnie. Porównuje je do gali, które stały obok.

Gala szersza i więcej wsporników między profilami, światła led, płozy, mały wózek wahliwy.

Respo trochę wyższa, tylko z jedną gumową rolką boczną zamiast płóz, resory i amortyzatory, światła odchylane, długi wózek wahliwy na 3 rolkach, stalowe błotniki ze stopniem i uszy/uchwyty na profilach bocznych.

 

Edyta: Ktoś użytkuje Respo ? Muszę coś wybrać i waham się między dwiema markami. Cena podobna.

https://www.respo.ee/en/trailers/5343 ten model do łódki 4,5m wydaje się być odpowiedni.

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja  kolego mam teraz gale a może bardziej mersa przyczepę z osia mocniejsza i amortyzatorami , uzytkowałem jeden sezon i zła nie była ale zmieniam na respo multi rolera  płozy nie bardzo i pasują choć nie są  złe  ale głównym czynnikiem jest oś resor z amorem miałem taka przyczepę juz wczesniej i powiem tak lepszej nie widziałem a miałem ich trochę w ciagu 10 lat to moja 10 przyczepa z łodzią prowadzenie be porównania  do   osi skretnej.Bezbedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I to jest rzeczowa opinia ! Dzięki Drwal.

https://www.respo.ee/et/haagised/paadi-ja-jetiveohaagised/5343

Zastanawia mnie trzymanie boczne w modelu z linka powyżej ...

Jedyne boczne oparcie jest na pojedynczych rolkach przy rufie, może to dobre rozwiązanie ale chyba bezpieczniej będzie dołożyć tam podwójną rolkę w połowie długości przyczepki ... czy to dobry pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie pytanie w celu uśrednienia. Jaką macie u siebie odległość od czubka łodzi (na przyczepie oczywiście) do czubka zaczepu?

Kupiłem przyczepę i chcę ją wstępnie ustawić zanim pojadę po łódkę. Obecnie od czubka łodzi do czubka zaczepu wychodzi mi 1,4 m (oczywiście mogę skrócić wsuwając dyszel- pytanie tylko ile?) Niby czym dłużej tym łatwiej wodować , ale z krótszym zestawem łatwiej manewrować. Jak to jest u Was? Tak , żeby wilk był syty i owca w ciąży ☺

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Im krócej tym stabilniej na drodze. Ja mam tak, że przy otwieraniu tylnej klapy bagażnika mam 10cm luzu. Warto też zwrócić uwagę żeby max nacisk na hak był zgodny z homologacją i rozkład mas był prawidłowy.

 

https://youtu.be/6mW_gzdh6to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Im krócej tym stabilniej na drodze. Ja mam tak, że przy otwieraniu tylnej klapy bagażnika mam 10cm luzu. Warto też zwrócić uwagę żeby max nacisk na hak był zgodny z homologacją i rozkład mas był prawidłowy.

 

A z drugiej strony to jak dłuższa przyczepa to łatwiej ją się cofa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maras cofa się tak samo, tylko czas na reakcję (kontrowanie) kierownicą jest dłuższy im przyczepa dłuższa- odległość od osi przyczepy do haka ☺. króciutka przyczepa jest "narowista" od razu się "łamie" jak tylko drgniemy kierownicą.

Wiadomo są +sy dodatnie i +sy ujemne. Dlatego chciałem wiedzieć jak "w praniu" wychodzi najlepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak już jesteśmy przy Suskim to jak gdzieś już pisałem u mnie odłazi farba zatem się zastanówcie czy chcecie brać malowaną .

Na początku Suska mnie zbywała a później przestała odbierać telefony .

To taka informacja jak u niej wygląda reklamacja .....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kupiłem malowankę. Zobaczymy co będzie.

Sero nie odpuszczaj. Ciekaw jestem co Ci powiedzą. Wyślij reklamację listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Z telefonów mogą się wyłgać, z listu już nie.

Przyznaję bez bicia ,ze nie chce mi się kopać o 5 stówek . Ostatnio brakuje mi doby a jak wolne to wypruwam na ryby . A wtedy wszystko jest jakieś mało istotne .... ;) :D :D :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To niech się modlą żeby moja nie oblazła. Ja nie odpuszczam.

Dziś i tak straciłem trochę czasu na "rozruszanie" rolek kilowych. Z 5ciu tylko jedna dobrze się kręciła. Problemem w tych rolkach jest to , że pręty(ośki) w nich są bardzo "spasowane" z otworami i dodatkowo cynkowane.Robi się trochę ciasno i na dodatek warstwa cynku jest rozprowadzona nierówno (są górki) i to powoduje ciężkie ich obracanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To niech się modlą żeby moja nie oblazła. Ja nie odpuszczam.

Dziś i tak straciłem trochę czasu na "rozruszanie" rolek kilowych. Z 5ciu tylko jedna dobrze się kręciła. Problemem w tych rolkach jest to , że pręty(ośki) w nich są bardzo "spasowane" z otworami i dodatkowo cynkowane.Robi się trochę ciasno i na dodatek warstwa cynku jest rozprowadzona nierówno (są górki) i to powoduje ciężkie ich obracanie.

Pewnie ocynk ogniowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To niech się modlą żeby moja nie oblazła. Ja nie odpuszczam.

Dziś i tak straciłem trochę czasu na "rozruszanie" rolek kilowych. Z 5ciu tylko jedna dobrze się kręciła. Problemem w tych rolkach jest to , że pręty(ośki) w nich są bardzo "spasowane" z otworami i dodatkowo cynkowane.Robi się trochę ciasno i na dodatek warstwa cynku jest rozprowadzona nierówno (są górki) i to powoduje ciężkie ich obracanie.

Pamiętaj aby przy składaniu reklamacji powoływać się na odpowiedni tzw reżim. Wybierz reklamacje w reżimie rękojmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak ocynk odpada od kamieni to dopiero jest powód do reklamacji. Dobrze położony powinien wytrzymać walnięcia takie że profil się wgniecie a on będzie trzymał. Dla ocynku najgorsze są rysy, przetarcia.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak ocynk odpada od kamieni to dopiero jest powód do reklamacji. Dobrze położony powinien wytrzymać walnięcia takie że profil się wgniecie a on będzie trzymał. Dla ocynku najgorsze są rysy, przetarcia.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

 
Są dwa rodzaje Ocynku. Może być nałożony ocynk ogniowy albo galwaniczny. Ogniowy jest gruby i przez to trwały. Ocynk galwaniczny jest cieniutki i z trwałością ma niewiele wspólnego. Zresztą co tu się rozpisywać wszystko jest ładnie streszczone np.
 
 
Dlatego warto wybrać przyczepę cynkowaną ogniowo. Byle kamień nie uszkodzi tak szybko takiej powłoki. O trwałości nie ma co pisać bo liczby same mówią za siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To niech się modlą żeby moja nie oblazła. Ja nie odpuszczam.

Dziś i tak straciłem trochę czasu na "rozruszanie" rolek kilowych. Z 5ciu tylko jedna dobrze się kręciła. Problemem w tych rolkach jest to , że pręty(ośki) w nich są bardzo "spasowane" z otworami i dodatkowo cynkowane.Robi się trochę ciasno i na dodatek warstwa cynku jest rozprowadzona nierówno (są górki) i to powoduje ciężkie ich obracanie.

Miałem to samo.

Znajomy mechanik oddał mi zużyte amortyzatory, a tokarz wytoczył w tłoczysku rowki pod pierścienie.

Tłoczyska są gładkie i rolka ładnie się po nich ślizga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...