Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Kolega Paweł Sulek polecił mi ,,suchy smar z teflonem,, kupiłem w sklepie rowerowym mega temat, myśle że mógłby pomoc ciężko chodzącym rolkom. Można stosować na każdą powierzchnię nawet plastik czy twardszą gumę. Mi Paweł polecił do mechanizmu dziobówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystko stalowe wymieniłem na nierdzewke lub inox , śruby ,  ośki , mocowanie dziobu łódki .

Jak zobaczyłem wyciągarkę Knot rdza w środku łożysko to rurka ocynkowana . Już ocynk się starł , trap z ryflowanej blachy 

aluminiowej . 

Macie jakiś specyfik do gniazdek oświetlenia , zawsze coś  nie łączy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Połączenia śrubowe we wnętrzu wtyczek i gniazdek zabezpieczam tym:

 

https://sklep.prostowniki-akumulatory.pl/presto-srodek-do-ochrony-kabli-i-zaciskow-p-2556.html

 

A do styków zewnętrznych spray do elektroniki Berner.

Edytowane przez GrzesM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Qwa. Zdjąłem dziś koła suskiego do wyważenia. Opony ukraińskie ( no to co ) ale w/g wulkanizatora straszna to lipa. Jakoś tam wyważył(ale marudził). Jak zakładałem koła okazało się , że na jednej piaście jest luz. (Po złapaniu koła i poszarpaniu luzy 3-5 mm) Łożysko nie szumi , koło obraca się normalnie. Piasty wodoszczelne spp. Tam jest chyba łożysko dwurzędowe.(?) Jeżeli tak to mocniejsze dokręcenie nic nie da raczej. Ale lipa. Przejechałem pustą przyczepą 200km.

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Qwa. Zdjąłem dziś koła suskiego do wyważenia. Opony ukraińskie ( no to co ) ale w/g wulkanizatora straszna to lipa. Jakoś tam wyważył(ale marudził). Jak zakładałem koła okazało się , że na jednej piaście jest luz. (Po złapaniu koła i poszarpaniu luzy 3-5 mm) Łożysko nie szumi , koło obraca się normalnie. Piasty wodoszczelne spp. Tam jest chyba łożysko dwurzędowe.(?) Jeżeli tak to mocniejsze dokręcenie nic nie da raczej. Ale lipa. Przejechałem pustą przyczepą 200km.

Jak dwurzędowe inna nazwa kompaktowe to na 100 % mocniejsze dokręcenie nic nie da. Do wymiany się kwalifikuje.

Ale ja lubię te łożyska w przyczepach. Prosty montaż/demontaż dokręcenie kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą i jazda. Ze stożkowymi jest więcej zabawy i trzeba umieć je odpowiednio dokręcić. Dwurzędowe  mają  teoretycznie dłuższe przebiegi ale jeśli oś nie jest w wersji water proof to woda i piach  przy wodowaniu je zabija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przejżałem katalog spp. Niby przy piaście 4x100 jest łożysko kulkowe skośne dwurzędowe 30/60/37. Siła dokręcenia 280Nm. Czekam na odp. Suskiego co z tym fantem. Nie bardzo opłaca mi się piłować 400km na wymianę łożyska. No chyba , że ośka lub piasta do d..py. Ech.

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja zbieram kasę i wymienia całą oś skrętną  firmy SPP straszna lipa .

Przyczepka podłodziowa obciążona 550 kg tz w 80% a oś twarda nie pracuje ,

kazali przysłać to sprawdzą , podziękowałem kto zapłaci za przesyłkę .

Nie wiem jaka kupie Knot czy ALKO zobaczę która mi bardziej będzie pasować do której można zastosować amortyzatory ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Nie wiem jaka kupie Knot czy ALKO zobaczę która mi bardziej będzie pasować do której można zastosować amortyzatory ..

Mam knott i ma mocowanie amortyzatora. Niestety tabliczka brudna i nie widać dobrze nr. W razie coś mogę cyknąć lepsze foto.

.

d28c449aab117d3570a65c6637d59526.jpgb8eba957268196c73478e1057ce87333.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie bardzo rozumiem co miały by porawić założenie amorów do osi o których wspomniał Tabor.

Amorki tłumią drgania i nie zrobią czary mary i oś będzie miękka.

 

Na fotce wyżej ,którą zapodał Marcin widać wyrażnie na jakiej zasadzie pracują amory w przyczepie. Odwrotnie jak w samochodzie,  całkiem inaczej .

Krótko mówiąc dociążając oś /przyczepę amory są "rozciągane" a w samochodzie ściskane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam , do osi skrętnych amortyzatory dokładają żeby zwiększyć stabilność na  wybojach . W zasadzie te osi i tak dość dobrze tłumią drgania , ale czemu nie .  Amorki do tych osi idą konstrukcyjnie zrobione nieco inaczej , i niema problemy z kupnem . Na swojej przyczepie problem sztywnej osi częściowo rozwiązałem zmniejszając ciśnienie w oponach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

czy pomalowanie przyczepy takim srodkiem do zabezpieczenia podwozia samochodu to dobry pomysł ??? czy lepjej zwykła farba ( czesc elementow w przyczepie jest ocynkowana a czesc to zwykla czarna stal )

np : https://zadbanabryka.pl/boll-zestaw-do-konserwacji-podwozia-4x1l-pistolet/?utm_source=Google%20Shopping&utm_campaign=lipiec2021&utm_medium=cpc&utm_term=3740&gclid=Cj0KCQjwub-HBhCyARIsAPctr7ywDMiwMaJef41h91un0ugs8NtqqhiHzTolYTc4UdtGgGB2SZ2XUtkaAmPJEALw_wcB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja do zabezpieczenia przyczepy użyłem ten przezroczysty środek do profili zamkniętych co jest do samochodów i wszystkie profile w środku zalałem , wodą zlecić jak po kaczce .

W środku w profilach rdzy niczym nie wyczyścisz , jak nowa przyczepa to trzeba odrazy zadbać żeby rdza nie powstała

Edytowane przez pawlo29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry,

 

wróciłem do Polski 2 miesiące temu i nie miałem potrzeby kupna łodzi bo wszystko było klubowe, niestety w PL jest inaczej. Będę szczęśliwym posiadaczem Romany 420x180, potrzebuję do niej przyczepki. Kompletnie się na tym nie znam, wiem tylko tyle, że czym więcej rolek tym lepiej.

 

Jesteście w stanie podesłać linki albo jakieś numery telefonów które skierują mnie do osób które zajmują się przyczepkami, poinstruować w którym kierunku szukać?

Tutaj lub priv.

 

ps. znalazłem takie coś, ale na oko czegoś brakuje i być może cena jakaś za mała :D

 

https://allegro.pl/ogloszenie/tema-przyczepa-podlodziowa-pod-lodz-4-3m-mocna-7863478261?fbclid=IwAR2cRhlTCfy0DTdtjgkXYEX4yGRIYNRaYiRfNS_TLgWqKrnwuRnYsfRL-Ss

https://allegro.pl/ogloszenie/przyczepa-podlodziowa-temared-eco-b05-4-3-m-lodka-9983472529?fbclid=IwAR1pM8IX12qPYN-NaNxyURvQJfWKe1h3OCAKNO44XmSDq9IcnIhs78ynfEY

 

T/

Edytowane przez UncleZin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam serdecznie

Koledzy czy ktoś z Was montował w przyczepce zamiast tradycyjnej wciągarki na korbkę, wciągarkę elektryczną montowaną na stałe z sterowaniem z pilota...do wyciągania łódki z wody na przyczepkę...jeśli tak to czy mogę prosić o jakieś namiary na sprawdzone modele...

Preferowana byłaby wyciągarka pasowa.

Waga łodzi około +/- 600kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam serdecznie

Koledzy czy ktoś z Was montował w przyczepce zamiast tradycyjnej wciągarki na korbkę, wciągarkę elektryczną montowaną na stałe z sterowaniem z pilota...do wyciągania łódki z wody na przyczepkę...jeśli tak to czy mogę prosić o jakieś namiary na sprawdzone modele...

Preferowana byłaby wyciągarka pasowa.

Waga łodzi około +/- 600kg.

Taką sobie zamontowałem i jestem mega zadowolony nie jest zbyt głośna i całkiem szybka i sterowanie z pilota w zestawieea540fe754195f20ad4e4238059d5ba8.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Karolu ja mam elektryka firmy Dragon jest na Allegro . Bodajże do 1200 kg z pilotem .

 

Po dwóch latach użytkowania napiszę : gniotsa nie łamiotsa ;) Jedyne do czego można się przyczepić to do tego , że niektóre elementy powierzchniowo pordzewiały ale u mnie lekko nie ma pływam do końca grudnia i wyciągarka jeździ nie osłonięta w zimie tak średnio po 100 km dziennie .

 

Naprawdę polecam zwłaszcza jak trzeba jednostkę wprowadzić samodzielnie przy silnym nurcie lub wietrze ;)

 

Ps. Jak rozkminiałem temat wyciągarek przed zakupem to nie widziałem na rynku wyciągarki pasowej ale może od tego czasu coś się zmieniło …

Edytowane przez sero1975
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuje chłopaki za wskazóweczki... dopytam jeszcze w kwestii zasilania...

Jak rozwiązaliście temat zasilania wyciągarki... skrzynka z akumulatorem na przyczepce czy zasilanie z innego żródła ...

Ja to zrobiłem w taki sposob jak na filmiku . Skrzynkę wstawiam do bagażnika i po problemie

https://photos.app.goo.gl/qPFPRbRwtRGVsREV9

 

A wciąganie łodzi u mnie teraz wygląda tak

 

https://photos.app.goo.gl/fwsoFb1U9woohLnS6

 

 

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja używam małego aku 9ah który wożę w bagażniku . Kładę na dyszlu i jazda . Aku to wykorzystuje też do elektrycznego kółka manewrowego bo mam stromy wyjazd z garażu i ręcznie zestawu nie wyciągnę a autem też nie . Aku kosztuje parę dyszek i myślę ,że na trzy lata starczy  ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...