Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak kupowałem przyczepe to poradzili żeby nakleić kupić do 600 i było wszystko ok bo samochód miał do 600.

Kupiłem nowe większe auto i nie sprawdziłem czy może ciągać 600.

Po lektórze dowodu byłem zdziwiony że ma do 500kg. 13 lat ciągalem 3 kontrole i się nie dopatrzyli. Teraz kupiłem auto którym moge ją legalnie ciągać.

Edytowane przez nurek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze sprawdź łączne dmc samochodu i przyczepy. Jeśli suma przekracza 3500kg, to viaTOLL konieczny. Nadziałem się na to, że Tangiri Ortis na przyczepie o dmc 750kg plus dmc mojego samochodu przekraczają magiczne 3500kg. I nie ma tu znaczenia rzeczywista waga obu składowych. Kara za każdą bramkę, która sczyta taki zestaw to ponoć 3700 zł. Zupełnie nie miałem o tym wiedzy. Ale od czego są koledzy ;)

Mnie niestety nikt w temacie viatoll nie uświadomił. Jedyne na co zwróciłem uwagę przy zakupie łodzi z przyczepą to, czy mieszczę się w kategorii B prawa jazdy. Brak znajomości prawa szkodzi, a niewiedza kosztuje. Właśnie dzisiaj odebrałem z poczty trzy przykre pisma o nieuiszczeniu opłaty elektronicznej za przejazd drogą S7 na odcinku Zakroczym-Czosnów. Każde będzie mnie kosztowało 500pln :angry:  Myślałem, że to jakaś pomyłka, ale niestety nie... Moja przyczepa SUSKI ma wpisane w dowodzie DMC 750kg, a samochód którym ją ciągnę (LR Discovery II)  2825kg. Przekraczam 3,5t o 75kg! I nie ma znaczenia że łódka (ortis 400) z przyczepą nie waży tych 750kg, liczy się tylko DMC wpisane w papiery. Najgorsze, że te pisma dotyczą przejazdów z początku czerwca b.r. obawiam się. że przyjdzie tego więcej. Piszę to dla przestrogi, ale też z prośbą o radę:

1. Czy ktoś przerabiał w praktyce obniżenie DMC przyczepy podłodziowej? Znalazłem w necie info, że trzeba zdobyć od producenta przyczepy świadectwo homologacyjne dla niższego dmc i nową tabliczkę znamionową i z tym udać się do wydziału komunikacji, ale inne źródła podają, że obecnie taka ścieżka nie jest już możliwa. Ktoś to testował?

2. Czy znacie może ścieżkę na obniżenie już naliczonych opłat karnych (formalnie jestem na etapie zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego), jakiś czynny żal, albo coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mnie niestety nikt w temacie viatoll nie uświadomił. Jedyne na co zwróciłem uwagę przy zakupie łodzi z przyczepą to, czy mieszczę się w kategorii B prawa jazdy. Brak znajomości prawa szkodzi, a niewiedza kosztuje. Właśnie dzisiaj odebrałem z poczty trzy przykre pisma o nieuiszczeniu opłaty elektronicznej za przejazd drogą S7 na odcinku Zakroczym-Czosnów. Każde będzie mnie kosztowało 500pln :angry:  Myślałem, że to jakaś pomyłka, ale niestety nie... Moja przyczepa SUSKI ma wpisane w dowodzie DMC 750kg, a samochód którym ją ciągnę (LR Discovery II)  2825kg. Przekraczam 3,5t o 75kg! I nie ma znaczenia że łódka (ortis 400) z przyczepą nie waży tych 750kg, liczy się tylko DMC wpisane w papiery. Najgorsze, że te pisma dotyczą przejazdów z początku czerwca b.r. obawiam się. że przyjdzie tego więcej. Piszę to dla przestrogi, ale też z prośbą o radę:

1. Czy ktoś przerabiał w praktyce obniżenie DMC przyczepy podłodziowej? Znalazłem w necie info, że trzeba zdobyć od producenta przyczepy świadectwo homologacyjne dla niższego dmc i nową tabliczkę znamionową i z tym udać się do wydziału komunikacji, ale inne źródła podają, że obecnie taka ścieżka nie jest już możliwa. Ktoś to testował?

 

Co do 1 to powinna być prosta sprawa, przerabiałem temat właśnie z przyczepą Suskiego w tym roku. Zadzwoń do nich i powiedz że chcesz obniżyć DMC swojej przyczepy. Mają papiery (homologację) na zakres chyba co 50kg, wiec wystarczy Ci zmiana na 700kg. Jednocześnie gadałem z moim urzędem a konkretnie wydziałem Komunikacji bo oni muszą zmienić to w Dowodzie Rejestracyjnym, i tu były schody bo  nie za bardzo wiedzieli jak, ale to też w końcu załatwiałem na piśmie aby mieć podkładkę. Na przyczepie typu SAM nie da się faktycznie już tego zrobić.

A całość w realizacji wyglądała tak. Napisałem do suskiego mejla podając nr VIN przyczepy, zapłaciłem im na wskazane konto 200 zł za nowe papiery i dostałem komplet papierów i nową tabliczkę znamionowa do przyczepy. Z tymi papierami od Suskiego udałem się do OKRĘGOWEJ Stacji kontroli pojazdów (ważne jest że musi to być okręgowa) aby stacja przyklepała zmiany, to przyklepanie to sprawdzenie papierów i zmiana tabliczki znamionowej koszt coś koło 100 zł. W zamian dostałem kolejny papier z którym udałem się do wydziału komunikacji (choć wtedy był covid i robiłem to pocztą), wypełniłem wniosek o zmianę parametrów, dołączyłem kwity z okręgowej stacji kontroli pojazdów, od suskiego i kolejny dowód opłaty i po 3 tygodniach miałem już nowy DR z zmniejszoną DMC przyczepy. Ja zmniejszałem z 650kg na 600kg bo auto miała DMC 2900 kg, a do czasu zmiany nie jeździłem po drogach objętych Viatoll

 

a tu info dla tych co chcą używać aplikacji E-Toll na autostradach https://spidersweb.pl/autoblog/e-toll-aplikacja-opinie/

Edytowane przez wuran
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mnie niestety nikt w temacie viatoll nie uświadomił. Jedyne na co zwróciłem uwagę przy zakupie łodzi z przyczepą to, czy mieszczę się w kategorii B prawa jazdy. Brak znajomości prawa szkodzi, a niewiedza kosztuje. Właśnie dzisiaj odebrałem z poczty trzy przykre pisma o nieuiszczeniu opłaty elektronicznej za przejazd drogą S7 na odcinku Zakroczym-Czosnów. Każde będzie mnie kosztowało 500pln :angry: Myślałem, że to jakaś pomyłka, ale niestety nie... Moja przyczepa SUSKI ma wpisane w dowodzie DMC 750kg, a samochód którym ją ciągnę (LR Discovery II) 2825kg. Przekraczam 3,5t o 75kg! I nie ma znaczenia że łódka (ortis 400) z przyczepą nie waży tych 750kg, liczy się tylko DMC wpisane w papiery. Najgorsze, że te pisma dotyczą przejazdów z początku czerwca b.r. obawiam się. że przyjdzie tego więcej. Piszę to dla przestrogi, ale też z prośbą o radę:

1. Czy ktoś przerabiał w praktyce obniżenie DMC przyczepy podłodziowej? Znalazłem w necie info, że trzeba zdobyć od producenta przyczepy świadectwo homologacyjne dla niższego dmc i nową tabliczkę znamionową i z tym udać się do wydziału komunikacji, ale inne źródła podają, że obecnie taka ścieżka nie jest już możliwa. Ktoś to testował?

2. Czy znacie może ścieżkę na obniżenie już naliczonych opłat karnych (formalnie jestem na etapie zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego), jakiś czynny żal, albo coś w tym stylu?

Ad. 1 przerabialem to troche lat temu, z przyczepa suski (moj land cruiser z przyczepa dmc 750 też był powyzej 3,5T)

 

Jest tak jak Marcin pisze, tylko ja nie odwiedzalem okregowej stacji, tylko z nowymi papierami od Suskiego od razu udalem się do urzedu. Tam Pani w okienku nie bardzo wiedziala o co chodzi i czy tak można, ale wniosek przyjela, ktory zostal rozpatrzony pozytywnie. Finalnie mój zestaw miesci się ponizej 3,5T (mniej o 50kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Mnie niestety nikt w temacie viatoll nie uświadomił.

2. Czy znacie może ścieżkę na obniżenie już naliczonych opłat karnych (formalnie jestem na etapie zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego), jakiś czynny żal, albo coś w tym stylu?

Nie ma żadnej. Płacz i płać.

Kolega jechał boczną drogą. Był wypadek objazd 500m S3 a on T4 + pusta laweta. Nie chciał się zgodzić, policjant Mówi że w razie x wystawia pismo że oni go zmusili. Przyszło mu 1500 złożył odwołanie, dołączył potwierdzenie z policji że oni mu kazali. Dostał odpowiedź że tylko sąd. Dał sobie spokój i zapłacił....

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja pitolę, ale mam farta.

Pajero Sport DMC 2710kg + 750 kg = 3460 kg - 40 zapasu  :blink:

Niedawno kupiłem to auto i nawet nie pomyślałem aby to sprawdzić.

 

Ufff dobrze że u zajrzałem.

 

A  przekroczenie DMC zestawu powyżej 3500 kg to nie trzeba mieć już prawka E lub kod 96?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do 4250 kg z lekką przyczepą wystarcza na kat B.

, B96 pozwala ciągnąć przyczepę, której DMC przekracza 750 kg, przy czym dopuszczalna masa całkowita takiego zestawu pojazdów przekracza 3,5 tony, ale nie przekracza 4250 kg.

Edytowane przez wuran
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Daj znać jak ta apka działa .

Przetestowałem. Za przejazd ok 80km drogą s8 zapłaciłem 19 pln. Instalacja nie jest zbytnio intuicyjna, ale przeszedłem w sumie bez problemów. Trzeba najpierw zainstalować aplikację e-toll na telefonie, a następnie sparować ją z kontem założonym na portalu e-toll. Ja wybrałem instalację uproszczoną, jako osoba prywatna, z potwierdzeniem tożsamości przez aplikację mObywatel. Na wstępie trzeba doładować konto, ale jest też opcja automatycznego doładowania z podpiętej karty, jeżeli saldo spadnie poniżej zdefiniowanego minimum. Przed wyruszeniem w podróż z przyczepą trzeba włączyć apkę i ręcznie rozpocząć przejazd. Naliczanie opłaty zaczyna się automatycznie po wjechaniu na drogę płatną. Skandaliczny jak dla mnie jest zakres uprawnień jakich wymaga aplikacja. Trzeba się zgodzić na udostępnienie lokalizacji cały czas, nawet gdy nie korzystamy z aplikacji :angry: , bez tego odmawia współpracy.  

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A z drugiej strony. Macie na swoich przyczepach niskie DMC. Ile tak naprawdę ciągniecie? Te 600kg? Nie słyszałem aby kogoś ważyli ale znając życie taka opcja jest możliwa, wtedy współczuję, szczególnie za granicą. Z autopsji znam przypadek walki z ubezpieczycielem, który nie chciał zapłacić odszkodowania bo twierdził, że do wypadku przyczynił się zbyt duży ciężar na przyczepie podłodziowej. Sprawa dziwna i długo się ciągnęła, zmieniano kilku biegłych ale sprawę finalnie udało się wygrać. Rozumiem, że sprawa opłat za przejazdy bywa bolesna ale polecam przyczepy z hamulcem najazdowym. Dwa razy miałem hamowanie awaryjne, hamulec baaardzo pomaga.

Edytowane przez AdamCh
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do zwykłej przyczepki DMC 750   kg  bez hamulca najazdowego 

można założyć samemu oś hamowną z hamulcem najazdowym ?

Raz  już hamowałem ostro  dzieciak na skuterze przewrócił mi się przed samochodem na krzyżówce 

wyjechał z podporządkowanej ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze sprawdź łączne dmc samochodu i przyczepy. Jeśli suma przekracza 3500kg, to viaTOLL konieczny. Nadziałem się na to, że Tangiri Ortis na przyczepie o dmc 750kg plus dmc mojego samochodu przekraczają magiczne 3500kg. I nie ma tu znaczenia rzeczywista waga obu składowych. Kara za każdą bramkę, która sczyta taki zestaw to ponoć 3700 zł. Zupełnie nie miałem o tym wiedzy. Ale od czego są koledzy ;)

Zmień kolegów lub źródło informacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może ktoś polecić jakąś przyczepę o dmc 1300 i szerokości 250cm (niecałe 200 między błotnikami )?

Przyczepki nie polecę ale zwroc uwage ze maksymalna szeroksc przyczepy nie moze byc wieksza niz 255cm a dodatkowo w naszej kochanej ojczyznie minimalna szerokość pasa ruchu to 250cm, czyli na wielu drogach nie zdziw sie gdy będziesz jechal po przeciwnym pasie bo na swoim sie nie zmiescisz

Edytowane przez wuran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przyczepki nie polecę ale zwroc uwage ze maksymalna szeroksc przyczepy nie moze byc wieksza niz 255cm a dodatkowo w naszej kochanej ojczyznie minimalna szerokość pasa ruchu to 250cm, czyli na wielu drogach nie zdziw sie gdy będziesz jechal po przeciwnym pasie bo na swoim sie nie zmiescisz

Wiele dróg nawet nie spełnia tych 250. Jak ciężarówka jadę to czasem ciężko minąć się z osobówka, a szerokość naczepy to też coś koło 255.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

po głebokich analizach  juz wiem czego szukam ... i znow ponawiam pytanie : czy ktos moze zna taka przyczepke?? :

- dł 6m

- szerokosc około 2,5

- szerokosc miedzy błotnikami min 195cm

- poprzeczki wygiete delikatnie do dołu ( nie wiem jak to sie profesjonalne nazywa )

- rama pojedyncza ( a nie profil np 80x40 + 40x40 nasprawane od gory  )

- dmc 1300

 Z GÓRY DZIEKUJE ZA POMOC

( ps. suski , spawline, mirocar takiej przyczepki nie zrobia... )

*szukam przyczepki nowej

Edytowane przez 12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

po głebokich analizach  juz wiem czego szukam ... i znow ponawiam pytanie : czy ktos moze zna taka przyczepke?? :

- dł 6m

- szerokosc około 2,5

- szerokosc miedzy błotnikami min 195cm

- poprzeczki wygiete delikatnie do dołu ( nie wiem jak to sie profesjonalne nazywa )

- rama pojedyncza ( a nie profil np 80x40 + 40x40 nasprawane od gory  )

- dmc 1300

 Z GÓRY DZIEKUJE ZA POMOC

( ps. suski , spawline, mirocar takiej przyczepki nie zrobia... )

*szukam przyczepki nowej

 

nie zrobią ,bo nie chcą zrobić niczego dobrze ,robią jak im łatwiej

dziś właśnie jestem po rozmowach na ten temat, tam liczą  się  tylko zyski 

będzie tak jak z łodziami z laminatu ,projekty  sprzed dziesięciu lat ;-)

Edytowane przez @Brig
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...