Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Z tą prędkością to bym nie przesadzał ,w Polsce i tak max prędkość z przyczepą wynosi 80km/h. Z resorem bedzie problem z homologacja przyczepy.

W Polsce to prawda że 80 km/h ale znajdź ciężarówkę na naszej drodze która tyle jedzie. Po za zachodnią granicamax wynosi 100, często jak jadę ciężarówka 89 to mnie osobówki z przyczepa wyprzedzają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Podsumowując, to wszystkie produkowane przyczepy to są tzw. składaki.

Każdy producent posiłkuje się podstawowymi elementami takimi jak : osie ,zaczepy ,felgi ,rolki wciągarki itd  od zewnętrznego dostawcy .  Oni tego nie wytwarzają ani nie produkują .Producentami tych podzespołów są AL-KO, KNOTT ,SPP jest jeszcze Niewiadów. 

I tu  przy zakupie przyczepy należałoby zerknąć na to jakie elementy zamontował producent i jakich profili użył do budowy przyczepy . Czy "pojechał " po taniości czy jednak naszpikował przyczepę droższymi częściami dał grubsze profile np. ze ścinką 2 ,- 2,5mm zamiast 1,5mm .Czy jest to pomalowane czy może ocynk ogniowy i jeszcze malowana proszkowo . Taka oś na wałkach gumowych może być najtańsza ale też może być z uszczelnionymi łożyskami tzw. Waterproof która zapewne jest droższa w zakupie przez producenta przyczep. Takie np. rolki koloru czarnego są najtańsze ale już np. niebieskie czy też żółte na pewno dużo droższe. Instalacja elektryczna : ilość lamp i jakich lamp itd.   Tych elementów składowych jest sporo więc i cena końcowa będzie inna.

Co z tego ,że np. taka pod łodziowa Niewiadów jest najtańsza. Jest bo to jest całkowity golas i doposażając ją do stanu używalności dochodzimy do całkiem innej ceny.      

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maras i tu napisałeś wszystko co powinien wiedzieć kupujący przyczepę pod łodziową  .

Musisz to w następnym poście wypunktować  dla potomnych .

Ja kupiłem golasa i doposażyłem pod swoje potrzeby i mam taniej  inni użytkownicy  nie chcą albo 

nie maja pomysłu na początku i kupują ful wypas i wtedy musza sypnąć kasą .

Ja kupiłem przyczepkę 4 lata temu za 50 % obecnej ceny 

nie wiem dlaczego tak zdrożały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Właśnie też o tym myśle , czy ktoś zmieniał ze sztywnej na resory?

Podłączam się do pytania.

Ja mam oś w przyczepie niewiadów jak na zdjęciu. Knott.

 

Da się coś dołożyć żeby usprawnić to zawieszenie i mniej będzie skakać?

 

Ktoś może coś przerabiał i się podzieli doświadczeniem?

 

71950e1370553e87d88b8e185b4e924b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tymi osiami na resorach nie wszystko tak różowo jak by mogło wydawać się . Po za  lepszymi zdolnościami tłumienia na wybojach , nic nie wygrywają , ale w przypadku płytkiego slipu czy wodowania z brzegu są problemy z wysokością łódki nad osią . Dla tego tyle przyczep produkowanych na osiach skrętnych , zwyczajnie niżej do wody i nie trzeba tak daleko wjeżdżać żeby  zwodować . Coś za coś , na przykład sąsiedzi za wschodniej granicy mające nieco inne odległości do jazdy i nieco gorsze drogi ( czasami ) preferują resory i płozy . Ale tak jak u nas są dyskusje co jest lepsze .

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zgadzam się ( przynajmniej jeżeli chodzi o suskiego na resorach)

Profile poprzeczne są wklęsłe i dzięki temu rolki kilowe zamnotowane są nisko.(w porównaniu z niewiadowem , gdzie rolki kilowe są na dyszlu i dochodzi jeszcze wysokość uchwytu rolki - takie rozwiązanie jest częste w tańszych przyczepach z przegubem skrętnym w osi) ( miałem niewiadowa p415)

Wyższe to są przyczepy SAM na resorach -jak ktoś do płaskiej ramy dał resor od poloneza.

 

PS. Dla porównania:

Ile cm macie od asfaltu do dna łodzi.

Ja w suskim mam ok 40cm do spodu kila

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tymi osiami na resorach nie wszystko tak różowo jak by mogło wydawać się . Po za  lepszymi zdolnościami tłumienia na wybojach , nic nie wygrywają , ale w przypadku płytkiego slipu czy wodowania z brzegu są problemy z wysokością łódki nad osią . Dla tego tyle przyczep produkowanych na osiach skrętnych , zwyczajnie niżej do wody i nie trzeba tak daleko wjeżdżać żeby  zwodować . Coś za coś , na przykład sąsiedzi za wschodniej granicy mające nieco inne odległości do jazdy i nieco gorsze drogi ( czasami ) preferują resory i płozy . Ale tak jak u nas są dyskusje co jest lepsze .

Tłumienie na wybojach to mało ?

Jeśli przyczepa jest nieco wyższa to można zamontować wahliwą rolkę znacznie ułatwia wodowanie, wyciąganie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

5300 plus 250 ledy

Edyta: 5390 dokładnej a model z faktury 750V501L199 czyli jednak inny niż podałeś w linku

To jest model na którym wożę 450-tkę https://www.respo.ee/et/haagised/5343

Kolego dokładałes dodatkowe rolki kilowe lub boczne w przedniej części przyczepki,czy w zupełności wystarcza to co przewidział producent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem zamiar podpierać ale jest wystarczająco solidnie. Przy spięciu 3 pasami jest beton. Podróż ekspresowką super na dziurach polnych też.

Edyta: Możliwe że chłopaki ze Skylli przestawiali rolki kilowe, bo coś o tym wspominali ale ilość ta sama co dał producent. Mega fajna przyczepa 100 kg na błotniku przy wchodzeniu bez najmniejszego szmeru.

Zastanawiam się tylko nad trapem.

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Miałem zamiar podpierać ale jest wystarczająco solidnie. Przy spięciu 3 pasami jest beton. Podróż ekspresowką super na dziurach polnych też.

Edyta: Możliwe że chłopaki ze Skylli przestawiali rolki kilowe, bo coś o tym wspominali ale ilość ta sama co dał producent. Mega fajna przyczepa 100 kg na błotniku przy wchodzeniu bez najmniejszego szmeru.

Zastanawiam się tylko nad trapem.

A to na spokojnie pewnie mi tez chłopaki przestawią tylko ciekawe kiedy? Co prawda ja mam zamówią 420 ale myśle ze wielkiego problemu z tym i różnicy nie powinno być jak przy 450 jest wszystko oki.O trapie tez już pomyślałem i się tak zastanawiam czy można gdzieś dostać firmowe Respo czy raczej trzeba kombinować na własną rękę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zgadzam się ( przynajmniej jeżeli chodzi o suskiego na resorach)

Profile poprzeczne są wklęsłe i dzięki temu rolki kilowe zamnotowane są nisko.(w porównaniu z niewiadowem , gdzie rolki kilowe są na dyszlu i dochodzi jeszcze wysokość uchwytu rolki - takie rozwiązanie jest częste w tańszych przyczepach z przegubem skrętnym w osi) ( miałem niewiadowa p415)

Wyższe to są przyczepy SAM na resorach -jak ktoś do płaskiej ramy dał resor od poloneza.

 

PS. Dla porównania:

Ile cm macie od asfaltu do dna łodzi.

Ja w suskim mam ok 40cm do spodu kila

U mnie resory coś około 37 cm dwie osie 2100kg przyczepa zrobiona pod łódkę.

Edytowane przez Faja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Drogi Faja a powiedz proszę jaka masz łódkę ?? Co leży te 40 cm nad zmienia na suskim ?? (Zakładkam że to jakaś wąska łódka co wpada między nadkola )

Tak wąska ma 155cm szer. Ale to mało istotne bo suski między błotnikami ma 164cm szerokości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak wąska ma 155cm szer. Ale to mało istotne bo suski między błotnikami ma 164cm szerokości.

Akurat to bardzo istotne bo nie wszystkie łodzie mieszczą się między błotniki w suskim. Moja na przyczepie suskiego miała od asfaltu do kila ponad 62cm . Co z tego że wygięta i nisko rama skoro szpilki od rolek kilowych wykrecone maxa. Zresztą z czasem zaczęły się wyginać .

 

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie chodzi kto ma wyżej a kto niżej , zakładając jednakowe parametry przyczepy i montując oś skrętną rama przyczepy będzie niżej z racji konstrukcji tej osi i jak by kto nie wydziwiał , przy jednakowych parametrach ramy na resorach będzie wyżej . Pozwoliłem wstawić dwa filmiki z YouTube gdzie porównywalne dwie przyczepy podobne konstrukcyjnie ale z różnymi osiami , wyraźnie widać po kolie na ile niżej siedzi rama w przyczepie z osią skrętną .

Oś skrętna    

 

oś na resorach  

 

i też ładnie widać przewagę lepszego tłumienia drgań u resora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...