Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak ktoś chce kupować Pegę powinien sprawdzić cenę też w Niemczech. Może się okazać że wyjdzie taniej niż w Polsce a niewiele dalej trzeba jechać. Z Niemiec dostaje się dokumenty do rejestracji i można już z tablicami pojechać lub dostać tzw tablice "tymczasowe"od Pegi. Pega ma jeszcze jeden plus bo np do głównych marek łodzi ma już dedykowane przyczepy np dla Alumacraft czy Crestliner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Paweł o tym czy się płaci etolla czy nie, nie decyduje jaką masz przyczepę - lekką czy przekraczającą DMC 750.

Całkowita dopuszczalna masa zespołu pojazdów nie może być większa niż 3500. Ja mam przyczepą DMC 1150 i tez nie płacę etolla jak ciągnę łódkę żony samochodem. Jak swoim, to już muszę o tym pamiętać.

 

I analogicznie jeśli będziesz ciągnął przyczepkę o DMC nawet 300 kg samochodem, który ma DMC powyżej 3200, to już myto trzeba płacić

Tak masz rację użyłem skrótu myślowego bo mieszczę się z zapasem w 3500kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć, mam kilka pytań odnośnie przyczep z hamulcem:

 

1) Jeśli kupuję nową przyczepkę z hamulcem, trzeba robić przegląd już po po pierwszym roku użytkowania? Czy jest tak jak z nowymi autami, pierwszy przegląd po 3 latach, potem po 2 i póżniej co roku?

2) Ile mniej więcej kosztuje oc przyczepki z hamulcem?

3) Czy można zrobić przyczepkę z hamulcem ale DMC 750? Mam w CRV niestety DMC przyczepy niehamowanej 600kg a hamowanej 1500kg. Łódka którą planuję waży 300 kg, przyczepka z 250, silnik 70 i już 600 przekraczam. Stąd potrzeba hamowanej ale pewnie chciałbym uniknąć przeglądów.  

4) Czy jeśli zrobiłbym przyczepkę bez hamulców DMC 600  i faktyczna waga przekroczy 600 kg to jest szansa na duże problemy z ITD i Policją? Czy zdarzyło się komuś z Was ważenie w Polsce, Szwecji lub Holandii? 

5) Czy przyczepa z hamulcem wymaga jakiś częstszych serwisów?

 

Z góry dzięki

Edytowane przez rower26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć, mam kilka pytań odnośnie przyczep z hamulcem:

 

1) Jeśli kupuję nową przyczepkę z hamulcem, trzeba robić przegląd już po po pierwszym roku użytkowania? Czy jest tak jak z nowymi autami, pierwszy przegląd po 3 latach, potem po 2 i póżniej co roku?

2) Ile mniej więcej kosztuje oc przyczepki z hamulcem?

3) Czy można zrobić przyczepkę z hamulcem ale DMC 750? Mam w CRV niestety DMC przyczepy niehamowanej 600kg a hamowanej 1500kg. Łódka którą planuję waży 300 kg, przyczepka z 250, silnik 70 i już 600 przekraczam. Stąd potrzeba hamowanej ale pewnie chciałbym uniknąć przeglądów.  

4) Czy jeśli zrobiłbym przyczepkę bez hamulców DMC 600  i faktyczna waga przekroczy 600 kg to jest szansa na duże problemy z ITD i Policją? Czy zdarzyło się komuś z Was ważenie w Polsce, Szwecji lub Holandii? 

5) Czy przyczepa z hamulcem wymaga jakiś częstszych serwisów?

 

Z góry dzięki

1. ja mam 2 lata od pierwszej rejestracji

2. 65 zł

3. to zależy jakie homologacje ma producent ale raczej będzie to min. 800. (w moim przypadku mogłem poprosić o 800 lub 1000)

Też miałem ten problem Z Hondą, musiał być hamulec by to ogarnąć zgodnie z prawem...

4. problem może być np w przypadku "zdarzenia drogowego" - lepiej nie ryzykować moim zdaniem. Wypnie się też ubezpieczyciel.

5. Tak.

Edytowane przez amalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

1. ja mam 2 lata od pierwszej rejestracji

2. 65 zł

3. to zależy jakie homologacje ma producent ale raczej będzie to min. 800. (w moim przypadku mogłem poprosić o 800 lub 1000)

4. problem może być np w przypadku "zdarzenia drogowego" - lepiej nie ryzykować moim zdaniem. Wypnie się też ubezpieczyciel.

5. Tak.

podziękował serdecznie. 

 

Ad 1 - Czy wiesz jaki jest koszt przeglądu?

Ad 5 - Jaki to rodzaj serwisu? jakie koszty mniej więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przegląd to chyba koszt 40 zł

Chodzi głównie o hamulec, trzeba lekko o niego zadbać - pewnie to płynne lekko cenowo... i chyba do ogarnięcia w własnym zakresie.

Sam chętnie się dowiem co koledzy robią na zimę z swoimi przyczepkami w tym temacie.

Moja na razie jest nowa więc postawiłem ją tylko na koziołkach by gum czy bardziej drutów w oponie nie odkształcić przez 5 miesięcy bezruchu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kupując nową przyczepę pierwszy przegląd masz po trzech latach a następny po dwóch i następne co rok.

Przegląd przyczepy na OSKP  powyżej 750kg to koszt 89 PLN. OC  podobny koszt.

 

Tylko trzeba przypilnować w WK jak będziesz odbierał DR przy pierwszej rejestracji przyczepy. Musisz zwrócić uwagę za ile masz ten pierwszy przegląd zrobić. Powinno być za trzy lata ale czasami wpisują za rok potem to leci do CEPIKU z automatu i jest problem aby to odkręcić. Ale trzeba być dobrej myśli a jak wpiszą CI za rok to nie odbierasz DR .

 

Oś nie hamowana vs  hamowana.

Przy tej pierwszej jak jest to Waterproof  nie widzę żadnego problemu. Łożyska mamy uszczelnione i to nam w zupełności wystarczy.

W hamowanej też jest taka opcja ale poza łożyskami mamy na tarczy kotwicznej mechanizm hamulcowy czyli mi. szczęki ,regulator oraz napinacz . I nie ma takiej możliwości aby to co się znajduje pod bębnem uszczelnić . A do wody będziemy wjeżdżać praktycznie za każdym razem. Jest taki system płukania gdzie wystarczy podłączyć wąż z wodą i po przez szybko złączkę wypłukać bebechy ze słonej lub słodkiej wody razem z piachem. A jak takiego systemu nie ma to można to samemu zrobić.

Poza tym mamy jeszcze linki hamulcowe. A do takiej przyczepy linki  powinny być  zamontowane nierdzewne i Knott posiada takie w ofercie ( niebieski pancerz mają). 

Przyczepa hamowana musi być cały czas sprawna czyli  serwisowana aby poprawnie hamowała a to niesie za sobą jakieś tam koszty gdzie w porównaniu z niehamowaną to ta druga jest praktycznie bezobsługowa za wyjątkiem tylko łożysk.

Trzeba jeszcze pamiętać ,że osie hamowane mają nośność powyżej 750 kg a najczęściej jest to 1350 kg .I teraz należy sobie odpowiedzieć na pytanie czy nie będzie ona za sztywna dla naszego obciążenia.

Pewnie można by było cybantami przykręcić resor a górę resoru zamontować na sworzniach i tulejach przyspawanych do ramy przyczepy. Kwestia dobrania odpowiedniego resoru. Tyle tylko ,że środek ciężkości się podniesie razem z załadowaną łódką.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

wiec jednak suski , sugerowałem sie opisem

https://bremaboats.pl/pl/przyczepy-podlodziowe/

Zamówiłem właśnie bremę 430 z przyczepką. Przyczepy robi teraz dla nich firma po sąsiedzku : Thomas trailers. Wyglądają bardzo solidnie. Kilka postów wyżej pytałem czy ktoś zna te przyczepy. Przyczepa hamowana, full LED, trap, resor, DMC 900, lakierowana proszkowo: 8900 zł Muszę wziąć hamowaną gdyż w CRV max dmc przyczepy 600 bez hamulców a z gratami swobodnie tę wagę bym przekroczył. Na początku kwietnia będę mógł wrzucić kilka zdjęć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

...Na zimę? -już bliżej do wiosny...

... Przesmarować przyczepę???

 

Przypuszczam że pytasz o smarowanie urządzenia najazdowego. W takim przypadku najlepiej zapodać smar ciśnieniowo przez kalamitki (zwykły smar ŁT 43, molibdenowy lub grafitowy). Jak nie posiadasz smarownicy to możesz ją sobie kupić i przyda się do smarowania kilku punktów silnika zaburtowego. Jeżeli nie możesz wejść w posiadanie w/w smarownicy / tawotnicy to podjedziesz do byle zakładu i na jednym wdechu za parę groszy, a nawet za dobre słowo, Ci to zrobią.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może się  przyda .

Do kolumny silnika używam tego smaru . Quicksilver 2-4-c z teflonem  i smarownicy ręcznej Yoto  120 ml YT-0701 koszt zestawu 100 pln .

Do śrub smar miedziany .w sprayu . Pryskam wszystkie jak leci . 

Smar miedziany chroni przed korozją elementy układu hamulca w bębnie i śruby  mocujące koła przed zapiekaniem .

Może ktoś poleci dobry sprawdzony smar do łożysk przy piastach kół  wodoodporny .

Nigdy nie rozbierałem piast ale czy jest taka możliwość nasmarowania  bo powinny być zakryte  

i nasmarowane fabrycznie .

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Współczynnik 1,33 nie obowiązuje od 01/01/2023.

 

Nowe brzmienie przepisu w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

 

'W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.'

 

Poprzednia wersja:

 

'W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze mogliby zlikwidować tego durnego e-tolla dla osobówek z przyczepami, które nawet minimalnie przekraczają masę 3,5 T.

Już nawet nie chodzi o kasę tylko o to, że o tym dziadostwie trzeba ciągle pamiętać a jak się zapomni...... to boli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...