Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ogólnie, przyczepa to przyczepa i nie ma się co za bardzo podniecać.

Ta którą wkleiłeś wygląda na bardzo fajną.

 

W przyczepie najważniejsze są:

- Rolki, podpory i ich ustawienie, tu warto dać kasę bo to wygoda wodowania, albo się będziesz szarpał albo nie.

- Wysokość przyczepy i rolek - więc dna łodzi (ważne na płytkich miejscach), ta wygląda na niską. Najniższe są z łukowymi przęsłami.

- Belka i światła - w tej jest chyba najlepszy system czyli odchylane na boki. Fajnie jak się odchylają na boki i do góry (żeby się nie moczyły). Ja w wioli muszę belkę wypinać - się pocieszam, że za to łódka nigdy nie wyjedzie jakby nawet puściła taśma i zabezpieczenie.  :D Zawsze sobie to powtarzam jak targam belkę do auta  ;)

- Trap do wygodnego chodzenia

 

Reszta to kwestia gustu i kasy. No może jeszcze jakość belki/osi. Ale te to chyba zazwyczaj firmówki podobne.

 

Alu jest fajne bo lekkie, ale stalowa jest fajna bo ... ciężka, mniej skacze :) kwestia co kto woli. Do ciężkiej łódki lekka przyczepa ale do lekkiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zdecydowanie najlepiej przemyślana przyczepa w kategorii 750.

 

https://www.respotilhenger.no/no/tilhengere/bathengere/18890

 

Wielkiego łał tam nie widzę 

-przewody pociągnięte na zewnątrz 

-brak amortyzatora przy resorach 

- nie wiemy czy ta oś jest waterproof ?

 

Rolki są fajnie pomyślane  .Tu nie widzę problemu aby coś takiego ogarnąć.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

- Belka i światła - w tej jest chyba najlepszy system czyli odchylane na boki. Fajnie jak się odchylają na boki i do góry (żeby się nie moczyły). Ja w wioli muszę belkę wypinać - 

Odchylane światła to pewna zaleta ale ma też kilka wad. Zajmuje to ok minuty (dla mnie czas droższy od pieniędzy), w przypadku wiatru bocznego lub nurtu jak nie masz rogów naprowadzających pływadło wpływa w te światła i bardzo łatwo może je powyginać. Dlatego ja drugi sezon jak ich nie otwieram i świecą pod wodą. Przynajmniej w Lorries. Najnowsze modele już nie mają otwierania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań?

 

1. Jeśli chce kupić nową przyczepę w Niemczech, to jak to wygląda?

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

3. Jak wygląda sytuacja gdy chce zrobić podobnie jak w pytaniu 2, ale kraj nie należy do UE? Na przykład Norwegia.

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Edytowane przez cudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kilka pytań?

 

1. Jeśli chce kupić nową przyczepę w Niemczech, to jak to wygląda?

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

3. Jak wygląda sytuacja gdy chce zrobić podobnie jak w pytaniu 2, ale kraj nie należy do UE? Na przykład Norwegia.

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi?

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Nie znam się, nie wiem ale się wypowiem   B) Logicznie na to patrząc możesz przewozić wszystko podlegające rejestracji i ubezpieczeniu bez rejestracji i ubezpieczenia jeżeli jest przewożone na pojeździe zarejestrowanym i ubezpieczonym  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

 

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

 

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

 

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

 

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

 

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

 

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?

A jaki Polski urząd  ? który ?

 

Przecież na lawetach ,autolawetach  cały czas są ściągane nie tylko auta ale też i przyczepy .Np.  taki diler przyczep kempingowych to w jaki sposób ściąga nowe przyczepy ? jedzie to wszystko na lawecie ,autolawecie lub Lohr  .

Najważniejsze to odpowiednia przyczepa oraz komplet dokumentów.

 

Inna opcja to . Diler za granicy wysyła Ci dokumenty a ty rejestrujesz przyczepę i ją ubezpieczasz i z tablicami jedziesz po odbiór. 

Pozostaje kwestia dogadania się z dilerem . 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.

130 km/h w Niemczech i Czechach !!!  

Nie ma możliwości aby z przyczepą na legalu tam jechać  130km /h  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie znam się, nie wiem ale się wypowiem B) Logicznie na to patrząc możesz przewozić wszystko podlegające rejestracji i ubezpieczeniu bez rejestracji i ubezpieczenia jeżeli jest przewożone na pojeździe zarejestrowanym i ubezpieczonym :)

 

Logicznie TAK :)

 

 

Najprościej to chyba będzie zadzwonić do wydziału komunikacji i dopytać.

 

2. Czy jak pojadę lawetą to mogę ją kupić i bez rejestracji przywieź na lawecie? I zarejestrować dopiero w Polsce? Sprzedawca nie będzie robił problemów, że musi być zarejestrowana w Niemczech?

 

Sprzedawca raczej nie, pytanie co na to Polski urząd i ewentualnie celnicy na autostradzie lub granicy.

 

4 Może jest jakiś prostszy sposób? Jakieś podpowiedzi? - kup w Polsce ?

 

W Polsce nie bardzo mogę dostać ten konkretny model (post #2126). Choć jestem w trakcie rozmów ze sprzedawcami, zobaczymy co wyjdzie.

 

 

A jaki Polski urząd  ? który ?

 

Przecież na lawetach ,autolawetach  cały czas są ściągane nie tylko auta ale też i przyczepy .Np.  taki diler przyczep kempingowych to w jaki sposób ściąga nowe przyczepy ? jedzie to wszystko na lawecie ,autolawecie lub Lohr  .

Najważniejsze to odpowiednia przyczepa oraz komplet dokumentów.

 

Inna opcja to . Diler za granicy wysyła Ci dokumenty a ty rejestrujesz przyczepę i ją ubezpieczasz i z tablicami jedziesz po odbiór. 

Pozostaje kwestia dogadania się z dilerem .

 

To mi się bardzo podoba. :good:

Edytowane przez cudak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I ta ostatnia opcja najlepsza i najtańsza. Na nowej powinno przejść. Przy używce chyba dalej trzeba polski pierwszy przegląd?

 

Szkoda, że się nasi jeszcze nie nauczyli rejestrować przyczep na 100, 120,130 km/h to u nas dramat. Mam przyczepę z najazdówką, w Niemczech, Czechach bym ją miał na 130 a tak 80 musisz tyrpać. Nikt tak nie wytrzyma a jak złapią ... a niby taka jedna Unia ...

Nawet dumałem czy nie zarejestrować w Czechach i tam oc nie opłacać a potem jeździć gdzie trzeba. Tylko niestety u nas nie tylko dowód to ogranicza ale i dopuszczalne prędkości. Za to po przekroczeniu granicy można by już cisnąć.

 

Ale w sumie na polskich blachach po Czechach, Niemczech, Słowacji i Węgrzech jechałem normalnie i nikt się nigdy nie czepiał.

w Niemczech przyczepa z hamulcem najazdowym 100 a bez 80 .nigdy i nigdzie nie widziałem przyczepy zarejstrowaną  na 120 kmh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to może w Czechach. Jak się ścigałem po torach na Węgrzech, Słowacji, Czechach to tam było zawsze po kilkadziesiąt przyczep i one właśnie miały naklejki 100 na pewno 120chyba, 130na pewno. Jeździli głownie Czesi, Słowacy, Słoweńcy, Niemcy i Austriacy. Heheheh dobrze ze nie wiedziałem ale przez Czechy Słowację i Węgry zawsze cisnąłem 120 minimum i nikt się nigdy nie czepił. A czasem nawet policję wyprzedzaliśmy … 

kilkadziesiąt razy te trasy robiłem a wlec sie na Pannonie albo Hungaro 80/h to byłby dramat. I tak było minimum 6 godz jechacia.

 

Czech nie moge znaleźć. Słowacja na autostradzie 130 z przyczepą na bank.
 

Juz nie pamietam z kim gadałem na Brnie ale pytałem i mi tłumaczył, ze na 130 musi być specjalny przegląd i najazdowka. Rożne przyczepy mają rożne homologacje.

 

U nas mogliby chociaż te 100 dopuścić. Bo tak to bida jest.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jedna pani drugiej pani napoczęła na przystani...

 

A teraz konkrety .

 

 I tak np. w DE z przyczepą możemy jechać 80 km/h no chyba ,że znaki pokazują mniej. Jest możliwość aby z przyczepą  poruszać się po drogach ekspresowych i autostradach z prędkością do 100km tyle tylko, że na te odstępstwo jest potrzebny papier.  

Zaświadczenie takie otrzymamy w stacji DEKRA po spełnieniu odpowiednich obostrzeń .

To co wyżej pokazujecie to jest tylko dowód rejestracyjny przyczepy gdzie producent wydał homologację dopuszczającą jazdę daną przyczepą z prędkością 100km/h. I od tego wpisu diagnosta zaczyna sprawdzać przyczepę czy na tzw:  TÜV 100

 

I aby zrobić TUV na 100km zwanym też tempo 100 należy mieć zamontowane w przyczepie min.

- opony z indeksem nie mniejszym niż 120km/h 

- opony mają mieć odpowiednią nośność do DMC przyczepy

-opony nie mogą być starsze niż 6 lat 

-hamulec najazdowy*

-amortyzatory*

-stabilizator jazdy *  np. AL-KO lub inny 

- samochód musi mieć ABS

i teraz jak przyczepa posiada wymienione i sprawne elementy to dostajesz papier z Dekry z którym udajesz się do najbliższego urzędu po odbiór dużej naklejki '100" oraz małej ,która informuje który urząd wydał taką zgodę. 

Swoją przyczepę na setkę robiłem w DE i dostałem dokładnie to  :

post-65239-0-92809600-1676663249_thumb.jpg

 

Naklejki już sami naklejamy . Pamiętamy ,że  w Polsce jest to tylko ozdoba i poruszamy się z przyczepą max 80km/h :)   

 

Wyżej pojawiły się gwiazdki  *

Jest też opcja aby jechać setką z przyczepą lekką do 750kg ,która nie posiada hamulca najazdowego bo do DMC 750 kg wiadomym jest , że przyczepa nie musi posiadać hamulcy oraz stabilizatora jazdy -wystarczy taki jaki jest . 

Jakiś czas temu rozmawialiśmy o tym tu na forum gdzie wkleiłem fotę lekkiej przyczepy ,która miała TÜV 100

Tyle tylko, że masa pojazdu musi być dużo większa od dmc przyczepy . aby to obliczyć to mają odpowiednie przeliczniki dmc przyczepy do mw auta. 

Z hamulcem ,stabilizatorem jazdy , amortyzatorami policzyli mi jak dobrze pamiętam  0.8 . 

Bez tych wspomnianych dodatków przelicznik jest inny.  

Edytowane przez M a r a s
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W skrócie, nie wiem czy spełniam te wymogi ale będąc na TÜV nikt nie sprawdzał mi niczego z wyżej wymienionych punktów jak i policjanci przy kontroli a miałem już kilka . Przycze Przyczepę ciągam raz busem , raz osobówką w zależności które stoi pod domem. Kupiłem przyczepę , w Zulassungsstelle wbili 100km/h i tak jeżdżę. Popytam chłopaków odemnie z koła czy któryś jeździł do dekry itd. Domyślam się jaką dostanę odpowiedź, ale jak to mówią kto pyta..

Edytowane przez mepps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może już to omawialiście, ale 108 stron czyatć ;) - więc wybaczcie. 

W tym artykule przeczytałem, że z przyczepą podłodziową nie można jeździć po autostradzie https://lorries.pl/jazda-z-przyczepa-na-autostradzie-o-czym-pamietac/ 

Co Wy na to?

 Pierwszy raz takie coś przeczytałem.

Autor tego wpisu nieznany ! a po drugie pisząc o przepisach warto podeprzeć się konkretnym przepisem .

 

Czy w artykule chodzi o samą pustą pod łodziową przyczepę czy też już z łódką.

Czym się różni przyczepa pod łodziowa od bardzo ale to bardzo podobnej przyczepy pod skuter ? Odpowiem , niczym oprócz zamontowanych płóz i mniejszej ilości rolek . To jeden przykład a drugi to taki ,że taka pod skuter też zapewne może mieć kilka rolek zamiast dwóch płóz. I do niej nie ma żadnych zakazów ? 

A teraz konkrety .Do takiej np.  Chorwacji każdego roku jeździ od groma ludzi z własnymi skuterami czy też innymi większymi lub mniej większymi łódkami właśnie po autostradach . 

Edytowane przez M a r a s
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy DMC przyczepy może być wyższa od wpisanego w dowodzie rejestracyjnym samochodu DMC ciągniętej przyczepy? Czytam masę rozbieżnych opinii na ten temat. Przeważa pogląd, że nie, że samochód musi mieć wpisane wyższe DMC.

Moim zdaniem tylko faktyczny ciężar przyczepy z ładunkiem musi być niższy lub równy temu, co jest wpisane w dokumentach samochodu.

Gdyby było inaczej, to analogicznie - popełniam wykroczenie pomimo tego, że jadę autem po obszarze zabudowanym 50 km/h, ale mam możliwość jazdy 150 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tą podłodziową to pierwsze słyszę. To by była dyskryminacja  :D. A tak poważnie czasem czytam ustawę prawo o ruchu drogowym i i nigdy nie spotkałem się z takim wyłączeniem a o przyczepach towarowych/motocyklowych i na konia nie raz ryłem przepisy. Trochę się z tym najeździłem.

Fajne są takie artykuły, bo niby szybko, ale ja jednak wole poczytać kilka stron paragrafów i żeby było odniesienie do przepisów. Jak widać po moich przekonaniach cośtam miały wspólnego z rzeczywistością, ale niewiele. Nie umiem po czesku znaleźć, trafiłem na to 130 na Słowacji, 100w Niemczech, a w tym samym źródle, że w Czechach jak u nas 80 … a jestem pewien (teraz to tylko prawie pewien) :D że Czesi maja tez ponaklejkowane przyczepy. A to co znalazłem było z 2015…

 

Po polsku cieżko znaleźć, bo jest dużo ile wolno jechać za granicą, a niestety z naszą przyczepą wolno 80km/h bo taką maja rejestracje wszystkie przyczepy w Polsce.

 

Co do autostrad i DMC to musze tu wszystkich ostrzec, że na płatnych autostradach (i coraz częstszych odcinkach innych dróg - generalnie tam gdzie pojawiają sie bramki) jeśli auto z przyczepą przekracza 3,5t (i nie wagi rzeczywistej tylko suma DMC) to obowiązuje viatoll jak dla ciężarówek. Sporo znajomych popłaciło duże mandaty za A4 jak ciągnęli przyczepy na konie. Nawet ich nikt nie zatrzymywał na bramkach tylko z kamery z bramki przychodziła kara do domu. Ja miałem bookmanę na konia ale tzw 1,5 zarejestrowaną na 1000kg i się na styk łapałem w 3,5t. Ale ze dwa razy na bramce kazali mi dowód od przyczepy pokazać. Nie wiem jak jest teraz na aplikacji - bo tam jest etap zgłoszenia przekroczenia 3,5t … może tyle wystarczy.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...