Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Czy DMC przyczepy może być wyższa od wpisanego w dowodzie rejestracyjnym samochodu DMC ciągniętej przyczepy? Czytam masę rozbieżnych opinii na ten temat. Przeważa pogląd, że nie, że samochód musi mieć wpisane wyższe DMC.

Moim zdaniem tylko faktyczny ciężar przyczepy z ładunkiem musi być niższy lub równy temu, co jest wpisane w dokumentach samochodu.

Gdyby było inaczej, to analogicznie - popełniam wykroczenie pomimo tego, że jadę autem po obszarze zabudowanym 50 km/h, ale mam możliwość jazdy 150 km/h

Dawno nie sprawdzałem, ale kiedyś czytałem przepisy pod tym kątem i było tak, że DMC:

- samochodu musi być minimum 1,3 DMC przyczepy, jest taki przepis.

- faktyczna waga przyczepy w momencie ciągnięcia nie może być wyższa niż faktyczna waga pojazdu ciągnącego, jest taki przepis.

- na bank DMC przyczepy wbite do dowodu MUSI być niższe lub równe max masie przyczepy wbitej w dowodzie auta. Policjant nie ma obowiązku Cię ważyć (to dość trudne do spełnienia) jak przekroczysz papierowo dostaniesz mandat i co gorsze moze Ci zakazać dalszej jazdy.

- rzeczywiste DMC przyczepy może być wyższe niz to na które się rejestruje. Ale nigdy odwrotnie. Moja bookmana na konia miała homologację na 1,5t a zarejestrowana była na 1,0t. Chciałem to w pewnym momencie zmienić na 1,2t i sie da, jest potrzebny dokument homologacyjnych albo spory przegląd, nie zdążyłem bo przyczepę sprzedałem. Teraz mam towarowkę na osi 1,5t i z hamulcem najazdowym, ale z wiadomych względów zarejestrowaną na 750kg. Choć dwie tony betonu spokojnie daje radę  :D

 

 

Wszystko o pojazdach i zespołach pojazdów jest w ustawie prawo o ruchu drogowym. Warto to od czasu do czasu przeczytać. Bo sie czasem zmienia.

A jak ktoś chce sie wystraszyć to do kompletu rozporządzenie o warunkach szczególnych jakie musza spełniać pojazdy (czy jakoś tak)  , bo tam to juz jest tyle wymagań, że sie można zdziwić i nie wszystko czym jeździmy spełnia te wymagania. Np wysokości umieszczenia  i rozstaw świateł  :D

 

Twoje porównanie jest o tyle nietrafione, że masz uprawnienia do jazdy 200km/h np na nielicznych jeszcze wolnych odcinkach w Niemczech a teren zabudowany ma tylko dodatkowe ograniczenie prędkości do 50km/h, czasem 40km/h a są odcinki że przepis ogólny 50km/h jest znakiem podwyższony do np 70km/h. 

Za to bardziej adekwatne porównanie jest takie, że mając kat. B możesz prowadzić pojazd (lub zespół pojazdów) do 3,5t (oraz ostatnio przekroczyć tę masę zespołu pojazdów, ale tylko z przyczepą lekką do 750kg) ale już nie możesz prowadzić pustego busa zarejestrowanego na 4,5t pomimo, że pusty waży poniżej 2t.

 

To znaczy Oczywiscie możesz, ale jak Cię złapią zapłacisz mandat, a co gorsze jak zrobisz komuś krzywdę pójdziesz najprawdopodobniej siedzieć.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"- na bank DMC przyczepy wbite do dowodu MUSI być niższe lub równe max masie przyczepy wbitej w dowodzie auta. Policjant nie ma obowiązku Cię ważyć (to dość trudne do spełnienia) jak przekroczysz papierowo dostaniesz mandat i co gorsze moze Ci zakazać dalszej jazdy."

 

Skąd masz tą pewność? Potrafisz wskazać przepis? Czytam Prwo o Ruchu Drogowym i nie mogę znaleźć takiego zapisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Naprawdę polecam to źródło: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970980602/U/D19970602Lj.pdf

Art2pkt3 mówi o tym czym wolno i nie wolno jechać po autostradzie.

 

To jest najświeższy tekst jednolity ze zmianami po 1997. 
 

I znów musze przeczytać bo są jakieś zmiany znów np o rowerach  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dawno nie sprawdzałem, ale kiedyś czytałem przepisy pod tym kątem i było tak, że DMC:

- samochodu musi być minimum 1,3 DMC przyczepy, jest taki przepis.

....

Był ten przelicznik 1,33 .Niedawno już został zniesiony i było na naszym forum info.

I teraz jest tak , wg. nowych przepisów możesz ciągnąć taką przyczepę (DMC)  jaką masz wpisaną w DR samochodu w pozycji 01 i 02 

article_content_horizontal-160543049168a

I dodam jeszcze raz odnośnie TuV na  100km/h

 

Tam nadal są stosowane przeliczniki mas samochodu vs przyczepa . I tak na przykładzie tej foty DR  gdzie widzimy 1900 kg dla przyczepy z hamulcem nie dostaniemy papieru na 1900 tylko na dużo mniej . Z przyczepą 1900  będziemy mogli jechać jak najbardziej tym samochodem ale tylko do 80km/h.

Podobnie będzie wyglądało z przyczepą lekką 750kg. 

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli, jak rozumiem, twierdzicie, że jak mam w dowodzie rejestracyjnym samochodu w polu O.2 585 kg to nie mogę ciągnąć pustej przyczepy o DMC 750kg i wadze 150 kg? 

Gdzie jest ten przepis?

Gdzieś jest. My Ci mówimy jak jest w czasie kontroli. 

Chcesz się kłócić w trakcie kontroli? Chcesz przepisu? Wertuj przepisy i nie rób z nas sekretarek  ;) . Powodzenia. W ustawie masz co chwile powołanie na jakies rozporządzenie jakiegoś ministra, rozporządzenia wyglądają jak wklejone jedno przez Marcipasa.

Uwierz, policjant wie za co Cię może ukarać i ma na to podstawę w którymś z tych rozporządzeń. Co więcej, jak sie będziesz kłócił i się wykażesz „rażącą nieznajomością przepisów” to może Ci zatrzymać prawko i wystawić wniosek o ich odebranie do sądu albo o skierowanie na ponowny egzamin.

Dlatego ja przy kontroli grzecznie zadaję pytania, ale się nie kłócę. I jakoś mandatów nie płacę. I staram się spełniać wszystkie choćby najgłupsze wymagania. Jak np posiadanie w Czechach kompletu wszystkich żarówek, kamizelek w liczbie pasażerów w kabinie auta. Drugi trójkąt ostrzegawczy jak ciągniesz przyczepę, itd itp.

 

Za granica jest tak samo. Policjant patrzy w dwa dowody (u nas już w CEPiK) i porównuje DMC auta i przyczepy.

Wiem bo kiedyś pojechałem z bookmaną 1000kg, ciągnąć ją Ibizą z dowodem na przyczepę 900kg i mimo, ze miałem w środku tylko jeden motocykl 200kg i pare opon to srałem w gacie. Bo u pepików pokuta zawsze była jak u nas teraz po podwyżkach.

 

Za granicą polecam przy jakiś brakach formalnych iść w turystę. W Czechach odpuszczają jak jedziesz na Brno, mijasz granice Słowacji i jedziesz na Slovakiaring, a po przekroczeniu węgierskiej na Pannonie. Mieliśmy sporo kontroli i to działa. Oni naprawdę na turystów patrzą z przymróżeniem oka - w Czechach słyszałem mieli nawet takie zalecenie. A kiedyś mnie złapali z łysą oponą jak wracałem z Niemiec maluchem ale sam Czech spytał wracacie znad jeziora? (co było za nami nawet nie wiem jak sie nazywało) Oczywiscie potwierdziłem (bo jezioro minąłem) i tylko pogroził palcem i powiedział mi „co mi zrobi następnym razem”. Oczywiście z łódką jedziesz na jakieś jezioro na terenie kraju kontroli.  :D

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dokładnie o ten zapis mi chodzi. Ale cóż, czasami żeby się przekonać to trzeba spróbować ????.

Dmc jest wiążące. A czy waży rzeczywiście 150kg. A jak przykreciłeś 4 dziobnice, 5 plozów, 15 zestawów rolek i 2 wyciągarki, to jeszcze jest pusta?

Właśnie o to chodzi. Może być pysta a jednak prawie pełna.

Trochę mnie poniosło ????

Edytowane przez Marcipas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kurcze w lato wybieram się nad morze nasze Polskie 300km S3. Chcę zabrać psy. Żeby mieć miejsce w bagażniku myślałem aby rowery i torby wsadzić do towarowej. A tam 750kg (nie chcieli mi zmieniać w markecie). W podłodziowej mam 600 tyle właśnie dopuszczone mam w obu moich samochodach. No i teraz będę myślał, jechac czy nie... Co do prędkości nie raz jadąc przelotowa 120-140 wyprzedzają mnie z przyczepkami ale to już wiadomo...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja proponuję bagaże normalnie w bagażniku. A psy na podłodziówkę. Jak tak zrobisz nikt się nie odważy Cię zatrzymać. :D

 

Teraz mnie poniosło.

 

A tak na poważnie, to na S3 rzadko kontrolują. 750 nie rzuca się w oczy przy żadnej osobowce. Ja wtedy ciągnąłem Ibizą przyczepę na konia … :D . Na Skach większość mandatów przychodzi ze zdjeć i z dronów.

A w trakcie kontroli, jak ne będziesz sie rzucał to ja mam takie doświadczenia, ze jak źle nie trafisz i będziesz grzeczny to oni tez nie są tacy źli. No chyba, ze będziesz miał pecha.

A to nad morze nie chcesz brać łódki? Ja bym wziął i wtedy rowery i graty do środka, plandeka i spoko jedziesz.

Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tresor, czekaj bo ja nie skumałem. Ta przyczepa z marketu to nie pożyczona tylko Twoja?

Bo jak tak to możesz spróbować na stacji kontroli pojazdów obniżyć jej DMC. Jedz na jakaś okręgówkę i powinno być to do zrobienia. Ja w tej na konie w pewnym momencie chciałem podnieść z 1000 na 1200 - ale wtedy trzeba świadectwo homologacji czy coś. Jest wykonalne ale jest trudniej, natomiast obniżenie nie powinno być problemem.

Edytowane przez Qh_
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

  Jak chcesz jechać tą przyczepą to musisz szczegulnie uważać na przepisy i prędkość  , bo sam się tak wpieprzyłem przy prędkości zaczeli wszystko sprawdzać i kazali odpinać przyczepkę i szukać autko które może ciągnąć przyczepe 750 kg , ale ubłagałem bo i tak już jeden mandat miałem za prędkość a gdzie teraz szukać samochodu pod Szczecinem jak ja z Łodzi  , taka moja przestroga 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ł

 

Kurcze w lato wybieram się nad morze nasze Polskie 300km S3. Chcę zabrać psy. Żeby mieć miejsce w bagażniku myślałem aby rowery i torby wsadzić do towarowej. A tam 750kg (nie chcieli mi zmieniać w markecie). W podłodziowej mam 600 tyle właśnie dopuszczone mam w obu moich samochodach. No i teraz będę myślał, jechac czy nie... Co do prędkości nie raz jadąc przelotowa 120-140 wyprzedzają mnie z przyczepkami ale to już wiadomo...

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Łukasz w markecie to wiedza co do DMC i homologacji jest nieznana a do tego czy im się chce ?

Przygotuj wszystkie papiery od przyczepy razem z homologacją producenta i DR. Zadzwoń do producenta odpowiedni dział  i powiedz ,że chciałbyś obniżyć jej DMC bo masz za wysokie do samochodu. Jak trafisz na pomocną osobę to Ci dostarczą nową homologację z tym samym Vin-em przyczepy który teraz masz. Z nową homologacją jedziesz na OSKP diagnosta robi kolejny papier i do urzędu do WK.

 

Opcja może być taka :

- producent wydaje nową homologację - diagnosta nabija nową  zastępczą tabliczkę 

- producent wydaje nową homologację razem z tabliczką /naklejką -diagnosta montuje tabliczkę od producenta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolega kupował w OBI i w tydzień dostał nowe papiery. Ja kupowałem w Liroju i nikt nawet nie chciał że mną rozmawiać na ten temat. Dobra uderzę do Temared może oni pomogą.

Jak kupowałem Loriess było pytanie ile DCM sobie Pan życzy...

Dziwne niby SUV (Honda CRV x2) a tu 600kg.

Wcześniej jeździłem Pathfinder i też był problem bo tam samo auto miało 3050 DCM i cokolwiek na haku = viatol...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ł

 

 

Łukasz w markecie to wiedza co do DMC i homologacji jest nieznana a do tego czy im się chce ?

Przygotuj wszystkie papiery od przyczepy razem z homologacją producenta i DR. Zadzwoń do producenta odpowiedni dział  i powiedz ,że chciałbyś obniżyć jej DMC bo masz za wysokie do samochodu. Jak trafisz na pomocną osobę to Ci dostarczą nową homologację z tym samym Vin-em przyczepy który teraz masz. Z nową homologacją jedziesz na OSKP diagnosta robi kolejny papier i do urzędu do WK.

 

Opcja może być taka :

- producent wydaje nową homologację - diagnosta nabija nową  zastępczą tabliczkę 

- producent wydaje nową homologację razem z tabliczką /naklejką -diagnosta montuje tabliczkę od producenta

 

Podobnie wyglądało to w moim przypadku. Nowa obniżona homologację załatwiał z producentem market „O” i trwało to tydzień, ale doliczył opłatę 100pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolega kupował w OBI i w tydzień dostał nowe papiery. Ja kupowałem w Liroju i nikt nawet nie chciał że mną rozmawiać na ten temat. Dobra uderzę do Temared może oni pomogą.

Jak kupowałem Loriess było pytanie ile DCM sobie Pan życzy...

Dziwne niby SUV (Honda CRV x2) a tu 600kg.

Wcześniej jeździłem Pathfinder i też był problem bo tam samo auto miało 3050 DCM i cokolwiek na haku = viatol...

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

SUV 600kg?. :blink:

To ja miałem więcej w focusie … chyba. Mogę się mylić bo i tę na konie i towarówke mam z najazdówką. Dopiero łodziówka jest moja pierwsza bez najazdowego.

 

To ja bym na Twoim miejscu sprawdził czy to nie pomyłka i spróbował podnieść O1 w dowodzie dla hondy …

Czekaj sprawdzę ile mam w Mondeo i ile moja ma w gitarze. Tylko musze gdzies dowody wyszperać

 

 

Oj dziwne dość. Ja mam w Mondeo 750 bez hamulca i 1800 z hamulcem. Żona w gitarze ma oczywiście 6 strun  :D . Ale za to w Vitarze i tu zonk! Z hamulcem 1200 a bez … kurła tylko 400! I to znaczy ze 4x4 vitarą nie moge ciagnąć łódki która ma DMC 500 …

 

Czyli też będę kombinował jak przerobić vitary dowód … albo do łódki dorobić najazdówkę, żeby więcej miało co rdzewieć … Patrz nawet mi do głowy nie przyszło …

Edytowane przez Qh_
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...