Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Hak mam składany i jest napewno rozłożony bo nie do końca rozłożony wyje mi w budzie auta i nacisk na hak opuszcza hak.

Ewidetnie czuć to w zaczepie. Przyczepa jest od suskiego przejechane 1000km maks. A zaczep nie ma wskaźnika, obstawiam ze to jeden z tańszych zaczepów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hak mam składany i jest napewno rozłożony bo nie do końca rozłożony wyje mi w budzie auta i nacisk na hak opuszcza hak.

Ewidetnie czuć to w zaczepie. Przyczepa jest od suskiego przejechane 1000km maks. A zaczep nie ma wskaźnika, obstawiam ze to jeden z tańszych zaczepów.

Marcin jak możesz zrób zdjęcie a raczej dwa po obu stronach zaczepu. I kolejne  na zaczepionym haku aby z boku było widać rączkę do odpinania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zwróć uwagę również na opis na zaczepie... Są różne, do różnych DMC... producenci przyczepek montują najgorszy i najtańszy badziew dostępny jaki mają...

Miałem w ubiegłym roku sytuację że podczas jazdy wypięła się przyczepka z haka... na całe szczęście niska prędkość i linka zabezpieczającą zdała egzamin...

Po analizie okazało się że... zaczep badziew do 550kg... gdzie DMC przyczepki 750.

Wymieniłem zaczep do 1300kg raczej na wyrost ale...wykonanie zdecydowanie całkiem inne i dużo solidniejsze niż w tym do 550kg... całkowicie inaczej skonstruowany mechanizm zapadki itp...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Marcin jak masz dyszel z profila 60x60 to ten Knott będzie pasował :

 

https://allegro.pl/oferta/zaczep-kulowy-knott-1400kg-kwadrat-60mm-hak-7044680697   

 

Ma wskaźnik i jest do przyczepy do DMC 1400kg. 

Tylko musisz sprawdzić rozstaw śrub ,który masz podany na aukcji

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdzie mogę kupić takie coś ? Mogę prosić o linka ?

 

Ja kupiłem takie coś, można używać podczas jazdy. Zabezpiecza przed wypadnięciem kuli i wypięciem przyczepy oraz przed kradzieżą przyczepy na parkingu czy w czasie wędkowania. Może nie w 100% ale w jakimś stopniu odstrasza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu mogą być dwa rozmiary (grubość czopu) i pamiętaj aby przy wymianie dać nowe nakrętki. Jak kupisz orginalne to masz w zestawie razem z pierścieniami. Zakładasz i dokręcasz kluczem dynamometrycznym ustawionym na 280Nm.Wymiana łożyska tylko na prasie żadne pukanie młotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wyjmij, jedź do boufena, mają na miejscu

 

Dzięki za namiar.  

 

Tu mogą być dwa rozmiary (grubość czopu) i pamiętaj aby przy wymianie dać nowe nakrętki. Jak kupisz orginalne to masz w zestawie razem z pierścieniami. Zakładasz i dokręcasz kluczem dynamometrycznym ustawionym na 280Nm.Wymiana łożyska tylko na prasie żadne pukanie młotkiem.

 

To mi zepsułeś plan na wieczorne pukanko młotkiem  :) Tak się właśnie zastanawiałem po co dają nowe nakrętki https://allegro.pl/oferta/lozysko-zamiennik-do-osi-knott-al-ko-30x60x37-7857543507  chyba takie łożysko tam wchodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masz imadło duże to wprasuj łożysko. Jak nie to śruba dużej średnicy podkładki i też się da bez prasy. Do wyciskania użyj starego łożyska. A jak nasz jakiś warsztat obok to nawet sobie głowy tymi sposobami nie zawracaj .

 

Wojtek , a może masz podnośnik hydrauliczny słupkowy? I jak masz trochę wyobraźni to zamiast młotka... Tylko trzeba mieć o co zaprzeć i podłożyć

 

Dzięki za rady!  jak to zdemontuje skoczę do mechanika nieopodal to mi to ogarną na prasce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na kapslu masz gumowy oring , który występuje w osiach Waterproof więc sprawdź dokładnie w jakiej jest kondycji.

Dzięki za rady Maras !

Oringi wyglądają spoko, pierwsze koło było czyste, ale w drugim woda, syf i rdza. Muszę jeszcze wymienić uszczelniacze od drugiej strony łożyska bo chyba tamtędy wdarła się woda.

62c3c5a4101620426d7cdb461078ffd7.jpg

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To Ty jeszcze syfu i rdzy nie widziałeś.  :D Pierwsze koło wyglada jak nowe. 

 

Te bebechy wyglądają jakby wodę widziały z deszczu tylko. Ile to ma lat?

Co do uszczelnień są dwie szkoły:

uszczelniać ale wtedy bardzo dokładnie

nie uszczelniać wcale, żeby woda miała którędy wypłynąć, odparować. W zardzewiałym trudno będzie pełna szczelność uzyskać.

 

Jesli przyczepa jest często głęboko moczona albo czasem w wodzie stoi dłużej, nie wierzę w uszczelnienia, a wtedy woda ma tam dopiero używanie.

 

Zresztą podobnie jak w zegarkach waterproof to nie water resist …

Edytowane przez Qh_
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...