Skocz do zawartości
  • 0

Przyczepa do łodzi


Kuba

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ostatnimi czasy smutni Panowie z ITD zaczęli bacznie się przyglądać naszym zestawom i ważyć przyczepki z łodziami kwoty mandatów nie są śmieszne w takich przypadkach

Mnie kiedyś, tzn całkiem niedawno, ważyli w Niemczech. Wyszło im 1050 kg a przyczepa jest 1150 więc koło 100 kg mogę jeszcze na łódkę wrzucać.

 

Ale znam przypadków całą masę, gdzie ktos kupował przyczepę DMC750, żeby mieścić się w całkowitej masie zespołu pojazdów  i wkładał na to łódź ważącą z gratami tyle co DMC przyczepy.... Za takie coś to rzeczywiście powinni mandaty walić

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ostatnimi czasy smutni Panowie z ITD zaczęli bacznie się przyglądać naszym zestawom i ważyć przyczepki z łodziami kwoty mandatów nie są śmieszne w takich przypadkach

 

Nawet nie muszą Ciebie zatrzymywać aby zważyć cały Twój zestaw. 

Jest cała masa wag preselekcyjnych na naszych drogach aby wyłapać przeciążone zestawy. I po jakimś czasie list polecony ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Aku x 3szt 2 x 115ah 1 x 90ah

Kotwica 2 x 14+9kg

Dwa ekrany 1223xsv na uchwytach RAM D, jeden ekran 5kg..

Sztyca, moduł livescope..

Łódka waży ciut więcej niż napisałeś

Podpora silnika, pasy...zbiera się trochę ???? nie wspomnę o pełnej bakiscie na żywą rybę przynęt...

Całe wyposażenie typu odbijacze, gaśnica,graty....

Tak więc robi się ciasno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ma ktoś z szanownych forumowiczów namiary na pasy transportowe, z automatem, przykręcane do przyczepy?  IMMI Boat buckle znam ale cena zabija. 

Albo z innej strony, czy używa ktoś tych rozwijanych, z automatem zwijającym z Juli (nieprzykręcane)? 

 Ja kupiłem tu:

https://atana.pl/produkty/pasy/

Po roku użytkowania są OK

 

... Jula też coś ma ale o nich nie mogę nic powiedzieć...

Edytowane przez amalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też kupuje w tej firmie mają świetny konfigurator wszystko można sobie dopasować. Od razu zmienić hak zamiast Paska na napinaczu. U mnie problemem jest sól z kół oraz piasek. Myślę nad pasami z mechanizmem z nierdzewki. Używał ktoś? Zestaw pasa 35mm z takimi napinaczami i 2 ochraniaczami 3m wychodzi 129zł. Nie wiem czy będzie lepiej, czasem muszę myć mechanizm w Odrze tak się zacina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też kupuje w tej firmie mają świetny konfigurator wszystko można sobie dopasować. Od razu zmienić hak zamiast Paska na napinaczu. U mnie problemem jest sól z kół oraz piasek. Myślę nad pasami z mechanizmem z nierdzewki. Używał ktoś? Zestaw pasa 35mm z takimi napinaczami i 2 ochraniaczami 3m wychodzi 129zł. Nie wiem czy będzie lepiej, czasem muszę myć mechanizm w Odrze tak się zacina.

Łukasz zerknij sobie na zapadki ,które dociska sprężyna . Wystarczy lekko iglakiem podpiłować i jest ok. A po umyciu pryśnij np. WD 40 i poruszaj mechanizmem napinającym i zwalniającym .Na jakiś czas pomoże.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Może ktoś poleci dobry sprawdzony smar do łożysk przy piastach kół  wodoodporny .

Nigdy nie rozbierałem piast ale czy jest taka możliwość nasmarowania  bo powinny być zakryte  

i nasmarowane fabrycznie .

Tak na logikę najcięższe warunki sa w budownictwie i rolnictwie. Do łożysk używam smaru rolniczego classa, takiego do kombajnów. Sprawdza sie spoko w enduro, a tam koła lekko nie mają. Kurz, woda, piach, śnieg, błoto na zmianę. Sprawdza się, rzadziej wymieńiam łożyska.
 
Co do łożysk w kołach to nawiększy problem stwarza uszczelniacz. W aucie ok chroni prze rozpryskami, ale wodowanie Łodzi to insza inszosc i ten uszczelniacz w łożysku działa jak stary ruski zegarek wodoszczelny. Jak już wodę wpuści to nie wypuści, żadne łożysko tego nie wytrzyma. Następną razą spróbuję łożyska odkryte … powinny wytrzymać więcej, bo się bedą od razu osuszały.
 
W enduraku stosuje na starsze uszczelniacze smar silikonowy, smaruje , zmiękcza i trochę powoduje „puchnięcie” simeringu wiec doszczelnia. Molykote.  Jak ktos zainteresowany sprawdzę jaki. Polecam. Chyba Molykote 55 oring Grease. Nim smaruję uszczelniacze od zewnątrz. Jest wodoodporny.
 
A do np pasów i innych elementów polecam smar w sprayu do łańcuchów motocyklowych. Tam gdzie nie ma piachu i smar może się kleić polecam liqui moly racing, jest rzadki wnika bardzo głęboko potem gęstnieje i nie odpada i się nie wylewa, ale jest lepki, za to odporny na wodę.
Do miejsc zapiaszczonych jak pasy musi być smar do łańcuchów enduro/cross bo te po wyschnięciu prawie nie kleją, są jakby suche. Wiadomo czemu.
 
Ach No i jak już będziesz wymieniał warto kupić dobre łożysko. Np japońskie koyo. Mają dość szczelne i odporne uszczelniacze. Tylko kupuj w rolniczym będzie tanio. Takie łożysko w motocyklowym 4 x drożej  :D w Suzuki idą na pierwszy montaż.
Edytowane przez Qh_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem jak Wy ale ja prawie nie wjeżdżam przyczepką  do wody .

Przy starorzeczach Bugu mieszka dużo nawiedzonych letników .

Dzwonią  na policje o byle co . 

Wiem że jest zakaz poruszania się pojazdami po wodzie tak więc dmucham na zimne i nie wjeżdżam 

jak nie muszę do wody przyczepką lub bardzo mało . 

Dzięki Oh .

Sklep rolniczy mam pod nosem a z tymi łożyskami to trzeba uważać , tylko markowe kupuje do moich maszyn , właśnie w rolniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...